Originally posted by NokiLeka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by GOOFY View Posttarkoittaisikohan tuo sitä että hinnat ovat nousseet tuon verran helmikuusta kesään, niinku tuossa lukeekin
Epäselvän ilmaisun viikko julistettu avatuksi
M i k ä l i nuo koskevat hintojen nousua, eivät ne silti ole realistisia, styroxipaalin hinta oli korkeimmillaan noin 36 - 39 eur/paali ja siitäkin on jo aikaa pari vuotta.
Sama pätee villan ja kipsilevyn hintaan. Voisin väittää, että hinnoissa ei tuollaista elämistä ole nähty. Styroksipaalin olisi saanut siis alle kahdellakympillä vuodenvaihteessa - en usko vieläkään.
Ohessa linkki varsin edullisena pidettyyn rautakauppaan, josta olen itsekkin hankkinut tavaraa.
Tuon mukaan kun alkaa laskea menekkejä ja hintoja niin menee edes sinnepäin.
K.PLast edited by kansipahvi; 23-11-2010, 16:01. Reason: Ei mikään mainos, vaan käypä esimerkki rautakaupan hinnoista.
Comment
-
-
joo eli hintojen nousua kuvastin.
eli ite maksoin romuista seuraavia helmi/maaliskuun vaihteessa 2010.
50mm eps 22,9e paali kesällä kuulin 36e hinnasta juhannuksen maissa
villat 100mm paroc 18,5e paali
50mm paroc 20e paali
gyproc tavallinen 6,8e kpl
höyrynsulkumuovi 45e 135m2 25kg (hain toisen rullan elokuussa makso 72e) eikä mahtanu hinnalle mitään.
verkko 150x150 6mm oli jotain 24,5e kpl ostettu erikseen ei kuittia tallella.
6mm harjateräkset muistaakseni 1,3e kpl --//--
varaston ovi eristetty pystykuviointi valkoinen (olisko mdf alumiini rakenne)260e perus rautakupan setti 9x21Last edited by kuoppala; 23-11-2010, 16:25.
Comment
-
-
eristin 35 neliöisen tallin joskus 5 vuotta sitten. homma maksoi muistaakseni 600 e pintaan. viime kesänä tein saman homman 9 neliöiselle varastolle ja hintaa tuli päälle 400 euron, hieman yllätyin hinnasta. saatan muistaa hinnat hieman väärin mut jotain tuonne päin olevia ne kuitenkin oli. aika paljon on kallistunu.
mua hieman hirvittää nuo täällä esillä olevien tallien hinnat. onhan kaikki kallista jos ihan kaikki haetaan sieltä k-raudasta... ite saan rakennettua puolet halvemmalla. siinä tosiaan säästää paljon ku niitä tarvikkeita hamstrailee pitemmän ajan.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
ite tein ainakin zippinetto budjetilla
mutta itelläkin tavaramäärät kohtuu suuria, että olis voinu käyttää jämäeriä esim villoissa jos ajattelee ettei hae pakettia sieltä toista täältä.
ja silloinhan ite tekemisestä ei tule hevon vittua.
kyllä noihin tuppaa rahaa ja tavaraa vaan hukkuvan ja siihen mitä kukaan ei laske menee rahaa yllättävän paljon.
listaanmpa muiden kiusaks muutaman
ruuvit
naulat
niitit
ROSKIEN VIENTI
kaikki väliaikaset viritykset (keksii kyllä käyttöä myöhemmin ja osa voi jo olla Pressut halogeenit jatkoroikat kottikärryt lapiot)
talkookaljat (kaikki tietää et jos on vaikka viiden miehen talkoot kaljaa menee 5lootaa!! päivässä
uretaanit
jätesäkit
raudoituskorokkeet.
ynnä kaikki muu paska mitä ei osaa laskee etukäteen, noista ei mikään maksa paljoa mutta kun kaikkea hakee aina saa pankkikorttia näyttää
Comment
-
-
tosiaan valutalkoo kaljathan tietenkin voi joutua ostamaan, muuhunhan ei oikeastaan muita tarvi jos ei satu saamaan ilmaista työvoimaa. eli valutalkoisiin pitää etsiä sellainen helluntai seurakunta uskovais jumalan rauha porukka: selvää säästöä useamman euron verran
valumuotti hässäkät lainataan 0e
jostain haetaan lähin toimiva rattori. siihen mylly perään. jostain kuopasta soraa ja eiku petonin valmistukseen.
joka nurkasta löytyy jotain pappa tunturin raatoja joita voi survoa valun sekaan vähentämään petonin ja raudoituksen tarvetta.
muovia saa ilmaiseksi melko monesta paikkaa (hirvittää ajatuskin että jonku pitää maksaa siitä 72e rulla)
ovet ja ikkunat saa ite tehtyä pikku rahalla. (ei tulisi mieleenkään maksaa lähelle tonnia jostain ohkasesta alumiini pinnoitetusta uretaani levy ovesta, jossa on semmonen alitehoinen pikku moottori joka ei toimi huonostikkaan, muksut menee niistä mennen tullen palatessa kolmi pyöräisillä läpi ja ne jäätyy maahan kiinni sun muuta)
metsät on puita täynnä, ei muuta ku edellisenä kesänä nurin, sirkkeliin ja kuivaamaan. hintaa en lähde arpomaan mutta epäilen että halvempaa kuin puukeitaan tavara: useita euroja metri.
kytätään, etsitään ja kysellään ajan kans tarvikkeita sieltä sun täältä. pikku vikaisia tarvikkeita saa edullisesti, ne tulee autotalliin. ei oo vitunkaan väliä jos kyprokissa on nyrkin mentävä reikä tai muuta vastaavaa ku ne edelleenkin tulee siihen autotalliin
näin meillä täällä maallaLast edited by GOOFY; 23-11-2010, 17:30.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
valumuotti hässäkät lainataan 0e
jostain haetaan lähin toimiva rattori. siihen mylly perään. jostain kuopasta soraa ja eiku petonin valmistukseen.
joka nurkasta löytyy jotain pappa tunturin raatoja joita voi survoa valun sekaan vähentämään petonin ja raudoituksen tarvetta.
muovia saa ilmaiseksi melko monesta paikkaa (hirvittää ajatuskin että jonku pitää maksaa siitä 72e rulla)
ovet ja ikkunat saa ite tehtyä pikku rahalla. (ei tulisi mieleenkään maksaa lähelle tonnia jostain ohkasesta alumiini pinnoitetusta uretaani levy ovesta, jossa on semmonen alitehoinen pikku moottori joka ei toimi huonostikkaan, muksut menee niistä mennen tullen palatessa kolmi pyöräisillä läpi ja ne jäätyy maahan kiinni sun muuta)
metsät on puita täynnä, ei muuta ku edellisenä kesänä nurin, sirkkeliin ja kuivaamaan. hintaa en lähde arpomaan mutta epäilen että halvempaa kuin puukeitaan tavara: useita euroja metri.
kytätään, etsitään ja kysellään ajan kans tarvikkeita sieltä sun täältä. pikku vikaisia tarvikkeita saa edullisesti, ne tulee autotalliin. ei oo vitunkaan väliä jos kyprokissa on nyrkin mentävä reikä tai muuta vastaavaa ku ne edelleenkin tulee siihen autotalliin
näin meillä täällä maalla[/QUOTE]
No sullahan ei tuu niitä roskiakaan kun voit jättää ne siihen pihaas mätänemään ja villapaaleista saat ilmaset höyrynsulut ja joku kaveri varmaan sponsoroi maalarinteipit millä saat teippailtua ne kiinni.
ja sillä maalarinteipillä voi paikkailla ne rijätkin mitä niihin jämäpaaleihin on tullu ku on mannu vesisateessa pihalla, mutta kyllä ne sit seinäs kuivuu.
toi petoni kannattaa ehdottomasti tehä ite sen parempaa hommaa ei ole jos ajattelee vettä kiviä ja sementtiä.(sementti makso aikanaan markan kilo mitähän tänäpäivänä) tekee ittelle ja myy viä loput vaikka naapurille.
laadukasta rakentamista ja rakennustarkastajahan on ihan turha KU ITTELLE TEHDÄÄN!!
Comment
-
-
ne jäätyy maahan kiinni sun muuta)
Hyvää rakentamista vielä lisää JÄÄTYYKÖ NOSTO-OVI MAAHAN KIINNI????
Meillä oven alareunasta maahan on pitkä matka. ei ainakaan siihen jäädy.
Niille parioville onkin hieno potkia tilaa siellä hangessa tai kun ei jaksa laittaa topparia ja kuinka sattukaan tuuli vähän puhaltaa
Ja kaikkihan saa tehdä niinku tykkää, keräillä tavaroita tehdä nopeesti yms yms. on ainakin hieno mennä talliin nyt kun on +15 lämmintä ja vuosi sitten tähän aikaan ei ollu tallia
Comment
-
-
Jep, selvisihän se hintojen nousu , mulla on käyny sisämaali päähän tallia maalatessa sisäpuolelta. Pitää hakea sitä pönttö lisää kohta . Kaljaa on kyllä menny varmaan enemmin kuin betonia valuihin, jotka nekin olivat mittavat....
Edukkaasti olet silti tavarat saanut, ei paha. Ihan jokapaikassa ei noilla hinnoilla tavaraa ulos kaupasta kanneta.
K.P
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View Posttosiaan valutalkoo kaljathan tietenkin voi joutua ostamaan, muuhunhan ei oikeastaan muita tarvi jos ei satu saamaan ilmaista työvoimaa. eli valutalkoisiin pitää etsiä sellainen helluntai seurakunta uskovais jumalan rauha porukka: selvää säästöä useamman euron verran
valumuotti hässäkät lainataan 0e
jostain haetaan lähin toimiva rattori. siihen mylly perään. jostain kuopasta soraa ja eiku petonin valmistukseen.
joka nurkasta löytyy jotain pappa tunturin raatoja joita voi survoa valun sekaan vähentämään petonin ja raudoituksen tarvetta.
muovia saa ilmaiseksi melko monesta paikkaa (hirvittää ajatuskin että jonku pitää maksaa siitä 72e rulla)
ovet ja ikkunat saa ite tehtyä pikku rahalla. (ei tulisi mieleenkään maksaa lähelle tonnia jostain ohkasesta alumiini pinnoitetusta uretaani levy ovesta, jossa on semmonen alitehoinen pikku moottori joka ei toimi huonostikkaan, muksut menee niistä mennen tullen palatessa kolmi pyöräisillä läpi ja ne jäätyy maahan kiinni sun muuta)
metsät on puita täynnä, ei muuta ku edellisenä kesänä nurin, sirkkeliin ja kuivaamaan. hintaa en lähde arpomaan mutta epäilen että halvempaa kuin puukeitaan tavara: useita euroja metri.
kytätään, etsitään ja kysellään ajan kans tarvikkeita sieltä sun täältä. pikku vikaisia tarvikkeita saa edullisesti, ne tulee autotalliin. ei oo vitunkaan väliä jos kyprokissa on nyrkin mentävä reikä tai muuta vastaavaa ku ne edelleenkin tulee siihen autotalliin
näin meillä täällä maalla2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostOnnea ja menestystä, pistä kuva foorumille valmiista tallista. Tuolla tyylillä tulee varmaan mahtava. Korjaat varmaan autot samalla tyylillä, mitä sitä maksamaan orkkis kiinnikkeistä 50c kpl, kun pussillinen IP ruuveja ja nippusiteitä maksaa euron. <-lienee oikea järjestys
talliin saa myös ilmaiseksi kaapistot ja pöydät kun vain käy purkamassa joltain ne pois talosta remontin aikaan. (kun jotku tykkää uusia alle 10 vuotta vanhan keittiön) monesti lehdessä on tällaisia ilmoituksia. muutakin tavaraa on monesti jaossa.
rahallahan saa ja hevosella pääsee... jokainenhan saa päättää mihin ja miten rahansa käyttää. halvalla rakennettu autotalli ajaa ihan saman asian kuin kalliskin talli. molemmissa pystyy säilyttämään autoa ja rakentamaan autoa. (esim. edellisiä käyttö tarkoituksia miettien sillä kalliilla nosto ovella ei ole mitään virkaa kun se pysyy kiinni koko talven)
ehkä tuo pappa tunturin polkeminen valuun oli liian huono esimerkki. tarkoitin vain sillä sitä että kaiken voi rakentaa halvallakin, melkein kaikkien määräysten mukaisesti
ps. meinaatko että se minun kaatamasta puusta sahattu lauta olisi maalit päällä jotenkin huonomman näköinen siinä tallin seinässä kuin jossain muussa tallissa? ja jos saa 260 korkeita pääty vikaisia kyprokkeja 90% alennuksella ja laittaa ne 240 korkean tallin seinään. onko ne jotenkin huonomman näköiset paikallaan?Last edited by GOOFY; 23-11-2010, 20:01.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
talliin saa myös ilmaiseksi kaapistot ja pöydät kun vain käy purkamassa joltain ne pois talosta remontin aikaan. (kun jotku tykkää uusia alle 10 vuotta vanhan keittiön) monesti lehdessä on tällaisia ilmoituksia. muutakin tavaraa on monesti jaossa.
sillä kalliilla nosto ovella ei ole mitään virkaa kun se pysyy kiinni koko talven)
Vanhoissa kaapeissahan ei ole mitään vikaa... ja voi laittaa varastoonkin.
toi ovihomma.. meillä töissä käytetään 4nosto-ovea kahta jokapäivä 2 sillon tällöin ei ikinä ole jäätyny.
muutta jos ovet menevät goofyllä MAAHAN ASTI NIIN VARMASTI JÄÄTYY TAI JOS OTTAA PAPPIKSENRUNKOON KIINNI.
Comment
-
-
Originally posted by kuoppala View Posttalliin saa myös ilmaiseksi kaapistot ja pöydät kun vain käy purkamassa joltain ne pois talosta remontin aikaan. (kun jotku tykkää uusia alle 10 vuotta vanhan keittiön) monesti lehdessä on tällaisia ilmoituksia. muutakin tavaraa on monesti jaossa.
sillä kalliilla nosto ovella ei ole mitään virkaa kun se pysyy kiinni koko talven)
Vanhoissa kaapeissahan ei ole mitään vikaa... ja voi laittaa varastoonkin.
toi ovihomma.. meillä töissä käytetään 4nosto-ovea kahta jokapäivä 2 sillon tällöin ei ikinä ole jäätyny.
muutta jos ovet menevät goofyllä MAAHAN ASTI NIIN VARMASTI JÄÄTYY TAI JOS OTTAA PAPPIKSENRUNKOON KIINNI.
tarkoitin maalla varmaan lattiaa joo eihän se jäädy kiinni jos on se lattia lämmitys tai talli on aina lämmin. yleensä kylmänä olevassa ja silloin tällöin lämmitettävässä tallissa nuo nosto ovet ei oikein sit toimikkaan.
niin ja tolla koko talven kiinni pysymisellä tarkoitin sitä että ei sitä tarvitsekkaan avata jos siellä tallissa säilytetään vain autoa koko talven tai remontoidaan autoa ja talliin on pikku ovi lisäksi. silloin ei mielestäni ole mitään järkeä laittaa sitä tonnin maksavaa ovea.Last edited by GOOFY; 23-11-2010, 20:34.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Comment