Eikö nuo japanilaiset "osaa" vielä vuonna 2012 tehdä tuon siistimpiä konehuoneita
No jaa - tuoltahan se bokserikonehuone näyttää kun sitä ei peitellä muoveilla.. Ei se Porschen konehuone tuon kauniimpi ole - sitä ei vain näe kovinkaan hyvin vaikkei sitä olekaan peitelty muoveilla..ehkä juuri tuon takia
Mikä hyöty peitemuoveista ja siitä että kaikki piilotetaan?
Samaa oon monesti miettinyt.. Mieluummin katselisin konehuonetta jossa kone ja apulaitteet ym on näkyvissä kuin että kaikki on peitetty muovilla.. Miksi ne tosiaan edes tarvitsee peittää, koska konepellin allahan se kaikki on kun autoa käytetään..ja sitten kun konepelti avataan niin silloin siellä yleensä on tarve tehdä jotain - tai sitten vain joku automies haluaa ihailla konetta - ja kumpikaan ei onnistu jos muovit on paikoillaan.
Mikä hyöty peitemuoveista ja siitä että kaikki piilotetaan?
Ymmärrän näyttelypelit missä tehdään kliiniä esittelyn takia mut käyttöauto missä olisi hyvä olla huoltokohteet käsillä?
Pitäs taikoa vapaa-aikaa että voisi käydä tällaista vakoilee.. En kyllä etes tiedä onko paikallisella liikkeellä moista..
Moottorin päällimuovit toimii melusuojina (diiseleissä saattavat vaimentaa paljonkin sitä ääntä). Ja usein ne saa kumminkin ilman työkaluja pois.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Samaa oon monesti miettinyt.. Mieluummin katselisin konehuonetta jossa kone ja apulaitteet ym on näkyvissä kuin että kaikki on peitetty muovilla.. Miksi ne tosiaan edes tarvitsee peittää, koska konepellin allahan se kaikki on kun autoa käytetään..ja sitten kun konepelti avataan niin silloin siellä yleensä on tarve tehdä jotain - tai sitten vain joku automies haluaa ihailla konetta - ja kumpikaan ei onnistu jos muovit on paikoillaan.
en oo muovi moottoreita omistanu mutta jotenkin tuntuu että ne muovit olis takakontissa
Moottorin päällimuovit toimii melusuojina (diiseleissä saattavat vaimentaa paljonkin sitä ääntä). Ja usein ne saa kumminkin ilman työkaluja pois.
Toi on kyllä totta ehdottomasti - ja kuitenkin useimmat autot ovat sellaisia ettei niissä kauheasti moottoriäänien haluta kuuluvan matkustamon puolelle.
Meikäläisen ensimmäinen Possu oli sellainen mistä edellinen omistaja oli rakennellut vähän sportimpaa rataleikkeihin. Moottori- ja muut äänet siis kuuluivat aika hyvin. Aluksi ja myöhemminkin lyhyillä matkoilla se oli ihan kivaa, mutta kyllä se aika äkkiä alkoi aika helvetin rasittavaa olemaan kun teki mieli laittaa korvatulpat korviin kun pidempää matkaa ajoi.
Myyjä ei loistanut puhekyvyllään, joten tämä koeajo jäi väliin. Soitin itäkeskuskseen, josko siellä homma onnistuisi--->keskus-->siirto myyjälle-->hän ei voi tehdä varausta--->pitää soittaa uudestaan huomenna.
No..sinä aikana kun olen urheiluautojen myyntejä seurannut niin esim 911:sta myyntiaika on liikkeissä varmaan keskimäärin luokkaa 12-18kk - kuitenkin esim mun entinen 911 myytiin seuraavana päivänä siitä kun se tuli sen vaihtoautona ostaneen liikkeen nettisivuille - ja mulla on HYVIN VAHVA tunne siitä että vuodenvaihteen tienoilla eräs 997 myydään ennenkuin se ehtii edes autoliikkeen nettisivuille
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö 911:sta myyntiaika siitä huolimatta olisi lähes aina reilun vuoden luokkaa..
Onko tämä siis hinnoitteluongelma, vai ovatko toiset 911 mallit yksinkertaisesti halutumpia ja toisia helpommin myytävissä (totta kai ovat)?
Olen elänyt uskossa että varsinkin GT-mallit 911:sta ovat pitäneet arvonsa jokseenkin kohtuullisesti. Näemmä turbottomat nelikotkin, sellainenhan sinulla oli?
Onko tämä siis hinnoitteluongelma, vai ovatko toiset 911 mallit yksinkertaisesti halutumpia ja toisia helpommin myytävissä (totta kai ovat)?
Olen elänyt uskossa että varsinkin GT-mallit 911:sta ovat pitäneet arvonsa jokseenkin kohtuullisesti. Näemmä turbottomat nelikotkin, sellainenhan sinulla oli?
Eiköhän suurin ongelma ole Suomi. Ei täällä saa helposti kaupaksi kun Toyota corollan, ja sekin pitää olla halpa.
Onko tämä siis hinnoitteluongelma, vai ovatko toiset 911 mallit yksinkertaisesti halutumpia ja toisia helpommin myytävissä (totta kai ovat)?
Olen elänyt uskossa että varsinkin GT-mallit 911:sta ovat pitäneet arvonsa jokseenkin kohtuullisesti. Näemmä turbottomat nelikotkin, sellainenhan sinulla oli?
No..tää on nyt vain mun arvio asiasta:
Kaikki Porsche urheiluauto-mallit (Boxster,Cayman,911) tuntuvat pitävän hintansa hyvin sekä Suomessa että muualla. GT3 ja GT2 ehkä parhaiten, muut 911 -mallit pitävät hintansa myös hyvin, Turbo ehkä Carrera- ja Targa-malleja hiukan paremmin.
Suomessa pitkä myyntiaika johtuu mielestäni siitä, että hinta on (verotuksen takia) korkea - sellaisella tasolla että mitä tahansa sen hintaista autoa ei ole helppo myydä. Siihen kun lisää sen, että 911 on urheiluauto, eli ahdas, ei juurikaan tavaratilaa, eikä oikeastaan edes takapenkkiä = se karsii huomattavasti sitä ostajakuntaa jota hinta ei karkoita.
Tästä johtuen ostajia on hyvin vähän, josta taas seuraa se, että ostajia on vähän - autoja suhteessa ostajiin paljon. Tästä taas seuraa se, että yksilö, joka eroaa jollakin tavalla massasta, menee kaupaksi - ja ne jotka eivät eroa häviävät kerta toisensa jälkeen kilpailun siitä yhdestä ostajasta sille massasta erottuvalle autolle.
Eli: Oikean värinen, oikein varusteltu, oikeanlaisella sisustalla ja sopivalla korisarjalla varustettu 911 menee suht nopeasti, toisinaan siis jopa päivässä parissa - jos taas joku tai jotkut noista tekijöistä ei toteudu, seisoo auto äkkiä 1,5 - 2 vuotta.
Mielestäni kyse ei ehkä niinkään ole enää hintatasosta sinänsä, koska autoa ei juurikaan saa uitettua sen edullisemmin kuin mitä sen saa ostettua Suomesta - joka taas sitten toisaalta johtaa myös siihen, että moni etsii sitä "täydellisesti varusteltua ja oikean väristä" Saksasta..ja kilpailu senkuin lisääntyy.
Pienistä yksityiskohdista se siis tuntuu olevan kiinni mikö yksilö menee nopeasti ja mikä ei.
Kun ostin Caymania, oli rinnalla eräs 997 vaihtoehtona. Aivan karmean värinen sisusta, Tiptronic (joka ei Porschessa useinkaan ole meriitti)..hinta oli noin 25t alempi kuin muilla myyjillä, eli suunnilleen Cayman S:n hintainen..eli todella rajusti halvempi kuin millä samanikäisen "oikeanlaisen" saa uitettua.. Se meni noin 6kk:ssa kaupaksi, mutta esim minä jätin sen kyllä laskuista sen hirveän sisustan takia.
Myyjä ei loistanut puhekyvyllään, joten tämä koeajo jäi väliin. Soitin itäkeskuskseen, josko siellä homma onnistuisi--->keskus-->siirto myyjälle-->hän ei voi tehdä varausta--->pitää soittaa uudestaan huomenna.
se on jännä miten näitä on töissä, helvetin monessa autoliikkeessä. Itsellä sama homma, aikanaan etsin noin 15ke autoa käteiskaupalla ilman vaihdokkia niin todella harva automyyjä tuli edes juttelemaan kun kiersi liikkeitä kerran pari viikossa ihan tosimielellä.
En nyt ymmärtänyt mitä tarkoitat. Mutta pointtini oli joka tapauksessa se että suomessa on hankala myydä mitä tahansa käytettyä autoa jonka hintalappu on vaikka 60-100k€ ja samalla auto on niin epäkäytännöllinen ja erikoinen malli että ostajakunta tässä 5.5 miljoonan yhteiskunnassa on hyvin pieni. Eli jos vaikka 50 ihmistä hakee tälläistä urheiluautoa, millä ei kuskaa perhettä tai kyytiin ei mahdu edes koira. Niin on todellakin erotuttava sieltä harmaasta monen tuhannen auton massasta, joko kunnon, erikoisten varusteiden/mallin tai sitten sen tärkeimmän eli hinnan perusteella.
Tiedän monia urheiluauton omistajia, harvempia tunnen. Mutta en tiedä yhtäkään joka hakee tälläisen "kesäpäivä-auton" nettiautosta, jonka hintalappu on 100k€. Vaan ne käydään hakemassa liikkeestä uutena, tai vaihtoehtoisesti saksasta käytettynä juuri sellaisilla spekseillä kun halutaan. Kun on varaa mistä valita.
En nyt ymmärtänyt mitä tarkoitat. Mutta pointtini oli joka tapauksessa se että suomessa on hankala myydä mitä tahansa käytettyä autoa jonka hintalappu on vaikka 60-100k€ ja samalla auto on niin epäkäytännöllinen ja erikoinen malli että ostajakunta tässä 5.5 miljoonan yhteiskunnassa on hyvin pieni. Eli jos vaikka 50 ihmistä hakee tälläistä urheiluautoa, millä ei kuskaa perhettä tai kyytiin ei mahdu edes koira. Niin on todellakin erotuttava sieltä harmaasta monen tuhannen auton massasta, joko kunnon, erikoisten varusteiden/mallin tai sitten sen tärkeimmän eli hinnan perusteella.
Tiedän monia urheiluauton omistajia, harvempia tunnen. Mutta en tiedä yhtäkään joka hakee tälläisen "kesäpäivä-auton" nettiautosta, jonka hintalappu on 100k€. Vaan ne käydään hakemassa liikkeestä uutena, tai vaihtoehtoisesti saksasta käytettynä juuri sellaisilla spekseillä kun halutaan. Kun on varaa mistä valita.
Comment