Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)
Collapse
X
-
Originally posted by jaki View PostNormaali Autobahn-ajelu antaa kyllä aika väärän kuvan kulutuksesta. Aika harvoin siellä voi ajaa tasaisesti mitään nopeutta. jopa yöllä joutuu menemään jarrulle yllättävänkin usein. Siis, kun marssivauhtina pitää +200 nopeuksia.
Siksi kulutus, autolla kuin autolla, on yllättävn kova, koska kiihdytyksiä tulee aika usein. Ja nehän vievät polttoainetta urakalla, oli se sitten b tai d.
En nyt tarkasti muista, mutta eihän tuollainen 318d/320dA mitä olen ajellut vie kuutosvaihteella maksimissaankaan kuin jotain 12-14 l/100 km. Eli niin kauan kun pitää vaihteen suurena ei tuota enempää voi saada kulumaan jos ei pyörät sitten sudi. 3-litran laitteissa varmaan päästään sitten ihan eri lukemiin.Last edited by Petri.Kekkonen; 18-08-2011, 08:40.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Itse en nyt oikein ymmärrä,miksi aina verrataan esim.tuolla edellisellä sivulla 530i ja 535D
Pitäis saada enemmänkin vertailua 535D ja 535i niin nähtäisiin,että kuinka paljon (mukamas) se dieseli on taloudellisempi?
Esim.itsellä eilen:
Matka 196 km,josta n.20 km kaupunkiajoa.176 km ajoa mottoritiellä nopeuksissa 100-135 km/h
Keskikulutus tällä matkalla 7,4L/100 km
Auto ns.täyteen pakattu(peräkontti täynnä tavaraa,tankki täynnä ja 3 henkilöä)
Kun vanhoja muistelin niin aikoinaan 530D otti sen saman (7,2-7,5L/100km)samoilla nopeuksilla.
Originally posted by Juhis View PostTeho ei tule tyhjästä tai ilmaiseksi, ei edes dieseleissä!BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostI
Pitäis saada enemmänkin vertailua 535D ja 535i niin nähtäisiin,että kuinka paljon (mukamas) se dieseli on taloudellisempi?
535dA 5,4l/100km
Suomessa bensamalli pari tonnia edullisempi, valmistusmaassa melkein seitsemän tuhatta - millä tankkaa kyllä tovin kalliimpaa polttoainetta. Sellainen nyanssi tuossa on että kepin vatkaamisesta pitäville vain ensinmainittua saa manuaalina.
Uhanalaisten ratkaisujen listalla alkavat olla:
-vapaasti hengittävät (bensiini)moottorit
-manuaalivaihteisto
-takaveto
Co2/kulutustavoitteet, väännön kesto voimalinjassa, väännön/tehon välitys tiehen - tähän se kehitys johtaa Jotenkin alkaa tuntua että sloganin voisi vaihtaa: "ajamisen iloa" -> "ajamisen helppoutta"
Jatkossa meno on yhä enenevissä määrin turvallista, taloudellista, vaivatonta, nopeaa, eleetöntä ja ennen kaikkea sielutonta = automaattiaskilla nelivetoinen diesel + sähkömoottori(t) avustamassa.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostUhanalaisten ratkaisujen listalla alkavat olla:
-vapaasti hengittävät (bensiini)moottorit
-manuaalivaihteisto
-takaveto
Co2/kulutustavoitteet, väännön kesto voimalinjassa, väännön/tehon välitys tiehen - tähän se kehitys johtaa Jotenkin alkaa tuntua että sloganin voisi vaihtaa: "ajamisen iloa" -> "ajamisen helppoutta"
Jatkossa meno on yhä enenevissä määrin turvallista, taloudellista, vaivatonta, nopeaa, eleetöntä ja ennen kaikkea sielutonta = automaattiaskilla nelivetoinen diesel + sähkömoottori(t) avustamassa.F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostJatkossa meno on yhä enenevissä määrin turvallista, taloudellista, vaivatonta, nopeaa, eleetöntä ja ennen kaikkea sielutonta = automaattiaskilla nelivetoinen diesel + sähkömoottori(t) avustamassa.
Originally posted by Scattman View PostMielenkiintoisia lukuja tuolla arponeet, 500hevosta ja 800+ nm..Last edited by Petri.Kekkonen; 18-08-2011, 11:28.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Scattman View PostMielenkiintoisia lukuja tuolla arponeet, 500hevosta ja 800+ nm.. Alkaa diesel ainaki itseäni kiinnostamaan noilla suoritusarvoilla.. :PM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostItse en nyt oikein ymmärrä,miksi aina verrataan esim.tuolla edellisellä sivulla 530i ja 535D
Pitäis saada enemmänkin vertailua 535D ja 535i niin nähtäisiin,että kuinka paljon (mukamas) se dieseli on taloudellisempi?
Esim.itsellä eilen:
Matka 196 km,josta n.20 km kaupunkiajoa.176 km ajoa mottoritiellä nopeuksissa 100-135 km/h
Keskikulutus tällä matkalla 7,4L/100 km
Auto ns.täyteen pakattu(peräkontti täynnä tavaraa,tankki täynnä ja 3 henkilöä)
Kun vanhoja muistelin niin aikoinaan 530D otti sen saman (7,2-7,5L/100km)samoilla nopeuksilla.
Tässä jälleen kerran komppaan JuhistaBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNäinhän se menee, ja ei kai siinä mitään pahaa ole jos BMW valmistaa sellaisia autoja mitä ihmiset haluaa ostaa
1. 318d
2. 520d
3. 118d
M-geeninen diesel on ihan luonnollinen laajennus mallistotarjontaan, harrastajapiirien ulkopuolella BMW tunnetaan ehkä parhaiten parhaan suorituskyky/kulutus-suhteen tarjoavana merkkinä.
Moni työkaveri päätyi 318d/520d:hen autoetumenopeliään puntaroidessa - kun kollegoille tarjoaa E34 M5:n avaimia että "haluatkos koeajaa" niin vastaus on ollut useimmiten pelonsekainen "ei kiitos" -> hyvin on (auto)lehdistä, uutisoinnista, liikenneturhan propagandasta yms. lähteistä ammennettu (harha)oppi takavedon vaaroista mennyt perille...
Comment
-
-
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2011/08/13/6-myyttia--tata-et-tiennyt-dieseleista/201111157/139Tuoreimmat talousuutiset maksuttomasti. Osakkeet, rahastot ja markkinatiedot.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View Postkun jostain näkisikin suht' tuoretta dataa että mitä BMW:n malleja on ostettu eniten parina viime vuotena. Oma veikkaus on:
1. 318d
2. 520d
3. 118d
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostArvatenkin hinta on yksi seikka, mutta saako esim. tuollaisesta 520d Bemarista mitään ajamisen iloa irti, jos se on suomalaiseen tuttuun tapaan vielä niin vähillä varusteilla, kuin voi ikinä saada?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAinakin 130kW 320d tarjosi mun skaalalla ihan selvää ajamisen iloa, vaikka mieluummin bensalla ajaisinkin. Ja jopa TM:kin kommentoi sitä 2009 vertailussa näin: "BMW tuntuu suunnitellun mutkaiselle tielle, jolla kuljettaja pääsee nauttimaan."
Comment
-
Comment