Originally posted by nut
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW alkaa valmistamaan etuvetoja
Collapse
X
-
Originally posted by Antinontoxic View PostVoisin jopa väittää, että MINIn kokoinen auto on parempi etuvetoisena kuin takavetoisena. Ei siis syytä itkuun vaikka merkkinä olisikin BMW.
1) auto on kaikkein halvin lyödä kasaan kun vetävät pyörät on samassa päässä kuin kattila ja laatikko
2)..edellämainittu on hyvä ratkaisu tilojen puolesta..
niin mikä estää laittamasta pikkuauton kattilaa ja laatikkoa taakse?
hmm , pitää muuten huomauttaa että etuvedot keskimäärin ei ole sen parempia sisätiloiltaan kuin takavedot vaikka kardaani puuttuukin. Autot kasataan samalle pohjalevylle nelivetomallin kanssa josta kardaanitunneli löytyy2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Postniin mikä estää laittamasta pikkuauton kattilaa ja laatikkoa taakse?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJos se journalisti ei osannut ajaa. Vittu , enemmän mua pelottaa ajaa etuvetoa talvella. Annat kaasua -> sutii-> keula astuu sivuun ja rattia on aivan sama kumpaan suuntaan pyörität , ei tapahdu mitään. Sitten kun pito palautuu niin vehje hyökkää siihen suuntaan mihin ruori jäi osoittamaan turhan pyörittämisen aikana.
Vetopidostakaan on turha puhua. BMWllä ei jää sen herkemmin kiinni kuin etuvedollakaan hankeen. Jos haluat lisää pitoa , laitat lukon (tätäkään ei toteuteta ihan yhtä helpolla etuvedossa.)
Sitten suunnitellaan eturipustukseen scrub radius ym arvot nollaan jottei ohjaus vetele kun annat hanaa , ja näin onkin onnistuneesti hävitetty ohjaustuntuma autosta..
Helpottipa kun sai avautua.
noita 316m3lookkeja pyörii täälläpäin jo nyt..
Viimeksi kun ajoin etuvetoista niin ei se muuttanut liiallisella kaasun käytöllä(jota tuossa kuvailet) sen enempää suuntaan/vedellyt kuin BMW.ään.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Sinänsä yllättävää että tämä tuli joillekuille yllätyksenä. Asiasta oli painavaa tekstiä jo puolisen vuotta sitten, jotta BMW alkaa valmistamaan 1-1.6 litraisia turbomoottoreita etuvedon kera. Yli kolmelitraiset moottorit tulevat häviämään lähivuosina tyystin.
Downsize on päivän sana ja takaveto lisää polttoaineen kulutusta. Eiköhän EU ja viherpiipertäjät pidä huolen ettei muutaman vuoden kuluttua ole enää ostettavissa kuin lähinnä kulkuvälineeksi soveltuvia koppeja joissa on joku yksi litrainen moottori.
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostEtuvetoiset ovat sitten 80 luvun muuttuneet kovin paljon
Viimeksi kun ajoin etuvetoista niin ei se muuttanut liiallisella kaasun käytöllä(jota tuossa kuvailet) sen enempää suuntaan/vedellyt kuin BMW.ään.
Kuten kirjoitin , ohjauksen vetelyn saa kyllä pois "oikealla" pyöräntuennan geometrialla , samalla vaan hävitetään ohjaustuntuma.Last edited by petrolhead; 18-03-2010, 16:46.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVetopidostakaan on turha puhua. BMWllä ei jää sen herkemmin kiinni kuin etuvedollakaan hankeen.
etuvedolla ei jää niin herkästi kiinni kuin takavedolla.
Yksinkertaistettuna: enemmän massaa vetävällä akselilla kuin toisella -> enemmän pitoa.
Kokemusta on molemmista useiden satojen tuhansien km:n matkoilta.
Uudehkoilla etu- ja takavedoilla...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post*askapuhetta. Jos puhutaan lukottomista autoista,
etuvedolla ei jää niin herkästi kiinni kuin takavedolla.
Kokemusta on molemmista useiden satojen tuhansien km:n matkoilta.
Uudehkoilla etu- ja takavedoilla...2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ihana etuveto-takaveto väittely. Faktahan on kuitenkin se, että normaalille pertti peruskuskille etuvetoinen ajohallintoineen on helpompi ajaa kuin takaveto samoilla herkuilla. Eikä unohdeta sitä peruspelkoa päälle mikä takavedoista on jäänyt kun isä amazonin osti vuonna 66.
Ja mitä kansanosa ostaa eniten uusia autoja? Aivan, pertti peruskuski.
Auton valmistus on bisnestä, siinä ei parin hassun fanaattisen harrastajan mielipiteet auta, etenkin kun se harrastaja ei osta uusia autoja, saatikka käytä alkuperäisiä varaosia.
Eikä päästörajat helpota yhtään takavedon rakentamista. Autotehtailla kun on tietty raja päästöissä minkä alle pitää tietyn osan autoista mennä. Ilmeisesti etuveto on helpompi ja halvempi saada rajojen alle. Ja näin voidaan myös jättää isommat mallit saastuttamaan takavedon kanssa, vaikka aika marginaalisia erot ovatkin.
Koittakaa oppia elämään asian kanssa. Ei se vanhojen linttojen statusta miksikään muuta.
Ja ennen kuin joku luulee jotain muuta niin ei, en aja etuvedolla, vain taka- ja nelivedolla.
Comment
-
-
Originally posted by Kaivo View PostVittu.
Jo vähän aikaa sitten näin ko. uutisen jenkki-bmw foorumilla topicin muodossa, mutta en halunnut reagoida siihen sen enempää, kun niin paljon toivon, että se olisi vaan huonoa pilaa. mutta ei.
Sinne meni viimeinenkin valmistaja olla on pelkästään takavetoisia mallistossa.
Vittu.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostTaka- ja nelivetoja
e. joskus muistan lukeeni, että joku isohko kiho bemarilla oli vannonut, että bemarilta ei ikinä etuvetoisia tule.. :(
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post*skapuhetta.
Niin on minullakin.
Mitä sä sanoit etuvetoisista, "otappa sutimisen esto pois ja lyö talla lautaan niin näet takavedon edut tms." Taitaa olla aika pieni vähemmistö, joka ajelee autoillansa noin. Ja tämä vähemmistö kokoontuu pitkälti perjantaisin ja lauantaisin kaupunkien keskustoihin ajamaan pillurallia.
Onhan se totta, että takaveto on kivempi "ajaa" mutta jos puhutaan siitä normaalista käytöstä mihin autot on tarkoitettu niin sillä onko auto etu- vaiko takavetoinen ei hirveästi ole merkitystä.
Comment
-
Comment