I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
ei mun tarttis kahta kertaa miettiä. s2000 ilmanmuuta. ihan karmee ripulikiikku toi e36 avo ajettavuudeltaan ja 2.8 ei vie tota painavaa malmikasaa mihkään. eikä tähänpäivään mennessä ole tullut vastaan haljennutta hondan kantta mutta haljenneita bemarinkoneita on joka jätkällä nurkat väärällään. e46 m3 olisi sit asia erikseen
mut juu, honda s2000 olis riemusta kiljuen mun valinta. onneks ei näillä tileillä tarvi murehtia kumman hankkisi kun ei saisi ostettua edes etupenkkiä kummastakaan
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Aika erilaiset autot kyseessä - kannattaa miettiä tarkasti käyttötarkoitusta ja omia haluja. Jos tämä http://youtu.be/pWjMvrkUqX0 lämmittää mieltä, niin valinta lienee Honda. Jos taas ei, niin sitten bemari.
no huhhuh, ihan sairasta menoa
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Tämä alakierrosväännön puute on kyllä tuntunut juurtuneen todella monelle korvan taakse...usein ihan kuulopuheiden perusteella. Eihän niissä tietysti ole uusien turbokoneiden alavääntöä mutta moni yllättyisi kuinka sivistyneesti nuo Hondankin koneet vetävät 1000 kierroksesta alkaen isollakin vaihteella. Ja tosiaan...kaupunki ajoon soveltuu myös äärimmäisen hyvin. Suosittelen kokeilemaan. Monellä uudemmalla kireällä vaparilla on kuitenkin noin 85-90% väännöstä käytettävissä hieman yli 3000rpm.
En tiedä korvantaustoista, mutta näkeehän sen dynokäyrääkin silmäilemällä, että aika laihasti siellä 1500-3000rpm tienoilla on voimaa. Eihän kevyt auto tietysti paljoa voimaa kulkeakseen tarvitse, etenkään tasaisessa matka-ajossa. Enemmän itseä häiritsee tuo ominainen v-tec -potku, vääntökäyrä on kuin jostain 70-luvun 2002-turbosta. Ärsyttää suunnattomasti tuollainen amatöörimäinen muulinpotku muuten hienossa moottorissa.
On kyllä veikeä aihe, valitako eräs lähimenneisyyden hienoimmista saavutuksista autoteollisuuden saralla, vaiko kovaa vauhtia museoikää lähestyvä E36-paskarottelo?
Paskat ominaisuuksista, pelkän äänen takia voi ostaa Hondurasin. Tollasta on kiva kuunnella "ei perkele millon se vaihtaa?"
RX8 , sama homma. Siitäkin pitää kierrättää sisukset kankaalle että sen saa kulkemaan, mutta naukuna on aika jees.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Tai miksei Z3 M? Siinä alkais olemaan kulkupuoli kunnossa.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Frendi uitti Saksanmaalta 2001 s2000n. Vuoden-pari ehti ajella ja sitten posahtikin moottori. Reipas 9 000 euroa myöhemmin pääsi taas liikkeelle, tosin 2,2seksi veivattuna kun viriosat tulivat halvemmaksi kuin orkkikset.
Yksittäistapaushan tuokin on, mutta kuvittelisin että noin kireälle viritetty moottori ei muutenkaan ole kovin halpa kun jokin menee paskaks.
joo aika huono tosiaan verrata keskenään lähinnä cruisailuun tarkoitettua 328i cabia, missä on alaväännöillä kulkeva moottori
Missä vaiheessa tuo suora kutonen on muuttunut alaväännöllä kulkevaksi koneeksi?! Edes 330i:ssä sitä valtavaa alavääntöä ei ole mitenkään järisyttävästi. Epäilen vahvasti, että ei sitä ainakaan enempää 328:ssa oo. Tuliko siitä vääntökone, kun honukassa on enemmän paukkua ylhäällä Toisaalta musitan jostain takaraivosta, että e36 328 pieksee e36 M3:n, kun se on niin saakelin nopee. Miks se ei sitten pärjäis hondalle
Missä vaiheessa tuo suora kutonen on muuttunut alaväännöllä kulkevaksi koneeksi?! Edes 330i:ssä sitä valtavaa alavääntöä ei ole mitenkään järisyttävästi. Epäilen vahvasti, että ei sitä ainakaan enempää 328:ssa oo. Tuliko siitä vääntökone, kun honukassa on enemmän paukkua ylhäällä Toisaalta musitan jostain takaraivosta, että e36 328 pieksee e36 M3:n, kun se on niin saakelin nopee. Miks se ei sitten pärjäis hondalle
Onhan siinä ihan hyvä ajoalueen käytännön vääntö, harmi vaan kun e36 avo painaa niin paljon. Ja alunperinkään ei pitäisi 4 paikkaista ja 2 paikkaista edes verrata.
Missä vaiheessa tuo suora kutonen on muuttunut alaväännöllä kulkevaksi koneeksi?! Edes 330i:ssä sitä valtavaa alavääntöä ei ole mitenkään järisyttävästi. Epäilen vahvasti, että ei sitä ainakaan enempää 328:ssa oo. Tuliko siitä vääntökone, kun honukassa on enemmän paukkua ylhäällä Toisaalta musitan jostain takaraivosta, että e36 328 pieksee e36 M3:n, kun se on niin saakelin nopee. Miks se ei sitten pärjäis hondalle
kyllä se M52b28 on rakennettu vääntökoneeksi kuristetulla imusarjalla ja on sen takia aika hengetön yläkierroksilla. tän takiahan näihin just vaihdetaan M50b25 imosarjoja, millä saadaan yläkierroksille tehoa, mutta menetetään se alempien kierroksien etu...
Comment