Originally posted by Juhis
View Post
Tuo postauksesi olikin mennyt ohi tuota omaani noin kello 9.00 lähettämääni kirjoittaessani. Kiitos tuosta! Olinkin jo unohtanut kuinka rattoisaa harrastekerhon vetäminen oikeasti olikaan kun merkkiä rakastavat, helvetisti siitä tietävät ja paljon kaikille artikkeleissaan antaneet henkilöt grillaantuvat oman elämänsä karikoissa. Silloin avioerot, työttömyydet, lasten tapaamisten ongelmat, läheisten kuolemat ja kaikki muu inhimilliseen elämään kuuluva ihmiselon ihanuus ja kurjuus sataa harrastekerhossa riitelemiseksi. Kun mukana on vielä fundamentalistinen alkuperäisyyden vaaliminen ja joukon paimenena nuoruudessaan korinvaihtajana kunnostautunut (=allekirjoittanut), oli soppaa syötäväski vaikka isommalle plutoonalle. Tein siis lopun Suomen BMW kerhon lehdessä Bemaristissa harjoitetusta liian terävästä arvostelusta rakennettuja ja muutettuja siviili- ja kilpa-autoja kohtaan. Se ei siinä tilanteessa eräille aktiiharrastajille sopinut ja originalbmw.net perustettiin. Oi aikoja oi tapoja!
Sitä tikulla silmään, joka vanhoja jne, mutta on ne muistelot niin herkullisia, että paremmista väliä. Laitetaan perjantain Speciaaliksi vaikkapa tämmöinen:
Maahantuojalle päätyy anonyymipalvelimen kautta meili, jossa turhautuneena kerhotoimihenkilöiden osoittaman huomion laatuun kerottiin melko värikäs tarina miten muka oli maahantuojan koeajoon luovuttamaa autoa käytetty ja koeajettu. Siellähän sitä sitten istuttiin me pojat kovat kaulassa rivissä pöydän toisella puolella ja toisella puollella oli rivissä alkaen BMW-tappi2:sta tapit 3,4 ja 5. Asiat saatiin hoidettua, yhteistyö jatkui hedelmällisenä ja jokainen oppi läksynsä. Tuosta palaverista yli kymmenen vuoden takaa muistan pöydän yli esitetyn avauslauseen kuin juuri äsken kuulemanani:
"Hyvät Herrat! BMW on herrasmiesten merkki. Tietoomme saatettu toiminta _ei ole_ sellaista merkin imagon luomista minkä eteen ja puolesta teemme työtämme BMW-organisaatiossa Suomessa."
Kaikkien noissa kähyissä mukana olleiden, niin kerhon riveissä kuin vastaklikeissäkin vaikuttaneiden kanssa olen ollut puheväleissä ainakin viimeiset kahdeksan vuotta. Monien kanssa soitellaan ja nauretaan vanhoille ajoille. Juhis on 120 oikeassa, että harrastajien tulisi pitää yhtä ja sopia saman katon alle. Vaikka sitten useampaan eri yhdistykseen järjestäytyneinä. Uudet tuttavuudet ja ihmissuhteet minulle ovat harrastuksessa tärkeimmiksi muodostuneet vuosien myötä. Autot on vaan autoja, niitä voi ostaa ja myydä. Hankkia takaisin jos kiinnostaa tai vaihtaa toiseen enemmän kiinnostavaan. Tai jättää latoon pölyttyymään kuten mun Mfemma. Mutta kun hyvän tyypin menetät rinnaltasi lopullisesti, ymmärrät mitä menetit. Onneksi niin ei minulle ole käynyt.
P.S. Pistipä muuten silmään tuolta Suomi24-historiapläjäyksestä, että silloinkin tuli kirjoiteltua omalla nimellä nimimerkin takaa ampuvien tyttöjen kanssa.
Comment