Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    #61
    Originally posted by petrolhead View Post
    Imago-jutut saa minussa aikaan lähinnä kylmiä väreitä. Auton suunnittelu tai omistaminen siksi että sitä on kiva näyttää muille.. ei astu mun ajatusmaailmaan. Tämä onn karkea kärjistys mutta en osaa loivemminkaan sitä muotoilla.
    No, monelle urheiluauton ostajalle se on varmasti juuri tuota.. mutta jokusen urheiluauton omistajan/harrastajan tuntevana sanoisin kuitenkin etten tarkoittanut ihan tuota sillä imago-jutulla mitä äsken kirjoitin.
    Tarkoitin lähinnä sitä että omistajalle on itselleen, itsensä takia, tärkeää millaisen fiiliksen auto antaa kun sitä katsoo ulkoapäin, millaisia tunteita se herättää kun oven avaa ja istuu ratin taakse, millaiset tunteet herää kun auton laittaa käyntiin, mitä väristyksiä mielialaan aiheuttaa auton äänimaailma jne. Loppujenlopuksi nuo ovat useimmille urheiluauton ostajille niitä juttuja miksi ja millä perusteilla se auto valitaan ja ostetaan.
    Myös se on ehdottomasti tärkeää, miten hauska se auto on siellä mutkatiellä ajaa..mutta tässä kohtaa tulemme siihen että varmasti jokainen urheiluauto on hauska ajaa mutkatiellä. Ei siellä kukaan autoa sen äärirajoilla vie - ei lähelläkään, joten jokainen urheiluauto on taatusti hauska ajaa mutkatiellä. Suurin osa ei koskaan aja radalla - suurin osa jotka ajavat joskus radalla, eivät vie sielläkään autoaan sen ominaisuuksien äärirajoille, joten vielä siinäkin kohtaa jokainen urheiluauto on hauska ajettava.
    Useimmille antaa auton suorituskyky..raaka voima..enemmän fiilistä tieliikenteessä kuin se nopeus radalla. Kiihdytys rampilta motarille 40km/h - 120km/h..ohituskiihtyvyys 80km/h -120km/h..ne on niitä juttuja joista sitten se fiilis monelle tulee..ihan lainkin puitteissa ajaen..ja siinä ei GT86:sen potku oikein taida riittää.. Tähän yksi omakohtainen esimerkki: Cayman S vs E92 335i. Monessa kohtaa 335i antaa huomattavasti paremmat kiksit liikenteen seassa ajettaessa moottorinsa luonteen ansiosta. Suorituskykyhän noilla on identtinen, mutta 335i tuntuu ahdettuna huomattavasti hauskemmalta kuin Cayman. Olenkin monesti sanonut että Caymaniin vastaava pata kuin BMW 335i on, niin sitten alkaisi olemaan paketti kohdillaan.. No, BMW:ltähän se paketti löytyy..Z4..

    Tunne - fiilis - imago mitä auto kokonaisuudessaan herättää (on se sitten omistajalle itselleen tai muille) ovat niitä asioita joiden perusteella urheiluauto ostetaan ja ostopäätös pääasiassa tehdään..ei se kuinka hauska se on mutkatiellä ajaa - koska jokainen urheiluauto on useimmille meistä vähintäänkin riittävän hauska siellä mutkatiellä.
    Last edited by jva; 19-08-2012, 14:42.

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #62
      Mukava ollut keskustelua lukea ja siitä miten eri tavalla ihmiset mieltää urheilulliset autot ja urheiluautot. Itsellä oli kova odotus tuon GT86:sen suhteen, mutta speksit kontra hinta sitä kyllä latistavat. Aion kuitenkin mennä koeajamaan, sillä kokemuksesta sanon, että aika vähän noi numerot loppupeleissä merkkaa, jos sitä fiilistä ollaan hakemassa. Esimerkkinä Z3:nen, joka hiukan hiposteltuna liene vieläkin se hauskin auto millä olen ajanut ja olen paperilla paljon hauskemmilla autoilla ajanut. Tehoa ei zetassa ole paljon, mutta lyhyet välit, äänekkyys, tunnokkuus ja keveys verrattuna esim. uudempiin BMW-avoihin nostavat edelleen hymyn huulille. Ulkoinen habituskin itseäni miellyttää ja tekee vieläkin narsistin päivän kääntämällä katseet. Tuo jva:n mainitsema "35" tekniikalla oleva Z4 oli kyllä mahtava peli kaikkinensa, mutta se oli jo mielestäni liian "hyvä" auto, eikä räjähtävästä kulkupuolesta huolimatta tarjonnut sellaista alkukantaista brutaaliutta mitä kolmonen tarjoaa.

      Seuraava oma harrastepelini varmaan löytyy akselilta Z3M, Exige, 996 tai 986S.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • TuNppu
        Newbiemmer
        • May 2012
        • 4
        • Ii

        #63
        Originally posted by Carbonfiber View Post
        Mukava ollut keskustelua lukea ja siitä miten eri tavalla ihmiset mieltää urheilulliset autot ja urheiluautot.
        Eräs tuttu kerran määritteli urheiluauton seuraavasti: "Urheiluauto on sellainen auto, joka vaatii sinne sisälle menemiseen tai ulos tulemiseen urheilusuorituksen".

        Comment

        • Ishvan
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 254

          #64
          Originally posted by TuNppu View Post
          Eräs tuttu kerran määritteli urheiluauton seuraavasti: "Urheiluauto on sellainen auto, joka vaatii sinne sisälle menemiseen tai ulos tulemiseen urheilusuorituksen".
          No sitten Toipota on edes yrittänyt . GT-86 on todella makea auto ajaa ja hauska paiskia kunnolla mutkiin. Suosittelen kokeilemaan, ennen sen totaalista lyttäämistä. GT-86 ei ole haettu maksimaalista suorituskykyä, vaan keskitytty ajamisen hauskuuden löytymiseen. Hinta valitettavasti pilaa auton perimmäisen tarkoituksen täällä Suomessa.
          -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            #65
            Originally posted by Ishvan View Post
            No sitten Toipota on edes yrittänyt . GT-86 on todella makea auto ajaa ja hauska paiskia kunnolla mutkiin. Suosittelen kokeilemaan, ennen sen totaalista lyttäämistä. GT-86 ei ole haettu maksimaalista suorituskykyä, vaan keskitytty ajamisen hauskuuden löytymiseen. Hinta valitettavasti pilaa auton perimmäisen tarkoituksen täällä Suomessa.
            No, en nyt tiedä onko sitä tässä keskustelussa juurikaan totaalisesti lytätty.. Suurin kritiikin aihe on kai ollut se varsin ilmeinen tehon puute.. 200hv ei ole nykypäivänä paljoa juuri mihinkään autoon, eikä se välttämättä oikein urheiluautoksi tituleerattavaan autoon pl Elisen ja Exigen kaltaiset todella kevyet autot, joihin riittää jo alle 200heppaakin antamaan liikettä.

            Se on kuitenkin se ajamisen hauskuuskin sellainen juttu, että oikeastaan pitää olla todella taitava rattimies että oikeasti saa tehottomasta autosta irti sen hauskuuden mitä me keskivertotaidolliset saamme autosta jossa ruutia on riittävästi.
            No okei..onhan se niin että silloin kuskin osaamattomuutta paikotaan voimalla - mutta toisaalta fakta on että harva meistä oikeasti osaa ajaa.. En minä ainakaan..ja silloin joudun paikkomaan osaamattomuuttani teholla saadakseni sitä hauskuutta maksimaalisen määrän autosta irti. BMW:n 3 litrainen turbomylly on eräs sellainen moottori joka on tuohon puuhaan mitä oivallisin keksintö. Siinä on vahvat alaväännöt, riittävä huipputeho - se liikauttaa autoa kuin autoa kun kaasua painaa. 2 litrainen nelosvapari ei varmaankaan anna niin vaivattomasti ja helpolla sitä hauskuutta..olkoonkin että se on taidon puutteen paikkaamista, mutta niinpä se taito vain niin minulta ja useimmilta muistakin puuttuu..joka on siis realismia..

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #66
              Saatta se antaakin. Esim Civic type-R torsen tasauspyörästöllä oli ihan saakelin hauska laitos painella mutkaista tietä näkymättömiin. Sillä sai helposti irti sen, mitä kone pysti tarjoilemaan. Teho, ajettavuus ja koko paketti oli melko riemukas kokonaisuus. Ajolinjat oli tosi helppo pitää ja se meni juuri sinne mihin oli pitikin. Hassu fiilis, kun etuvetoinen auto menee sisäkurviin semmoisella imulla, ratista sai pidellä kinni, ettei sisärengas mee penkan puolelle. Puskemisesta ei ollut tietoakaan. Kyllähän sitä sai vinguttaa, mutta siihen se oli suunniteltukin. Eikä se ollut millään tavalla hankala ajaa. Päinvastoin. Ilman tuota tasauspyörästöä se oli aika vaisu paketti. Yksi ainoa osa muutti auton ihan erilaiseksi ajaa. Paperilla siinäkin oli about saman verran tehoa kuin tojotassakin.
              Last edited by Juppe; 19-08-2012, 16:23.

              Comment

              • Ishvan
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 254

                #67
                Originally posted by Juppe View Post
                Saatta se antaakin. Esim Civic type-R torsen tasauspyörästöllä oli ihan saakelin hauska laitos painella mutkaista tietä näkymättömiin. Sillä sai helposti irti sen, mitä kone pysti tarjoilemaan. Teho, ajettavuus ja koko paketti oli melko riemukas kokonaisuus. Ajolinjat oli tosi helppo pitää ja se meni juuri sinne mihin oli pitikin. Hassu fiilis, kun etuvetoinen auto menee sisäkurviin semmoisella imulla, ratista sai pidellä kinni, ettei sisärengas mee penkan puolelle. Puskemisesta ei ollut tietoakaan. Kyllähän sitä sai vinguttaa, mutta siihen se oli suunniteltukin. Eikä se ollut millään tavalla hankala ajaa. Päinvastoin. Ilman tuota tasauspyörästöä se oli aika vaisu paketti. Yksi ainoa osa muutti auton ihan erilaiseksi ajaa.
                Tutun kuuloista. Itsellä oli -10 vuotinen Civic Type-R CW jossa lukko oli vakiona. Äärimmäisen hauska laite, vaikka voimaa ei ollut kuin se 200hp.
                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #68
                  Originally posted by Ishvan View Post
                  No sitten Toipota on edes yrittänyt . GT-86 on todella makea auto ajaa ja hauska paiskia kunnolla mutkiin. Suosittelen kokeilemaan, ennen sen totaalista lyttäämistä. GT-86 ei ole haettu maksimaalista suorituskykyä, vaan keskitytty ajamisen hauskuuden löytymiseen. Hinta valitettavasti pilaa auton perimmäisen tarkoituksen täällä Suomessa.
                  Hyvin sanottu. En muista, että Tojo olisi herättänyt koskaan näin paljon keskustelua, joten kyllähän tämä on käänteentekevä auto. Tähän mennessä autojen paremmutta on arvioitu kellon avulla, mutta GT86 kohdalla oleellista on kuinka leveä hymy kuskilla on autosta ulos tullessa. Jos GT86:sta tulee menestys niin autoilun tulevaisuus on valoisa Lisää takavetoja tunnokkaalla ohjauksella kohtuu hintaan (alle cayman, 335i jne tason). Ja tässä kohtuu hinta tarkoittaa GT86:n hintaa ulkomailla. Suomessa hinnoittelu on mitä on, mutta ei sitä näitä markkinoita silmällä pitäen ole suunniteltu. Puhuuko Toyuota itse tuosta "urheiluatona" vai "sporttina"? En usko, että radalla mitään erikoisia kierrosaikoja takoo ihan rengastuksenkin takia ja siksi on kummallista puhua urheilautosta. Sportti lähempänä totuutta.

                  Comment

                  • Ishvan
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 254

                    #69
                    Originally posted by jva View Post
                    No, en nyt tiedä onko sitä tässä keskustelussa juurikaan totaalisesti lytätty.. Suurin kritiikin aihe on kai ollut se varsin ilmeinen tehon puute.. 200hv ei ole nykypäivänä paljoa juuri mihinkään autoon, eikä se välttämättä oikein urheiluautoksi tituleerattavaan autoon pl Elisen ja Exigen kaltaiset todella kevyet autot, joihin riittää jo alle 200heppaakin antamaan liikettä.

                    Se on kuitenkin se ajamisen hauskuuskin sellainen juttu, että oikeastaan pitää olla todella taitava rattimies että oikeasti saa tehottomasta autosta irti sen hauskuuden mitä me keskivertotaidolliset saamme autosta jossa ruutia on riittävästi.
                    No okei..onhan se niin että silloin kuskin osaamattomuutta paikotaan voimalla - mutta toisaalta fakta on että harva meistä oikeasti osaa ajaa.. En minä ainakaan..ja silloin joudun paikkomaan osaamattomuuttani teholla saadakseni sitä hauskuutta maksimaalisen määrän autosta irti. BMW:n 3 litrainen turbomylly on eräs sellainen moottori joka on tuohon puuhaan mitä oivallisin keksintö. Siinä on vahvat alaväännöt, riittävä huipputeho - se liikauttaa autoa kuin autoa kun kaasua painaa. 2 litrainen nelosvapari ei varmaankaan anna niin vaivattomasti ja helpolla sitä hauskuutta..olkoonkin että se on taidon puutteen paikkaamista, mutta niinpä se taito vain niin minulta ja useimmilta muistakin puuttuu..joka on siis realismia..
                    Tasaisesti alhaalta vääntävä turbo on mitä suurin fiiliksen tappajaa ainakin minusta, vaikka maisema vaihtuisikin vilkkaasti. Näistä tasaisista vääntäjistä puuttuu se fiilis, minkä esim. korkealle kiertävä vapari herättää.

                    Alavääntö on karavaanareita varten
                    -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                    Comment

                    • jva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1419

                      #70
                      Originally posted by Vanquish View Post
                      Puhuuko Toyuota itse tuosta "urheiluatona" vai "sporttina"? En usko, että radalla mitään erikoisia kierrosaikoja takoo ihan rengastuksenkin takia ja siksi on kummallista puhua urheilautosta. Sportti lähempänä totuutta.
                      En ole katsonut kansainvälistä markkinointia, mutta ainakin Suomen markkinoinnissa Toyota puhuu nimenomaan urheiluautosta. Ehkä tuo mainitsemasi termi "sportti" olisi kuitenkin oikeampi?!

                      Ajettavuutta en edelleenkään tyrmää - onhan Toyotalla jo aiempiakin näyttöjä hyvän ajettavuuden sporteista.. MR2 unohtuu usein monelta, mutta joskus koeajolenkin sellaisella heittäneenä sanon että kyllä siinä ainakin ajettavuus oli ihan kohdillaan. Ainoa mikä siinä meikäläistä haittasi oli siinäkin se tehonpuute. Tunne kun oli se että auton ominaisuudet riittäisivät niin paljon tehokkaampaankin myllyyn kuin mitä siinä on..aikalailla sama fiilis kuin 2.7 Boxsterissa ja 2.7 Caymanissakin.. koko ajan tuntuu että kone käy puolitehoilla tai että tehot on kuristettu olemattomiin.
                      Jos puheet ja ennakkomerkit GT86:n ajettavuudesta pitävät kutinsa, niin pahaa pelkään että ainakin meikäläisen fiilis on senkin ratissa se että käykö moottori vain puolitehoilla..

                      Nissan 350Z ja 370Z sensijaan on tehoiltaan jo varsin soivia pelejä. Hinnaltaan toki ihan eri luokkaa kuin GT86, mutta sitten taas myös selvästi alle Caymanin. Nissanin Z on meikäläisen makuun Japanilaisista kiehtovin esitys - tehojensa riittävyyden ansiosta.

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        #71
                        Livenä tuli kateltua GT86:sta eilen raisiossa.
                        Oli se 1M Coupen vieressä jotenki lapsellisen oloinen.





                        Motarilla ei jatkoon

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • jva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1419

                          #72
                          No....onhan se hinta- ja muukin luokka vähän eri tuon 1M:n kanssa..

                          Mutta perkeles..en oo aina ihan suurin 1M-fani ollut, mutta jotenkin oot nyt napannu sellaisen kuvan että onpa hyvällä tavalla agressiivisen lihaksikkaan näköinen tuo 1M

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3983
                            • Suomi

                            #73
                            Originally posted by jva View Post
                            Been there..ja siksi sanonkin tämän:

                            Ajattelin myös että 911 on se ainoa oikea. Sitten hankin sellaisen..996 MKII, eli siis facelift. Se yksilö oli mahtava peli! Taidolla ja hyvällä maulla laitettu todella upeaksi sekä ajettavuudeltaan että myös ulkonäöltään. Se oli kuitenkin liian hankala noiden laittojen takia ympärivuotiseen käyttöön, jolloin jouduin etsimään sille seuraajaa. Päädyin muutaman mutkan kautta 987 Boxsteriin..ja totesin että hei, onhan tämä ihan oikea Porsche myös.. Kuitenkin 911 kummitteli edelleen takaraivossa. Sitten tuli tilaisuus taas vaihtaa.. Vaihtoehtoina oli tällä kertaa 997 Carrera, josta oli jo oikeastaan kauppa lyöty kiinni ja vain hakupäivä oli sopimatta myyjän kanssa. Kävin sitten kuitenkin vielä koeajamassa Cayman S:n.. ja niinhän siinä kävi että Caymanista ne kaupat tuli.

                            Eli sanoisin että käy avoimin mielin kokeilemassa myös Boxster ja Cayman..saatat yllättyä.. Boxster 987 ja uusin 981 ovat molemmat ihan oikeita Porscheja nekin..ja Cayman todella on täysiverinen Porsche sanan kaikissa merkityksissä. Suosittelen omiin kokemuksiin perustuen vahvasti tutustumista erityisesti Caymaniin jokaiselle joka haaveilee Porschesta.

                            Se ON aito Porsche, todella loistava ajettava ja täysin vertailukelpoinen kaikin puolin 997 Carreraan ja oikeastaan lähes jokaiseen 996-malliin..oikeastaan vain GT3 ja Turbo voisi olla minun kohdallani vaihtoehto Caymanille..ehkei välttämättä nekään enää. 997-mallistosta en Caymania kovin helposti Carreraan vaihtaisi..Carrera S voi olla harkinnassa..Turbo ja GT3 olisi sitten jo jotain ihan muuta, mutta niiden hinta on vielä pitkään useimpien meistä ulottumattomissa.

                            Mutta - kokeile ennakkoluulottomasti Boxsteria ja erityisesti Caymania
                            En kyllä epäilekkään, etteikö noihinkin malleihin ole saatu Porschen luonnetta mukavasti mukaan.
                            Mutta Boxsterissa en osaa kuvitella itseäni ratissa, eikä se muutenkaan sytytä ollenkaan, ehkä vähän liian naismainen, kuten esim audi TT.
                            Yhteistä näillä kahdella ja kylpyammeella on, että yhdestäkään en kehtaisi nousta julkisella paikalla.

                            Ja sitten jos verrataan 911 vs cayman niin ajatellaan, että ensin mainittu on, kuin kaunis nainen jonka ulkokuoressa on kaikki kohdallaan, eikä mitään ylimääräisiä, eli oikea muotovalio yksilö.

                            Kun taas caymanissa on paljon sitä samaa, mutta perse onkin n.30 senttiä alas valahtanut, muhkurainen ja yksinkertaisesti ihmeellinen luonnonoikku.

                            Muotovalio vs velttoperse ja molemmat antaisi varmaan ihan ok, kyydit mutta muotovalio on se jonka veisin itse kotiin.

                            Nämä on kyllä vimosen päälle makuasioita, mutta näin itse asian näen.

                            Ja enkä minä heti huomenna ole lähdössä Porschea ostamaan, mutta tuumailua tuo(kin) auto aiheuttaa, että jos sitä vielä joku päivä...
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              #74
                              Originally posted by Juhaska View Post

                              Kun taas caymanissa on paljon sitä samaa, mutta perse onkin n.30 senttiä alas valahtanut, muhkurainen ja yksinkertaisesti ihmeellinen luonnonoikku.

                              Muotovalio vs velttoperse ja molemmat antaisi varmaan ihan ok, kyydit mutta muotovalio on se jonka veisin itse kotiin.
                              Ajattelin itse ihan samaa Caymanista joskus.. Tilanne on ehkä vähän sama kuin E60 BMW silloin kun se tuli markkinoille - aika karmea, mutta sitten se alkoikin näyttää suorastaan hyvältä..

                              911 vs Cayman "hanuri-vertailuun" sanoisin että se todellinen velttoperse on kuitenkin se 911, joka suorastaan huutaa kunnollista siipeä ollakseen se muotovalio..Cayman taas sitä siipeä ei peräänsä tarvitse..

                              Tuossa juuri kun saunaa lämmittelin ja katselin Caymania niin totesin jälleen kerran että on se vaan kaunislinjainen auto.. Vaikka aikanaan ajattelinkin siitä toisin.. mutta 911:sta olen aina ajatellut että ilman siipeä sen "hanuri" on epäonnistunut - siiven kanssa erittäin hyvä.

                              Sanoisin muutenkin että sekä 911 että Cayman vaatii kunnollista tarkastelua livenä ennenkuin niiden muodot kunnolla aukeavat.. kuvista ei saa oikeaa kuvaa, eikä pikaisella livekatsomisellakaan.
                              Aika sama juttu oli E92:sen kanssa aikanaan. Ensikuvissa se oli sen näköinen että tilasin sellaisen pelkän kuvan perusteella - mutta sen muotojen todellinen kauneus paljastui vasta monen viikon katselun jälkeen.. E92 on myös todella taidokkaasti muotoiltu -senkään todelliset muodot eivät paljastu kuin vasta pikkuhiljaa. Hienoja yksityiskohtia toisensa perään, valot ja varjot paljastavat aina vain uusia piirteitä - sama on Caymanin ja 911:sta kanssa. Niitä pitää oikeasti katsella kauan ennenkuin se todellisuus aukeaa
                              Last edited by jva; 19-08-2012, 21:23.

                              Comment

                              • Antza
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2143
                                • Espoo

                                #75
                                Tojotassa ei ole tietenkään lähdetty hakemaan huipputehoa. Tietotaitoa olisi varmasti ollut, kaikki varmasti muistavat legendaariset Suprat. Auton pointti on kunnioittaa kompromissitonta ajettavuutta, alkuperäistä 86 ideaa kevyestä takavetoisesta pikkusportista. Boxer-moottori mahdollistaa erittäin matalan painopisteen. Alle 1200kg omapaino (1180-1250 riippuen varusteista) on nykypäivänä hatunnoston arvoinen suoritus. Tehopainosuhde 200hv tehoilla on kuitenkin alle 6 kg/hv. Näillä eväillä lähtökohdat hauskuuteen ja nopeuteen mutkateillä pitäisivät olla suotuisat.

                                Tämän sanottua ihmettelen kuitenkin hieman ajettuja kierrosaikoja. Ajetuista esim. Vairanon 1:26.22 on samaa luokkaa kuin Mk VI kolopallolla ja lähes pari sekkaa huonompi kuin RX-8:n aika. Autocarin testiradalla GT 86 jäi samaan aikaan mm 123d:n kanssa.
                                Current rides:
                                F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                                Previous rides:
                                E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎