Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4992
    • Forssa

    Originally posted by E39Fin View Post
    Kaipa tuo kutonen lähtökohtaisesti on tehty golfkenttien reunojen koristeeksi ja kulkineeksi Euroopan baanoja pitkin kentältä toiselle. :think
    Ehkäpä pienillä muutoksilla siitä saisi vähemmän sivistyneen ja mielenkiintoa herättävämmän. Oliko laatikko jo softattu xhp:lla? Sillä ainakin voisi saada lisää koukutusta ajamiseen.
    Ei ole, miten se vaikuttaa ja kuka niitä tekee? Tässähän on ongelmana myös se että ajaessa 1500kmin ja hiljaa kaasuttaessa auto alkaa nypyttää/täristää melko voimakkaastikin. Ikäänkuin auto miettisi vaihtaako vai ei?? S-moodi päällä nypytystä ei esiinny, ainoastaan normimoodissa.
    Last edited by mikae34; 18-08-2018, 19:45.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1761
      • HKI/Orimattila

      Tosta löytyy paljon tietoa. Vois tulla paljonkin lisää särmää auton menoon
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • Tuonela
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 368
        • Tampere

        Originally posted by mikae34 View Post
        Nyt kun on tullut tutustuttua tähän kutoseen (650i) pari kuukautta niin täytyy sanoa, että olen pettynyt. Autossa ei ole sinäänsä mitään vikaa. Se vain on kovin hajuton, mauton ja tunteita herättämätön. Autoon istuessa ei tule minkäänlaista erikoista fiilistä, joka innostaisi lähteä ajamaan. Auto ei herätä oikein minkäänlaista huomiota (onko sitten hyvä vai huono asia?). Moottori on hyvä, tehokas ja dynamic driven ansiosta mutkat voi ajaa hyvin nopeasti läpi. Auto on yllättävän meluisa! Olin luullut kutosta hiljaiseksi, ei ole, vielä en ole kohdannut e39 voittanutta hiljaisuudessa.

        Viime kesänä ajelin 850i:llä, jolla ajaminen oli jännittävää ja joka kerta kun autolla lähti liikkeelle oli innostava tunne. Samaan ei pääse kutosella. Kutonen on paljon suorituskykyisempi mutta se ei tee siitä yhtään sen innostavampaa. Moottorin ääni on monin kerroin tylsempi. Pakoputki pitää typerää röpötystä kun antaa kaasua. M70 kehräsi kuin kissa ja joka kerta kun sen käynnisti tuntui hienolta.

        Hieman siis harmittaa, että tämän hankki. Eroon on vaikea päästä, ainakaan omilleen. Eroon pääsee kyllä, jos haluaa tehdä persnettoa. Pitää miettiä. Joitain lisävarusteita on tullut kutoseen hankittua alkuhuuman aikana, josko niillä saisi siitä hieman vähemmän tylsän, tai sitten ei...
        Aikalailla samoihin aikoihin hommattiin kutoset, itse hain oman (645Ci) viikko juhannuksen jälkeen... Varsin erilaiset tunteet (ainakin vielä), aina kiva lähteä ajelemaan. Huono puoli on se että esim. parin kilometrin kauppareissu yleensä venyy kun täytyy ajella vähän pidemmän reitin kautta... Äänistä vähän samat fiilikset, ja olikin tarkoituksena hommata X-pipe mutta nuukuus iski. Ja se että miten tuo käyttäytyy normiajossa, kumiseeko yms.

        Edellinen kulkineella tulikin ajeltua lähes 10 vuotta (530iA -01), ja todella pienillä murheilla. Olihan tuo hieno laite ikäisekseen, ja hiljainen. E39:n jälkeen on kyllä haastavaa löytää järkevän hintainen auto joka tuntuu yhtä laadukkaalta.

        Onko sun laitteessa millaiset renkaat? Omassa edessä vanhat BS Potenzat, takana suht tuoreet Michelin PS 4, ja sen kyllä huomaa melussa. Takaa ei juuri kuulu rengasääniä, edestä jurisee ja kohisee (ja vetelee).
        Last edited by Tuonela; 18-08-2018, 23:06.

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4992
          • Forssa

          Originally posted by Tuonela View Post
          Aikalailla samoihin aikoihin hommattiin kutoset, itse hain oman (645Ci) viikko juhannuksen jälkeen... Varsin erilaiset tunteet (ainakin vielä), aina kiva lähteä ajelemaan. Huono puoli on se että esim. parin kilometrin kauppareissu yleensä venyy kun täytyy ajella vähän pidemmän reitin kautta... Äänistä vähän samat fiilikset, ja olikin tarkoituksena hommata X-pipe mutta nuukuus iski. Ja se että miten tuo käyttäytyy normiajossa, kumiseeko yms.

          Edellinen kulkineella tulikin ajeltua lähes 10 vuotta (530iA -01), ja todella pienillä murheilla. Olihan tuo hieno laite ikäisekseen, ja hiljainen. E39:n jälkeen on kyllä haastavaa löytää järkevän hintainen auto joka tuntuu yhtä laadukkaalta.

          Onko sun laitteessa millaiset renkaat? Omassa edessä vanhat BS Potenzat, takana suht tuoreet Michelin PS 4, ja sen kyllä huomaa melussa. Takaa ei juuri kuulu rengasääniä, edestä jurisee ja kohisee (ja vetelee).
          Minulla on edessä -14 valmistetut Michelin ps2:set. Varmaan tuovat melua nuokin kyllä. Tarkoituksena onkin jossain kohtaa vaihtaa tilalle hyviksi havaitut Hankookit. En usko, että e39 tasolla ajomelussa päästään kuitenkaan vaikka mitä tekisi.

          Täytyy katsoa josko tuo tuosta alkaisi kiinnostaa enemmän, kun saa laitettua ostamiani osia paikoilleen. Hankittuna on sporttipenkit, takapöntöt, shadowline listat, audiopäivitykset (match up7 vahvistin + audisonin kaiuttimet). Talvella oli tarkoitus verhoilla sportpenkit uudelleen ja samalla verhoilla kaikki sisäkaton osat pilareista ylöspäin mustiksi. Eibachin jouset vaihdoinkin jo alle. Ensi viikolla tummennetaan myös kaikki ikkunat (paitsi tuulilasi). Kyllähän se muuttuu noilla asioilla huomattavasti haluamaani suuntaan ja melko varmasti mieleni tulee muuttumaan.

          Tuo vaihteistojuttu pitäisi kyllä selvittää. Eilen illalla ajoin tuolla hieman ja tärinä kiihdytettäessä kevyesti 1500kmin ylöspäin on melkoinen! Nyt huomasin, että kyllä se tuntuu myös DS asennossa mutta ei niin paljon kuin D asennossa.
          Last edited by mikae34; 19-08-2018, 13:45.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Originally posted by mikae34 View Post

            Tuo vaihteistojuttu pitäisi kyllä selvittää. Eilen illalla ajoin tuolla hieman ja tärinä kiihdytettäessä kevyesti 1500kmin ylöspäin on melkoinen! Nyt huomasin, että kyllä se tuntuu myös DS asennossa mutta ei niin paljon kuin D asennossa.
            Taitaa turbiini luistella..vähän sille vaikuttaisi.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4992
              • Forssa

              Originally posted by Janzki View Post
              Taitaa turbiini luistella..vähän sille vaikuttaisi.
              Vaikka kilometrejä vasta 103000...
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11693
                • Kouvola

                Tuolle automaattilaatikolle on ainakin ominaista, että mekatroniikan solenoidit jumittaa. Aiheuttaa mm. sen, että vaihteen vaihdoista tulee hitaita, tuntuu ettei kaikki hevoset ole tallella kiihdyttäessä tai sitte potkaisee vaihteen vaihdoissa. Itellä teki noita vajaa 200tkm ajetussa, mutta olipa yksi 100tkm ajettukin missä samat oireet ja korjaantui juurikin niiden solenoidien uusimisella. Samalla toki menee ne muutama läpivientikumi sen mekatroniikan yläpuolelta.

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4992
                  • Forssa

                  Originally posted by Esko View Post
                  Tuolle automaattilaatikolle on ainakin ominaista, että mekatroniikan solenoidit jumittaa. Aiheuttaa mm. sen, että vaihteen vaihdoista tulee hitaita, tuntuu ettei kaikki hevoset ole tallella kiihdyttäessä tai sitte potkaisee vaihteen vaihdoissa. Itellä teki noita vajaa 200tkm ajetussa, mutta olipa yksi 100tkm ajettukin missä samat oireet ja korjaantui juurikin niiden solenoidien uusimisella. Samalla toki menee ne muutama läpivientikumi sen mekatroniikan yläpuolelta.
                  Kiitos vastauksesta! Tällaisia oireita minulla nimenomaan on. Onko foorumilla kenties joku heppu, joka näitä on korjaillut vai missä sinä korjautit?
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • j-a
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1522
                    • PohojosPohojammaa

                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Kiitos vastauksesta! Tällaisia oireita minulla nimenomaan on. Onko foorumilla kenties joku heppu, joka näitä on korjaillut vai missä sinä korjautit?
                    Zenerin topikista voi lukea ZF 6HP -laatikon solenoidien vaihdosta, mutta jos haluaa koko mekatroniikan teettää niin Siekkinen Maaningalla tekee, asentaa samalla zip kitinkin laatikkoon.
                    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                    Ylimääräisenä tarjolla:

                    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11693
                      • Kouvola

                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Kiitos vastauksesta! Tällaisia oireita minulla nimenomaan on. Onko foorumilla kenties joku heppu, joka näitä on korjaillut vai missä sinä korjautit?
                      En kerenny omasta vaihtamaan, kun meni kaupaksi, mutta Juhutti nimimerkki vaihdatti omastaan ne. Eikä tarvi tosiaan mekatroniikkaa vaihtaa noiden takia. Puhdistus kylläkin paikallaan, kun kerran käyttää irti. Mutta noi solenoidit vaihtoon ja vaihtopaketteja löytyy kyllä netistä ku laittaa oikean laatikon vaan hakuun. Kyllä noiden vaihto onnistuu ihan perus korjaamolla, jos on yhtään laatikkojen kanssa ollut tekemisissä.

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4992
                        • Forssa

                        Originally posted by Esko View Post
                        En kerenny omasta vaihtamaan, kun meni kaupaksi, mutta Juhutti nimimerkki vaihdatti omastaan ne. Eikä tarvi tosiaan mekatroniikkaa vaihtaa noiden takia. Puhdistus kylläkin paikallaan, kun kerran käyttää irti. Mutta noi solenoidit vaihtoon ja vaihtopaketteja löytyy kyllä netistä ku laittaa oikean laatikon vaan hakuun. Kyllä noiden vaihto onnistuu ihan perus korjaamolla, jos on yhtään laatikkojen kanssa ollut tekemisissä.
                        Kiitos. Täytyypi ottaa yhteyttä paikalliseen Autogeariin.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4992
                          • Forssa

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Kiitos. Täytyypi ottaa yhteyttä paikalliseen Autogeariin.
                          Korjausaika nyt sovittu. Meinasivat, että turbiinin vaihtokin, venttiilikoneiston lisäksi,
                          saattaa olla tarpeen. Heidän mukaansa tuo viallinen venttiilikoneisto syö turbiininkin ja kuulemma joskus on riittänyt pelkän venttiilikoneiston korjaus ja joskus taas on joutunut myös lisäksi vaihtamaan turbiininkin.

                          Tulee taas halpaa lystiä tästäkin. Ennenkin todennut, että kaikista kalleinta autoilua on tällaisen teini-ikään tulevan bemarin kanssa.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • j-a
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1522
                            • PohojosPohojammaa

                            Originally posted by mikae34 View Post
                            Korjausaika nyt sovittu. Meinasivat, että turbiinin vaihtokin, venttiilikoneiston lisäksi,
                            saattaa olla tarpeen. Heidän mukaansa tuo viallinen venttiilikoneisto syö turbiininkin ja kuulemma joskus on riittänyt pelkän venttiilikoneiston korjaus ja joskus taas on joutunut myös lisäksi vaihtamaan turbiininkin.

                            Tulee taas halpaa lystiä tästäkin. Ennenkin todennut, että kaikista kalleinta autoilua on tällaisen teini-ikään tulevan bemarin kanssa.
                            Muussakin yhteydessä olen maininnut että temppuilevan ZF 6HP:n kanssa itselläni, kun oireet sopivat sekä kytkimiin/laakereihin että turbiiniin/mekatroniikkaan, niin oma ratkaisu oli käyttää loota latviassa täysremontissa sen sijaan että olisi täällä vuoronperään tehty jompaa kumpaa tai molempia. Kannattanee siis sitäkin harkita.

                            Sulla ei vielä kauaa ollut tuo ollut, oliko liikkeestä? Tällöin voisi kannattaa keskustella virhevastuusta.
                            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                            Ylimääräisenä tarjolla:

                            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 4992
                              • Forssa

                              Originally posted by j-a View Post
                              Muussakin yhteydessä olen maininnut että temppuilevan ZF 6HP:n kanssa itselläni, kun oireet sopivat sekä kytkimiin/laakereihin että turbiiniin/mekatroniikkaan, niin oma ratkaisu oli käyttää loota latviassa täysremontissa sen sijaan että olisi täällä vuoronperään tehty jompaa kumpaa tai molempia. Kannattanee siis sitäkin harkita.

                              Sulla ei vielä kauaa ollut tuo ollut, oliko liikkeestä? Tällöin voisi kannattaa keskustella virhevastuusta.
                              Liikkeestä ostin tämän kyllä. He maksoivat jo puolet venttiilivarsien kumien vaihdosta ja sanoivat, että heidän vastuunsa katkeaa siihen. Tähän on siis jo lyhyen omistuksen aikana vaihdettu venttiilivarren kumit ja nyt tämä laatikkojuttu. Tämä kaikki 103 tkm ajetussa autossa ei mairittele.
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • Puistis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 849
                                • 09

                                Originally posted by mikae34 View Post
                                Liikkeestä ostin tämän kyllä. He maksoivat jo puolet venttiilivarsien kumien vaihdosta ja sanoivat, että heidän vastuunsa katkeaa siihen. Tähän on siis jo lyhyen omistuksen aikana vaihdettu venttiilivarren kumit ja nyt tämä laatikkojuttu. Tämä kaikki 103 tkm ajetussa autossa ei mairittele.
                                No periaatteessa ei katkea vastuu. Moottorin ja vaihteiston osalta 6kk virhevastuu ja varsinkin kun vain ~103tkm ajettu niin osa remontista pitäisi mennä liikkeen piikkiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎