Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masander
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2010
    • 1396
    • Dingolfing

    http://www.bmwblog.com/2018/04/24/wo...-of-a-new-era/
    sigpic

    Comment

    • Milko75
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 853
      • Kuopio

      On ihan auton näköinen, varmaankin hinta kipuaa yli 100ke
      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5153
        • Kuopio

        Originally posted by Milko75 View Post
        On ihan auton näköinen, varmaankin hinta kipuaa yli 100ke
        Thanks to 150 kW charging, the BMW iX3 won’t leave you stranded for hours while you sit around, waiting for it to charge. With 150 kWh, it’s said that it can charge almost 100 percent in just 30 minutes.
        Taitaa säteillä latauksen niin että varpuset grillaantuu lähi pihlajassa
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • -J-T-A-
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 297
          • Espoo

          Originally posted by jani View Post
          Minä veikkaan että pistorasioita on helsinki-ivalo vähän tiheämmin kuin abc huoltamoita.
          Originally posted by jani View Post
          Tänä talvena testattua: eGolf käytännön range talvella on 50-80km mikäli ei halua ajaa pilkkihaalarit päällä. Pidemmälle reissulle kannatta varmistaa että haukkamiehen numero on puhelimessa valmiina.

          Kovalla pakkasella näissä autoissa sisätilojen (ja akkujen) lämmittäminen kyllä lyhentää rangen aivan käsittämättömän lyhyeksi.

          Näin siis kun autoa säilytetään ulkona.
          Originally posted by jani View Post
          Taitaa säteillä latauksen niin että varpuset grillaantuu lähi pihlajassa
          Ensimmäinen kommentti liittyi latauspisteiden tarjontaan ja viimeisin kommentti latauspisteiden toimintaa "pikalatauksessa" xD

          Tulevaisuus on jotain mitä on vaikea ennustaa, mutta se seuraa kehitystä jonka historia ja kokemus on luonut.
          ----------------‐‐‐--------
          G21 330e x-drive
          E34 530i
          F800S
          F30 330d (ex)
          E91 330d (ex)
          E81 120d (ex)

          Comment

          • kama
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1264
            • Savonmua

            No onhan tämä pettymys. i4:n sijaan tuleekin tekniikanvaihto x3:nen

            Tämä vahvistaa vaan tuon aiemman uutisen että BMW painaa jarrua sähköautojen suhteen. Massatuotantoautoa tuosta ei tule, kustannuksia tuskin saa riittävän alas kun pohjana käytetään vielä perinteistä polttis-autoa.
            Toki tuo on hyvä välivaihe kohti iNext:iä
            E24 - M88/3 N/A
            E85 - M54 Supercharged
            G26 - M50 Supercharged
            IG:kamamikko

            Comment

            • Banned
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2014
              • 516
              • Sisä-Savo

              On kyllä huonosti vielä normaalikuluttajalle saatavilla noita sähköjä tai hybridejä. Karmean näköistä Tojotan kippoa suurin osa. Viimeistään sisustat aiheuttaa sellaisen downerin, ettei ilman mielialalääkkeitä selviä. Ainoa joka alkaa näyttämään joltakin on Lexuksen IS 300h, mutta niissäkin hinnat tällä hetkellä 30 k€ luokkaa. Eikös näissä kumminkin ole päästöjen vuoksi kohtuu pienet autoverot jos ulkomailta uittaa? Muutaman vuoden päästä voisi vaihtaa nykyistä pois ja mieluusti hybridiin.
              KTM 990 Adventure
              Passat GTE

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                Originally posted by Banned View Post
                Viimeistään sisustat aiheuttaa sellaisen downerin, ettei ilman mielialalääkkeitä selviä.
                Niin totta. Miks auton pitää olla ufon näkönen jos se on sähkö tai hybridi, ei voi ymmärtää.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • nokonzok
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2013
                  • 826
                  • Espoo

                  Originally posted by sirkus View Post
                  Niin totta. Miks auton pitää olla ufon näkönen jos se on sähkö tai hybridi, ei voi ymmärtää.
                  Eilen tuli pihaan uusi Leaf ja itse kiinnitin (jälleen) huomiota siihen, että sisusta näyttää 10 vuotta vanhalta. Ei se mikään ruma tai huono ole, mutta aika kaukana ufosta.

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    Ei vaan ole vielä tavis pulliaisen hintaluokassa tuo uus malli.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • nokonzok
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2013
                      • 826
                      • Espoo

                      Originally posted by sirkus View Post
                      Ei vaan ole vielä tavis pulliaisen hintaluokassa tuo uus malli.
                      Eihän siinä ole kysymys muusta kuin kairan pituudesta

                      Sain tämän itse napattua tammikuussa kun Autokeskuksella lie ollut joku laskuvirhe liisarihinnoissa, on näillä eväillä ihan tavallisen pulliaisen budjeteissa.

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        ^ja kun vakuutukset ja vuosittaiset verot on edullisimmat kuin useimmissa bemareissa (yhteensä 800 euroa) 15000km sähköt maksaa 300 euroa (laskettu 20kwh/100km) kulutuksella, niin ekaa kertaa voi sanoa Suomessa että yksityisautoilu alkaa olla edullista. Saa nähdä montako vuotta bileet vielä kestää....
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • protoni
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2008
                          • 1361
                          • Tampere

                          Käyttövoimasta riippumatta isoin yksittäinen kulu kaikkien uusien/uudehkojen autojen kohdalla lienee se kun auton arvosta sulaa satanen viikossa. Vaikka käyttökulut oiskin matalat, niin kyllä halvemmalla pääsee kun ajelee mahdollisimman halvalla toimivalla autolla. Liisarilla ei tietty tätä ongelmaa ole, mutta jotain sekin maksaa.

                          Toki jos auton tarvii olla uusi, niin sitten Nissanin lehtipuhallin lienee yksi parhaista järkivalinnoista tällä hetkellä. Ja kaikkihan bemariforumillakin auton puhtaasti järkiperustein hankkii. Ei nuo käytetyt Amperatkaan kauhean vilkkaasti näytä liikkuvan, vaikka siinä olisi periaatteessa ihan lompakkoystävällinen käytetty vaihtoehto.

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            ^ Noin se about menee. Vakavasti otettavat valmistajat ovat tehneet mallinsa niin ettei niillä aiheuteta ainakaan tietoista markkinan sulamista. Ts. satsaavat laatuun kiitettävästi. Tekniikka kehittyy kuitenkin niin huimaa vauhtia että "eilisen uutuus on tämän päivän vanhis". :think

                            Parisen viikkoa sitten "ajelin" kaasuautolla, kokemus oli mielenkiintoinen. Bensalle vaihtumisesta tuli ilmoitus näytölle eikä mitään muuta. Tankkaaminen oli erittäin miellyttävä tapahtuma eikä siihen sujunut normi bensa- tai diesel-tankkaamiseen verrattuna yhtään enempää aikaa. Ja kaikki ilman haju- ja läikkymishaittoja. Eikä tullut mieleenkään liruttaa sitä viimeistä paria litraa edullisempaa menovettä niinkuin bensalla tai dieselillä.

                            Sähköauton tankkaamisesta ei ole muuta kokemusta kuin näköhavaintoja; Siinä ne kököttää "letkun jatkona" ainakin tunnin ja ilmeisesti toisenkin...

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?



                              ...jos sähköautoihin siirtymistä kiihdytetään, sillä on voimakas vaikutus työllisyyteen. Tämä johtuu siitä, että akkukäyttöisten autojen valmistus ja huolto vaatii vähemmän työvoimaa kuin polttomoottoriautojen valmistus ja huolto. Sähköautot ovat teknisesti vähemmän monimutkaisia, ja niissä on vähemmän osia...

                              ...UBS (=pankki) on arvioinut, että Euroopan autoteollisuuden alihankkijoiden tarvitsee toimittaa sähköautoja varten 38 prosenttia vähemmän osia ja komponentteja kuin polttomoottoriautoihin. Autovalmistajien osalta osien ja komponenttien tarve vähenee 17 prosenttia...

                              Comment

                              • jani
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 5153
                                • Kuopio

                                Originally posted by Banned View Post
                                On kyllä huonosti vielä normaalikuluttajalle saatavilla noita sähköjä tai hybridejä. Karmean näköistä Tojotan kippoa suurin osa. Viimeistään sisustat aiheuttaa sellaisen downerin, ettei ilman mielialalääkkeitä selviä.
                                VW e-Golf on kyllä sisältä järkevä ja niitä saa saksasta jo alle 20k. Kauppakassina varsin hyvä laite.
                                F33 435d Mineral-grau metallic
                                K40 K1200s sondermodell

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎