Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW alkaa valmistamaan etuvetoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #31
    Originally posted by nut View Post
    Kaipa tuo sitten oli vaan ajan kysymys, vrt. A-mersu. Samalla tavallahan ne Mesenkin C-, E- ja S-klasset on pysyny takatuuppareina. Järkevää? Ehkä taloudellisesti saattaa ollakin, mutta autoilu on tunneasia
    Minen kyllä oo takatuuppari merssuja nähny :think eikä BMW:lläkään taida olla kun vanha...
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #32
      Originally posted by Antinontoxic View Post
      Voisin jopa väittää, että MINIn kokoinen auto on parempi etuvetoisena kuin takavetoisena. Ei siis syytä itkuun vaikka merkkinä olisikin BMW.
      Jos nyt otetaan samaan aikaan huomioon että..
      1) auto on kaikkein halvin lyödä kasaan kun vetävät pyörät on samassa päässä kuin kattila ja laatikko
      2)..edellämainittu on hyvä ratkaisu tilojen puolesta..
      niin mikä estää laittamasta pikkuauton kattilaa ja laatikkoa taakse?

      hmm , pitää muuten huomauttaa että etuvedot keskimäärin ei ole sen parempia sisätiloiltaan kuin takavedot vaikka kardaani puuttuukin. Autot kasataan samalle pohjalevylle nelivetomallin kanssa josta kardaanitunneli löytyy
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7393
        • Oulu

        #33
        Originally posted by petrolhead View Post
        niin mikä estää laittamasta pikkuauton kattilaa ja laatikkoa taakse?
        Ei kai mikään, kun Smartissakin on tähän päädytty. MR2 ei ehkä ole ihan tavallisin pikkuauto muutenkaan, mutta siinäkin tuo toimii.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1227
          • Kainuu

          #34
          Originally posted by petrolhead View Post
          Jos se journalisti ei osannut ajaa. Vittu , enemmän mua pelottaa ajaa etuvetoa talvella. Annat kaasua -> sutii-> keula astuu sivuun ja rattia on aivan sama kumpaan suuntaan pyörität , ei tapahdu mitään. Sitten kun pito palautuu niin vehje hyökkää siihen suuntaan mihin ruori jäi osoittamaan turhan pyörittämisen aikana.
          Vetopidostakaan on turha puhua. BMWllä ei jää sen herkemmin kiinni kuin etuvedollakaan hankeen. Jos haluat lisää pitoa , laitat lukon (tätäkään ei toteuteta ihan yhtä helpolla etuvedossa.)
          Sitten suunnitellaan eturipustukseen scrub radius ym arvot nollaan jottei ohjaus vetele kun annat hanaa , ja näin onkin onnistuneesti hävitetty ohjaustuntuma autosta..

          Helpottipa kun sai avautua.



          noita 316m3lookkeja pyörii täälläpäin jo nyt..
          Etuvetoiset ovat sitten 80 luvun muuttuneet kovin paljon
          Viimeksi kun ajoin etuvetoista niin ei se muuttanut liiallisella kaasun käytöllä(jota tuossa kuvailet) sen enempää suuntaan/vedellyt kuin BMW.ään.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • Kanerv4
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 976
            • Tampere

            #35
            hienoa voihan sitä tuollaisen laittaa tilaukseen kun saapuvat markkinoille, kauppakasseille on aina tarvetta ja etuveto on mukava varuste poukkoilevaan takavetoon nähden.

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              #36
              Sinänsä yllättävää että tämä tuli joillekuille yllätyksenä. Asiasta oli painavaa tekstiä jo puolisen vuotta sitten, jotta BMW alkaa valmistamaan 1-1.6 litraisia turbomoottoreita etuvedon kera. Yli kolmelitraiset moottorit tulevat häviämään lähivuosina tyystin.

              Downsize on päivän sana ja takaveto lisää polttoaineen kulutusta. Eiköhän EU ja viherpiipertäjät pidä huolen ettei muutaman vuoden kuluttua ole enää ostettavissa kuin lähinnä kulkuvälineeksi soveltuvia koppeja joissa on joku yksi litrainen moottori.
              Freude am Fahren

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #37
                Originally posted by makebm5 View Post
                Etuvetoiset ovat sitten 80 luvun muuttuneet kovin paljon
                Viimeksi kun ajoin etuvetoista niin ei se muuttanut liiallisella kaasun käytöllä(jota tuossa kuvailet) sen enempää suuntaan/vedellyt kuin BMW.ään.
                Koita ottaa se ESP pois kun ajat seuraavan kerran talviliukkailla etuvedolla. Niillä joko ohjataan tai annetaan hanaa. Ei molempia samaan aikaan.
                Kuten kirjoitin , ohjauksen vetelyn saa kyllä pois "oikealla" pyöräntuennan geometrialla , samalla vaan hävitetään ohjaustuntuma.
                Last edited by petrolhead; 18-03-2010, 16:46.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Vetopidostakaan on turha puhua. BMWllä ei jää sen herkemmin kiinni kuin etuvedollakaan hankeen.
                  *askapuhetta. Jos puhutaan lukottomista autoista,
                  etuvedolla ei jää niin herkästi kiinni kuin takavedolla.

                  Yksinkertaistettuna: enemmän massaa vetävällä akselilla kuin toisella -> enemmän pitoa.

                  Kokemusta on molemmista useiden satojen tuhansien km:n matkoilta.
                  Uudehkoilla etu- ja takavedoilla...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    *askapuhetta. Jos puhutaan lukottomista autoista,
                    etuvedolla ei jää niin herkästi kiinni kuin takavedolla.
                    *skapuhetta.

                    Kokemusta on molemmista useiden satojen tuhansien km:n matkoilta.
                    Uudehkoilla etu- ja takavedoilla...
                    Niin on minullakin.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • usu
                      Newbiemmer
                      • May 2004
                      • 6

                      #40
                      Ihana etuveto-takaveto väittely. Faktahan on kuitenkin se, että normaalille pertti peruskuskille etuvetoinen ajohallintoineen on helpompi ajaa kuin takaveto samoilla herkuilla. Eikä unohdeta sitä peruspelkoa päälle mikä takavedoista on jäänyt kun isä amazonin osti vuonna 66.
                      Ja mitä kansanosa ostaa eniten uusia autoja? Aivan, pertti peruskuski.

                      Auton valmistus on bisnestä, siinä ei parin hassun fanaattisen harrastajan mielipiteet auta, etenkin kun se harrastaja ei osta uusia autoja, saatikka käytä alkuperäisiä varaosia.
                      Eikä päästörajat helpota yhtään takavedon rakentamista. Autotehtailla kun on tietty raja päästöissä minkä alle pitää tietyn osan autoista mennä. Ilmeisesti etuveto on helpompi ja halvempi saada rajojen alle. Ja näin voidaan myös jättää isommat mallit saastuttamaan takavedon kanssa, vaikka aika marginaalisia erot ovatkin.

                      Koittakaa oppia elämään asian kanssa. Ei se vanhojen linttojen statusta miksikään muuta.

                      Ja ennen kuin joku luulee jotain muuta niin ei, en aja etuvedolla, vain taka- ja nelivedolla.

                      Comment

                      • Kaivo
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 866
                        • Helsinki/Nurmijärvi

                        #41
                        Vittu.

                        Jo vähän aikaa sitten näin ko. uutisen jenkki-bmw foorumilla topicin muodossa, mutta en halunnut reagoida siihen sen enempää, kun niin paljon toivon, että se olisi vaan huonoa pilaa. mutta ei.

                        Sinne meni viimeinenkin valmistaja olla on pelkästään takavetoisia mallistossa.

                        Vittu.
                        E39 530iA 2001

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16341
                          • Leppävirta

                          #42
                          Originally posted by Kaivo View Post
                          Vittu.

                          Jo vähän aikaa sitten näin ko. uutisen jenkki-bmw foorumilla topicin muodossa, mutta en halunnut reagoida siihen sen enempää, kun niin paljon toivon, että se olisi vaan huonoa pilaa. mutta ei.

                          Sinne meni viimeinenkin valmistaja olla on pelkästään takavetoisia mallistossa.

                          Vittu.
                          Taka- ja nelivetoja
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Kaivo
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 866
                            • Helsinki/Nurmijärvi

                            #43
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Taka- ja nelivetoja
                            aivan, my bad. Ajatukset muualla, raskaspäivä takana.

                            e. joskus muistan lukeeni, että joku isohko kiho bemarilla oli vannonut, että bemarilta ei ikinä etuvetoisia tule.. :(
                            E39 530iA 2001

                            Comment

                            • wta
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 641
                              • ------

                              #44
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              *skapuhetta.


                              Niin on minullakin.
                              No perkeles, ku minä olen jäänyt mun Z4:lla kuin tikku paskaan liikennevaloihin kun joku on lähtenyt vierestä etuveto Kia:llansa karkuun.

                              Mitä sä sanoit etuvetoisista, "otappa sutimisen esto pois ja lyö talla lautaan niin näet takavedon edut tms." Taitaa olla aika pieni vähemmistö, joka ajelee autoillansa noin. Ja tämä vähemmistö kokoontuu pitkälti perjantaisin ja lauantaisin kaupunkien keskustoihin ajamaan pillurallia.

                              Onhan se totta, että takaveto on kivempi "ajaa" mutta jos puhutaan siitä normaalista käytöstä mihin autot on tarkoitettu niin sillä onko auto etu- vaiko takavetoinen ei hirveästi ole merkitystä.

                              Comment

                              • Tentse
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2003
                                • 248
                                • Pirkanmaa

                                #45

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎