Originally posted by nullzwei
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä mieltä olet sähköautoista?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by 205/65-15H; 05-09-2020, 13:35.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
-
-
Päivän aiheeseen.
Maailman päästöt vuonna 2017 n. 41miljardia tonnia. Tästä määrästä suomen osuus n. 56miljoonaa tonnia, eli maailman osuudesta 0.14%. Tästä liikenteen osuus n. 20%, eli noin 1,12miljoonaa tonnia. Suomen liikenteen osuus maailman päästöistä 0,0027%.
Tässä vaan tämä suhde kuinka vähän suomen liikenne vaikuttaa päästöihin. Toki tärkeä asia saada päästöt alas mutta silti, jos suomessa saadaan liikenteen päästöjä pienennettyä vaikkapa 5%, ei se muuta maailman päästöjen osalta käytännössä oikein mitään.
Tähän perustan mielipiteeni että liikenteestä kerättäviä maksuja/veroja ei voi eikä pidä ohjata päästöperusteisesti. Tai jos nykyistä maksujärjestelmää on pakko käyttää, ei ole perusteltua korottaa niitä päästöperusteisesti.
Kun ohjataan (pakotetaan) pienempipäästöisiin autoihin, on se tehtävä jotenkin muin keinoin kuin rankaisemalla entistä suuremmilla käyttömaksuilla nykyisestä autosta.
Päin vastoin pitäisi saada jokin porkkana siihen nollapäästöisen auton ostamiseen. Tähänkin keinoja monia.
Toki maailmalla autoja järkyttävä määrä ja tästä määrästä suurin osa suuripäästöisistä ovat köyhissä maissa. Suurin muutos saataisiinkin kun tehdään suuria muutoksia siellä missä se ongelma on suurta.
Suomen päästötaso on nyt ja jatkossakin pitkän aikaa, todella marginaalista maailman mittakaavassa.
Ne ostakoot nollapäästöisen auton, kenellä varaa. Tähän ei pidä pakottaa. Antakaa meidän ajaa autoilla mihin on varaa.
Kiitos ja anteeksi.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostPäivän aiheeseen.
Maailman päästöt vuonna 2017 n. 41miljardia tonnia. Tästä määrästä suomen osuus n. 56miljoonaa tonnia, eli maailman osuudesta 0.14%. Tästä liikenteen osuus n. 20%, eli noin 1,12miljoonaa tonnia. Suomen liikenteen osuus maailman päästöistä 0,0027%.
Tässä vaan tämä suhde kuinka vähän suomen liikenne vaikuttaa päästöihin. Toki tärkeä asia saada päästöt alas mutta silti, jos suomessa saadaan liikenteen päästöjä pienennettyä vaikkapa 5%, ei se muuta maailman päästöjen osalta käytännössä oikein mitään.
Tähän perustan mielipiteeni että liikenteestä kerättäviä maksuja/veroja ei voi eikä pidä ohjata päästöperusteisesti. Tai jos nykyistä maksujärjestelmää on pakko käyttää, ei ole perusteltua korottaa niitä päästöperusteisesti.
Kun ohjataan (pakotetaan) pienempipäästöisiin autoihin, on se tehtävä jotenkin muin keinoin kuin rankaisemalla entistä suuremmilla käyttömaksuilla nykyisestä autosta.
Päin vastoin pitäisi saada jokin porkkana siihen nollapäästöisen auton ostamiseen. Tähänkin keinoja monia.
Toki maailmalla autoja järkyttävä määrä ja tästä määrästä suurin osa suuripäästöisistä ovat köyhissä maissa. Suurin muutos saataisiinkin kun tehdään suuria muutoksia siellä missä se ongelma on suurta.
Suomen päästötaso on nyt ja jatkossakin pitkän aikaa, todella marginaalista maailman mittakaavassa.
Ne ostakoot nollapäästöisen auton, kenellä varaa. Tähän ei pidä pakottaa. Antakaa meidän ajaa autoilla mihin on varaa.
Kiitos ja anteeksi.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Ja sotiihan tuo valtion ajatus Vapautta vastaan.
Suomessa on Oikeus saada valita millä kulkuneuvolla liikut. Saastuttaa se tai ei saastuta. Kun valtio alkaa pakottamaan, silloin se riistää kansalaisten vapautta.
Samalla se sortuu vapaudenriistoon... Tosin kait ne jonku lakimuutoksen vielä pykälääE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostJa sotiihan tuo valtion ajatus Vapautta vastaan.
Suomessa on Oikeus saada valita millä kulkuneuvolla liikut. Saastuttaa se tai ei saastuta. Kun valtio alkaa pakottamaan, silloin se riistää kansalaisten vapautta.
Samalla se sortuu vapaudenriistoon... Tosin kait ne jonku lakimuutoksen vielä pykälää
Verotuksella ohjaaminen ei myöskään ole pakottamista, mutta ymmärrän kyllä pointin että siltä se voi tuntua jos käytettävissä olevien varojen puitteissa vaihtoehdoiksi jää vain polkupyörä kun riittävän vahvasti verotuksella ohjataan...Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Nykyautoilussa siis ajankohdassa nyt!
- E28 35v ei enää ole valmistuskustannuksiltaan rasite - uuden ostaminen vertailuna on!
- Biokaasulla ajaen on hiilijalanjäljeltään aikasta pienin? (No joo laskennu et 35/65% maakaasulla ajan kun hinta säädetty biolla korkeemmaks - vaikka maakaasukin poltettais öljykentillä eli sekin lähes ok!)
- Nyt ei vielä ole systeemiä jossa sähköautojen akkuja tyhjennettäisiin säätövoimana - tuskin koskaan!
Periaatteessa joku otti kantaa ”Silläkin periaatteella että biokaasuauto on lopulta Ottomoottori!” ööö tuo lause nyt on täysin asenteellinen eikä perustu yhtään mihinkään tieteeseen! Ottomoottori sinällään ei ole PAHA! Periaatteessa Ottomoottorin huono hyötysuhde johtuu eristämättömyydestä ja nyt teknisesti toimii tasolla 35%. Jos Ottomoottori eristettäisiin jä lämpö muunettaisiin Peltier-tekniikalla energiaksi paranisi hyötysuhde. Lopulta kyse on vain osaamisesta!
Jo 1960-luvulla oli kaasuturbiiniauto myynnissä ja kaasuturmiini yltää hyötysuhteessa 60%.
Biokaasu riittäisi koko julkiseen liikenteeseen Suomessa ihan Ottomoottorillakin!
Sähköautojen puolesta puhujat, minusta tässä on paljon toiveita ja hattaraa... ja liian monta muuttujaa:
- Ydinvoimaa on lisättävä jos sähköllä ajetaan!
- Aurinkovoima ja tuuli ei toimi kun autoja ladataan!
- Litiumia on vähän ja akkujen käyttöaika lyhyt - kallis eli kertoo tekniikan vaatimista resursseista!
- Hiilivoima on pakko säätövoimana!
- Mulla ei oo varaa sähköautoon vert. Tesla / 1984 BimmeriLast edited by tsbmw; 08-10-2018, 20:27.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostTuskinpa. Pelkästään Suomen sähköautoistaminen vaatii vähintään yhden uuden ydinvoimalan jo rakenteilla olevien lisäksi.
En ole sähköautojen myyjä, mutta kerrompa vähän talvi sopivuuksista, kun niistä kovia harhakuvia ihmisillä.
Eli esim. Pohjoisen oloihin myyty i3 jossa tunnusmerkkinä ne penkin lämppärit on yön latauksessa (ei välttämättä kuitenkaan se kerrostalon tolppa) auton sisätilat ja akusto saadaan esilämmitettyä kuten perinteiset autot vaikka webastolla, mutta tässä tilanteessa verkosta tulevalla sähköllä (akku jo esim. varattu täyteen) jolloin päästään "kuumalla" täynnä virtaa olevalla autolla vaikka pakkasta se - 20 eli siinä tilanteessa akulta ei revitä turhaa energiaa lämmittelyyn.
Norjalaiset olisi varmasti hyviä kertomaan talvi ominaisuuksista sillä sielläkin pakkasta esiintynee. Ja i3 on norjan myydyin bmw malli. Toki kannustimet valtion puolelta kiitettävät, mutta tuskin nyt aivan talvikelvotonta autoa siitä huolimatta ihmiset siellä haluaa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostJ
Eli esim. Pohjoisen oloihin myyty i3 jossa tunnusmerkkinä ne penkin lämppärit on yön latauksessa (ei välttämättä kuitenkaan se kerrostalon tolppa) auton sisätilat ja akusto saadaan esilämmitettyä kuten perinteiset autot vaikka webastolla, mutta tässä tilanteessa verkosta tulevalla sähköllä (akku jo esim. varattu täyteen) jolloin päästään "kuumalla" täynnä virtaa olevalla autolla vaikka pakkasta se - 20 eli siinä tilanteessa akulta ei revitä turhaa energiaa lämmittelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostToki tuollaisessa ihanteellisessa tilanteessa homma toimii hienosti, mutta ikävä kyllä autot joutuu usein seisomaan kylmässä ja vielä sellaisessa paikassa missä ei ole sähköä saatavilla. Onnistuuko samaan aikaan koko paketin lataus/lämmitys, jos käytössä on vain 230v pistoke vai vaatiiko voimavirtaa tähän? :think-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostTuskinpa. Pelkästään Suomen sähköautoistaminen vaatii vähintään yhden uuden ydinvoimalan jo rakenteilla olevien lisäksi.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMulla on esittää faktoja oman näkemykseni tueksi, onko sulla😀?
Täällä pitää kohta lähteä erikseen etsimään jostain bensaa, kun kaikki asemat suljetaan yksitellen pohjavesialueelta, että olisihan se huomattavasti helpompaa "tankata" kotona.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Tästä vähän esimakua mihin suuntaan ollaan menossa. Alkaa olla ainakin paperilla ominaisuudet pikkuautoksi kohtuullisen hyvät, huomio myös pitkiin takuisiin.
e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostTästä vähän esimakua mihin suuntaan ollaan menossa. Alkaa olla ainakin paperilla ominaisuudet pikkuautoksi kohtuullisen hyvät, huomio myös pitkiin takuisiin.
https://www.dropbox.com/s/cm3k8dv8x7....2018.pdf?dl=0“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
Comment