memebuy23buy

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • räpsä
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 62
    • parkano

    Originally posted by Peltsii View Post
    Tähän haluaisin itsekin vastauksen. Henk. koht pidän ainakin M50 moottoria erittäin hyvänä ja kestävänä, anturiviat tai kuluva vanos ei tee siitä huonoa konstruktiota. M30 on varmasti joskus 70 luvulla ollut hyvä moottori, nykypäivänä kelpaa lähinnä verkonpainoksi
    Olen tässä vaihtamassa e34 525iA tourinki bemariin, jossa on tuo vanos kone. Miten sen nyt sitten käytännössä tietää pelaako se vanos hässäkkä eli ei? Onko jotain kikkaa tai testiä tai jotain millä sen tietää toimiiko se säätö :think

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7060
      • Turenki

      Originally posted by räpsä View Post
      Olen tässä vaihtamassa e34 525iA tourinki bemariin, jossa on tuo vanos kone. Miten sen nyt sitten käytännössä tietää pelaako se vanos hässäkkä eli ei? Onko jotain kikkaa tai testiä tai jotain millä sen tietää toimiiko se säätö :think
      Jos vertailukohtana on vanokseton M50, niin sen huomaa väännössä ihan kivasti. Ja voisin veikata että se toimii, vaikka vähän rallattaisikin:think
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • harmaja
        Newbiemmer
        • Nov 2004
        • 4

        Minkä E34 ostaisi vinkkejä!

        Olen hankkimassa elämämi ensinmäistä bemaria. Olen mieltynyt E34 koppaan ja varaosien hinnatkin lienevät suht edukkaat. Farmari tai sedan sillä ei ole väliä ilmastointi ja automaattilaatikko on must v-säädinkin olisi + . Mutta se moottori , minimi on 525. Kertokaa 525,530,535,540 moottorien +sekä-.Siis kestävyys, varaosien saatavuus/hintaerot mitkä ovat ns. moottorien tyyppiviat ym.. Kulutuksella ei ole niin suurta merkitystä (asun rajan lähellä bensa nesteellä 60senttiä/litra) Kertokaa myös mitä pitää tarkastaa ns. ongelmakohdat E34:ssä ruoste ym.
        Kiitokset etukäteen.
        De gustibus non est disputandum!

        Comment

        • janikoo
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 1262
          • Lahti

          540i jos asut lähelle rajaa e34 taitaa ainakin ruostetta tuonne ovien alareunoihin tulla.. sekä etupäätä kannattaa koeajolla kuunnella
          BIGBROTHER kommentti team

          Comment

          • Kaivo
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 866
            • Helsinki/Nurmijärvi

            Jos tosiaan ei ole kulutuksella välilä, niin 540 hankintaan.
            E39 530iA 2001

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              Haulla löytyy juttua todella paljon! Mutta ongelmakohdat ovat ovien alaosat, tankinluukun alaosa ja takakontti ja tietty myös pohja kannattaa syynätä tarkkaan. Alustan osat on ehkäpä se heikoin lenkki. Eli kaikenlaiset kolinat ja tärinät tulevat maksamaan aikaa ja rahaa. Ja tosiaan isolohkoa vaan alle, jos kerran bensa ton hintasta.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • future
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 166
                • keskellä korpea

                Mukavaahan se olisi tuommosella 540 ajella ja varsinkin jos bensa on noin edullista.

                Comment

                • Vilikki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 6309
                  • Raahe

                  535 toimiva, mutta isoruokanen, 520-525 m50 koneella, en pijä minnään. v8 moottoriset arvokkaita huoltaa sieltä konehuoneen puolelta ja usein vammalaatikolla. sitte ne m40 ja m20 koneiset on oma lukunsa jakoremmeineen. Hankit minkä tahansa niin tervetuloa harrastamaan!
                  BMW e36 316i Turbo Compact

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

                    Originally posted by Carbonfiber View Post
                    tietty myös pohja kannattaa syynätä tarkkaan.
                    Erityisesti kuskin ja apparin jalkotiloissa olevien reikien ympäriltä mätänee, näissä kuuluisi olla kumitulpat, mutta 20vuoden aikana ne tuppaa häviään jonnekkin, ja vesi pääsee pellin suojaamattomalle puolelle.. Lisäksi helmoista nostokohdat mätänee muille maille autuaille
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • aikamatkaaja
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 601
                      • Pori

                      hieman vaihtunut mieli tossa autossa..
                      Nyt päättänyt sen verran että kyllä jos haluaa tehoa hieman lisää niin tarvii se nyt olla se 535 :p Mutta nyt vielä sen verran tarvis saada tietoa että millä tavalla eroaa tuo e34 -89 535 ja sitten tuo -89 735..?

                      Onko paljon eroja..? Eikö kuitenkin sama kone..? Kumpi kannattaisi.. Ulkonäöltään tykkään molemmista..
                      e61 525i -05 & e23 732i -84

                      Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16442
                        • Leppävirta

                        Originally posted by aikamatkaaja View Post
                        hieman vaihtunut mieli tossa autossa..
                        Nyt päättänyt sen verran että kyllä jos haluaa tehoa hieman lisää niin tarvii se nyt olla se 535 :p Mutta nyt vielä sen verran tarvis saada tietoa että millä tavalla eroaa tuo e34 -89 535 ja sitten tuo -89 735..?

                        Onko paljon eroja..? Eikö kuitenkin sama kone..? Kumpi kannattaisi.. Ulkonäöltään tykkään molemmista..
                        Mitenkä eroaa? No ulkonäöltä ja kooltaan/painoltaan. Siinähän ne erot. Kone on sama. Täysin mieltymyksistä riippuva valinta.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • aikamatkaaja
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 601
                          • Pori

                          juu siis painokin juu.. Mietein vain enemmän että kärsiikö kiihtyminen ja se poweri kun painaa enemmän ja mahtaako syödä paljonkin enemmän..? Onko muuten ajoltaan paljonkin eroja tuon e32:sen ja e34:sen välillä...?
                          e61 525i -05 & e23 732i -84

                          Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16442
                            • Leppävirta

                            Originally posted by aikamatkaaja View Post
                            juu siis painokin juu.. Mietein vain enemmän että kärsiikö kiihtyminen ja se poweri kun painaa enemmän ja mahtaako syödä paljonkin enemmän..? Onko muuten ajoltaan paljonkin eroja tuon e32:sen ja e34:sen välillä...?
                            Onhan se isompi aina lupsakampi taluttaa. Mutta ei oikein osaa kehua kumpi parempi, molempia ollut ja molemmat kävisi itselleni edelleen. Ja todennäköisesti jompikumpi taas tulee hommattua jos tuo E39 joskus menee kaupaksi.

                            Edit: Itselleni mieluummin E34 manuaalina ja E32 Automaattina.. Tiedä sitten miksi mutta semmoinen on aina oma mielipide. Eri asia sitten jos E34 on 540.. Sitten kävisi automaattinakin.

                            Edit2: Enemmän sen automaatti versus manuaali niitä powereita syö..
                            Last edited by Haju69; 26-04-2010, 20:42.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • aikamatkaaja
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 601
                              • Pori

                              eli kyllä tuo e32 lähtee miltei samalla tavalla kun tuo e34 vaikka painoa hieman enemmän onkin ja joskus jopa voi ehkä hieman pyöräyttääkin jos tylsää on ja ketään ei ole näkemässä ?
                              e61 525i -05 & e23 732i -84

                              Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16442
                                • Leppävirta

                                Originally posted by aikamatkaaja View Post
                                eli kyllä tuo e32 lähtee miltei samalla tavalla kun tuo e34 vaikka painoa hieman enemmän onkin ja joskus jopa voi ehkä hieman pyöräyttääkin jos tylsää on ja ketään ei ole näkemässä ?
                                Ei se nyt niin hätäinen ole tuo E32 kuin E34.



                                Tuolta vertailemaan.

                                Osta juppi E36 ja lankita sillä. Eihän noita vanhoja herroja saa käskeä..
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X