Originally posted by 205/65-15H
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä mieltä olet sähköautoista?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by Laku View PostMitä tuollainen auto maksaa kuukaudessa ja mikä vuosikatto? Mitä tuo tarkoittaa eli kumpi maksaa huollot?
Sähköauton liisaus ulkomailta esim. Virosta olisi ehkä halvempaa kun autovero on tonni pari niin ei paljon kolmen vuoden laskennallinen päivävero puristaisi. Jokin sähkökulkine pitäisi rouvalle katsella ensi keväänä kun tuo nykyinen lähtee pois...e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View Posthttp://products.rivian.com/
Rivianilta tullut nyt julki varsin mielenkiintoisia tuotteita. Etuvalot nyt on mitä on, mutta noi specsit ovat vakuuttavia. :thinkParit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostTyypillisesti nuo on neljän sadan nurkilla kuukaudessa Suomessa. Siihen saa ajaa 10000km vuodessa. Huollot ja renkaat sisältyy. Sitten on kampanjoita tai erikoiseriä joihin kun iskee kiinni niin saattaa saada hyvänkin diilin....
Sähköauton liisaus ulkomailta esim. Virosta olisi ehkä halvempaa kun autovero on tonni pari niin ei paljon kolmen vuoden laskennallinen päivävero puristaisi. Jokin sähkökulkine pitäisi rouvalle katsella ensi keväänä kun tuo nykyinen lähtee pois...Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOk. 4800 €/vuosi. Kyllä sillä jo vähän muillakin autoilla ajelee ja peräkärryhommat ei onnistu .
Vastaava qashqai vastaavilla kilsoilla maksanee jotain 300-350€ välistä/kk. Plus tietysti bensat.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View Postselkeät kulut
Ja kun ikenet ei kestä upottaa 40k uuteen pikkuautoon niin otin tähtäimeen 2-3v. ikäiset käytetyt. Tällöin F20 on myös LCI-malli ja sen 3-pyttynen "moottori" nostaa mukavasti nolouskerrointa i3:sta vastaavaksi. Aika samoissa pyörii hankintahinnat, arvonalenemat, vakuutukset, ajoneuvoverot, (vähäiset) huollot, rengaskulut jne. Käyttövoiman menoerä olisi ainoa joka tekee selkeää eroa mihinkään suuntaan ollen kokolailla pyöreät 10c per kilsa edullisempaa i3:lla.
Se VTT:n proffa joka sanoi että kannattaa hankkia omiin tarpeisiin parhaiten sopiva auto taitaa olla harvinaisen oikeassa :think Joillekin se on tilaa, toisille 1000+km range, eräille ropaamisen iloa, liisaajille taatut yöunet, ajotaparikollisille suorituskykyä jne. - tokihan yhdessä autossa voi montakin ominaisuutta yhdistyä, kysehän on vaan siitä paljonko siitä kykenee ja on halukas maksamaan
Comment
-
-
^Olin vielä kaksi vuotta sitten ostamassa Tesla S 70D. Sen laatu ei vaan ollut tyydyttävällä tasolla ja sen omistaminen saattaa olla todella kallista takuuajan jälkeen. Ja autona se on aika isokokoinen kaupunkiin. Meidän perheelle paras yhdistelmä on halvempi sähkis lähiajoon ja tilavampi polttis pidemmille reissuille. Jos on tarkoitus selvitä yhdellä autolla niin markkinoilla ei ole mielestäni vielä yhtään tosi hyvää täys-sähköautoa, ehkä Audi etron vois olla sitä....hintaa silläkin n. 90k€ alk. Jos liikut Vantaalla niin Tesla Model3 on siellä vielä tänään ja huomenna koeistuttavissa. Kävin itse sen kylmätyyppaamassa ja pidän varauksen vielä voimassa....e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostMulla on jo toinen menossa. Ihan viimeisiä neloskoppaisia Golfeja, kun on -06. Mittarissa vasta 260tkm. Viimeisin todellinen kulutus n.1000km:n ajorupeamalta 4,79L/100km. Automaatti-ilmastointi, vakkari, tehokkaat penkinlämmittimet ja pakuksi rekattu. Siinä on lähes kaikki, mitä käyttöritsalta vaaditaan. Puuttuu vain E30:n loistavat ajo-ominaisuudet, tyyli ja mukavuus. Noh, onneksi kesällä saa taas kolmekympin alle.
Golfin tankillisella pääsee matka-ajossa semmosen 1300km. Hetken saa sähköautot vielä kehittyä, jotta päästään samaan.
Käynnistäs jonkun maatilan ja paikallisen energialaitoksen kanssa kaasuntuotanto Vaasan seudulle, minä ja moni muu tarviin kaasuaseman! Just avataan 2 yksityinen asema Hämeenlinnaan yhdessä Nivos Oy:n kanssa - sama paletti! Kokemusta yli 10v Laukaan yksityisellä!Last edited by tsbmw; 02-12-2018, 18:14.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostT3 - miks ihmeessä et laita kaasulle jotain sun E30 M3?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostMelkosen pitkä rivi nettiautossa Tesloja myynnissä alkaen 50 tonnia..:think Määrä hieman yllätti kun ei ole markkinaa niin tarkkaan tullu seurattua.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostTyypillisesti nuo on neljän sadan nurkilla kuukaudessa Suomessa. Siihen saa ajaa 10000km vuodessa.
Originally posted by HC91 View Post
Se VTT:n proffa joka sanoi että kannattaa hankkia omiin tarpeisiin parhaiten sopiva auto taitaa olla harvinaisen oikeassa :think :Last edited by jani; 02-12-2018, 23:27.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostSe on yksityisliisarien kanssa vähän sama asia riippumatta siitä onko se sähköauto vai ei. Toiset tykkää siitä että on selkeät kulut ja toiset taas haluaa omistaa auton.
Vastaava qashqai vastaavilla kilsoilla maksanee jotain 300-350€ välistä/kk. Plus tietysti bensat.
Pienellä kikkailulla sain auton joka jo maassa ja saan luovutuksen tammikuulle kun vanha liisari menee vanhaksi. Muuten olisi mennyt luultavasti helmikuun tuotantoon ja sitä kautta aivan liian pitkälle. Auto on siis aika neekerimalli, vain black panel, tunnelmavalot ja puhelimen langaton lataus perus Charged Editionin päälle. Mut saapahan tuon sigussa olevan punotuksen kohteen vaihdettua Baijerilaiseen. Tiettyjä varusteita tulee toki ikävä.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Ei taida kaikille riittää sähköautoja, ainakaan siinä määrin kuin tavoitteet "pakottaa".
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Comment