Originally posted by Risto113
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kerrotaas kokemuksia kun on tullut E61:llä ja Erilaisilla D5 (tai 2.4d) Volvoilla ajeltua kummillakin n. 300 tkm...
Originally posted by JutiM5 View PostKyllähän noi vulvan D5;set ei liiku mihinkään, ja olikohan 02vm eteenpäin (volvon oma kone)nuo D5 koneet laukeaa silmille jo 200tkm kohilla. ja mitä tuohon kulutukseen ni alle 5litran ja vitut
200-300 tkm välillä menee suuttimia ja manuaalissa vauhtipyörä uusiksi,
automaatissa laatikko. Tai sitten ei...
Uudemmat, 2006 päivittyneet dieselit syö tyhjäkäynnillä nokkia tai jotain muuta kannesta...
Originally posted by TJJ View PostOlisihan Volvossa paremmat penkit ja ajoasento, mutta onko se nyt muuten edistysaskel..? Ehkäpä joiltain osin jos E39 on aito Suomi-auto karvalakkivarusteilla.
Sportit on kyllä mukavammat kuin esim. E61:n sportit, mutta
ei ne Comforteille vertoja vedä...
Originally posted by SkyMan View PostOisko nuo vitosen kulutukset ajotietokoneen lukuja..? Ainakin pari kaveria meinas, että puolitoista-kaks litraa liian optimistisia lukuja antaa.
V70 (-02,-03,-04), S80 (-04 ja -05), S60 (-03, -05) malleita on kokemuksia.
Muut manuaaleja paitsi yksi S80n oli automaatti.
Keskikulutukset MITATTUNA YMPÄRI VUODEN oli manuaaleissa n. 6 pintaan,
S60:ssä pari desiä alle, ja V70 & S80 vei saman verran.
Automaatti S80 D5 vei vajaa 7.
Vertailun vuoksi, E61 530dTA 2006 vei saman verran kuin em. automaatti S80.
Originally posted by Esko View PostLuulin itsekkin, että noissa on hyvät penkit kun kaikki sitä jaksaa mainostaa. Ajelin muutama vuosi sitten talven tuollaisella V70 2.5T oliko joku 2004 vuosimallilla. En kyllä missään kohtaa huomannut niitä penkkejä mitenkään erikoiseksi istua pidempää matkaa. Jopa iänikuisessa 850 Volvossa oli omalle takapuolelle paremmat jakkarat.
Em. autoissa on ongelmana Ardic lämmitin ja etupään nivelet,
varsinkin etutukivarsien etummaiset helat.
Noita joutuu vaihtamaan alle 200 tkm. Ja vanhemmissa meni koiranluita,
2004 ne vaihtuivat kestävämpiin ja ne käy myös vanhempiin...
Volvo on varskin hyvä auto hintaansa nähden käytettynä,
laatu ei kuitenkaan esim. sisustassa ole Bemun tasoa,
170 tkm ajetussa voi olla sportti-täysnahkoissa jo reikä siinä reisituessa.
Ja ravistelkaas sitä keskikonsolia, kitinän määrä on aika hurja...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostVain Sportti-penkit on hyvät, peruspenkit ei ole mistään kotoisin. Sportit on kyllä mukavammat kuin esim. E61:n sportit, mutta ei ne Comforteille vertoja vedä...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEntäpä jalkatilat ja ajoasento rattiin ja konsoliin nähden? Volvo on niissä selvästi parempi, BMW (ja monet muut autot) on suunniteltu enemmänkin apinan ruumiinrakenteelle.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAamen! Bemarissa maataan lattialla, Volvossa istutaan ryhdikkäästi selkä suorana. Volvoon on helppo mennä ja tulla, Bemariin se on semmoista sovittelua. IE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAamen! Bemarissa maataan lattialla, Volvossa istutaan ryhdikkäästi selkä suorana. Volvoon on helppo mennä ja tulla, Bemariin se on semmoista sovittelua. IF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmistä tässä puhutaan.. mun komforttijakkaroissa on korkeus ja kallistussäädöt. e34:ään sitte hiukan hankalampi mutta sekin johtuu ihan siitä että se menee aika lähellä maata.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSe siitä sitten, Volvoa ei tähän taloon tule- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostBemarin jakkaroista ja bemareiden ajoasennosta yleensä. Ei se korkeussäätö auta kun katto tulee vastaan.
mulla on vissiin aivan erilainen tapa säätää penkki nimittäin ensimmäinen asia on säätää se niin alas kuin menee sitten säädetään etäisyys kojelautaan ja istuinosan kallistus sitten selkänoja suht pystyyn ja selkänojan yläosa niin eteen kuin kääntyy.
lyhyet jalat ja kiero selkäF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmulla on vissiin aivan erilainen tapa säätää penkki nimittäin ensimmäinen asia on säätää se niin alas kuin menee sitten säädetään etäisyys kojelautaan ja istuinosan kallistus sitten selkänoja suht pystyyn ja selkänojan yläosa niin eteen kuin kääntyy.
Hämmästykseni oli suuri kun istahdin edellisen mallin E-sarjan Mersuun ja siinä kaikki osuikin kohdalleen.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinulla on penkki alimmassa asennossa, etureuna ylimmässä ( ja säätöä on vielä jatkettu jotta etureuna nousee selvästi normaalia ylemmäksi) ja comfort-penkkien selkänojan yläosa täysin eteen käännetty. Mutta kun on pitkät jalat, niin penkin etäisyyden suhteen vaihtoehtoina on kurkottaa rattiin, naviin yms. tai istua jalat mutkalla ilman reisitukea. Olen sitten valinnut tuon jälkimmäisen vaihtoehdon. Jos taas penkkiä nostaa niin, että jalat saisi täysin kohdalleen, menee muut asiat aivan pieleen (ei ylety kunnolla edes vaihdekeppiin, kyynärnoja jää liian alas, ratti on liian kaukana yms) ja ajotunnelmakin on kuin jollain pakettiautolla ajaisi.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinulla on penkki alimmassa asennossa, etureuna ylimmässä ( ja säätöä on vielä jatkettu jotta etureuna nousee selvästi normaalia ylemmäksi) ja comfort-penkkien selkänojan yläosa täysin eteen käännetty. Mutta kun on pitkät jalat, niin penkin etäisyyden suhteen vaihtoehtoina on kurkottaa rattiin, naviin yms. tai istua jalat mutkalla ilman reisitukea. Olen sitten valinnut tuon jälkimmäisen vaihtoehdon. Jos taas penkkiä nostaa niin, että jalat saisi täysin kohdalleen, menee muut asiat aivan pieleen (ei ylety kunnolla edes vaihdekeppiin, kyynärnoja jää liian alas, ratti on liian kaukana yms) ja ajotunnelmakin on kuin jollain pakettiautolla ajaisi.
Hämmästykseni oli suuri kun istahdin edellisen mallin E-sarjan Mersuun ja siinä kaikki osuikin kohdalleen.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTätä kun lukee niin ei voi kuin naurua pidätellen hämmästellä miten oon voinu ajaa tolla kohta 6 vuotta ilman tuollaisia käsien ulottumisongelmia, kun mullakin on tietääkseni pitkähköt jalat. Sulla on vielä automaatti niin ei luulis että tarttee keppiinkään hirveesti ylettyä. Kyynärnojat on vähän alhaalla, sen kyllä allekirjoitan.
E39 kuitenkin selvästi tuntuu olevan suunniteltu siten, että penkki on alhaalla ja lähellä rattia (ja ratti ala-asennossa). Silloin ajotuntuma on paras ja hallintalaitteet todella hyvin käsillä. Se on sitten pahempi juttu jos sattuu olemaan liian pitkät jalat eikä tuota optimipaikkaa voi käyttää.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEnsi viikollahan nuo ovat Oulussa, käy kokeilemassa.
Kaikenkaikkiaan tykkäsin kyllä Golfista. Ei ehkä täysin viiveetön, mutta silti turboksi hyvä vaste kaasuun. Ja ihmeen vakaan tuntuinen ajossa vaikka oli noi kitkat alla ja silti mukavan herkkä tuntuma nopeahkossa ohjauksessa. Ei vedellyt kiihdytyksissä ainakaan niissä kohdin missä nyt satuin kiihdyttelemään. Myyjä kehui sähköisen tasauspyörästön lukon auttavan osaltaan tähän. Tiedäpä sitten, mutta kun seuraavaksi hyppäsin Polon puikkoihin niin uskoa lukon toimintaan tuli kyllä kertaheitolla paljon lisää koska sillä ei voinut tehdä juuri minkäänlaista kiihdytystä ilman että luistonesto alkoi vilkuttelemaan. Golfissakin se vilkkui, mutta auto sentään kiihtyi, Polossa vaan hävis tehot ja kiihtyvyys hyytyi kun pito loppui.
Muutenkin Polo oli moottoriltaan yllättävän erilainen. Luulisi että 180 hv (eli samaa luokkaa kuin omassa E39:ssä) riittää pikkukipossa reippaaseen suorituskykyyn, mutta aika vaisu se siihen nähden oli. Ja kaasuvasteessa oli matalilla kierroksilla minusta ihan liikaa viivettä vaikka se on kaksoisahdettu ja Golf taas ei. No jossainhan Golfin reilusti isompi moottorin iskutilavuus tietysti näkyy, oli ahtaminen tehty miten hyvin tahansa. Korkeilla kierroksilla Polosta lähti aika race-henkiset pörinät. Golfissakin kaasu pohjassa tuli ääntä, mutta 6000 rpm yläpuolella moottorin käynti jotenkin tasaantui. Polon ohjaus oli selvästi Golfia hitaampi ja vähemmän herkkä, enemmän tavallisen perheauton tyyppinen. Samoin Polon alusta oli todella kovan ja täristävän tuntuinen vaikka Golf oli se jossa oli noista matalammat renkaat.
Hintaero noilla on aika suuri ja tietysti sen huomaa myös autoissa. Golf oli paljon Poloa sivistyneempi ja siten enemmän mun makuun sopiva auto. Toisaalta Polossa ehkä saa enemmän vastinetta rahalle ja sekin ois ihan hyvä kakkosauto/kauppakassi jos toisena autona ois joku vanha E39. Positiivista kuitenkin oli että oma E39 oli ihan mukava ajaa noiden jälkeen. Varsinkin moottorin käynnin tasaisuus tuntui niin hienolta, vähän kuin ajaisi sähköautolla.Last edited by Petri.Kekkonen; 28-10-2011, 20:07.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment