Originally posted by Bmw Master
View Post
Mitä mieltä olet sähköautoista?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pyroz View PostKiitos. Eli noin 7,8€/100km kun sillä "referenssi" dieselillä maksoi 6,9€/100km. 330e ja 530e on mielenkiintoisia malleja, mutta hankintahinta huomioiden businesscase ei ole kaikille kovin kummoinen.
Muista lisätä dieselin kustannuksiin isommat kuukausimaksut.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
Voi hyvää päivää mikä hintaOriginally posted by nullzwei View Post
Tankki täyteen vaikka ei olisikaan kotona piuhan päässä:
SOLARWATT presents the first fully modular power storage device in the world: the MyReserve Matrix. Thanks to its extendable design, it is virtually unlimited in terms of capacity and performance. The range of suitable applications now spans from a single-family home, to a craftsman’s workshop, all the way up to industrial purposes.
Olipa hinnoissaan
hinnat tippuu? Im Jahr 2017 sind die Durchschnittskosten der Speichersysteme inklusive Installation von 1.550 Euro pro Kilowattstunde Speicherinhalt auf rund 1.300 Euro gesunken. Inzwischen gibt es bereits qualitativ hochwertige Systeme für 1.100 Euro pro Kilowattstunde.
Comment
-
Tottakai pitää ottaa huomioon laskuissa, myös mahdollinen kiinteistövero joka sitten jaetaan kulutetun sähkön määrällä.Originally posted by Freak View PostKun te noin kovasti tappelette sähköstä, niin pitäiskö polttomoottoriauton kulutukseen laskea myös sähkön perusmaksua, kun sitä pidetään talvisin roikan jatkona? Vai onko se sähkö ilmaista?
Comment
-
Hinta voi olla ihan linjassaan muihin verrattuna, mutta yleisesti nuo akkujärjestelmät ovat niin tyyriitä että melko lailla vie koko idean aurinkosähköllä rahan säästämisestä. Eri asia tietenkin jos ei ole tarkoituskaan jäädä plussalle, vaan ihan omista tai ympäristösyistä haluaa tehdä auringolla energiansa.Originally posted by nullzwei View PostMinun mielestä aika edullinen
Verrokkeja on kyllä syytä hakea.
Comment
-
Hetkinen... Siis kilowattitunnin taltiointiin tarvittavan akkukapasiteetin hinta on 1550€/kWh. Kwh maksaa 0.1snt. Eli 15500 kertaa pitäisi saada ilmaiseksi tuotettua ja taltioitua kilowattitunti että oltaisiin break-evenissä vs töpselisähkö? Vai missaanko jotain oleellista?Originally posted by Juuzmo View PostVoi hyvää päivää mikä hinta
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Kuten todettua, muuttujia on yhtälössä todella paljon. Minua kiinnosti ne todelliset "tankkaamisen kulut" ja vielä tuollaisella 200km pitkällä matkalla, joka ei ole suotuisa hybridille pienellä akulla. Halusin vain saada kokonaiskuvaa sille, kun useimmiten Hyrräkuskeilta kuulee vaan lentäviä lauseita "Joo meni 1,5L/100km sekin reissu" vailla tietoa paljonko siihen sähköön oikein meni. Se kun tehokkaasti jää usein kokonaan laskuista (Saati sitten ne kuukausimaksut!Originally posted by OVi View PostMuista lisätä dieselin kustannuksiin isommat kuukausimaksut.
)
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Hyvin pitkälti joo, kerran päivässä kun lataat täyteen ja kulutat kaiken (missä tulee jo vastaan paneelien tuotto mahdollisesti) niin ei mene kuin reilu 40 vuotta kunnes on omillaanOriginally posted by j-a View PostHetkinen... Siis kilowattitunnin taltiointiin tarvittavan akkukapasiteetin hinta on 1550€/kWh. Kwh maksaa 0.1snt. Eli 15500 kertaa pitäisi saada ilmaiseksi tuotettua ja taltioitua kilowattitunti että oltaisiin break-evenissä vs töpselisähkö? Vai missaanko jotain oleellista?
Comment
-
Plus tietenkin ne aurinkopaneelit, säätölaitteet, asennukset jne...Originally posted by Juuzmo View PostHyvin pitkälti joo, kerran päivässä kun lataat täyteen ja kulutat kaiken (missä tulee jo vastaan paneelien tuotto mahdollisesti) niin ei mene kuin reilu 40 vuotta kunnes on omillaan
Nämä on niitä muna ja kana. Kerran päivässä kun syöt ja kulutat kaiken niin paskaa ja kusta tulee ja (ehkä läskiä) niin noin 80 vuoden kuluttua olet död.
Comment
-
Perusmaksua se ei söisi, eli ihan sama käyttäisikö liittymäni vuodessa 10 vai 30000kw/h sähköä, perusmaksu olisi tuo 600. Siirtomaksut ja verot ymmärrän ei siinä mitään, nehän on helppo laskea käytetyistä kilowateista. Oon samaa mieltä jonkun aiemman kirjoittajan kanssa, että tuolla logiikalla sähköauton kuluihin täytyy laskea myös osuus kiinteistöverosta yms. Mutta ei tästä sen enempää, nähdään asia eri kanteilta.Originally posted by nullzwei View PostTulisiko sähköauto syömään kulutussähköäsi kaikkine sen sivukuluineen (mm. perusmaksu/siirtomaksu/sähkövero/) ilmaiseksi?
Jatkakaa ihmeessä hyvää keskustelua, koska ainakin meikäläinen hyvin vakavasti harkitsee seuraavaksi autokseen plug-in -hybridiä. Nykyinen tarjonta vaan on heikkoa...Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
Olen pannut merkille, että akkuporakoneen akun lataaminen on varsin kallista johtuen sähköliittymän perusmaksuista...
Jos noiden aurinkopaneleiden takaisinmaksuaika arveluttaa, niin samalla voi laskea, että milloin se tallissa seisova Bemari maksaa itsensä takaisin.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
Niin on joku toinenkin... mutta bemariharrastajille kaikki on halpaaOriginally posted by OVi View PostOlen pannut merkille, että akkuporakoneen akun lataaminen on varsin kallista johtuen sähköliittymän perusmaksuista...
Riippuu siitäkin minkälaista bemaria tallissa seisottaa.Originally posted by OVi View PostJos noiden aurinkopaneleiden takaisinmaksuaika arveluttaa, niin samalla voi laskea, että milloin se tallissa seisova Bemari maksaa itsensä takaisin.
ASIA:
Suomalaisiltakin myyjiltä löytyi jopa "täydellisiä" aurinkopaneli- ja akkupakettijärjestelmiä, hassunhalpaan hintaan jopa.
täytyy tutustua...
Comment
-
Ja jos on vuokratontti (=köyhät), kaupungin perimä vuokra jaettuna vastaavasti.Originally posted by Micce///M View PostTottakai pitää ottaa huomioon laskuissa, myös mahdollinen kiinteistövero joka sitten jaetaan kulutetun sähkön määrällä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment

Comment