Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkoman
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 36
    • Tampere

    Originally posted by Esko View Post
    Kovin vaikea on hahmottaa näiden plug-in hybridien kulutuksia siltä alueelta, kun sähkö loppuu. Ensin vedetään 15-50km sähköavusteisesti olemattomilla kuluilla/päästöillä ja sen jälkeen todelliset kulut on reilusti normaalia isommat kiitos 200-300kg painavan akkupaketin. Näistä ei tietysti paljoa puhuta, mutta kuitenkin aika olennainen osa pidemmän ajan sijoitusta, jos ostaa jonkun uuden/ uuden karhean pelin. Melkoinen porsaanreikä löytynyt tästä CO2 perusteisesta autoverosta. Koska lie paikkaavat. Täyssähköiset autot oma lukunsa.
    Tähän voin kommentoida Amperan pääsiäisreissun kulutuksista. Lappeenranta-Tampere välillä kun tultiin 2 aikuista, 2 lasta ja peräluukku täynnä tavaraa, niin sähköllä päästiin 66,6km ja loput 233km matkasta bensalla, ja keskikulutus näytti 4,6l/100km. Todellisuudessa varmaan vähän päältä 5l/100km, mutta että onko se nyt sitten paha jollekkin?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11040
      • Oulu

      Originally posted by Mikkoman View Post
      Tähän voin kommentoida Amperan pääsiäisreissun kulutuksista. Lappeenranta-Tampere välillä kun tultiin 2 aikuista, 2 lasta ja peräluukku täynnä tavaraa, niin sähköllä päästiin 66,6km ja loput 233km matkasta bensalla, ja keskikulutus näytti 4,6l/100km. Todellisuudessa varmaan vähän päältä 5l/100km, mutta että onko se nyt sitten paha jollekkin?
      No tämä vahvistaa omaa käsitystä noista hybrideistä. Eli aika turhia vehkeitä. Täyssähköt sit erikseen. Vasta katoin facesta että jollain tutulla (en nyt muista kuka) oli 1.0tsi koneinen volsu menny 4.9l satasella. Että ei sillai hirveitä hyötyjä tuosta hybridi hommasta ole.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • protoni
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2008
        • 1358
        • Tampere

        Toisaalta jos pääsiäistä, juhannusta ja joulua lukuun ottamatta selviät pääsääntöisesti 66.6 km rangella, niin kyllä tuosta vuositasolla jää vielä taskun pohjalle. TSI-volga kuluttaa kuitenkin saman läpi vuoden.

        Comment

        • Mikkoman
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 36
          • Tampere

          Originally posted by Pazi88 View Post
          No tämä vahvistaa omaa käsitystä noista hybrideistä. Eli aika turhia vehkeitä. Täyssähköt sit erikseen. Vasta katoin facesta että jollain tutulla (en nyt muista kuka) oli 1.0tsi koneinen volsu menny 4.9l satasella. Että ei sillai hirveitä hyötyjä tuosta hybridi hommasta ole.
          No kaikilla meillä on omat mielipiteet. Itse en näe mitenkään turhina vehkeinä. Vaimo joka tuolla pääsääntöisesti ajelee, niin hänellä tulee työmatkaa päivittäin aikalailla tasan 50km/suunta. Siihen lataus töissä, ja päivän n. 100km ajoilla ei bensaa mene yhtään.
          Toki jos haluaa lisää jännitystä elämään, niin voi ajella myös TSI Volkkarilla.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Mikkoman View Post
            No kaikilla meillä on omat mielipiteet. Itse en näe mitenkään turhina vehkeinä. Vaimo joka tuolla pääsääntöisesti ajelee, niin hänellä tulee työmatkaa päivittäin aikalailla tasan 50km/suunta. Siihen lataus töissä, ja päivän n. 100km ajoilla ei bensaa mene yhtään.
            Toki jos haluaa lisää jännitystä elämään, niin voi ajella myös TSI Volkkarilla.

            Mullakin on vaikea ymmärtää miksi porukka ei ymmärrä plug in hybridejä. Nää perus hybridit on hyödyttömiä mitä ei voi ladata. Suurimmalle osalle riittää päivän ajoihin 30-50km mitä monilla plugareilla pääsee. 20-30kwh saa ladattuakin niin nopeasti että päivässä pystyy tosiaan ajella sähköllä tuplanakin tuon.

            Edit: sitten tosiaan onnistuu helposti pitkätkin reissut, toisin kuin täys sähkö vehkeillä parin sadan kilsan rangella.
            Last edited by bemu2000; 03-04-2018, 17:12.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              ^plugarit on hyviä siirtymäajan vehkeitä. Jos pitäisi ostaa nyt yksi uusi auto niin plug-in hybrid olisi valinta just tuohon lyhyeen paikallisajoon sähköllä ja vaivattomaan pitkän matkan ajoon bensalla.

              Mutta jos perheessä on jo vanha hyvä polttis ja ainakin ajoittainen tarve toiselle autolle, pieni täys-sähkö on ideaali päivittäinen liikkumisväline. Köytetty Leaf alkaa irrota 15k€ nurkille ja se tarjoaa lähes huoltovapaan konstruktion, lähes ilmaiset polttoaineet, "automaattivaihteet", urheiluauton kiihtyvyys 0-60km/h, "webasto" vakiona jota voi käskyttää kännykällä, samalla lämpiää penkki ja ratti. Ajettavuus motarilla on aika kauhea mutta jos sillä ajaa 30-40km suuntaansa niin sen kanssa pystyy elämään. Taajamassa varsinkin BMW i3 lienee yksi parhaista autoista jolla olen päässyt ajamaan.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • Attekun
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1407
                • Saarijärvi

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Mullakin on vaikea ymmärtää miksi porukka ei ymmärrä plug in hybridejä. Nää perus hybridit on hyödyttömiä mitä ei voi ladata. Suurimmalle osalle riittää päivän ajoihin 30-50km mitä monilla plugareilla pääsee. 20-30kwh saa ladattuakin niin nopeasti että päivässä pystyy tosiaan ajella sähköllä tuplanakin tuon.

                Edit: sitten tosiaan onnistuu helposti pitkätkin reissut, toisin kuin täys sähkö vehkeillä parin sadan kilsan rangella.
                Tämä

                Saksasta sais Amperaa jo aika edukkaasti, kympillä kilpiin. Vähän polttelis mutta vaimon keittiöremppasuunnitelmat syö mukavasti isointa intoa
                Toyota Alphard MS
                Peugeot e-2008
                ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                Comment

                • j-a
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1522
                  • PohojosPohojammaa

                  Originally posted by Attekun View Post
                  Tämä

                  Saksasta sais Amperaa jo aika edukkaasti, kympillä kilpiin. Vähän polttelis mutta vaimon keittiöremppasuunnitelmat syö mukavasti isointa intoa
                  Jaa mistäs päin saksaa siihen hintaan saa että kympillä tulis jo kilpiin? Mobilessa näyttäisi että hinnat alkaa siitä kympistä, ja siihen tietysti tulee kulut ja vähän veroakin päälle?
                  Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                  Ylimääräisenä tarjolla:

                  E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                  F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by j-a View Post
                    Jaa mistäs päin saksaa siihen hintaan saa että kympillä tulis jo kilpiin? Mobilessa näyttäisi että hinnat alkaa siitä kympistä, ja siihen tietysti tulee kulut ja vähän veroakin päälle?

                    Joo en kyllä lähtisi katselemaan yli 150 tonnia ajettua amperaa... 11-14 tonnin väliin alkaa saamaan 100-150 ajettuja. Noistakin voi olettaa että halvin ei ole mikään helmi. 14-16 tonnin väliin alkaa saamaan sitten jo 50-70 tonnia ajettuja mikä ehkä on järkevin vaihtoehto. Verot noin 900-1100€ ja muut kulut 1000€ molemmin puolin jos itse hakee. Jonkunlaisen reilu 100 tonnia ajetun alkaa saamaan kuluineen 13-14t€
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Attekun
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1407
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by j-a View Post
                      Jaa mistäs päin saksaa siihen hintaan saa että kympillä tulis jo kilpiin? Mobilessa näyttäisi että hinnat alkaa siitä kympistä, ja siihen tietysti tulee kulut ja vähän veroakin päälle?
                      Jahas, käsi kirjoitti nopeammin mitä järki yritti hidastaa. Eli verotonta hintaa tarkoitin

                      Toki tuo on oma pohdintansa että kannattaako jotain yli 150tkm ajettua ostaa, en tiedä miksei. Mutta pointtina se, että suomessa halvimmat taitaa lähteä noin 15k hinnoista niin sieltä saisi kohtuu edullisesti verrattuna Suomen hintoihin. Tuleekos noihin veroa minkä prosentin mukaan? 6%?
                      Toyota Alphard MS
                      Peugeot e-2008
                      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16360
                        • Asikkala

                        Originally posted by Attekun View Post
                        Tämä

                        Saksasta sais Amperaa jo aika edukkaasti, kympillä kilpiin. Vähän polttelis mutta vaimon keittiöremppasuunnitelmat syö mukavasti isointa intoa
                        Mitä jos vaimo maksaa keittiön ja sinä auton ?

                        Comment

                        • Nifa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 292
                          • Kymenlaakso™

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Mitä jos vaimo maksaa keittiön ja sinä auton ?
                          Kuuden pisteen vihje jos Ampera himottas, mutta rahaa ei olisi liikaa: (Ja jos vähän vasara ja viivoitin pysyy kädessä):
                          Step 1 - Astelet keittiömyymälään X.
                          Step 2 - Suunnittelutat keittiön X.
                          Step 3 - Saat piirrokset.
                          Step 4 - Et sovi kauppoja, vähän kallista, lupaat palata asiaan.
                          Step 5 - Etsit paikallisen puusepänverstaan joka tekee lastulevystä kalusteita omilla mitoilla. (Kuvathan oli jo valmiina) Näitä löytyy esim. meidänkin alueelta 3 kpl, eli ihan varmaan myös sieltä suunnalta. Ovet tulee samoilta tehtailta kuin noille isoillekkin ja on vaimentimet ja hitaasti sulkeutuvat saranat ja säädettävät laatikostot. Samoin tasot saat mittojen mukaan. Ja useammasta saat samasta paikasta myös tiskialtaat yms. Kodinkoneet joudut todennäköisesti hankkimaan itse erikseen.
                          Meillä n. 7m yhteensä työtasopituutta (jm) ja hinnat oli about ilman asennuksia: Iso valtakunnallinen toimija (massiivipuutasot, kalusteet, ei kodinkoneita) 12k €; Suomalainen myyjä, samat kalusteet saksasta kuin edellä: 6k; Viereisen kunnan pienehkö puusepänliike 3,6k €. Asennus tuntityönä n. 10h. Ja kannattaa varmistaa: että tulee säädettävillä jaloilla ja että yläkaappeja ei tehdä minimimitoilla (miel. syvyys väh 320mm, jos suunnittelee esim. integroitavaa mikroa yläkaapistoon, niin 330mm ei ole liioittelua)
                          Kivitasot on about saman hintasia sitten kaikilla, mutta esim meillä massiivimäntytaso oli paikallisen pikkufirman kautta 50% halvempaa kuin esim. Ikea:ssa. Toki joutuu itse puuvalmiin Topoililla vetelemään.
                          Step 6. - 5k € Profit. Toki tunteja menee tuossa puuhastelussa, joudut vuokraamaan pakun pariksi tunniksi ja etsimään luotettavan asentajan, mutta mielestäni ihan kelpo tuntipalkka.

                          Disclaimeri: Piirsin kuvat kalusteista kyllä ite puhtaaksi, ja laitoin mitat kuvaan, etten sentään ihan kelmi ollut :P
                          Last edited by Nifa; 04-04-2018, 14:26. Reason: Pikku lisäys
                          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                          Comment

                          • Attekun
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1407
                            • Saarijärvi

                            Ehkä eeppisin ot kun sähköautokeskustelussa päästiin keittiöihin. Mutta kiitos vinkistä.
                            Toyota Alphard MS
                            Peugeot e-2008
                            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by jani View Post
                              Sähköautoissa ei ole ongelma range vaan latauksen hitaus. Jos täyden latauksen sais 5minuutissa asemalta kuin asemalta, ei ongelmaa olisi.
                              Tämä toteutuisi vaihdettavalla akulla. Samalla voitaisi unohtaa turha sähköinfran rakentaminen kun akut ladattaisi huoltoasemilla, myös valtio pääsisi käsiksi verottamaan sähköautoilua.

                              Comment

                              • HC91
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 998
                                • 29100/310053

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Tämä toteutuisi vaihdettavalla akulla.
                                Tesla sai muistaakseni erehdyttävästi autonosturia muistuttavalla aparaatille patentin viime vuonna, härveli vaihtaa akun vartissa papereiden mukaan :think
                                92' ///M5 3.8 individual
                                09' 320d xDrive
                                16' NIU N1 Sport
                                19' NIU U+ Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎