Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    Originally posted by makebm5 View Post
    Kyllä mailista oli puhe. Kait sillä on merkitystä kuinka pitkään vaihteen välillä on sitä tehoa käytettävissä.
    Lueppa nuo mun postaukset uusiks, olenko muuta väittänyt


    Originally posted by makebm5 View Post
    Tässä hyvä esimerkki vakiot 335 diesel ja bensa. Teho eroa paperilla vain n 20hv bensan hyväksi ja väännössä lähes 200nm dieselin hyväksi.
    Kulussa melkoinen ero kuitenkin.
    Minusta kulkevat about samalla tavalla, kuten lukematkin antaa olettaa. Bensassa vähän enemmän tehoa, kulkee vähän paremmin.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1234
      • Kainuu

      Originally posted by muuris View Post
      Lueppa nuo mun postaukset uusiks, olenko muuta väittänyt



      Minusta kulkevat about samalla tavalla, kuten lukematkin antaa olettaa. Bensassa vähän enemmän tehoa, kulkee vähän paremmin.
      Joo et olekkaan väittänyt. Meinasin vaan että bensiinissä on isommalla kierrosalueella sitä voimaa keskimäärin enemmän käytössä.
      Vartilla n1s verran. Seisovalla maililla loppunopeudessa n 30 km/h.
      Kelle sitten on iso ero kelle ei.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Originally posted by muuris View Post
        Vaan eipä oo nähty vielä toimivaa komboa, parhaiten kulkevat sauhuttelee aina viivalla sen +10sek tai käyttää nossia.
        Veikkaisin et tähän on syynä jo rahakin. Huomattavasti halvempi rakentaa yhdellä isolla ahtimella ja herätellä sitä sitten viivalla, kun kuitenkin ajossa sitte vetää jo kohtuu hyvin, viivallahan se suurin ongelma on heräämisessä.
        Ja kuka nyt "omaisuuksia" haluisi noihin vanhoihin mannelavetteihin laittaa, että saa herämään tosi alhaalta, sitte tulee kuitenkin muu voimansiirto jo sulakkeeksi, jos aletaan puskea 400nm+ lukemia 1000rpm...
        Niillähän on suorastaan kiva vetää aasinpotkun kanssa ja leipäveitsellä leikattava laku perässä!

        Onhan näitä tehty tietty isolla turbolla + mekaanisella ahtimella, silloinkin on jo vähä toista tuo rahapolitiikka.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • jukkama
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 16
          • Sipoo

          Originally posted by Throttle View Post
          Bensalla pestään pensselit ja Dieselillä tehdään voimaa!
          Rypsiöljyllä pannaan paremmaksi... ja jäljet pestään bensalla

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎