Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8252
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tämä toteutuisi vaihdettavalla akulla. Samalla voitaisi unohtaa turha sähköinfran rakentaminen kun akut ladattaisi huoltoasemilla, myös valtio pääsisi käsiksi verottamaan sähköautoilua.
    Samalla poistuisi koko sähköauton elinkaaren suurin kustannus,. tai se olisi ripoteltu koko elinkaarelle, akuston uusiminen.

    Ei vaatisi mitään muuta kuin standarin akuille ja vaihtomekanismille.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by peto2 View Post
      Samalla poistuisi koko sähköauton elinkaaren suurin kustannus,. tai se olisi ripoteltu koko elinkaarelle, akuston uusiminen.

      Ei vaatisi mitään muuta kuin standarin akuille ja vaihtomekanismille.
      Kyllä ja kaikki sähköautojen valmistajat pitäisi pakottaa perustamaan yhteinen akkuteknologian allianssi. Tämä nopeuttaisi akkujen kehitystä mielettömästi.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by HC91 View Post
        Tesla sai muistaakseni erehdyttävästi autonosturia muistuttavalla aparaatille patentin viime vuonna, härveli vaihtaa akun vartissa papereiden mukaan :think
        Ei se niin helvetin kauaa veivaa http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=413

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Nissankin ilmeisesti sitten miettinyt asiaa ?

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5148
            • Kuopio

            Originally posted by Pazi88 View Post
            No tämä vahvistaa omaa käsitystä noista hybrideistä. Eli aika turhia vehkeitä.
            Asiakkaalla on V60 hybridi. Sanoi että talvella pääsee Kuopiossa päivän ajot taajamassa (noin 50km) sähköllä ja kustannus on puolet mitä aikaisemmalla V70D5lla. Liikenteessäkin pysyy mukana koska käytössä on reilu 200hp diesel tehoa.
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • kama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1264
              • Savonmua

              Samanlainen akunkesto/lataus-keskustelu käytiin kun siirryttiin peruspuhelimista älypuhelimiin. Nyt puhelimen 1vrk "range" riittää yli 95% ihmisistä ja kaikki pitää itsestään selvänä että luuri on joka yö laturissa. Pieni joukko eräjormia käyttää sitten edelleen perustellusti peruspuhelimia.

              Sähköverkko/Infra todennäköisesti rakentuu nopeammin tai ainakin samaa tahtia kuin sähköautot yleistyy valtaväestölle. Ja ne yleistyy vasta kun niitä saa "perusauton" hinnalla. Tesla auraa mukavasti latua, toivottavasti rahat riittää kriittisen pisteen ylitykseen.
              Jos vaikka Model3.sta saisi perus-Corollan hinnalla niin enpä usko että lataus tai range olisi enää ongelma ostajalle
              E24 - M88/3 N/A
              E85 - M54 Supercharged
              G26 - M50 Supercharged
              IG:kamamikko

              Comment

              • GameOver
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3026
                • Sjundeå

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Tämä toteutuisi vaihdettavalla akulla. Samalla voitaisi unohtaa turha sähköinfran rakentaminen kun akut ladattaisi huoltoasemilla, myös valtio pääsisi käsiksi verottamaan sähköautoilua.
                Teslalla tosiaan oli jollain kokeilun asteella tommonen. Ja kun kerran mikään ei toimi Suomessa muutenkaan niin uskonpa että jää akut vaihtamatta koska saattaa saada naapurin Pertsan vanhan akun tilalle. Ja Pertsa just kirosi että sen akku alkaa olemaan kaput. Kun siis Esson baarin juttujen perusteella ne akuthan siis hajoaa ihan heti ja koko ajan
                -22 Lexus ES300h
                -08 Subaru Impreza

                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8252
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by kama View Post
                  Samanlainen akunkesto/lataus-keskustelu käytiin kun siirryttiin peruspuhelimista älypuhelimiin. Nyt puhelimen 1vrk "range" riittää yli 95% ihmisistä ja kaikki pitää itsestään selvänä että luuri on joka yö laturissa. Pieni joukko eräjormia käyttää sitten edelleen perustellusti peruspuhelimia.
                  OT: Missä noin huonoja puhelimia myydään että joka päivä joutuu lataamaan? n. 25% menee päivässä. Oneplus 3T:llä
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5148
                    • Kuopio

                    Originally posted by peto2 View Post
                    OT: Missä noin huonoja puhelimia myydään että joka päivä joutuu lataamaan? n. 25% menee päivässä. Oneplus 3T:llä
                    Anna puhelimes teinille niin akku riittää puoli päivää
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • kama
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Tämä toteutuisi vaihdettavalla akulla. Samalla voitaisi unohtaa turha sähköinfran rakentaminen kun akut ladattaisi huoltoasemilla, myös valtio pääsisi käsiksi verottamaan sähköautoilua.
                      Tuo akun vaihto on aivan liian monimutkainen ja kallis operaatio, eri automallien vara-akkujen varastoinnin kustannuksista puhumattakaan. Parempi vaihtoehto on Battery-pack tai "superkonkka", jolla auton oma akku pikaladataan. Nuita varastoja ladataan sitten pikkuhiljaa esim. yösähköllä. Näitä voi olla huoltiksilla, työpaikoilla, kotona jne.
                      Tämäkin on jo vanha keksintö:
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8252
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by kama View Post
                        Tuo akun vaihto on aivan liian monimutkainen ja kallis operaatio, eri automallien vara-akkujen varastoinnin kustannuksista puhumattakaan. Parempi vaihtoehto on Battery-pack tai "superkonkka", jolla auton oma akku pikaladataan. Nuita varastoja ladataan sitten pikkuhiljaa esim. yösähköllä. Näitä voi olla huoltiksilla, työpaikoilla, kotona jne.
                        Tämäkin on jo vanha keksintö:
                        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tower_Bridge
                        Siksi tarvitaankin standardointia jolla pakotetaan autovalmistajat käyttämään keskenään yhteensopivia akkuja yksinkertaisella ja nopealla vaihtomekanismilla. Vaikeaa se ei ole, haluttomuutta tuntuu tosin olevan ilmoilla.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Jossain oli jo artikkeli ns. induktiokaistasta, eli tiessä kulkee virta, josta voi ottaa latinkia. Tukka pystyssä sitten vaan sähköautoilemaan
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • kama
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1264
                            • Savonmua

                            Originally posted by peto2 View Post
                            OT: Missä noin huonoja puhelimia myydään että joka päivä joutuu lataamaan? n. 25% menee päivässä. Oneplus 3T:llä
                            Matka-ajon keskikulutus myötätuulessa alamäkeen? On se pihiruokainen...
                            Pääseeks samalla akulla varmasti seuraavana päivänä vastatuuleen mäen päälle takas? Vai oisko sama varuilta ladata?
                            E24 - M88/3 N/A
                            E85 - M54 Supercharged
                            G26 - M50 Supercharged
                            IG:kamamikko

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5148
                              • Kuopio

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Siksi tarvitaankin standardointia jolla pakotetaan autovalmistajat käyttämään keskenään yhteensopivia akkuja yksinkertaisella ja nopealla vaihtomekanismilla. Vaikeaa se ei ole, haluttomuutta tuntuu tosin olevan ilmoilla.
                              Toteutuu jos joku keksii ylivertaisen teknologian ja lisensoi sen kaikille suurille. Jos ei niin käydään samaa taistelua markkinoista kuin tällä hetkellä. Tämän tilanteen seurakusena huonojen päätösten seurauksena tulee vielä perinteisiä merkkejä poistumaan markkinoilta ja uusia tulee samalla tuplasti tilalle.

                              Itse en jaksa uskoa että akkujen pikavaihto tulee koskaan olemaan vaihtoehto. Ottaisitkp itse rengashotellista autoosi ”mitkä tahansa sopivat” renkaat tietäen että syksyllä jätin kyllä tänne uuset Misukat, sain tilalle sakko Hankookit.

                              Ehkä autoille käy kuten puhelimille, lataus tai kestävyys ei ole enää ratkaiseva tekijä. Eihän kukaan osta enää puhelinta sen perusteella mitä puhe/valmiusaika on?
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by jani View Post
                                Toteutuu jos joku keksii ylivertaisen teknologian ja lisensoi sen kaikille suurille. Jos ei niin käydään samaa taistelua markkinoista kuin tällä hetkellä. Tämän tilanteen seurakusena huonojen päätösten seurauksena tulee vielä perinteisiä merkkejä poistumaan markkinoilta ja uusia tulee samalla tuplasti tilalle.

                                Itse en jaksa uskoa että akkujen pikavaihto tulee koskaan olemaan vaihtoehto. Ottaisitkp itse rengashotellista autoosi ”mitkä tahansa sopivat” renkaat tietäen että syksyllä jätin kyllä tänne uuset Misukat, sain tilalle sakko Hankookit.

                                Ehkä autoille käy kuten puhelimille, lataus tai kestävyys ei ole enää ratkaiseva tekijä. Eihän kukaan osta enää puhelinta sen perusteella mitä puhe/valmiusaika on?

                                Vaihtoakun idea on sama kuin nykyisen 95okt polttoaineen.
                                Jos akku vaihdellaan viikossa useamman kerran onko mitään merkitystä jos muutama amppeeri puuttuu...?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎