Originally posted by peltone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Parkkisakko topic
Collapse
X
-
Originally posted by Sievälä View PostViime yönä Kööpenhaminan keskustassa saatu ~68 euron lappu lasiin. Autossa Saksan keltapäiset 5 päivän vientikilvet kiinni. Löytääkö karhu kotiin jos jätän maksamatta?-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostOnhan niitä sellaisia mihin saa kännykällä yhteyden ja pääsee muuttamaan aikaa, ihan kätevä varmaanF10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Erityisesti tämä:
"Vaikka yksityinen parkkifirma ei tietojasi Traficomilta saisikaan, ei se tarkoita, että pääset kuin koira veräjästä. Tiedonluovutuskielto ei nimittäin koske perintäfirmojen tekemiä pyyntöjä, ja mikäli parkkifirma siirtää maksun perintään, saa Traficomkin luovuttaa tiedot pyydettäessä.
– Yksityistä pysäköinninvalvontaa harjoittavat yritykset voivat siirtää maksamattomat pysäköintivalvontamaksut perintäyhtiön hoidettavaksi. Perintäyhtiöille voidaan luovuttaa liikenneasioiden rekisteristä tiedonluovutuskiellon alaisia tietoja laissa säädetyn tehtävän hoitamista varten, jollaiseksi pysäköintivalvontamaksun perintä katsotaan. Tämä edellyttää, että perintäyhtiö on rekisteröity perintätoiminnan harjoittajaksi ja täyttää siten perintätoiminnan harjoittamiselle laissa säädetyt edellytykset, Lång kertoo."
Eli perintäyhtiö saa yhteystiedot, vaikka olisi Traficom-luovutuskielto.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Posthttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...akolta/8041018
Erityisesti tämä:
"Vaikka yksityinen parkkifirma ei tietojasi Traficomilta saisikaan, ei se tarkoita, että pääset kuin koira veräjästä. Tiedonluovutuskielto ei nimittäin koske perintäfirmojen tekemiä pyyntöjä, ja mikäli parkkifirma siirtää maksun perintään, saa Traficomkin luovuttaa tiedot pyydettäessä.
– Yksityistä pysäköinninvalvontaa harjoittavat yritykset voivat siirtää maksamattomat pysäköintivalvontamaksut perintäyhtiön hoidettavaksi. Perintäyhtiöille voidaan luovuttaa liikenneasioiden rekisteristä tiedonluovutuskiellon alaisia tietoja laissa säädetyn tehtävän hoitamista varten, jollaiseksi pysäköintivalvontamaksun perintä katsotaan. Tämä edellyttää, että perintäyhtiö on rekisteröity perintätoiminnan harjoittajaksi ja täyttää siten perintätoiminnan harjoittamiselle laissa säädetyt edellytykset, Lång kertoo."
Eli perintäyhtiö saa yhteystiedot, vaikka olisi Traficom-luovutuskielto.
Vastaa perintäyhtiölle kohteliaasti, ettei ole osoitetun perinnän kohde.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostPerintää ei voi tehdä/aloittaa jos "asiakas" ei ole saanut laskuakaan. Millä parkkiyhtiö voi todistaa, että olet saanut laskun?
Vastaa perintäyhtiölle kohteliaasti, ettei ole osoitetun perinnän kohde.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
"Perintää ei voi tehdä/aloittaa jos "asiakas" ei ole saanut laskuakaan. Millä parkkiyhtiö voi todistaa, että olet saanut laskun?
Vastaa perintäyhtiölle kohteliaasti, ettei ole osoitetun perinnän kohde."
Juuri näin , tästä on kokemusta useammalta kerralta. Vastaus menee suunilleen näin : "En ole esitettynä ajankohtana ollut ajoneuvon nnn kuljettajana , enkä näin ollen sopimussuhteessa perintää hakevaan yhtiöön. Vaatimus kiistetään näin ollen perusteetomana".
Tämän jälkeen asia etenee sitten , että parkkipatu tms lähettää kirjeitä , joissa yritetään harhauttaa uhri uskomaan , että yksityisessä pysäköinninvalvonnassa pätee haltijavastuu ja uhkaillaan oikeudenkäyntikuluilla yms. Näitä kirjeitä tulee muutama. Niihin kun vastaa toistuvasti ym tavalla , kirjeet lakkaavat ja asia jää sikseen. Valitettavasti huomattava osa ensimmäisen kirjeen saaneista laskee allensa ja ryntää maksamaan perusteettoman laskun ja huijarit saavat kassavirtaa.
Näiden rahastusfirmojen varalta on syytä rekisteröidä perheen ajoneuvot ristiin , nin että itse käyttämänsä auton haltijaksi tulee esim vaimo ja vaimon auton haltijaksi vastaavasti mies. Näin maksuvaatimus tulee automaattisesti kohdistettua väärään henkilöön ja monesti on helppo tarvittaessa osoittaa olleensa aivan muualla työtehtävissä väitetyn pysäköiinin aikana.
Tuollaiset markettien pihoilla parkkikiekon unohduksista rahastavat firmat eivät tuo mitään lisäarvoa yhteiskuntaan , eikä kenenkään mielestäni kannata maksaa yhtään latia noille rosvoille. Asia erikseen on taloyhtiöiden autopaikkojen valvonta. Siinä on tietysti arvonsa. Ongelmana vain on se , että todellisia väärinkäytöksiä on niin vähän , etteivät firmat noilla valvontamaksuilla elä. Niinpä kassavirtaa sitten hankitaan jopa pysäköintipaikan haltijalta , jos merkki tai kiekko sattuu unohtumaan.
Comment
-
-
Originally posted by melperri View Post"Perintää ei voi tehdä/aloittaa jos "asiakas" ei ole saanut laskuakaan. Millä parkkiyhtiö voi todistaa, että olet saanut laskun?
Vastaa perintäyhtiölle kohteliaasti, ettei ole osoitetun perinnän kohde."
Juuri näin , tästä on kokemusta useammalta kerralta. Vastaus menee suunilleen näin : "En ole esitettynä ajankohtana ollut ajoneuvon nnn kuljettajana , enkä näin ollen sopimussuhteessa perintää hakevaan yhtiöön. Vaatimus kiistetään näin ollen perusteetomana".
Tämän jälkeen asia etenee sitten , että parkkipatu tms lähettää kirjeitä , joissa yritetään harhauttaa uhri uskomaan , että yksityisessä pysäköinninvalvonnassa pätee haltijavastuu ja uhkaillaan oikeudenkäyntikuluilla yms. Näitä kirjeitä tulee muutama. Niihin kun vastaa toistuvasti ym tavalla , kirjeet lakkaavat ja asia jää sikseen. Valitettavasti huomattava osa ensimmäisen kirjeen saaneista laskee allensa ja ryntää maksamaan perusteettoman laskun ja huijarit saavat kassavirtaa.
Näiden rahastusfirmojen varalta on syytä rekisteröidä perheen ajoneuvot ristiin , nin että itse käyttämänsä auton haltijaksi tulee esim vaimo ja vaimon auton haltijaksi vastaavasti mies. Näin maksuvaatimus tulee automaattisesti kohdistettua väärään henkilöön ja monesti on helppo tarvittaessa osoittaa olleensa aivan muualla työtehtävissä väitetyn pysäköiinin aikana.
Tuollaiset markettien pihoilla parkkikiekon unohduksista rahastavat firmat eivät tuo mitään lisäarvoa yhteiskuntaan , eikä kenenkään mielestäni kannata maksaa yhtään latia noille rosvoille. Asia erikseen on taloyhtiöiden autopaikkojen valvonta. Siinä on tietysti arvonsa. Ongelmana vain on se , että todellisia väärinkäytöksiä on niin vähän , etteivät firmat noilla valvontamaksuilla elä. Niinpä kassavirtaa sitten hankitaan jopa pysäköintipaikan haltijalta , jos merkki tai kiekko sattuu unohtumaan.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostNäiden yksityisten parkkifirmojen taustalla on ihan oikeasti rikolliset. Mutta niin ne samat taustahenkilöt on taustalla niissä perintäfirmoissa joista lähettelevät uhkauksia. Keksivät jo aikaa sitten tämän combinaation, just siksi ettei osoitteita saa kuin perintäyritys. Rahanpesufirmoja jotka pitäisi lakkauttaa lain voimalla.
Comment
-
-
"Näiden yksityisten parkkifirmojen taustalla on ihan oikeasti rikolliset. Mutta niin ne samat taustahenkilöt on taustalla niissä perintäfirmoissa joista lähettelevät uhkauksia. Keksivät jo aikaa sitten tämän combinaation, just siksi ettei osoitteita saa kuin perintäyritys. Rahanpesufirmoja jotka pitäisi lakkauttaa lain voimalla."
Itse omistan useampia autoja , joita kuljettavat eri henkilöt ja olen siitä syystä toistuvasti joutunut tekemisiin näiden firmojen kyseenalaisten menettelyjen kanssa. Toiminta on juuri sellaista , mitä rikollisilta voi olettaakin : uhrien tahallista harhauttamista , uhkailuja ja erilaisia kotikutoisia lain tulkintoja.
Muutama vuosi sitten sain ensimmäistä kertaa kirjeen , jossa viitattiin perintafirmaan tyyliin "parkkipatu co eräs tunnettu perintäfirma" Oltuani perintäyhtiöön yhteydessä , selvisi , ettei ko taho tiennyt koko asiasta mitään , eli oli vain pelottelutarkotuksessa liitetty perintäfirman nimi kirjeeseen. Sittemmin vaateita on tullut olemassa olevilta perintäfirmoilta , jotka ovat lopettaneet perinnän heti , kun olen saatavan kiistämnyt. Asia on sitten palannut patuille , joilta on sitten tullut pitkiä tahallisesti oikeuskäytäntöä väärin tulkitsevia sepustukia vaatimuksen tueksi. Punaisena lankana on ollut yrittää harhauttaa uhri uskomaan , että asiassa pätee samnlainen halitijavastuu kuin kunnallisessa valvonnassa.
Aivan viime aikainen jippo on ollut ilmoittaa , ettei kyseessä olekaan yksityisoikeudellinen pysäköintosopimus , vaan ajoneuvon luvaton säilyttäminen ja siitä perittävä maksu. Tähän olen ilmoittanut , että ymmärtääkseni ajoneuvo on ajettu valvomallenne pysäköintiin osoitetulle alueelle , minkä peruteella on syntynyt ykstyisoikeudellinen sopimus pysäköinnistä kuljettajan ja yhtiönne välille. Itse en ole kuljettaja , joten en ole sopimusosapuoli. Tätä on joutunut toistamaan muutaman kerran , ennenkuin yritykset loppuvat.
Seuraava vaihe on esittää , että minun pitäisi ilmoittaa yhtiölle , kuka on ollut kuljettaja. Tähän olen vastannut , että minulla ei ole mitään lakiin perustuvaa velvollisuutta selvittää puolestanne , kuka on sopimuskumppaninne. Tämän jälkeen tulee yleensä vielä yksi kirje , jossa ilmoitetaan , että asia siirtyy odottamaan käräjaoikeuden käsittelyä.
Haastetta ei koskaan tule.
Perintäyhtiöiden käyttö tällaiaessa toiminnassa on juridisesti erittäin kyseenalaista. Perintäfirmahan ei vaatimusta lähettäeessään tiedä , kuka on väitetyn pysäköintitapahtuman sopimusosapuoli. Auto ei voi tehdä mitään sopimusta. Tilanne on sellainen , että vaatimus lähetetään periaatteella
"emme tiedä keneen vaatimus pitäisi kohdistaa , mutta olkaa hyvä ja maksakaa"
Näiden rosvojen kuriin laittamisesta on tietääkseni tehty lakialoite , jonka on allkirjoittanut 121 kansaedustajaa , mutta mihin lie se hautatunut ?
Comment
-
-
Originally posted by melperri View Post"Näiden yksityisten parkkifirmojen taustalla on ihan oikeasti rikolliset. Mutta niin ne samat taustahenkilöt on taustalla niissä perintäfirmoissa joista lähettelevät uhkauksia. Keksivät jo aikaa sitten tämän combinaation, just siksi ettei osoitteita saa kuin perintäyritys. Rahanpesufirmoja jotka pitäisi lakkauttaa lain voimalla."
Itse omistan useampia autoja , joita kuljettavat eri henkilöt ja olen siitä syystä toistuvasti joutunut tekemisiin näiden firmojen kyseenalaisten menettelyjen kanssa. Toiminta on juuri sellaista , mitä rikollisilta voi olettaakin : uhrien tahallista harhauttamista , uhkailuja ja erilaisia kotikutoisia lain tulkintoja.
Muutama vuosi sitten sain ensimmäistä kertaa kirjeen , jossa viitattiin perintafirmaan tyyliin "parkkipatu co eräs tunnettu perintäfirma" Oltuani perintäyhtiöön yhteydessä , selvisi , ettei ko taho tiennyt koko asiasta mitään , eli oli vain pelottelutarkotuksessa liitetty perintäfirman nimi kirjeeseen. Sittemmin vaateita on tullut olemassa olevilta perintäfirmoilta , jotka ovat lopettaneet perinnän heti , kun olen saatavan kiistämnyt. Asia on sitten palannut patuille , joilta on sitten tullut pitkiä tahallisesti oikeuskäytäntöä väärin tulkitsevia sepustukia vaatimuksen tueksi. Punaisena lankana on ollut yrittää harhauttaa uhri uskomaan , että asiassa pätee samnlainen halitijavastuu kuin kunnallisessa valvonnassa.
Aivan viime aikainen jippo on ollut ilmoittaa , ettei kyseessä olekaan yksityisoikeudellinen pysäköintosopimus , vaan ajoneuvon luvaton säilyttäminen ja siitä perittävä maksu. Tähän olen ilmoittanut , että ymmärtääkseni ajoneuvo on ajettu valvomallenne pysäköintiin osoitetulle alueelle , minkä peruteella on syntynyt ykstyisoikeudellinen sopimus pysäköinnistä kuljettajan ja yhtiönne välille. Itse en ole kuljettaja , joten en ole sopimusosapuoli. Tätä on joutunut toistamaan muutaman kerran , ennenkuin yritykset loppuvat.
Seuraava vaihe on esittää , että minun pitäisi ilmoittaa yhtiölle , kuka on ollut kuljettaja. Tähän olen vastannut , että minulla ei ole mitään lakiin perustuvaa velvollisuutta selvittää puolestanne , kuka on sopimuskumppaninne. Tämän jälkeen tulee yleensä vielä yksi kirje , jossa ilmoitetaan , että asia siirtyy odottamaan käräjaoikeuden käsittelyä.
Haastetta ei koskaan tule.
Perintäyhtiöiden käyttö tällaiaessa toiminnassa on juridisesti erittäin kyseenalaista. Perintäfirmahan ei vaatimusta lähettäeessään tiedä , kuka on väitetyn pysäköintitapahtuman sopimusosapuoli. Auto ei voi tehdä mitään sopimusta. Tilanne on sellainen , että vaatimus lähetetään periaatteella
"emme tiedä keneen vaatimus pitäisi kohdistaa , mutta olkaa hyvä ja maksakaa"
Näiden rosvojen kuriin laittamisesta on tietääkseni tehty lakialoite , jonka on allkirjoittanut 121 kansaedustajaa , mutta mihin lie se hautatunut ?
Comment
-
Comment