Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Muutenkin Polo oli moottoriltaan yllättävän erilainen. Luulisi että 180 hv (eli samaa luokkaa kuin omassa E39:ssä) riittää pikkukipossa reippaaseen suorituskykyyn, mutta aika vaisu se siihen nähden oli. Ja kaasuvasteessa oli matalilla kierroksilla minusta ihan liikaa viivettä vaikka se on kaksoisahdettu ja Golf taas ei. No jossainhan Golfin reilusti isompi moottorin iskutilavuus tietysti näkyy, oli ahtaminen tehty miten hyvin tahansa.

    Positiivista kuitenkin oli että oma E39 oli ihan mukava ajaa noiden jälkeen. Varsinkin moottorin käynnin tasaisuus tuntui niin hienolta, vähän kuin ajaisi sähköautolla.
    Minäkin yllätyin tuosta Polon väännön puutteesta, kolme muuta ajamaani mallia (2.0 koneilla) olivat selvästi parempia. Golfin lisätehot eivät kuitenkaan tuntuneet muihin verrattuna.

    Golf noista oli selvästi herkin kaasuvasteessa, mutta johtuikohan osa siitä vain kaasupolkimen yliherkästä/lyhyestä "potikasta"... Sitä kuitenkin pystyi "keinuttamaan" kaasulla kovassakin vauhdissa mikä oli ihan hupaisaa automaatti E39:iin verrattuna. DSG toimi Golfissa aika huonosti, vaihteet meni nykien päälle, muissa malleissa ei tuota ongelmaa ollut.

    Noiden Golf-luokan autojen koeajot/kyydissäolot tuntuvat aina aiheuttavat E39:llä lähtiessä tuon jännän luksustunnelman. Pitää vaan välttää F10 yms. koeajot jotta tunnelma säilyy eikä tule Lada-fiilistä E39:n ratissa...
    E39 528iA

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      Itsekin tässä kuukausi takaperin mietin mitä seuraavaksi, 440tkm ajettu 530da -99 meni uudelle omistajalle ja hetken ajelin e36 m3:lla.. Audin a6 sekä a8 valikoitui loppuehdokkaiksi kun hintaluokka piti pysyä alle 30ke. Myös e60 korisia mietin mutta toisaalta jotenkin se ei juuri sisustaltaan iskenyt vaikka ulkonäkö onkin mieleen. Toki en käynyt koeajamassa yhtään e60:stä mutta koeistumisia tuli paljon.. Audeja kävin koeajamassa ja tuntuihan ne kivoilta MUTTA jokin siitä vain puuttui. Lähinnä ohjauksessa lievää tunnottomuutta sekä jotenkin sisusta ergonomia vaati sähköpenkkiä yms pikkuvarusteita ja valinnan varaa oli haluamaani hintaluokkaan niin vähän Mieltä kaihersi kuitenkin tottuminen e39:iin reilun 40tkm matkalla.

      Tein sitten nopean ratkaisun ja hommasin Alpina D10:n. on varusteita ja tilaa omiin tarpeisiin sekä tarvittavat diesel/automaatti. e39 vain miellyttää omaan silmään ja sopii käteen penkkien ja hallintalaitteiden osalta nyt hienosti. Katsotaan muutaman vuoden päästä josko sitten vaihtuisi jokin toinen peli alle

      Loppukaneettina, normi e39 on mielestäni hintaisekseen todella loistava auto. Hiljainen ja vakaa ajettava, polttoainetta ne kaikki vie sen minkä tankkiin laittaa. Oma alpina e39 on toki kalleimpiin e39:ihin kuuluva mutta tässä tapauksessa tunne meni järjen ohite, ja hyvillä mielin lähden aina pihasta omalla autolla.
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Boiga View Post
        Itsekin tässä kuukausi takaperin mietin mitä seuraavaksi, 440tkm ajettu 530da -99 meni uudelle omistajalle ja hetken ajelin e36 m3:lla.. Audin a6 sekä a8 valikoitui loppuehdokkaiksi kun hintaluokka piti pysyä alle 30ke. Myös e60 korisia mietin mutta toisaalta jotenkin se ei juuri sisustaltaan iskenyt vaikka ulkonäkö onkin mieleen. Toki en käynyt koeajamassa yhtään e60:stä mutta koeistumisia tuli paljon.. Audeja kävin koeajamassa ja tuntuihan ne kivoilta MUTTA jokin siitä vain puuttui. Lähinnä ohjauksessa lievää tunnottomuutta sekä jotenkin sisusta ergonomia vaati sähköpenkkiä yms pikkuvarusteita ja valinnan varaa oli haluamaani hintaluokkaan niin vähän Mieltä kaihersi kuitenkin tottuminen e39:iin reilun 40tkm matkalla.

        Tein sitten nopean ratkaisun ja hommasin Alpina D10:n. on varusteita ja tilaa omiin tarpeisiin sekä tarvittavat diesel/automaatti. e39 vain miellyttää omaan silmään ja sopii käteen penkkien ja hallintalaitteiden osalta nyt hienosti. Katsotaan muutaman vuoden päästä josko sitten vaihtuisi jokin toinen peli alle

        Loppukaneettina, normi e39 on mielestäni hintaisekseen todella loistava auto. Hiljainen ja vakaa ajettava, polttoainetta ne kaikki vie sen minkä tankkiin laittaa. Oma alpina e39 on toki kalleimpiin e39:ihin kuuluva mutta tässä tapauksessa tunne meni järjen ohite, ja hyvillä mielin lähden aina pihasta omalla autolla.
        A8:sta tuli mieleen, että luultavasti ensimmäiset D3-kopan A8:t ovat erittäin epäluotettavia, ainakin jos on useiden eri Audi-foorumien juttuihin uskominen. Eli vuosimallit -04-06, ovat syystä tai toisesta vikaherkkiä. En nyt muista, oliko tämä ongelma erityisen paha jossakin tietyssä konetyypissä. Sen sijaan esim. D2-kopan A8 tai S8, ovat molemmat mielestäni erinomaisia autoja, joskin jälkimmäinen syö soppaa varsin kiitettävästi. Tänä päivänä D2-kopan Audeja saa vieläpä tosi edullisesti, suhteessa muiden merkkien vastaaviin malleihin.

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Aattelin jos seuraavaks kokeilis tämmöstä: E90 330iA.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8971
            • Kellokoski

            Originally posted by teropa View Post
            Aattelin jos seuraavaks kokeilis tämmöstä: E90 330iA.

            Tero
            Ei paha

            Mutta miksipä ei 335iA tai vaikka vähän parempaa eli B3
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7366
              • Oulu

              Originally posted by teropa View Post
              Aattelin jos seuraavaks kokeilis tämmöstä: E90 330iA.
              E60 meni jo? Itekin kiinnostais kyllä tollanen manuaalina. Koskaan edes tainnu ajaa kuin automaatilla.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Squamish
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 260
                • HEL

                Originally posted by teropa View Post
                Aattelin jos seuraavaks kokeilis tämmöstä: E90 330iA.

                Tero
                Kokeile vaan Mutta eikös tuo E90-sarja ole jo aiemmin todettu liian meluisaksi ja epämukavaksi...

                Jos saa kysyä, niin mikä sai luopumaan niin hienosta 535d:stä? Eikö auto vastannut odotuksia?
                Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by teropa View Post
                  Aattelin jos seuraavaks kokeilis tämmöstä: E90 330iA.

                  Tero
                  Haiskahtaa halvalla tehdyltä pikkuautolta, mutta kerro kokemuksia kun niitä kertyy.

                  Ajoin joskus e90 325ia, oli aika vessa.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Haiskahtaa halvalla tehdyltä pikkuautolta, mutta kerro kokemuksia kun niitä kertyy.

                    Ajoin joskus e90 325ia, oli aika vessa.
                    Hehheh...

                    Muutaman E90 320dA:n ratissa olen ollut ja tykännyt niistä.

                    No... saa kattoa, josko tulee hommattua vaiko ei. Who knows.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Haiskahtaa halvalla tehdyltä pikkuautolta, mutta kerro kokemuksia kun niitä kertyy.

                      Ajoin joskus e90 325ia, oli aika vessa.
                      Toi farkkumalli on ainakin mölyämpäri.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Kävin ajamassa Saab 95 wagon 2007. Aika kamala ajaa, vetelee kiihdyksissä minne sattuu. 150heppaa ei kummoista kyytiä tarjoa. Jatketaan etsintöjä...

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          Originally posted by teropa View Post
                          Aattelin jos seuraavaks kokeilis tämmöstä: E90 330iA.
                          Mites olis cayman? alk.45ke näitä saa ja ajettavuus on eräs automaailman parhaista.

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            Jos haluatte hiljaisuuden jatkuvan matkustamossa, niin ostatte Cadillacin.
                            Ja sen jälkeen haluatte taas 7:kan
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              Originally posted by TFV View Post
                              Jos haluatte hiljaisuuden jatkuvan matkustamossa, niin ostatte Cadillacin.
                              Ja sen jälkeen haluatte taas 7:kan
                              Oks akkakin hiljaa...oikeesti
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Jetzt: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • Jarhead
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2007
                                • 1323
                                • Kalajoki

                                Mitä porukka on mieltä tuosta uudesta viissatasesta? Ulkonäkö on omaan makuun ainakin keulasta 5x parempi kuin e60. Meikäläinen vaan on niin köyhän näkönenki, että en varmaan pääsisi edes testaamaan liikkeessä tuommosta. En tosiaankaan ole vielä ostamassa vaan olen eukollekin mainostanut, että 10 vuoden päästä ajellaan (korjaillaan) sitten tuommosta penaria.

                                Itsellä kun on perhettä ja infernaalinen määrä törkyä kuskattavana, niin ainoa luontainen jatkumo olisi 500 sarja. Kuitenkin kun katsoo 500 mallisarjaa niin näyttää e60 kevyehköltä flopilta ulkonäköpuolella (jäätävät ne etulamput!). Siihen lisättynä vielä hauskat tyyppi "ominaisuudet". Toki uusi F10 varmaan yhtä mielenkiintonen fiksailla vanhempana.

                                Jos kuitenkin tulisi aivan älytön hinku päästä E39:stä eroon niin voisin kyllä palata audiin esim A4 tai A6 -05 -07 3.0tdi quattroon. A6 tosin hieman vähemmän viehättävän näköinen. Vähän aikaa ajeltiinkin -04 A4 1.9tdi quattro s-linellä eikä kyllä ollut mitään moitittavaa ehkä ainoana haittana oli pumppusuutinkoneen rouskutus. A4 malli ainakin tuntui melkein yhtä tilavalta kuin E39. Vaimo on vieläkin katkera audin myymisestä Kohta tulee taas nelivetoa itselläkin ikävä kun lunta alkaa tippumaan. Tottahan se on, että neliveto on puolet vuodesta turha osittain siksi tulikin myytyä edellinen, mutta talvella tuollainen jatkuva torsen nelikko on kyllä erittäin vakaa ajettava. Vielä kun olisi torsen lukot akseleissakin.
                                sigpic
                                -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                                Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎