Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parkkisakko topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

Mikäs on nykyään tilanne näitten yksityisten parkkisakkojen kanssa? Helsingissä tuli sakko Q-parkilta yhden kerrostalon pihaan parkkeerauksesta.
    Last edited by bemu2000; 07-06-2013, 23:46.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

Turussa lokakuussa napatusta virhemaksusta ei ole kuulunut mitään.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Reeperbahn
        BTCF Member
        • May 2012
        • 602
        • EFOU

Originally posted by Laku View Post
        Turussa lokakuussa napatusta virhemaksusta ei ole kuulunut mitään.
        Eikä Oulussa joulukuun alussa saadusta. Trafin tietojenluovutuskielto päällä.
        -BMW M3 -09
        -MB E320 Coupe -94
        -MB E250 CGI -10
        -Husqvarna R320 -14

Comment

• Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17508
          • Turku

Originally posted by Reeperbahn View Post
          Eikä Oulussa joulukuun alussa saadusta. Trafin tietojenluovutuskielto päällä.
          Minulla on myös tuo osoitekielto päällä, jos sitä tarkoitat? Nimeähän ei tavallinen kansalainen pysty salaamaan. Siis omistajan / haltijan nimeä.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

Originally posted by Laku View Post
            Minulla on myös tuo osoitekielto päällä, jos sitä tarkoitat? Nimeähän ei tavallinen kansalainen pysty salaamaan. Siis omistajan / haltijan nimeä.
            Kuin myös ja kolme tuollaista lappua autoon tullut, muttei muistutuksia lainkaan.
            Elämä on pihakivestä.

Comment

• IvvN
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 3078
              • HelSINKI

Puolisolle tullut pari lappua, mutta kuskista ei tietoa ja asia on jäännyt siihen. Parkkiyritys uhkasi viedä oikeuteen, muttei sitten viennytkään.

Yhdessä tapauksessa niillä oli valokuva puolison parkkeeratusta autosta, jossa ei ollut kuskia. Se todisti, että auto ilmestyi sinne itsekseen ja sen kuvan perusteella ei osattu arvata kuka olisi voinnut parkkeerata sen sinne. Asia jäi siihen.
              Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
              www.kxd.fi

Mahdollisesti maailman paras verhoomo

Comment

• inconel
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 96
                • Sipoo

Originally posted by Zoui View Post
                Kuin myös ja kolme tuollaista lappua autoon tullut, muttei muistutuksia lainkaan.
                Minä olen saanut muutaman virhemaksun joista ei kuulunut mitään. Minullakin on tuo kielto. Helmikuussa kuitenkin joku ajoi autollani APV:n vahtimalle alueelle ja heidän perintäfirmansa (KTC-finland) otti minuun yhteyttä Huhtikuussa. En tietenkään enää muistanut kuka autoani oli ko. talvipäivänä lainannut, sen tiesin kellonajasta että itse olin töissä ollut silloin. Tarjouduin kyllä avuliaana tekemään selvitystyötä nimellistä korvausta vastaan, mutta eivät tarttuneet tarjoukseen. Muutaman juupas-eipäs viestin jälkeen pyysin viemään jutun käräjille jos kokevat olevansa voiman oikealla puolella. Nyt ei ole asiasta enää hetkeen kuulunut.

Tosin pyysin hetki sitten heitä lähettämään minulle omat tietoni heidän henkilörekisteristään ja niitä ei ole tullut. Pitää varmaan palata asiaan...

Comment

• smo83
                  Banned
                  • Dec 2009
                  • 1988
                  • oulucity

tämän hetkinen käytäntö on että parkkifirman pitää todistaa kuka ajoi. eli nuilla lapuilla voi sytyttää vaikka saunan kiukaan. ellei alueella ole kamera valvonta, mutta harvoin niitäkään säästetään ellei satu jotain isonpaa.

Comment

• bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

Originally posted by smo83 View Post
                    tämän hetkinen käytäntö on että parkkifirman pitää todistaa kuka ajoi. eli nuilla lapuilla voi sytyttää vaikka saunan kiukaan. ellei alueella ole kamera valvonta, mutta harvoin niitäkään säästetään ellei satu jotain isonpaa.

Tällainen vastine tuli Q-parkilta :think

Millaista suuruusluokkaa on kustannukset, jos vievät oikeuteen ja häviän? Olin tuona aikana oikeasti saksassa ja pystyn sen myös todistamaan ja olen sanonut että ei ole tietoa kuka ajoi auto....

Kiitos viestistänne koskien saamaanne valvontamaksua virheellisestä pysäköinnistä.
                    Olette edelleen ilmaissut tyytymättömyytenne valvontamaksun perusteisiin. Mielestänne
                    ette ole maksuvelvollinen, koska ette ole itse ajanut ajoneuvoa.
                    Ette ole myöskään mielestänne velvollinen selvittämään, kuka ajoneuvoa on ajanut tuona
                    ajankohtana.

Valvontamaksun on velvollinen maksamaan ajoneuvon väärinpysäköinyt kuljettaja.
                    Näyttövelvollisuus kuljettajasta on valvontayhtiöllä.
                    Teitä on pyydetty maksamaan valvontamaksu, koska olette ajoneuvorekisterin mukaan ajoneuvon omistaja/haltija.
                    Ajoneuvon omistaminen tai hallinta luo oletuksen siitä, että omistaja tai haltija on itse
                    toiminut ajoneuvonsa kuljettajana, sekä siitä, että hän ainakin tietää kuljettajan.

Valvontamaksu on yksityisoikeudellinen saatava ja sen perintä tapahtuu viime kädessä
                    käräjäoikeudessa ajettavalla kanteella. Oikeudessa kuljettajan henkilöllisyyttä arvioidaan
                    vapaan todisteiden harkinnan periaatteen mukaisesti (oikeudenkäymiskaari 17 luku 2 §),
                    jolloin pysäköintivirhetapauksissa painava merkitys annetaan sille yleiselle
                    kokemussäännölle, että ajoneuvon omistaja/haltija tietää, kuka hänen ajoneuvoaan on ajanut.

Vaikka olette kiistänyt olleenne ajoneuvonne kuljettajana ja koska olette kieltäytynyt
                    selvittämästä ajoneuvon kuljettajan henkilöllisyyttä, teidän arvioidaan toimineen
                    ajoneuvonne kuljettajana ja olevan asiassa maksuvelvollinen.

Kuluttajariitalautakunta suosituksissaan ja Korkein oikeus yksityistä pysäköinninvalvontaa koskevassa
                    ennakkopäätöksessään (dnro 2010:23) on soveltanut todistustaakkasäännöksiä edellä
                    sanotun mukaisesti.

Valvontamaksu ei ole mielestämme aiheeton, ja se pidetään voimassa edellisessä
                    vastineessamme esitetyin perustein. Pidämme nyt saatavaa teidän puoleltanne
                    riitautettuna, ja asia odottaa mahdollista käräjäoikeuden käsittelyä. Teille ei tule tänä
                    odotusaikana maksumuistutuksia eikä perintäkirjeitä.

Vanteet edullisesti

Comment

• nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

Vaikka olette kiistänyt olleenne ajoneuvonne kuljettajana ja koska olette kieltäytynyt selvittämästä ajoneuvon kuljettajan henkilöllisyyttä, teidän arvioidaan toimineen ajoneuvonne kuljettajana ja olevan asiassa maksuvelvollinen.

Perkules alan randomilla lähetteleen tollasta tekstiä sisältäviä lippulappuja sinne ja tänne.

Comment

• Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

Jostain selittämättömästä syystä autoni sisätiloihin oli ilmestynyt valvontamaksu, jossa minun autoni väitetään muodostaneen jonkun sopimuksen koska joku on sen pysäköinyt johonkin tiettyyn osoitteeseen.

Mitäs minä nyt teen?

Kun en tiedä mistä lappu on ilmestynyt autoni sisätiloihin niin eikai sitä minun tarvitse maksaa?
                        Olli.

Comment

• r0nx
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 104
                          • Kokkola

Ei se auto voi edelleenkään muodostaa mitään sopimusta,, laitat sinne spostia tai kirjallisen viestin missä kiistät kaiken!

Comment

• Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

Ei missään nimessä pidä ottaa mitään yhteyttä parkkifirmaan, vaan odottaa, että lähettävät postissa jonkin muistuksen tms. Sitten voit kiistää asian ja sanoa, että autolla ajavat muutkin perheejäsenet, kaverit, tms. ja et aio maksaa omasta pussistasi toisten sakkoja. Kun kysyvät, että kuka autoa sitten ajoi, niin sanot vain, että et tiedä. Jos alkavat inttämään, niin pyydät heitä todistamaan kuljettajan valokuvalla tai videolla, koska heillä se todistusvelvollisuus on.

Comment

• bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

Originally posted by Ramzez View Post
                              Ei missään nimessä pidä ottaa mitään yhteyttä parkkifirmaan, vaan odottaa, että lähettävät postissa jonkin muistuksen tms. Sitten voit kiistää asian ja sanoa, että autolla ajavat muutkin perheejäsenet, kaverit, tms. ja et aio maksaa omasta pussistasi toisten sakkoja. Kun kysyvät, että kuka autoa sitten ajoi, niin sanot vain, että et tiedä. Jos alkavat inttämään, niin pyydät heitä todistamaan kuljettajan valokuvalla tai videolla, koska heillä se todistusvelvollisuus on.

Sakon karhu sieltä tulikin ja laitoin sen jälkeen vastineen että olin sinä päivänä saksassa ja mulla itseasiassa löytyy vielä luottokorttimaksujakin siltä päivältä saksasta/ruotsista.
                              Vanteet edullisesti

Comment

• Masatus
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 867
                                • Haukipudas

Ei yksityistä toimintaa, mutta 300e kuulostaa aika kalliilta lukon poistolta. Millähän perusteilla alkavat noita lukkoja kiinnittelemään.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎