Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW alkaa valmistamaan etuvetoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van cleef
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1844
    • 01830

    Originally posted by snoub View Post
    Tulossa mm. etuvetoinen roadster z2, kaksivetoinen x1 etuvetoiseksi, kolmimukista bensaa ym. Bajerilaisvalmistajan perinteitä kunnioittavaa
    Auto joka pelasti BMW:n. Moottori on kaksi sylinterinen bokseri, kuutiosenttimetrejä löytyy 700.



    Ennen seitensatasta bemarin syömahampaana oli lisenssillä valmistettu BMW Isetta.

    SIERRA jättää, TRANSIT ei

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9040
      • Iisalmi

      Originally posted by van cleef View Post


      Ennen seitensatasta bemarin syömahampaana oli lisenssillä valmistettu BMW Isetta.
      Komea seiska! Ei vaan taida olla Langi ja aktiivivakkari puuttuu
      E39 ja E91

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Harri G View Post
        Komea seiska! Ei vaan taida olla Langi ja aktiivivakkari puuttuu
        Langi se on. Coupe on niin lyhyt, että takasivulasi on kolmio.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          Oli se auto sit vaikka hamsterin kuljetuskaukalon kokoinen niin etuvetoa en hyväksy varsinkaan bemarilta...

          En vaan ymmärrä mikä etuvetoisesta tekee niin paljon paremman kuin takaveto. Onhan se totta että kovin etupainoisen takavedon ajaminen ei ole herkkua, mutta tuskin asia siitä paljon paranee kun siirretään veto etupyörille...


          E: Turhaan mä tästä valitan kun saan itse valita millä ajan...
          Last edited by smpovers; 15-02-2011, 16:35.
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • wta
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 641
            • ------

            Originally posted by snoub View Post
            Ainakin tähän asti on BMW pärjännyt hyvin, jopa loistavasti valmistamalla autoja juuri sille pienemmälle ryhmälle joka tietää/osa arvostaa muutakin kuin halpaa hintalappua ja pelkistettyä paikasta toiseen siirtymistä. Onpa tuossa "ajajan auto" segmentissä sitten kilpailuakin hiukan vähemmän, toisin kuin tähtäimessä olevassa Corolla luokassa missä sitä varmasti riittää joka suunnalta. Miksi muuten ko. "en tiedä, enkä halua tietää autoista mitään" segmentin kuluttajat edes haluaisivat bemarin kun kuitenkaan hintalappu ja vakiovarusteet eivät vastaa kilpailijoita? Itse ostaisin varmuudella jonkun toisen merkin jos etuvetoista pikkuautoa mieli tekisi, etuvetoinen pikku BMW nyt vaan on jo ajatuksen tasolla aika mauton, vrt. Chevroletin logolla olevat korealaiset pikkukipot..

            Mutta näinhän se kehitys kehittyy
            Miten se nyt olisi poissa tältä "ajajan auto" -luokalta jos BMW tekisi uuden pikku auton etuvedolla. Eihän niiden "ajajien" tarvitsisi niitä etuvetoja väkisin ostaa. Sen sijaan BMW voisi hakea myyntiä sellaisilta markkinoilta missä se ei ennen ole ollut. Eikös tämä nyt ole BMW:n kannalta ihan fiksua toimintaa? Mitä merkitystä sillä on jos jollakulla toisella on etuvetoinen BMW jos itse voi vielä ajaa sillä takavedolla, siis jos se on sulle niin tärkeää? Eihän se muuta sun tilannetta mihinkään.

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              Koskahan Porsche tai Ferrari tekee etuvetoisen auton:think. Noh tavallaa Ferrarilla on Fiat.

              Bemarillakin on Mini. Miksi siitä autosta ei voi tehdä Miniä?
              Bemarilla se takaveto/neliveto on aina ollut itsestään selvyys. 325ix:n julkaisun yhteydessä tehdas oli luvannut ettei ikinä tee etuvetoa. Muistelisin että 1-sarjan julkaisutilaisuudessa joku toimittaja kysyi "miksei se ole etuveto?". Vastaus oli "Bmw on takavetoinen."
              Ja älkäi kysykö olinko noiden autojen julkaisutilaisuuksissa.. Yks tuttu yli 20 vuotta harrastanut vaan puhui noista joskus...
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              • wta
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 641
                • ------

                Originally posted by smpovers View Post
                Koskahan Porsche tai Ferrari tekee etuvetoisen auton:think.
                En tiedä, mutta jos niiltä joskus alkaa tulemaan normaaleja autoja niin varmaan alettaisiin olemaan jo lähempänä sitä etovetoisuutta. Onhan kuitenkin ferrari ja porsche aika paljonkin eri asia kuin BMW. Jos kuvitellaan sellainen tilanne, että ferrati/porsche tekisivät normaaleja autoja ja vielä etuvetoisia, niin uskallan silti väittää, että ne kuitenkin pitäisivät nämä urheiluautot takavetoisina. Joo porschella on katumaasturi eli normaali auto, mutta ei mielestäni kuulu noihin "mastureihinkaan" muu kuin neliveto, mutta sillä ei ole mitään tekemistä merkin kanssa vaan autoluokan. Samoin kuin se, että urheiluauton pitää olla takavetoinen, nelivetokin menettelee.

                Edit: eihän porschenkaan pitänyt alkaa tekemään dieseleitä. Vai oliko se niin, että entinen pääjohtaja joka sanoi, ettei hänen aikana...

                Comment

                • snoub
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 220
                  • Oulu

                  Originally posted by wta View Post
                  Miten se nyt olisi poissa tältä "ajajan auto" -luokalta jos BMW tekisi uuden pikku auton etuvedolla. Eihän niiden "ajajien" tarvitsisi niitä etuvetoja väkisin ostaa. Sen sijaan BMW voisi hakea myyntiä sellaisilta markkinoilta missä se ei ennen ole ollut. Eikös tämä nyt ole BMW:n kannalta ihan fiksua toimintaa? Mitä merkitystä sillä on jos jollakulla toisella on etuvetoinen BMW jos itse voi vielä ajaa sillä takavedolla, siis jos se on sulle niin tärkeää? Eihän se muuta sun tilannetta mihinkään.
                  Rolexikin voisi siis hyvin alkaa tehdä 6e herätyskelloja kasvattaakseen asiakaskuntaansa uusiin sfääreihin? BMW omaa kuitenkin nykyään kohtuu vahvan brändin hieman enemmän ajamiseen painottuvien laitteiden valmistajana (joo menneisyyden isetat jne. toki tiedossa) ja omasta mielestä tuollaiset Mazdan kilpailijoiksi kaavaillut etuvetoiset roadsterit (!) nakertavat mielikuvaa tinkimättömästä premium valmistajasta enemmän kohti arkisen harmaata massatuotetta. Suutari pysyköön lestissään jne..
                  Mutta en aio sen enempää tästä tingata koska ei tosiaan hirveästi omaa tilannetta nyrjäytä, tekisivät sitten vaikka perämoottoreita
                  BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                  BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                  BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                  Ex.
                  BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                  BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by ZNI View Post
                    Mie kans kyllä tiedä, kelle näitä etuvetobemareita sitten myytäisiin ts. kuka niitä ostaisi? En tiedä olenko ihan väärässä, mutta jos kuvittelisin mummon/tädin/enon/naapurin eukon olevan hankkimassa autoa paikasta A paikkaan B -siirtymisen takia, niin valinta ei olisi BMW vaan joku ihan muu merkki tai malli, joka ei herätä sen suurempia tuntemuksia (Corsa, Micra, Punto, Yaris tai joku muu vastaava).
                    Makuasioistahan ei tunnetusti voi kiistellä, mutta itsekin ihmettelisin sitä, jos joku todella ostaisi Bemarin vain liikkuakseen paikasta toiseen, sen enempää välittämättä itse autoilusta. Bemari kun ei olisi ainakaan minun ensisijainen vaihtoehtoni, jos haluaisin todella vain kulkupelin, jolla pääsee paikasta A paikkaan B. Jollekin Corolla kuskille varmaan tulisi sydänkohtaus, kun joutuisi makselemaan näitä Bemarin ylläpitokustannuksia. En ole tosin ainuttakaan "normaalia" Bemaria omistanut, aina on menty seiskalla tai M-sarjalaisella, mutta huoltoa ainakin nämä vaativat aivan toisella tavalla kuin esim. joku perus luotettava japsiauto. Eipä ole esimerkiksi tuohon käyttöautooni, joka on Nissan Primera, tarvinnut pahemmin tukivarsia vaihdella, saati jäähdyttimiä taikka katteja.

                    Onhan etuvetoinen Bemari vähän erikoinen ratkaisu, mutta kai niillekin sitten on markkinoita, kun sellaisia kerran aletaan valmistaa. Itse tuskin tulen kuitenkaan sellaista omistamaan, ellei sitten esimerkiksi 7-sarja joskus muuttuisi täysin etuvetoiseksi.

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      Originally posted by snoub View Post
                      Mutta en aio sen enempää tästä tingata koska ei tosiaan hirveästi omaa tilannetta nyrjäytä, tekisivät sitten vaikka perämoottoreita
                      Itse asiassa BMW-sisäperämoottori ei ole edes aivan hirvittävän harvinainen ilmestys.

                      Tästä keissistä olen edelleen sitä mieltä, että varsinainen brändin ryvetys tapahtuu tasan siinä kohtaa, kun ylipäätään julkaistaan joku Audi A2:n ja M-B A:n kanssa samasta ostajakunnasta kilpaileva halpa karvalakkimalli, tosin sitä brändiä on jo iät ja ajat koeteltu 316i:n ja 518i:n kaltaisilla, isoa lehmää hitaammilla paskarotteloilla. Ajamisen iloa ei etuveto automaattisesti poista ja väitän, että tuollainen koirankoppi on etuvetoisena myös absoluuttisesti nopeampi.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • smo83
                        Banned
                        • Dec 2009
                        • 1988
                        • oulucity

                        pari asiaa tuli mieleen
                        1 millä perusteella takaveto vie enenmän polttoainetta? no tietty talvella jos on paksut vaihteisto/perä öljyt

                        2 kenelle tuo etuveto bmw tehdään pemaristien vaimoille? tuskin corolla kansa vaihtaa pemuun

                        3 vit jos joskus joku urpo tulee baarissa kehuun omaa etuvetobemuaaan sillon on lähellä että saan elämäni ekan portti kiellon

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5415
                          • Oulu

                          Mjaam mulle on ainakin ihan sama Kato kun ei semmoista ole pakko itselle ostaa

                          Comment

                          • ZNI
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 802
                            • Kontiolahti

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Mjaam mulle on ainakin ihan sama Kato kun ei semmoista ole pakko itselle ostaa
                            Ihan samoin ajattelen.
                            E39 528i ///M-sport
                            E30 "316"
                            E38 740iA
                            E34 M5


                            ex.

                            E34 525iA touring
                            E34 525i
                            E30 316


                            Originally posted by beemers
                            sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                            Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Mjaam mulle on ainakin ihan sama Kato kun ei semmoista ole pakko itselle ostaa
                              Sama täällä...nyt jo niin hilkulla,etten seuraavaa autoa ostaessani vaihda merkkiä.Takaveto,6-kone ja hyvät ajo-ominaisuudet pitää bemarissa...kaikki muu sitten on sitten enempi tai vähempi paskaa,nykyisessä kulkineessa...tai paremmin muotoiltuna,ei mitään sellaista,mitä muilta merkeiltä ei myös saisi...ja vielä huokeempaan hintaan.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Originally posted by smo83 View Post
                                pari asiaa tuli mieleen
                                1 millä perusteella takaveto vie enenmän polttoainetta? no tietty talvella jos on paksut vaihteisto/perä öljyt

                                2 kenelle tuo etuveto bmw tehdään pemaristien vaimoille? tuskin corolla kansa vaihtaa pemuun

                                3 vit jos joskus joku urpo tulee baarissa kehuun omaa etuvetobemuaaan sillon on lähellä että saan elämäni ekan portti kiellon
                                Se perän "Kulmavaihde" lisää tehohäviötä, joten on se etuveto taloudellisempi, pienemmällä moottoriteholla sama teho renkaille = säästöä. (eihän sitä tiehen siirry ku joku paikka kuitenkin luistaa. )

                                2. No ei varmasti vaihda niin. Joitakin tuhansia ihmisiä ehkä kokeilee tälläistä jos tälläinen tulee, kun kaikkihan ei niin merkkiuskollisia ole. Mut tietty se ei haittaa vaikka vaan kokeilis ja myis eteenpäin, bmw:n pussiin on jo rahat satanu.

                                3. Oikein!


                                Luulis jo kyllä että bmw:llä on se oma asiakaskuntansa yms, että tarvitaanko tässä kalastella lisää ostajia etuvetoisilla kipoilla, jotka kuitenkin varmaan jää katteelta siihen hintaluokkaan, ettei siitä ihan hirveitä voittoja saada? :think Ja kuinka paljon tollasen kokonaan uuden (paitsi jos miniä käytetään "pohjana"?) auton suunnittelu yms vie rahaa?
                                (ja viehän tottaka sekin että uudistetaan vanhoja mallisarjoja kokoajan.)

                                Onneks voi ostaa tulevaisuudessaki näitä halpoja paskoja takavetopommeja...
                                Tai sit jos oikeesti ois varaa ostaa joskus vähä vähemmän paskempi takavetopommi..

                                Kamalaa paskaa mun mielestä kyl nuo uudet downsize moottorit joissa on sitte 3 kiloa ahtoa litran pannussa ja 300kw...
                                -> Pitää siirtyä kuutiotuumiin?
                                Last edited by Bmw Dreamer; 27-02-2011, 15:06.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎