Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    e39:n jälkeen isompi koneista ja varustellumpaa kolmeysiä, sitten siitä m5, sitten kun alkaa puutumaan, ajaa vuoden ooppelilla ja sitten alkaakin taas e39 maistumaan
    Last edited by Roito; 27-04-2013, 12:15.
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      Originally posted by TJJ View Post
      Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...

      Kulkee todella vaivattomasti ja mielestäni oikea vaihtoehto 530iA E39 jälkeen on 530iA/540/550 LCI, jollei ole rahaa laittaa sen verran enemmän, että saa F10 535i/550


      Vaihteisto tekee paljon tehon lisäksi, suosittelen!
      Last edited by jake2710; 27-04-2013, 21:25.

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        tupla

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7366
          • Oulu

          Originally posted by teropa View Post
          Petri bensakoneista pitävänä varmaan pärjäisi hyvällä E60 530i LCI:llä pitkään.
          Varmasti. Pitäis käydä joskus sillä sun autolla pieni lenkki heittään niin ois taas pykälää viisaampi.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            Originally posted by TJJ View Post
            Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
            Jos kriteerit on nuo niin en suosittele.

            Hyvin tuossa koneessa tehoa on, vastaa kaasuun herkästi, hiukan yläkireä luonteeltaan mutta vääntää alhaallakin sitkeästi. Aivan sairaan upea moottori, mutta vetoa on juuri sen verran mitä 3l vaparissa voi olla, se ~300Nm ei todellakaan vedä selkää penkkiä vasten tai liikuta painavaa koppaa mihinkään ilman kierroksia... Mielestäni kevyesti paras moottori mitä 1- ja 3-sarjaan saa M-sarjan ulkopuolella, mutta jos ison V-moottorin tai turbokoneen tuhtia vääntöä ja pitkää vetoaluetta kaipaa niin sitä tuossa ei ole...
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by r.w. View Post
              Jos kriteerit on nuo niin en suosittele.

              Hyvin tuossa koneessa tehoa on, vastaa kaasuun herkästi, hiukan yläkireä luonteeltaan mutta vääntää alhaallakin sitkeästi. Aivan sairaan upea moottori, mutta vetoa on juuri sen verran mitä 3l vaparissa voi olla, se ~300Nm ei todellakaan vedä selkää penkkiä vasten tai liikuta painavaa koppaa mihinkään ilman kierroksia... Mielestäni kevyesti paras moottori mitä 1- ja 3-sarjaan saa M-sarjan ulkopuolella, mutta jos ison V-moottorin tai turbokoneen tuhtia vääntöä ja pitkää vetoaluetta kaipaa niin sitä tuossa ei ole...
              Tämä on totta. 530i LCI ei ole väännön puolesta mitenkään ihmeellinen, häviää esim 540i E39:lle siinä suhteessa.

              Tottakai jos olisi rahaa niin 550i ilman muuta. Ja se päivä varmaan tulee, kun tollanen pitääkin hommata.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11675
                • Kouvola

                Originally posted by TJJ View Post
                Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
                Miksei E60 535i tuplaturbolla? Jos tarvit liikuttavaa vääntöä, niin sitten kasikoineinen 540-550i.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7366
                  • Oulu

                  Originally posted by Esko View Post
                  Miksei E60 535i tuplaturbolla?
                  Miksei, kun noita vain myytäis tällä puolella palloa. Montakohan tuollaista on tuotu muuttoautona Suomeen?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Esko View Post
                    Miksei E60 535i tuplaturbolla? Jos tarvit liikuttavaa vääntöä, niin sitten kasikoineinen 540-550i.
                    Ei sitä ole myyty euroopassa, Saksaan tuodun jenkkiversion ostaminen jännittää (siis katsastus/rekisteröinti yms. Suomen byrokratia).

                    Muistikuva 540:stä on sellainen, ettei sekään vielä tarjoa sitä mitä haen. Siis sitä vaivatonta vääntöä mitä koen diesel-auton kyydissä, vaikka niissä olisi vähemmän tehoa kuin minun autossa. Viimeksi sitä ihmettelin Skoda Superb DSG:n kyydissä, kylläpä lähti kivasti. Tosin minähän en ajanut, joten siinä varmaan oli taas karmea viive, kuten noissa aina tuntuu olevan. Ja dieselin tyypillinen meteli ja tärinä alkoi tympäistä jo ekoissa liikennevaloissa.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11675
                      • Kouvola

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Miksei, kun noita vain myytäis tällä puolella palloa. Montakohan tuollaista on tuotu muuttoautona Suomeen?
                      Juu kyllä tuo seikka oli tiedossa. Ei varmaan Suomessa ole yhtään, mutta kyllä noita Euroopasta löytyy jos sellaisen haluaa. Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.

                      Tosta
                      Last edited by Esko; 28-04-2013, 08:30.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Esko View Post
                        Juu kyllä tuo seikka oli tiedossa. Ei varmaan Suomessa ole yhtään, mutta kyllä noita Euroopasta löytyy jos sellaisen haluaa. Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.
                        Suomen byrokratia voi pian yllättää... Melkein tuo pitäisi hankkia jonkun liikkeen kautta joka tekee koko homman ja ottaa riskit itselleen. Ja sehän maksaa. Lisäksi verotusarvo on mysteeri, tuo kun menee arvontalautakuntaan. Ja lopputulos on sellainen, että sillä hinnalla olisikin melkein saanut jo F10 535iA:n. Jonka saisi vielä nelivetona. Tosin sitten ei taas saa aktiiviohjausta ja kääntöympyrä on kuorma-auton luokkaa. Ja E39:llä ajo jatkuu...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7366
                          • Oulu

                          Originally posted by Esko View Post
                          Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.

                          Tosta
                          Niinpäs näkyy olevan. Joskus satunnaisesti noita yrittänyt Saksastakin ettiä, mutta en muista useinkaan löytäneeni. Voiko tuon tuonti sitten vaatia jotain erityisiä paperihommia jos ko. mallia ei ole koskaan EU:ssa myyty? Ite en ole tästä byrokratiasta perillä, mutta luulis että jollakin ois kokemusta jostain samantyylisestä tilanteesta.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6320
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Tosin minähän en ajanut, joten siinä varmaan oli taas karmea viive, kuten noissa aina tuntuu olevan. Ja dieselin tyypillinen meteli ja tärinä alkoi tympäistä jo ekoissa liikennevaloissa.
                            Kommenttia..pitkästä aikaa 528 taas alla

                            Vähän vertailua kun vertaa tuohon 535d \ M5

                            Äänekäs,okei kuluneet renkaat ja tuuli suhisee ilmeisesti tarvike lasi asennettu huonosti.
                            Hyvä ajaa !
                            Ja voimaahan tuossa ei ole nimeksikään..
                            Tuo 5-v steppi tuntuu vanhanaikaiselta,tosin pehmeästi vaihtaa mutta reagoi hitaasti omasta mielestä ei edes voi verrata tuon 535d viiveeseen..

                            535d:n jälkeen ei tule ainakaan E39:siä..vaan joku järki F11 kunnon moottorilla
                            Last edited by veku; 28-04-2013, 09:06.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by veku View Post
                              Tuo 5-v steppi tuntuu vanhanaikaiselta,tosin pehmeästi vaihtaa mutta reagoi hitaasti omasta mielestä ei edes voi verrata tuon 535d viiveeseen..
                              Entä jos sinulla on 528:ssa 2. vaihde päällä, kierroksia 3000 ja painat kaasua ja vertaat sitä samaan tilanteeseen 535d:llä? Minun kokemuksen mukaan dieselillä ehti miettiä koska lähdetään ja sanoa matkustajille, että kohta lähdetään. Kun taas bensalla lähdetään heti. Toki siinä "lähdössä" on sitten aika pahuksen suuri ero kun se diesel lopulta lähtee matkaan (ja menee kevyesti ohi 528:sta).

                              Tietty tuo 535d saattoi olla rikki, mutta jostain syystä samaa ilmiötä olen havainnut muissakin dieseleissä, myös xDrive tourilla ajamissani (530d, m550d). Kaikista pahin oli eräs uusi Volvo, jossa ei tapahtunut yhtään mitään pitkään aikaan. Hankala on sellaisella mennä liikenneympyrään (ja se varmaan selittääkin ne ihmeelliset tosi pitkää rakoa odottelijat joiden takana meinaa mennä hermot).
                              E39 528iA

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6320
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Entä jos sinulla on 528:ssa 2. vaihde päällä, kierroksia 3000 ja painat kaasua ja vertaat sitä samaan tilanteeseen 535d:llä? Minun kokemuksen mukaan dieselillä ehti miettiä koska lähdetään ja sanoa matkustajille, että kohta lähdetään. Kun taas bensalla lähdetään heti. Toki siinä "lähdössä" on sitten aika pahuksen suuri ero kun se diesel lopulta lähtee matkaan (ja menee kevyesti ohi 528:sta).

                                Tietty tuo 535d saattoi olla rikki, mutta jostain syystä samaa ilmiötä olen havainnut muissakin dieseleissä, myös xDrive tourilla ajamissani (530d, m550d). Kaikista pahin oli eräs uusi Volvo, jossa ei tapahtunut yhtään mitään pitkään aikaan. Hankala on sellaisella mennä liikenneympyrään (ja se varmaan selittääkin ne ihmeelliset tosi pitkää rakoa odottelijat joiden takana meinaa mennä hermot).
                                Tuota en ole kokeillut muuta kuin ohituksessa.
                                Ihan hyvin tuo lähtee kun vaan kiekkoja on se +3000,lähinnä normi ajoa vertasin jolloin keppi on d:llä.
                                Silloin tuo 528 on vähän uninen ja hidas reagoimaan ,vaikka ihan ok kai tuo liikkuu
                                Tuota 535d viivettä en kyllä allekirjoita ongelmaksi\häiritseväksi.
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎