Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ja mieti nyt jälleenmyyntiä. Jos tuo 330i on yhtä kallis kuin nettiauton 335i:t niin mitäpä luulet?
    Tämä on ihan totta. 200kW eli 2008 ja uudemmat 330i:t on kalliita. Ne on about samanhintasia kuin Nettiauton 06-07 335i:t. Joskaan Suomessa ei nyt aikoihin ole ollut kunnonlailla varusteltua 335:takaan siinä hintaluokassa ainakaan, mitä minä olen katellut.

    Mutta niin se on, että uudempi tekniikka 3.0i vapari + raskas varustelu == 35i "suomivarustein" 06-07. Hintamielessä.

    Ehkä pitäis ostaa vaan se 35t ajettu E39 540i, ja maksaa siitä 20ke, ja todeta kaupanteon jälkeen, notta tuli maksettua heti 5000e ylihintaa .

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      Originally posted by teropa View Post
      Jep oikein arvattu. Kokeilunhalu näitä autoja pyörittää. En minä .

      Hyviä nuo on kaikki ollut. Nyt on ehkä semmonen fiilis, että tuota E39:n "luonnetta" yritän etsiä seuraavaksi tuolta kolmossarjan puolelta.

      Tero
      Jää Terohyvä se E39:n luonne tuolta löytymättä. Meluisia "pompanappeja" vanhaan E39:siin verrattuna. Ajettu/unohdettu on.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        Originally posted by _nixu_ View Post

        Jaa teillä on samanlaista. Itsekkin taisin viimeisen kohdalla mainita että jos tällä jopa vuoden ajelisi. Ei mennyt läpi
        ei mennyt kenellekkään muullekkaan
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8971
          • Kellokoski

          Originally posted by TFV View Post
          Jää Terohyvä se E39:n luonne tuolta löytymättä. Meluisia "pompanappeja" vanhaan E39:siin verrattuna. Ajettu/unohdettu on.
          Noissakin on niin iso skaala. Varmaan hieman eri fiilis jos hyppää karvalakki 318d:stä -> Voll ALPINA B3:sen rattiin noin esimerkiksi :think

          Joku perus 320d on kyllä vaisu esitys mutta kaikilla kilkkeillä ladattu isokoneinen voisi hyvinkin maistua. Jos vaikka vähän parantelisi äänieristystä jälkikäteen minkä voi.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by TJJ View Post
            Älä nyt, saadaan sitten taas kiertoon hieno 330i yksilö Siis mikäli Tero senkin valikoi Saksasta. Järjellä ajateltuna 325:kin riittäisi ihan hyvin...
            Järjellä... Sitä ei todistettavasti mun päässä ole näitten autojen kanssa touhutessa ollut pitkään aikaan.

            Kyllä mulla tossa on muutama aika näppärä kiikarissa . Mutta päätöstä en ole mistään vielä tehnyt. Suoraansanottuna harmittaa se, että 39:n kokoluokan autosta ei ehkä ole laadullisesti tehty uudella tekniikalla vielä vastaavaa pakettia.

            E60 bensana vois kevytkeulaisempana olla aika lähellä. Kenties 550i on just se auto, mutta kahdesta E60:stä viisastuneena (tosin molemmat naftoja) se ei vaan ole tuntumaltaan kokonsa puolesta sitä, mitä haen. Se tuntuu liian isolta.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Noissakin on niin iso skaala. Varmaan hieman eri fiilis jos hyppää karvalakki 318d:stä -> Voll ALPINA B3:sen rattiin noin esimerkiksi :think

              Joku perus 320d on kyllä vaisu esitys mutta kaikilla kilkkeillä ladattu isokoneinen voisi hyvinkin maistua. Jos vaikka vähän parantelisi äänieristystä jälkikäteen minkä voi.
              Se oli juuri 335:nen jolla ajelin, meluisa pikkuauto. Viitti ton hintaista autoo alkaa äänen puolesta itse eristelemään. 3-sarja nyt vaan on 3-sarja.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by TFV View Post
                Jää Terohyvä se E39:n luonne tuolta löytymättä. Meluisia "pompanappeja" vanhaan E39:siin verrattuna. Ajettu/unohdettu on.
                Nii-in...

                Tämä tulee aina esille. Tosin, muutama E9x ollut alla, ja ajamisen hauskuus on noilla tullut eritavalla esille kuin yhdelläkään E60:llä, mitä olen ajanut.

                Ei mua tossa E9x:ssä muu mietitytä kuin sisämelu. Tostakin on aivan jumalaton määrä vaihtelevia kokemuksia ihmisillä. Erityisesti dieselit vaikuttaa olevan äänekkäitä. Moottorin äänieristys ei vaikuta onnistuneelta. Ja toinen on se, jos sotketaan menemään RFT renkailla. Ei mitään jakoja meidän kotimaisilla autobaanoilla.

                Itse en ole noteerannut E9x melua mitenkään mahottomaksi. E60:ssä, jopa LCI:ssä, on mielestäni ärsyttävämpi sisämelu kuin E39:ssä. Sinne kuuluu esim just renkaat ihan eri tavalla veemäisesti kuin E39:iin.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Originally posted by TFV View Post
                  Se oli juuri 335:nen jolla ajelin, meluisa pikkuauto. Viitti ton hintaista autoo alkaa äänen puolesta itse eristelemään. 3-sarja nyt vaan on 3-sarja.
                  Mulla on sama ajatus, että noihin hintoihin se sais luvan tulla se äänieristys ihan sieltä tehtaalta suoraan.

                  Mitä ehdotat autoksi? Eikait voi olla niin, että E39 on se ainut vaihtoehto .

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    Kun tekivät E39:n niin eivät tiennet mihin miinaan lankesivat. Autohan äänestettiin ja huudettiin jokaisen autolehden toimesta maailman parhaaksi autoksi. Ja sitä se olikin, taitaa vaan olla vieläkin
                    Ei ole ollut BMW:n insinööreillä onnea oman työnsä ylittämisessä.

                    On ollut E-vaikkamitä: Hiljaisempaa, ja jos vielä alusta sattuu olemaan kunnossa; suorempaan kulkevaa BMW:tä en ole ajanut. Nopeampia/räyhäkkäämpiä/hauskempia kyllä.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by teropa View Post
                      Mulla on sama ajatus, että noihin hintoihin se sais luvan tulla se äänieristys ihan sieltä tehtaalta suoraan.

                      Mitä ehdotat autoksi? Eikait voi olla niin, että E39 on se ainut vaihtoehto .

                      Tero
                      Lähesty jostain vinkkelistä tätä uusints vitosta. Vaikka halvimmasta päästä.
                      En ole itse edes maistanut, joten olisi kiva kuulla kokemuksia, josko sellaisen itsellekin laittaisi. Pääsisi takaisin oman merkin piiriin. Ja takavetoon.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by TFV View Post
                        Kun tekivät E39:n niin eivät tiennet mihin miinaan lankesivat. Autohan äänestettiin ja huudettiin jokaisen autolehden toimesta maailman parhaaksi autoksi. Ja sitä se olikin, taitaa vaan olla vieläkin
                        Ei ole ollut BMW:n insinööreillä onnea oman työnsä ylittämisessä.

                        On ollut E-vaikkamitä: Hiljaisempaa, ja jos vielä alusta sattuu olemaan kunnossa; suorempaan kulkevaa BMW:tä en ole ajanut. Nopeampia/räyhäkkäämpiä/hauskempia kyllä.
                        Ei pysty väittää vastaan. Mutta E39 on joiltain osin vanhentunut. Nämä jos saisin E39:iin, tietäisin mitä hankkisin seuraavaksi:

                        - aktiiviohjaus
                        - uudempaa moottoritekniikkaa (tehot, kulutus)
                        - uudemmat automaattilaatikot (nopeammat vaihdot jne)
                        - jäykempi kori

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          Originally posted by teropa View Post
                          Tossa 200kW vaparissa on sitten ne hemmetin suuttimet ollut iso riesa.

                          Totta on, että aina se tehokkain sieltä lopulta tulee hankittua, mutta tuo jotenkin kiehtoo mua tuo 200kW koneen kulkupuoli vs. kulutus. Ecotestin mukaan tuo masiina menee kolmosessa ja vitosessa karvan verran yli 8l seka-ajossa, joka on noilla suoritusarvoilla huikea suoritus.
                          Tero
                          Vaimon e61 530Xi 200kW vaihdettiin kaikki suuttimet 72tkm kohdalla jälleenmyyjän toimesta. Kulutus ollut ajotietokoneen mukaan parin tuhannen km ajolla rf-saksankitkoilla, keskinopeudella 53km/h, 8,3 litraa 95E10:ä, mukana siis motaria, ruuhka-matelua ja kaupunki-ajoa.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by teropa View Post
                            Ehkä pitäis ostaa vaan se 35t ajettu E39 540i, ja maksaa siitä 20ke, ja todeta kaupanteon jälkeen, notta tuli maksettua heti 5000e ylihintaa .
                            Se vaan on karvalakki joiltain osin ja 20t on liikaa vaikka onkin noin vähän ajettu. Katselin ja kyselin sitä minäkin, mutta järki voitti ja 528:lla ajo jatkuu kunnes ostan Mersun...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Se vaan on karvalakki joiltain osin ja 20t on liikaa vaikka onkin noin vähän ajettu. Katselin ja kyselin sitä minäkin, mutta järki voitti ja 528:lla ajo jatkuu kunnes ostan Mersun...
                              Mulla on se varustelista tossa. Mutta eikait se karvis ole ?

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                Joo, E39 rukka on vanha, eikä sen perään pidä itkeä.
                                Heitinpä vaan sydämestäni kommenttia, topikin nimi kun on: E39:n jälkeen.
                                Siitä kysymyksestä on siinnyt melkoinen kommenttien valtameri, eikä syyttä.
                                Autohan on todella hyvä, mutta kuten Tero yllä totesi: Eilistä.
                                Tässä topikissahan selvästi haetaan vastausta kysymykseen: Mitä tehdä, kun eilinen on parempi kuin huominen.

                                Vaikea/ratkaisematon paikka.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎