Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW alkaa valmistamaan etuvetoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #16
    Siellä on taas pelkät euronkuvat kiiltänyt silmissä, kun tästäkin asiasta on tehty päätös.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #17
      BMW on ennenkaikkea liikeyritys.
      Jos haluavat myydä lisää autoja tekemällä erilaisia versioita, tai kokonaan uusia malleja, niin siitä vaan.

      Voitolla eletään. Takavetoistenkin mallien tuotekehitykseen voi löytyä tällätavoin lisää voimavaroja.

      Älkää nyt hyvät ihmiset luulko, että isomman luokan BMW:t alkaisi edestä kynsiä.
      Ei kynsi isot mersutkaan.

      BMW on kuitenkin melko pieni autotehdas, että suotakoon sille mahdollisuus tehdä lisää rahaa, vaikka sitten vääräoppisella vetotavalla.

      Mun mielestä.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        #18
        Niiin, eikös tämä nyt ole aika vähäpätöinen uutinen loppujen lopuksi. BMW:hän on valmistanut etuvetoista Miniä jo 10 vuotta. Nyt vaan mahdolliseti lyödään samaiseen koppiin BMW:n emblemit. Tuossa voi olla kyse jopa johonkin merkkikohtaiseen Co2-päästörajaan liittyvästä jutusta.(Ei tarkoita että pitäisi alkaa tässä nyt keskustelemaan ilmastonmuutoksesta).

        Eihän tuo Mini ole ollut millään muotoa häpeäksi BMW:lle...Eihän se nyt mukava ole, että "etuvetouhka" nostaa päätään, mutta siis minusta hyvin vähän mitään kammoksuttavaa tässä.

        Comment

        • Antinontoxic
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 447
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by TFV View Post
          BMW on ennenkaikkea liikeyritys.
          Jos haluavat myydä lisää autoja tekemällä erilaisia versioita, tai kokonaan uusia malleja, niin siitä vaan.

          Voitolla eletään. Takavetoistenkin mallien tuotekehitykseen voi löytyä tällätavoin lisää voimavaroja.

          Älkää nyt hyvät ihmiset luulko, että isomman luokan BMW:t alkaisi edestä kynsiä.
          Ei kynsi isot mersutkaan.

          BMW on kuitenkin melko pieni autotehdas, että suotakoon sille mahdollisuus tehdä lisää rahaa, vaikka sitten vääräoppisella vetotavalla.

          Mun mielestä.
          Ei tässä minunkaan mielestä mitään pahaa ole jos 1srj alle tulee BMW:n logolla varustettu pienempi malli, joka on etuvetoinen. Ilmeisesti tässä ei kuitenkaan ole kyse vuonna 2012 tulevasta Isetasta, vaan se on sitten vielä erikseen. Eikä takavetoisuus bemareista mihinkään tämän takia katoa.

          Mutta samassa tilaisuudessa tuli myös ilmi, että 3-sukupolven ykkösestä ei ole tehty vielä päätöstä, että onko se etu- vai takavetoinen. Mainittiin toki, että koska siihen on tulossa neliveto (kuten jo 2-sukupolven ykköseen), ei ole vaikeaa tehdä siitä myös takavetoista.

          Premium-pikkuautojen segmentti kasvaa huimaa vauhtia ja se on hyvä vaan jos bemari on ensimmäisten mukana varastamassa markkinoita.
          Last edited by Antinontoxic; 18-03-2010, 12:59.

          Comment

          • BMW cruiser
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 163
            • Kajaani

            #20
            Tulee mieleen eräs ykkösen arvostelujuttu, jossa arvosteltiin tuota takatuupparin ominaisuuksia talviliukkailla. Helpompi kai noita hinnat alkaen malleja on myydä, jos niissä on vetotapakin samanlainen, kuin ostajan edellisissä autoissa.

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5540
              • Kankaanpää

              #21
              Originally posted by petrolhead View Post
              Ei liikuta etuvetomiesten mielipiteet palaakaan
              Ei kyllä minuakaan, mutta odotas vain. Olen aivan sata että nää kepappikädet rupee ostaa näitä ja tulee tingeltangelimallia niiden toimesta.
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • Antinontoxic
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 447
                • Vantaa

                #22
                Ja toisaalta, eikö se ole sen parempi, mitä enemmän vetotapoja bemari tarjoaa? Jokainen saa kuitenkin ite valita sen minkä parhaaks näkee. Ei liene väliä onko se naapurin bemari etuveto...

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #23
                  Originally posted by BMW cruiser View Post
                  Tulee mieleen eräs ykkösen arvostelujuttu, jossa arvosteltiin tuota takatuupparin ominaisuuksia talviliukkailla.
                  Jos se journalisti ei osannut ajaa. Vittu , enemmän mua pelottaa ajaa etuvetoa talvella. Annat kaasua -> sutii-> keula astuu sivuun ja rattia on aivan sama kumpaan suuntaan pyörität , ei tapahdu mitään. Sitten kun pito palautuu niin vehje hyökkää siihen suuntaan mihin ruori jäi osoittamaan turhan pyörittämisen aikana.
                  Vetopidostakaan on turha puhua. BMWllä ei jää sen herkemmin kiinni kuin etuvedollakaan hankeen. Jos haluat lisää pitoa , laitat lukon (tätäkään ei toteuteta ihan yhtä helpolla etuvedossa.)
                  Sitten suunnitellaan eturipustukseen scrub radius ym arvot nollaan jottei ohjaus vetele kun annat hanaa , ja näin onkin onnistuneesti hävitetty ohjaustuntuma autosta..

                  Helpottipa kun sai avautua.

                  Originally posted by GARFFi View Post
                  Ei kyllä minuakaan, mutta odotas vain. Olen aivan sata että nää kepappikädet rupee ostaa näitä ja tulee tingeltangelimallia niiden toimesta.
                  noita 316m3lookkeja pyörii täälläpäin jo nyt..
                  Last edited by petrolhead; 18-03-2010, 13:25.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #24
                    Eihän tää nyt mikään uus juttu ole. Isetta oli jo 50 vuotta sitten ja miniä on tehty viime vuosituhannelta bemarin toimesta. ja tässähän puhutaan vain pienimmistä malleista.

                    Minor detail on my opinion. Sinänsä sama vaikka uusi ykkönen olisi etuvetoinen, en ole vielä törmännyt keneenkään, joka olisi hehkuttanut ykköstä samalla tunteen palolla kuin paatuneimmat merkkifanaatikot esim kolmosta. (eli ei ole kaikkein vannoutuneimpien bemaristien autoja noi pienimmät kiesit)
                    3er/5er/7er -sarjojen muuttaminen etuvetoiseksi veisi tehtaalta jo ihan eri tavalla asiakkaita.

                    Eli jos tällä tavoin voidaan varmistella koko tehtaan olemassaolo vielä seuraavallakin vuosisadalla niin antaa mennä vaan.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Juh4
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 5446
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Toivottavasti nämä etuvetoiset olisi edes alle 2,0 litraisilla moottoreilla, nimittäin en tiiä vammasempaa yhdistelmää, kuin etuveto ja yli 200hp.
                      -Official member of BTCF-Sauna team-

                      Comment

                      • BMW cruiser
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 163
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Jos se journalisti ei osannut ajaa.
                        Kävi sama mielessä kyseistä artikkelia lukiessa, mut sitten arvelin, että taitaa olla enemmän tottumusasioita. Takavetoisen kannalla toki itsekin.

                        Comment

                        • Antinontoxic
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 447
                          • Vantaa

                          #27
                          Kyllä täytyy sanoa, että joka kerta kun ykkösellä on ajanut niin on tullut hyvin, hyvin outo tunne kun perä potkii sivulle. Jotenkin tuntuisi jopa loogisemmalta, jos se olisi etuvetoinen.

                          Comment

                          • D`Artagnan
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 78

                            #28
                            Niin ne ajat muuttuu ja välillä tuntuu että huonompaan suuntaan.
                            Kukapa olisi vielä kymmenen vuotta sitten uskonut että Jaguarilla olisi joskus mallistossaan diesel farkku.

                            Harmittaa kyllä tuo BMW etuvetoon siirtyminen. Ja varmasti porukka tulee jakaantumaan kahteen kuppikuntaan.

                            Itseltäni löytyy tällähetkellä kumpaakin vetotapaa edustavat autot tallista mutta ei ole takatuupparin voittanutta.

                            Comment

                            • Antinontoxic
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 447
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by D`Artagnan View Post
                              Niin ne ajat muuttuu ja välillä tuntuu että huonompaan suuntaan.
                              Kukapa olisi vielä kymmenen vuotta sitten uskonut että Jaguarilla olisi joskus mallistossaan diesel farkku.

                              Harmittaa kyllä tuo BMW etuvetoon siirtyminen. Ja varmasti porukka tulee jakaantumaan kahteen kuppikuntaan.

                              Itseltäni löytyy tällähetkellä kumpaakin vetotapaa edustavat autot tallista mutta ei ole takatuupparin voittanutta.
                              imo, ei taas tule koskemaan tämän hetkisiä bemaristeja millään tavalla, jos ja kun bemarille tulee uusi pikkuauto etuvetoisena.

                              Voisin jopa väittää, että MINIn kokoinen auto on parempi etuvetoisena kuin takavetoisena. Ei siis syytä itkuun vaikka merkkinä olisikin BMW.
                              Last edited by Antinontoxic; 18-03-2010, 14:39.

                              Comment

                              • ttw
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1016
                                • Vantaa

                                #30
                                728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                                Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                                MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎