Mikäs on nykyään tilanne näitten yksityisten parkkisakkojen kanssa? Helsingissä tuli sakko Q-parkilta yhden kerrostalon pihaan parkkeerauksesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Parkkisakko topic
Collapse
X
-
-
Turussa lokakuussa napatusta virhemaksusta ei ole kuulunut mitään.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Reeperbahn View PostEikä Oulussa joulukuun alussa saadusta. Trafin tietojenluovutuskielto päällä.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Puolisolle tullut pari lappua, mutta kuskista ei tietoa ja asia on jäännyt siihen. Parkkiyritys uhkasi viedä oikeuteen, muttei sitten viennytkään.
Yhdessä tapauksessa niillä oli valokuva puolison parkkeeratusta autosta, jossa ei ollut kuskia. Se todisti, että auto ilmestyi sinne itsekseen ja sen kuvan perusteella ei osattu arvata kuka olisi voinnut parkkeerata sen sinne. Asia jäi siihen.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostKuin myös ja kolme tuollaista lappua autoon tullut, muttei muistutuksia lainkaan.
Tosin pyysin hetki sitten heitä lähettämään minulle omat tietoni heidän henkilörekisteristään ja niitä ei ole tullut. Pitää varmaan palata asiaan...
Comment
-
-
Originally posted by smo83 View Posttämän hetkinen käytäntö on että parkkifirman pitää todistaa kuka ajoi. eli nuilla lapuilla voi sytyttää vaikka saunan kiukaan. ellei alueella ole kamera valvonta, mutta harvoin niitäkään säästetään ellei satu jotain isonpaa.
Tällainen vastine tuli Q-parkilta :think
Millaista suuruusluokkaa on kustannukset, jos vievät oikeuteen ja häviän? Olin tuona aikana oikeasti saksassa ja pystyn sen myös todistamaan ja olen sanonut että ei ole tietoa kuka ajoi auto....
Kiitos viestistänne koskien saamaanne valvontamaksua virheellisestä pysäköinnistä.
Olette edelleen ilmaissut tyytymättömyytenne valvontamaksun perusteisiin. Mielestänne
ette ole maksuvelvollinen, koska ette ole itse ajanut ajoneuvoa.
Ette ole myöskään mielestänne velvollinen selvittämään, kuka ajoneuvoa on ajanut tuona
ajankohtana.
Valvontamaksun on velvollinen maksamaan ajoneuvon väärinpysäköinyt kuljettaja.
Näyttövelvollisuus kuljettajasta on valvontayhtiöllä.
Teitä on pyydetty maksamaan valvontamaksu, koska olette ajoneuvorekisterin mukaan ajoneuvon omistaja/haltija.
Ajoneuvon omistaminen tai hallinta luo oletuksen siitä, että omistaja tai haltija on itse
toiminut ajoneuvonsa kuljettajana, sekä siitä, että hän ainakin tietää kuljettajan.
Valvontamaksu on yksityisoikeudellinen saatava ja sen perintä tapahtuu viime kädessä
käräjäoikeudessa ajettavalla kanteella. Oikeudessa kuljettajan henkilöllisyyttä arvioidaan
vapaan todisteiden harkinnan periaatteen mukaisesti (oikeudenkäymiskaari 17 luku 2 §),
jolloin pysäköintivirhetapauksissa painava merkitys annetaan sille yleiselle
kokemussäännölle, että ajoneuvon omistaja/haltija tietää, kuka hänen ajoneuvoaan on ajanut.
Vaikka olette kiistänyt olleenne ajoneuvonne kuljettajana ja koska olette kieltäytynyt
selvittämästä ajoneuvon kuljettajan henkilöllisyyttä, teidän arvioidaan toimineen
ajoneuvonne kuljettajana ja olevan asiassa maksuvelvollinen.
Kuluttajariitalautakunta suosituksissaan ja Korkein oikeus yksityistä pysäköinninvalvontaa koskevassa
ennakkopäätöksessään (dnro 2010:23) on soveltanut todistustaakkasäännöksiä edellä
sanotun mukaisesti.
Valvontamaksu ei ole mielestämme aiheeton, ja se pidetään voimassa edellisessä
vastineessamme esitetyin perustein. Pidämme nyt saatavaa teidän puoleltanne
riitautettuna, ja asia odottaa mahdollista käräjäoikeuden käsittelyä. Teille ei tule tänä
odotusaikana maksumuistutuksia eikä perintäkirjeitä.
Comment
-
-
Vaikka olette kiistänyt olleenne ajoneuvonne kuljettajana ja koska olette kieltäytynyt selvittämästä ajoneuvon kuljettajan henkilöllisyyttä, teidän arvioidaan toimineen ajoneuvonne kuljettajana ja olevan asiassa maksuvelvollinen.
Perkules alan randomilla lähetteleen tollasta tekstiä sisältäviä lippulappuja sinne ja tänne.
Comment
-
-
Jostain selittämättömästä syystä autoni sisätiloihin oli ilmestynyt valvontamaksu, jossa minun autoni väitetään muodostaneen jonkun sopimuksen koska joku on sen pysäköinyt johonkin tiettyyn osoitteeseen.
Mitäs minä nyt teen?
Kun en tiedä mistä lappu on ilmestynyt autoni sisätiloihin niin eikai sitä minun tarvitse maksaa?Olli.
Comment
-
-
Ei missään nimessä pidä ottaa mitään yhteyttä parkkifirmaan, vaan odottaa, että lähettävät postissa jonkin muistuksen tms. Sitten voit kiistää asian ja sanoa, että autolla ajavat muutkin perheejäsenet, kaverit, tms. ja et aio maksaa omasta pussistasi toisten sakkoja. Kun kysyvät, että kuka autoa sitten ajoi, niin sanot vain, että et tiedä. Jos alkavat inttämään, niin pyydät heitä todistamaan kuljettajan valokuvalla tai videolla, koska heillä se todistusvelvollisuus on.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEi missään nimessä pidä ottaa mitään yhteyttä parkkifirmaan, vaan odottaa, että lähettävät postissa jonkin muistuksen tms. Sitten voit kiistää asian ja sanoa, että autolla ajavat muutkin perheejäsenet, kaverit, tms. ja et aio maksaa omasta pussistasi toisten sakkoja. Kun kysyvät, että kuka autoa sitten ajoi, niin sanot vain, että et tiedä. Jos alkavat inttämään, niin pyydät heitä todistamaan kuljettajan valokuvalla tai videolla, koska heillä se todistusvelvollisuus on.
Sakon karhu sieltä tulikin ja laitoin sen jälkeen vastineen että olin sinä päivänä saksassa ja mulla itseasiassa löytyy vielä luottokorttimaksujakin siltä päivältä saksasta/ruotsista.
Comment
-
Comment