Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    #46
    Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
    Ei sitä automaattia tarvi pelätä, kyllä rikkinäisen bongaa suht helposti.
    Perusjuttuja ainakin se, että tasakaasulla laatikko pitää pykälän eikä ala arpomaan vaihteiden välillä. Mitään paukahduksia tai töksähteleviä vaihtoja ei saisi ilmetä. Toki kolahdukset voi johtua muualtakin voimalinjasta. Sitten tietysti ohjelmanapilla (Sport, Economy, Winter) pitää olla vaikutus askin toimintaan. Ehjä looda toimii hienosti, eikä sen pitäisi tehdä mitään outoa. Oma toiminut mainiosti, autolla ajettu 270tkm josta itse 100tkm, eikä moitteen sanaa.

    Noniin, nostelenpa tämän ylös. Ois tuossa huomenna tarkotus vilkasta yhtä '93 E34 525iA Touringia, hyvillä varusteilla jos vaan kaikki loksahtaa kohdilleen. Vakkari, ilmastointi, nahat, tuplaluukku, jne.

    Ainoa miinus on, että mittarissa 300tkm. Kannattaako tollasta harkita noilla kilometreillä enään? Vaikka ei taida merkitystä tän ikäsillä olla, onko 250tkm vai 300tkm?

    Auto kuitenkin tuntus olevan omistajan puheen/kuvien perusteella siistikuntoinen. Laatikon öljyt on hiljattain vaihdettu.

    Toinen vaihtoehto olis hieman kauempana, mutta siinä vasta 226tkm mittarissa. Varusteet tarvittavat omaan käyttöön; vakkari, ilmastointi, tuplaluukku. MUTTA sininen kangas-sisusta joka vähän etoo... Tosin sisustojahan saa tarvittaessa.
    Last edited by zener; 26-01-2008, 20:06.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #47
      Originally posted by zener View Post
      Noniin, nostelenpa tämän ylös. Ois tuossa huomenna tarkotus vilkasta yhtä '93 E34 525iA Touringia, hyvillä varusteilla jos vaan kaikki loksahtaa kohdilleen. Vakkari, ilmastointi, nahat, tuplaluukku, jne.

      Ainoa miinus on, että mittarissa 300tkm. Kannattaako tollasta harkita noilla kilometreillä enään? Vaikka ei taida merkitystä tän ikäsillä olla, onko 250tkm vai 300tkm?

      Auto kuitenkin tuntus olevan omistajan puheen/kuvien perusteella siistikuntoinen. Laatikon öljyt on hiljattain vaihdettu.

      Toinen vaihtoehto olis hieman kauempana, mutta siinä vasta 226tkm mittarissa. Varusteet tarvittavat omaan käyttöön; vakkari, ilmastointi, tuplaluukku. MUTTA sininen kangas-sisusta joka vähän etoo... Tosin sisustojahan saa tarvittaessa.
      sisustoja saa vaihdettua mut ajettuja metrejä ei saa takas. eiköhän se ole ostohinta ja tehtyjen huoltojen todellinen määrä mikä ratkasee
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        #48
        Tuo vähempi ajettu juuri leimattu ja alustaan kivasti palikkaa uusittu. Siinä vain tuulilasi halki, joka ei kyllä ollut leimaan vaikuttanut. Alkaa tuntumaan vähän paremmalta tuo, vaikka sisusta ei nyt ihan mätsää.

        Huomenna viisaampia, kun saa tuon lähempänä olevan auton testattua.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Anselmo H
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 942
          • Vantaa

          #49
          Valinta tuossa kohtaa kunnon mukaan. Hintaahan tuollaisilla ei ole enää juuri mitään, joten joskus toteutuvaa jälleenmyyntiarvoa ei tarvi paljon miettiä. Jos suunnittelee ajavansa tulevalla autolla esim 60tkm, niin siinä toisessa olisi sitten yhä alle 300tkm mittarissa. Ei muuta väliä mutta saattaisi päästä ehkä vähän helpommin eroon. Kangassisutus tosin paha juttu - mutta taitaa olla taas kerran makuasia.
          F11 523iA Touring
          E93 325i cabrio
          E81 116i
          Triumph Daytona 955i

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14446
            • Oulu

            #50
            Nykyisessä on kangas-sisusta, joten siihen tyytyminen ei ole niin vaikeaa. Nahat ois plussaa, mutta noh... Näillä näkymin tuo vähemmän ajettu vaikuttaa vieläkin paremmalta.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              #51
              molemmissa + ja - :t toisessa ainakin kromikaaret!!! ja toisessa tosiaan Täyssininen sisusta kojelautaa myöten!! Jos onnistuin bongaamaan oikeat autot nettiautosta
              M550d

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14446
                • Oulu

                #52
                Näin on. Lussat ja miinukset on. Pahiten etoo tuo 300tkm. Yksi lähes 400tkm ajettu on ollut ja mielellään ei enään niin paljon ajettua haluaisi pihaan juurikaan sen myymisen vaikeuden vuoksi. Sininen sisusta on oksennuksen rajamailla, mutta silmäkin tottuu vähitellen kun kuvia katselee.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  #53
                  On se vähän itsestäkin kiinni kuinka paljon ajelee ylipäätänsä. Tuo 300tkm nyt niin paha ajatus olisi kun kumminkin sisusta kunnossa toiseen verrattuna. Kuvitellaan että ajelee vähän, niinkuin minä, vaikka 10-20tkm jälkeen myy pois niin on se melkeinpä sama onko mittarissa myyntihetkellä 300 vai 320tkm. Jos taas tulee kilometrejä paljon mittariin nopealla ajalla niin tietysti se vähemmän ajettu jälkeenpäin ajateltuna jos haluaa sen joskus myydäkin. Omassa tällä hetkellä mittarissa 296tkm ja hienosti pelaa.
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14446
                    • Oulu

                    #54
                    Päädyin kuitenki tuohon vähemmän ajettuun, kun paremmassa kunnossa. Sininen sisusta ei nyt niin paha ole, että viittis sen takia huonompi kuntosen auton ostaa. Kohta lähtä kohti jyväskylää.
                    Last edited by zener; 27-01-2008, 15:14.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • kenZZu
                      Newbiemmer
                      • Jan 2008
                      • 4

                      #55
                      en tiedä vieläkö neuvoja tarvit, mutta kyllä suosittelen tota 24-venttiilistä 525:sta, mut ootko ajatellu 535:sta? sehän on myös kutoskone (-3

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4029
                        • Imatra

                        #56
                        Originally posted by kenZZu View Post
                        mut ootko ajatellu 535:sta? sehän on myös kutoskone (-3
                        Ei saanu 535:sta tourinkina...
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14446
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by kenZZu View Post
                          en tiedä vieläkö neuvoja tarvit, mutta kyllä suosittelen tota 24-venttiilistä 525:sta, mut ootko ajatellu 535:sta? sehän on myös kutoskone (-3
                          Olen omistanut 535:en, ja semmosen varmaan olisin laittanut, mutta sitä ei Touringina saa. Ja kuten signaturesta huomaat 525iA Touring tuli hommattua. Vm. 93 joten on Vanos.

                          Eikä mielestäni häviä tuo M50B25 Vanos moottori paljoa M30B34:lle.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Tohtori
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 560
                            • Kirkkonummi #02400

                            #58
                            Kilometrejä ei näissä e34:sissa kannata katsoa sen verran ikää jo näissä vehkeissä. Kunhan koppa ehjä ja teknikka toimii. Itse ostin kanssa viime vuonna 270tkm ajetun 525iA:n ihan huvikseen ja auto on vieläkin pihassa ja toimii kuin unelma. Myyntihintaa ei edes kannata ajatella koska kaikki pyörii melkein samoissa hinnoissa vaikka olis ajettu 200-300tkm riippuen tietenkin varusteista. Itse voin ainakin suositella 525 24v vaikkei auto ole mikään ohjus luotettavalta ainakin tuntuu.
                            E39 528iA Touring "Oxford Grün"
                            E34 525iA Touring "Schwarz II"

                            Ex.
                            M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14446
                              • Oulu

                              #59
                              Ei oo tosiaan hinnassa eroa. Mutta kun kyselin tuosta Oulun päässä olleesta autosta sillon, niin etupäähän olis pitäny palikkaa pistää uusiksi (tosin joutuu tähänkin, mutta on sentään leimattu). Ja totuus on kuitenkin se, että helpommin pääsee eroon kun kilometrien ekana kirjaimena on 2 kuin 3.

                              Tyytyväinen olen tähän mennessä ollut, kun viikon autolla kohta ajanut.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                #60
                                Ostamassa E34 535i

                                Nyt pikaisia apuja, autosta pitäs huomenna hieroa kauppoja!


                                Elikkä siis vähän projektia. Vikoja paljon enemmän, mutta kysyn nyt asioista joista en tiedä


                                -Vaihdekeppi hirvee soppakauha, laitat vaihteen sisään, keppi palautuu keskelle. Mistä johtuu?
                                -Tyhjäkäynti alkoi koeajon jälkeen heittelemään eikä auto pysynyt käynnissä/käynnistynyt hyvin. Voiko johtua todella vähäisestä bensan määrästä?(mittari oli ihan nollissa ja valo paloi)


                                Kuinka harvinainen varuste lukkoperä on 535:ssä? Toi ainakin lähti kaasulla irrottaan perää kuivalla asfaltilla ja jätti kokoajan kahta viivaa..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎