Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    #31
    Originally posted by Vanquish View Post
    Ja miksi vain 200hp? No siksi, että sitä voi käyttää jokapäivä pelkäämättä henkensä ja korttinsa puolesta.
    No tuo nyt ei ole kovin hyvä perustelu. Johan tänä päivänä yksi jos toinen perheenäiti, jolla ei ole minkäänlaisia intohimoja tai erityistaitoja ajamiseen, vie lapsiaan päiväkotiin vastaavantehoisilla ja tehokkaammilla autoilla. Ei lähde henki, eikä kortti. :think
    Johan nyt meikäläisen vanha äitimuorikin ajoi vuosikausia 306 heppaisella autollaan ilman mitään ongelmia, eikä meidän äitimuori kyllä todellakaan ole mikään "rattimamma"

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15225
      • Ajamisen Iloa

      #32
      Originally posted by jva View Post
      Veikkaisin, että GT86:n kohdalla on vähän sama homma - jos se olisi hinnoiteltu halvemmaksi, se olisi "liian halpa" ollakseen uskottava.
      GT86:n olematon teho, bajamaja sisusta yms johtuvat nimenomaan budjettikurista. Tämä on heidän hinnat alkaen urheiluauto jossa olisi kuitenkin jotain täysiveristä ja oikeita aineksia. Suomessa kuitenkin verotus tuhoaa tämänkin. Ulkomailla näiden hinnat on jotain 25-30t.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • jannekoo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 125
        • Bad Ragaz, CH

        #33
        Chris Harrisin toinen koeajo ja vertailua mahdollisiin kilpailijoihin (370Z, ja käytetty Cayman): http://www.youtube.com/watch?v=JUhLXvxlQR4&

        Niin, eihän urheiluauto tarkoita sitä että olisi oltava paljon tehoa, tai välttämättä edes mitenkään huikea tehopainosuhde. Silloinhan se ajaminen vasta urheilulta tuntuukin, kun saa tehdä vähän töitä edetäkseen nopeasti.
        Janne
        911 turbo ´02
        ex-list: e39 540i |
        325i Ringiritsa (R.I.P.) | 911SC
        "If the car feels like it's on rails you are probably driving too slow."

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1961
          • Hki

          #34
          Originally posted by jva View Post
          No tuo nyt ei ole kovin hyvä perustelu. Johan tänä päivänä yksi jos toinen perheenäiti, jolla ei ole minkäänlaisia intohimoja tai erityistaitoja ajamiseen, vie lapsiaan päiväkotiin vastaavantehoisilla ja tehokkaammilla autoilla. Ei lähde henki, eikä kortti. :think
          Johan nyt meikäläisen vanha äitimuorikin ajoi vuosikausia 306 heppaisella autollaan ilman mitään ongelmia, eikä meidän äitimuori kyllä todellakaan ole mikään "rattimamma"
          Riippuu vähän. Tuossahan ideana, että voi ajaa rajoilla (rpm:t punarajalla, kapeat renkaat). Siitähän se todellinen ajamisen ilo syntyy. Haluaisin nähdä sun äitimiruorin ajavan 300 hepan autolla punarajalla huutaen ja 275mm nakeilla perä luistaen kaarteissa GT86:lla se onnistuu pienemmällä mutkanopeudellla ja vähän vähemmän riskialtista. Kuten sanottua 99% haluaa muuta, mutta ehkä tämä onkin suunnattu erittäin kapealle segmentille. Vähän kuin neliveto vastaan takaveto. Itse suosin takavetoa talvella ja sillä mukavampi ajaa kun ei olekaan sitä pitoa niin paljoa. Moni taas ottaisi mieluummin nelivedon.

          Eniten ihastuttaa Gt86:n tapauksessa paluu sporttiauton ytimeen, mutta ei tuo sisusta, brandi muotoilu vaihtoon asti houkuta, mutta kieltämättä kevyt takavetoinen, vapari ja tunnokas ohjaus houkuttelee kakkosautoksi.
          Last edited by Vanquish; 16-08-2012, 18:14.

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3982
            • Suomi

            #35
            Originally posted by jva View Post
            No, se on varmaa että muutaman vuoden ikäistä 911 Carrera 2:stakaan ei saa lähellekään tuohon hintaan. Ei saa ensimmäistäkään 997-korimallin 911:sta..eli ensimmäiset on rekisteröity 2004..ja sekin on jo toiseksi uusin korimalli. 996-korimalliin pitää mennä ja jos siinä haluaa yksilön joka ei ole pommi ja jossa on vain "vähän" kilsoja, eli 100tkm - 150tkm..jos uittamalla hakee itse niin saattaa saada jopa 996-faceliftin, eli vuodelta 2002..
            Eli 10 vuoden ikäisestä, 90- luvun puolivälin paikkeilla suunnitellusta 911:sta silloin puhutaan.
            Mobilen halvimmat kun kannattaa unohtaa - vaikka niiden perusteella moni mielellään laskeskeleekin mitä ehkä maksaisi..

            Tuon hinnalla saa 2005-2007 2.7 Boxsterin/Caymanin ja jos isot kilsat ei haittaa niin Ässääkin alkaa saamaan..tosin sekä Boksu että Cayman, Ässällä tai ilman..menee kyllä urheiluautona pitkälle tuon Toyotan edelle, riippumatta siitä onko kilsoja mittarissa yli vai alle 100tkm (edellyttäen että auto on pidetty kunnossa)
            Juu 996:sta meinasinkin, omalla kohdalla.
            Olisin voinut kieltämättä laittaa hieman tarkemmin tuon vuosimalli haitarin...
            911 on itselle henk.koh se ainoa oikea porsche, enkä muita rupeaisi edes harkitsemaan...
            Näitäkin tullut osittain katseltua siitä asti, kun kaverin kanssa raatailtiin, että jos jotain coupea alkaisi laittamaan nyt itselle jne...

            Pieni autokuumehan siitä taas tuli ja kun Porsche tuli esille, niin samalla tuli liuta: "mitä jos...?" kysymyksiä...
            Huollot, vakuutukset, luotettavuus/käytettävyys, yms.
            No eipä tässä onneksi ole vielä mihinkään peruuttamattomaan ruvettu.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Kamikaze
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 298
              • Mänttä-Vilppula

              #36
              Originally posted by Remotion View Post
              GT86:n olematon teho, bajamaja sisusta yms johtuvat nimenomaan budjettikurista. Tämä on heidän hinnat alkaen urheiluauto jossa olisi kuitenkin jotain täysiveristä ja oikeita aineksia. Suomessa kuitenkin verotus tuhoaa tämänkin. Ulkomailla näiden hinnat on jotain 25-30t.
              Juuri tuo on se hintaluokka, missä tällaisen nykymittapuun mukaan sekä tehojensa että varusteidensa puolesta riisutun auton hinnan tulisi olla. Tuskin tuon valmistus niin paljoa on maksanut, että sekään olisi perustana moiselle hinnoittelulle. Etukäteen ilmoitettujen speksien perusteella kuvittelin, että auton hintalapussa Suomessa olisi jotain 29 900 - 32 900 euroa, mutta hinta olikin sitten jotain ihan muuta.

              Originally posted by jva View Post
              Minäpä veikkaan, että hinnalla on ainakin osittain haettu uskottavuutta. Jos autoa markkinoidaan aitona urheiluautona, ei se oikein voi uskottavasti sitä olla jos se maksaa saman verran kuin saman valmistajan perheautot.

              Veikkaisin, että GT86:n kohdalla on vähän sama homma - jos se olisi hinnoiteltu halvemmaksi, se olisi "liian halpa" ollakseen uskottava.
              Tämä taas on ihan suolesta, jos näin on menetelty. Ei se pelkkä hintalappu saa menevän näköistä mutta melko huonosti varustettua nuhapumppua muutettua täysiveriseksi urheiluautoksi. Ja tyhmiä ovat asiakkaat, jotka tuollaiseen halpaan menevät, tyyliin "eihän tää oikein kulje mihinkään, mutta tän on pakko olla hyvä, kun maksoi niin paljon". Mitä urheiluautoa siinä on, kun perheenäidit vetää jollain turbodieselillä ohi?

              Eihän Celicakaan ollut aikanaan noin ylihintainen suhteessa perhemalleihin, vaan hinta oli ihan ymmärrettävä. GT86:n kohdalla kova hinta ei tuo autoon yhtään lisää tehoja tai uskottavuutta, lopputuloksena ainoastaan ylihintainen tuote. Olisi varmasti hyvä peli ja harkitsemisen arvoinen ostos noin 30 ke hintaan. Nykyisellä hinnalla tehoa saisi olla ainakin 50 hp enemmän ja varusteissakin parannuksia, jotta hankinta olisi perusteltua. Hankala kuvitella järkeviä syitä ostaa autoa noilla spekseillä tuohon hintaan. Esim. joku Hyundai Genesis on selvästi houkuttelevampi malli, tehotkin (303 hp, 361 Nm) ihan toista luokkaa kuin GT86:ssa, hinta ja ulkonäkö samaa tasoa. Kolikon kääntöpuolella tosin isommat päästöt ja kulutus.

              Loistava juttu, että Toyota on ottanut jälleen sporttisemman kulkupelin mallistoonsa vuosien tauon jälkeen, mutta ainakin minulle se oli pettymys. Yllättävän vähän tehoa ja paljon hintaa.
              Last edited by Kamikaze; 16-08-2012, 21:04.
              BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
              Toyota MR2 2.0 GTi -93

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #37
                Originally posted by Kamikaze View Post
                Eihän Celicakaan ollut aikanaan noin ylihintainen suhteessa perhemalleihin, vaan hinta oli ihan ymmärrettävä. GT86:n kohdalla kova hinta ei tuo autoon yhtään lisää tehoja tai uskottavuutta, lopputuloksena ainoastaan ylihintainen tuote. Olisi varmasti hyvä peli ja harkitsemisen arvoinen ostos noin 30 ke hintaan.
                Juuri näin. Auton kohderyhmänä on nimen omaan nuoret miehet ja punaisena lankana tarjota edullista ja hauskaa entry level -urheiluautoa, paitsi tietysti Suomessa. Tuon pitäisi olla se varustellun Avensiksen hintainen auto, jonka 30v pariskunta ehdottomasti hankkii, ellei taloudessa ole lapsia tai eläimiä - ja ehkä myös siitä huolimatta. Ne joilla tuohon nyt on maksukykyä, valitsevat ehkä ennemmin saksalaista premiumia..?
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #38
                  Tuli tuo chris harris katsottua ja kyllähän tuo cayman silti oma valinta olisi. Mutta edelleen aijon käydä tuon GT 86 ajamassa jos se koeajokiertueelle tulee, kommentoidaan sitten lisää.

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    #39
                    Hyvä vaan että Toyota tuo takavedot mallistoon takasin euroopan mantereellekkin. Tosiaan tuohonhan on huhujen mukaan tulossa ahdin bokserin kylkeen ja liekkö jotain faceliftiä yms siinä samalla. Kyllä se toyotan celican hakkaa ja muut takavetoset japsipulkat jotka on samaa ikäpolvea.
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • Betrunken
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 458
                      • Vantaa

                      #40
                      Hintahan tuossa on varmaa se isoin kriteeri, en tiedä miten isoille massa markkinoille tuota on ajateltu mutta mielestäni loistava veto toitsulta laittaa takavetoista autoa europpaankin päin.

                      Kuten Camryn kohdalla kävi toyotalle, niin toi olisi pitänyt ehdottomasti julkaista lexus nimellä niin olisi ollut sitä "katu-uskottavuutta" enemmän.

                      Tietty toitsu on nimensä hankkinut "laatu" autona joka toimii isältä pojalle jne mutta muitenkin onko ihmiset valmiit maksamaan erikoisesta toyotasta tuota summaa kun samalla rahalla tai melkein saa bemarin tai mersun, se aika näyttää mutta toivotaan tuosta myyntimenestystä ja toyota/lexus toisi erikoisempia autoja tännekin päin mannerta!
                      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                      EX:
                      -Bmw E28 518i
                      -Saab 9000
                      -Lada 2105
                      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15225
                        • Ajamisen Iloa

                        #41
                        ilmeisesti ainakin subarun versiona turbomallia ois tulossa tästä. Ja kun niin kauan sielläkin leirissä pamputettiin täydellisen pidon ja nelivedon ja turbon yms mahteihin. Mutta äkkiähän tähän leveämmät läskit lyö ja vähän tehoa pellin alle niin voipi vielä aihiosta tullakin tykkejä malleja.

                        Yllättävää tuo Chris Harriksen ylistys. Tai ei oikeastaan, hän vaan löysi sen jyvän jonka itse on valmis uhraamaan jotta pääsee dissaamaan.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • smo83
                          Banned
                          • Dec 2009
                          • 1988
                          • oulucity

                          #42
                          onko tuolle kellotettu kierrosaikaa miltään radalta, jos on niin kilpailijoiden vastaavat samalla näkyviin.

                          Comment

                          • escort
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 339

                            #43
                            sain jostain sen käsityksen tojohojo maksaa jenkeissä 25000$
                            olisi mielenkiintoista käydä radalla kokeilemassa kilvan ajoa tuon kanssa omalla 323ti compactilla minkä alustaa on hieman paranneltu,mulla on pieni epäilys että tuo tojota saattaisi jopa jäädä jalkoihin???

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              #44
                              Originally posted by Juhaska View Post
                              911 on itselle henk.koh se ainoa oikea porsche, enkä muita rupeaisi edes harkitsemaan...
                              Been there..ja siksi sanonkin tämän:

                              Ajattelin myös että 911 on se ainoa oikea. Sitten hankin sellaisen..996 MKII, eli siis facelift. Se yksilö oli mahtava peli! Taidolla ja hyvällä maulla laitettu todella upeaksi sekä ajettavuudeltaan että myös ulkonäöltään. Se oli kuitenkin liian hankala noiden laittojen takia ympärivuotiseen käyttöön, jolloin jouduin etsimään sille seuraajaa. Päädyin muutaman mutkan kautta 987 Boxsteriin..ja totesin että hei, onhan tämä ihan oikea Porsche myös.. Kuitenkin 911 kummitteli edelleen takaraivossa. Sitten tuli tilaisuus taas vaihtaa.. Vaihtoehtoina oli tällä kertaa 997 Carrera, josta oli jo oikeastaan kauppa lyöty kiinni ja vain hakupäivä oli sopimatta myyjän kanssa. Kävin sitten kuitenkin vielä koeajamassa Cayman S:n.. ja niinhän siinä kävi että Caymanista ne kaupat tuli.

                              Eli sanoisin että käy avoimin mielin kokeilemassa myös Boxster ja Cayman..saatat yllättyä.. Boxster 987 ja uusin 981 ovat molemmat ihan oikeita Porscheja nekin..ja Cayman todella on täysiverinen Porsche sanan kaikissa merkityksissä. Suosittelen omiin kokemuksiin perustuen vahvasti tutustumista erityisesti Caymaniin jokaiselle joka haaveilee Porschesta.

                              Se ON aito Porsche, todella loistava ajettava ja täysin vertailukelpoinen kaikin puolin 997 Carreraan ja oikeastaan lähes jokaiseen 996-malliin..oikeastaan vain GT3 ja Turbo voisi olla minun kohdallani vaihtoehto Caymanille..ehkei välttämättä nekään enää. 997-mallistosta en Caymania kovin helposti Carreraan vaihtaisi..Carrera S voi olla harkinnassa..Turbo ja GT3 olisi sitten jo jotain ihan muuta, mutta niiden hinta on vielä pitkään useimpien meistä ulottumattomissa.

                              Mutta - kokeile ennakkoluulottomasti Boxsteria ja erityisesti Caymania
                              Last edited by jva; 18-08-2012, 23:23.

                              Comment

                              • wta
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 641
                                • ------

                                #45
                                Originally posted by escort View Post
                                sain jostain sen käsityksen tojohojo maksaa jenkeissä 25000$
                                olisi mielenkiintoista käydä radalla kokeilemassa kilvan ajoa tuon kanssa omalla 323ti compactilla minkä alustaa on hieman paranneltu,mulla on pieni epäilys että tuo tojota saattaisi jopa jäädä jalkoihin???
                                Mihin tämä sun epäillys perustuu? Siihen, että olet nähnyt kuvan toyotasta vai?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎