Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanta
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2908
    • Oulu

    #61
    BMW will reveal its much-rumored new diesel-powered M car, tentatively dubbed the BMW 550dXM, earlier next year, TheDetroitBureau.com has confirmed. Senior officials reveal the triple-turbo engine is likely to also appear in a variety of other BMW models, from the X5 crossover to even the flagship 7-Series sedan.
    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

    eksälista:
    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      #62
      Originally posted by jaki View Post
      Normaali Autobahn-ajelu antaa kyllä aika väärän kuvan kulutuksesta. Aika harvoin siellä voi ajaa tasaisesti mitään nopeutta. jopa yöllä joutuu menemään jarrulle yllättävänkin usein. Siis, kun marssivauhtina pitää +200 nopeuksia.
      Siksi kulutus, autolla kuin autolla, on yllättävn kova, koska kiihdytyksiä tulee aika usein. Ja nehän vievät polttoainetta urakalla, oli se sitten b tai d.
      2-litran dieseleillä mitä olen ajellut niin niissä kulutus on kyllä baananopeuksissa kiihdytyksissäkin yleensä kohtuu pieni, kun käytössä on noissa nopeuksissa usein 5- tai 6-vaihde. Isompia kulutuksia kiihdytyksissä saa sitten pienissä nopeuksissa mutkateillä jos mutkista tulee ulos aina 3- tai 4-vaihteella lappu lattiassa.

      En nyt tarkasti muista, mutta eihän tuollainen 318d/320dA mitä olen ajellut vie kuutosvaihteella maksimissaankaan kuin jotain 12-14 l/100 km. Eli niin kauan kun pitää vaihteen suurena ei tuota enempää voi saada kulumaan jos ei pyörät sitten sudi. 3-litran laitteissa varmaan päästään sitten ihan eri lukemiin.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 18-08-2011, 08:40.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Area 03

        #63
        Itse en nyt oikein ymmärrä,miksi aina verrataan esim.tuolla edellisellä sivulla 530i ja 535D

        Pitäis saada enemmänkin vertailua 535D ja 535i niin nähtäisiin,että kuinka paljon (mukamas) se dieseli on taloudellisempi?

        Esim.itsellä eilen:

        Matka 196 km,josta n.20 km kaupunkiajoa.176 km ajoa mottoritiellä nopeuksissa 100-135 km/h

        Keskikulutus tällä matkalla 7,4L/100 km

        Auto ns.täyteen pakattu(peräkontti täynnä tavaraa,tankki täynnä ja 3 henkilöä)

        Kun vanhoja muistelin niin aikoinaan 530D otti sen saman (7,2-7,5L/100km)samoilla nopeuksilla.


        Originally posted by Juhis View Post
        Teho ei tule tyhjästä tai ilmaiseksi, ei edes dieseleissä!
        Tässä jälleen kerran komppaan Juhista
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 998
          • 29100/310053

          #64
          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          I
          Pitäis saada enemmänkin vertailua 535D ja 535i niin nähtäisiin,että kuinka paljon (mukamas) se dieseli on taloudellisempi?
          535iA 7.6l/100km
          535dA 5,4l/100km

          Suomessa bensamalli pari tonnia edullisempi, valmistusmaassa melkein seitsemän tuhatta - millä tankkaa kyllä tovin kalliimpaa polttoainetta. Sellainen nyanssi tuossa on että kepin vatkaamisesta pitäville vain ensinmainittua saa manuaalina.

          Uhanalaisten ratkaisujen listalla alkavat olla:
          -vapaasti hengittävät (bensiini)moottorit
          -manuaalivaihteisto
          -takaveto

          Co2/kulutustavoitteet, väännön kesto voimalinjassa, väännön/tehon välitys tiehen - tähän se kehitys johtaa Jotenkin alkaa tuntua että sloganin voisi vaihtaa: "ajamisen iloa" -> "ajamisen helppoutta"

          Jatkossa meno on yhä enenevissä määrin turvallista, taloudellista, vaivatonta, nopeaa, eleetöntä ja ennen kaikkea sielutonta = automaattiaskilla nelivetoinen diesel + sähkömoottori(t) avustamassa.
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • ///MJ
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 1869
            • Joensuu

            #65
            Originally posted by HC91 View Post
            Uhanalaisten ratkaisujen listalla alkavat olla:
            -vapaasti hengittävät (bensiini)moottorit
            -manuaalivaihteisto
            -takaveto

            Co2/kulutustavoitteet, väännön kesto voimalinjassa, väännön/tehon välitys tiehen - tähän se kehitys johtaa Jotenkin alkaa tuntua että sloganin voisi vaihtaa: "ajamisen iloa" -> "ajamisen helppoutta"

            Jatkossa meno on yhä enenevissä määrin turvallista, taloudellista, vaivatonta, nopeaa, eleetöntä ja ennen kaikkea sielutonta = automaattiaskilla nelivetoinen diesel + sähkömoottori(t) avustamassa.
            I agree! Tuohon vielä lisäksi luistonestot yms joita ei saa kytkettyä millään pois :think
            F36 428iA GC M-Sport
            Z3 2.8i Roadster Myytävänä

            M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

            M: E36 328i osia

            M: E39 business cd ja info display

            M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

            Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

            Comment

            • Scattman
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 466
              • 00500

              #66
              Mielenkiintoisia lukuja tuolla arponeet, 500hevosta ja 800+ nm.. Alkaa diesel ainaki itseäni kiinnostamaan noilla suoritusarvoilla.. :P
              On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                #67
                Originally posted by HC91 View Post
                Jatkossa meno on yhä enenevissä määrin turvallista, taloudellista, vaivatonta, nopeaa, eleetöntä ja ennen kaikkea sielutonta = automaattiaskilla nelivetoinen diesel + sähkömoottori(t) avustamassa.
                Näinhän se menee, ja ei kai siinä mitään pahaa ole jos BMW valmistaa sellaisia autoja mitä ihmiset haluaa ostaa. Onneksi vielä saa uutena muunkinlaisia autoja, mutta varmasti tilanne tulee muuttumaan. Saksasta näytti kadonneen jo lähes kaikki myytävät E39 M5:t, joten niille on kai ollut ainakin kysyntää viimevuosina (muissa maissa).

                Originally posted by Scattman View Post
                Mielenkiintoisia lukuja tuolla arponeet, 500hevosta ja 800+ nm..
                Onhan tuo melko huima hyppäys jos 3-litran dieselin tehot pomppaa 300hv+ tasolta suorilla tuohon 500hv luokkaan. Itse kuvittelis että 400hv+ jo riittäis tuollaiseen 550xd:hen, mutta ehkä se M-merkintä sit vaatii enemmän.
                Last edited by Petri.Kekkonen; 18-08-2011, 11:28.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  #68
                  Originally posted by Scattman View Post
                  Mielenkiintoisia lukuja tuolla arponeet, 500hevosta ja 800+ nm.. Alkaa diesel ainaki itseäni kiinnostamaan noilla suoritusarvoilla.. :P
                  800 Nm ei ole mikään ihmeellinen arvo, mutta 500 hv sarjantuotanto -henkilöautodieselistä on jotain ennekuulumatonta.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #69
                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    Itse en nyt oikein ymmärrä,miksi aina verrataan esim.tuolla edellisellä sivulla 530i ja 535D

                    Pitäis saada enemmänkin vertailua 535D ja 535i niin nähtäisiin,että kuinka paljon (mukamas) se dieseli on taloudellisempi?
                    Tuota kyllä itsekin ihmettelin, no 530d ja 535d kulutus lämä lattiassa lienee melko lähellä sama. Jaa, itseasiassa syöttöä 535d:ssä on enemmän. Eli, josa pariksi olisi valittu 530d olisi voittanut vielä enemmän. Ehkä tuossa haluttiin verrata enemmänkin saman suorituskyvyn omaavia.

                    Esim.itsellä eilen:

                    Matka 196 km,josta n.20 km kaupunkiajoa.176 km ajoa mottoritiellä nopeuksissa 100-135 km/h

                    Keskikulutus tällä matkalla 7,4L/100 km

                    Auto ns.täyteen pakattu(peräkontti täynnä tavaraa,tankki täynnä ja 3 henkilöä)

                    Kun vanhoja muistelin niin aikoinaan 530D otti sen saman (7,2-7,5L/100km)samoilla nopeuksilla.
                    Näitä voi postata vaikka maailman tappiin, diesel on silti aina taloudellisempi, jos pelit on kunnossa ja verrataan suurin piirtein saman sukupolven malleja. Onhan BMW-bensatkin parantuneet selvästi mm nämä kaasuläpättömät ja muistaakseni piezosuuttimilla varustetut N-koneet.

                    Tässä jälleen kerran komppaan Juhista
                    Vai, että ei dieselissäkään tule teho ilmaiseksi, johan oli Einsteinin lause...
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 998
                      • 29100/310053

                      #70
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Näinhän se menee, ja ei kai siinä mitään pahaa ole jos BMW valmistaa sellaisia autoja mitä ihmiset haluaa ostaa
                      kun jostain näkisikin suht' tuoretta dataa että mitä BMW:n malleja on ostettu eniten parina viime vuotena. Oma veikkaus on:
                      1. 318d
                      2. 520d
                      3. 118d

                      M-geeninen diesel on ihan luonnollinen laajennus mallistotarjontaan, harrastajapiirien ulkopuolella BMW tunnetaan ehkä parhaiten parhaan suorituskyky/kulutus-suhteen tarjoavana merkkinä.

                      Moni työkaveri päätyi 318d/520d:hen autoetumenopeliään puntaroidessa - kun kollegoille tarjoaa E34 M5:n avaimia että "haluatkos koeajaa" niin vastaus on ollut useimmiten pelonsekainen "ei kiitos" -> hyvin on (auto)lehdistä, uutisoinnista, liikenneturhan propagandasta yms. lähteistä ammennettu (harha)oppi takavedon vaaroista mennyt perille...
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #71








                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #72
                          Originally posted by HC91 View Post
                          kun jostain näkisikin suht' tuoretta dataa että mitä BMW:n malleja on ostettu eniten parina viime vuotena. Oma veikkaus on:
                          1. 318d
                          2. 520d
                          3. 118d
                          Mikähän suomalaisia viehättää yleensä noissa pikkukoneisissa karvalakki Bemareissa? Arvatenkin hinta on yksi seikka, mutta saako esim. tuollaisesta 520d Bemarista mitään ajamisen iloa irti, jos se on suomalaiseen tuttuun tapaan vielä niin vähillä varusteilla, kuin voi ikinä saada? Tarkoitan vain, että jos itselläni olisi välttämätön pakko ostaa BMW uutena, niin kyllä ennemmin ostaisin isompikoneisen ja paremmin varustellun mallin, vaikka se enemmän maksaisikin. Se on kuitenkin aivan sama, minkä uuden mallin ostaa, joka tapauksessa liikkeestä ulos rullaaminen maksaa jo monta tonnia.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            #73
                            Tupla, voi poistaa.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7397
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Arvatenkin hinta on yksi seikka, mutta saako esim. tuollaisesta 520d Bemarista mitään ajamisen iloa irti, jos se on suomalaiseen tuttuun tapaan vielä niin vähillä varusteilla, kuin voi ikinä saada?
                              Ainakin 130kW 320d tarjosi mun skaalalla ihan selvää ajamisen iloa, vaikka mieluummin bensalla ajaisinkin. Ja jopa TM:kin kommentoi sitä 2009 vertailussa näin: "BMW tuntuu suunnitellun mutkaiselle tielle, jolla kuljettaja pääsee nauttimaan."
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Ainakin 130kW 320d tarjosi mun skaalalla ihan selvää ajamisen iloa, vaikka mieluummin bensalla ajaisinkin. Ja jopa TM:kin kommentoi sitä 2009 vertailussa näin: "BMW tuntuu suunnitellun mutkaiselle tielle, jolla kuljettaja pääsee nauttimaan."
                                Se voi olla... Itse kun ostan aina kaikki autot käytettyinä, niin ei yleensä pääse ihan heti kokeilemaan tuollaisen uuden mallin tuntumaa. Mutta toisaalta taas kun käytettynä ostaa, niin jotenkin ei vain ikinä tee mieli ostaa sitä pikkukoneista autoa. Huomaan aina selailevani vähintään kolmilitraisella pannulla olevia Bemareita. Toinen seikka ovat nuo varusteet, kun aina sitten ketuttaa, jos jotain puuttuu. Sen takia kangaspenkkiset non M-sportit eivät kiinnosta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎