Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Kyllä näinkin mutta tuollaisen GT86 kohderyhmä tuskin tekee mittavia muutoksia autoon jotka maksavat reilusti. Ysiviitosta tankkiin ja huollossa käydään kerran vuodessa. Muuten vaan ajetaan..

    Huolettoman autolijan pikkusportti?
    50ke E60 M5 on rahamiesten laite tuohon verrattuna. Niin se vaan menee.. :think
    On se niinkin, mutta pitää nyt kuitenkin muistaa ettei läheskään jokainen M5 ole laatikko paskana tai paskaksi menossa.. kuten Italowestern tuossa kirjoitteli niin kun hieman näkee vaivaa sen yksilön valitsemiseen niin todennäköisesti löytää sellaisen jonka tekniikka kestää vuosikausia ongelmitta. On aika kärjistettyä leimata jokainen M5 laatikkorikkoiseksi tai jokainen vesijäähdytteinen Porsche konerikkoiseksi.

    Se on tietysti totta, että M5:sen ajoneuvovero on eri luokkaa kuin GT:n, samoin bensalasku, jarrulevyjen vaihdot jne - mutta saapa siinä sitten vastineeksi "vähän" erilaisen autonkin.

    Edelleen olen sitä mieltä että raha ja mitä sillä saa - vertailu kannattaa aina suorittaa kun autoa ostaa.

    Comment

    • Ileee
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1025
      • Espoo

      Haluan sen verran sivusta lukijana kommentoida, että pelottelu konerikoilla on melko usein liioiteltua. Ihmisen luonne on sellainen, että pahimmat skenaariot jäävät helposti mieleen keikkumaan. Todellisuudessa kalliita moottoririkkoja ja vaihdelaatikkojen hajoamisia sattuu oikeasti melko vähän. Kuinka monta moottoririkkoa tiedät tapahtuneen sinun tuttavapiirissä? Tai kuinka monta moottoririkkoa olet nähnyt ratapäivillä? Omat vastaukseni molempiin kysymyksiin on nolla.

      Oma mielipiteeni tässä tuoreemmassa threadin keskustelussa on: Valitse hyvä Cayman S Saksasta. Luonnollisesti tässä yhteydessä hyväksyn sen, että autoon mahtuu paljon vähemmän tavaraa kuin Toyoon, mutta tiedän myös että auto on lopulta parempi. En huolehtisi moottoririkoista, nauttisin ajamisesta, kutosbokserin äänistä ja upeasta alustasta.
      __________
      E92 BMW 335i M-Sport -12

      "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        Originally posted by Ileee View Post
        Kuinka monta moottoririkkoa tiedät tapahtuneen sinun tuttavapiirissä?
        Ton kaverin MR2:n kone vaihdettiin noin 50tkm kohdalla uuteen ja toisella kaverilla joku reilu vuoden vanha Imppu STI meni vaihtoon kun söi öljyä litran per 1000 km. Tutun tutulla uudehkossa vaggineessa venttiilivikaa jne.

        Näiden perusteella tuntuu että jos kone on pysyny läjässä ekat 100 tkm se vois ehkä toimiakin sen jälkeen.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 12-09-2012, 23:20.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Ishvan
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 254

          Originally posted by Ileee View Post
          Haluan sen verran sivusta lukijana kommentoida, että pelottelu konerikoilla on melko usein liioiteltua. Ihmisen luonne on sellainen, että pahimmat skenaariot jäävät helposti mieleen keikkumaan. Todellisuudessa kalliita moottoririkkoja ja vaihdelaatikkojen hajoamisia sattuu oikeasti melko vähän. Kuinka monta moottoririkkoa tiedät tapahtuneen sinun tuttavapiirissä? Tai kuinka monta moottoririkkoa olet nähnyt ratapäivillä? Omat vastaukseni molempiin kysymyksiin on nolla.

          Oma mielipiteeni tässä tuoreemmassa threadin keskustelussa on: Valitse hyvä Cayman S Saksasta. Luonnollisesti tässä yhteydessä hyväksyn sen, että autoon mahtuu paljon vähemmän tavaraa kuin Toyoon, mutta tiedän myös että auto on lopulta parempi. En huolehtisi moottoririkoista, nauttisin ajamisesta, kutosbokserin äänistä ja upeasta alustasta.
          Ei nyt mene ihan urheiluauto kastiin mutta kerrotaan kuitenkin. Tuli omistettua pieni "harha-askel" eli -05 T-Sport Corolla aikoinaan. Myin eteenpäin vajaa 2-vuotta vanhana ja reilu 50tkm ajettuna. Pari viikkoa eteenpäin venttiili poikki rajottajalla 8200rpm:llä ja uusi kone takuuseen. Reilu vuosi tuosta ja samasta autosta keinuvivusta pala irti ja kansi vaihtoon. Tuo kävi aika lähellä vaikka ei itselleni sattunutkaan.
          -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

          Comment

          • Ileee
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1025
            • Espoo

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Ton kaverin MR2:n kone vaihdettiin noin 50tkm kohdalla uuteen ja toisella kaverilla joku reilu vuoden vanha Imppu STI meni vaihtoon kun söi öljyä litran per 1000 km. Tutun tutulla uudehkossa vaggineessa venttiilivikaa jne.

            Näiden perusteella tuntuu että jos kone on pysyny läjässä ekat 100 tkm se vois ehkä toimiakin sen jälkeen.
            Hajosiko tuo MR2:n kone? Oliko se sitä uusinta mallia?

            Vanhempien E60 525:stä vaihdettiin myös kone öljynkulutuksen takia. Taisi olla samaa 50tkm luokkaa. Toisaalta omaan autooni saan melko säännöllisesti lisäillä ratapäivien jälkeen öljyä, en minä siitä ole huolissani.

            Pitää sekin muistaa, että käytetyssä autossa voi olla uusittukin takuuseen jotakin. Saa uudehkon moottorin vanhaan autoon! Ja mikä todennäköisyys sillä sitten on, että toinenkin moottori on viallinen? Tässä keskustelussa taitaa tosiaan olla enemmän kyse pessimistisyydestä ja optimistisuudesta.
            __________
            E92 BMW 335i M-Sport -12

            "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Näiden perusteella tuntuu että jos kone on pysyny läjässä ekat 100 tkm se vois ehkä toimiakin sen jälkeen.
              Paitsi jos se on BMW:n diesel, eikös läppäongelman riski kasva tuon jälkeen...
              E39 528iA

              Comment

              • Balle
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3413
                • UKI, Suomen New York

                sori ot mutta heitänpä oman lusikkani tähän uusi vs. käytetty soppaan.

                Olen pari auto ostanut uutena (M3 ja 325) mutta ne ostin jenkeistä jossa ei ole Suomen kaltaista verotusta.

                Viime talvella kun hommasin tuon 330:n, oli budjetti 40k eur. Sillä olis vissiin juuri ja juuri saanut uuden F30:n pienimmällä moottorilla ja ilman mitään lisävarusteita. Hommasin kuitenkin Saksasta todella hyvillä varusteilla oleva 70tkm ajetun 3 vuotta vanhan 330i msport touringin, eikä ole kaduttanut päivääkään. Eli mielummin ajelen vähän ajetulla hyvin varustellulla autolla jossa on oikea moottori kuin uudella karvalakki hinnat alkaen vajaasylinterisellä vehkeellä.

                Pyysin maahantuojalta vastaavan auton uusihankintahinnan ja tuollainen 330 olisi Suomessa maksanut muutaman euron vajaa 80k eur.
                Eli kolmessa vuodessa ja 70tkm on arvo puolittunut.
                Tästä voi mun mielestä vetää johtopäätöksen että ei ole oikein mitenkään järkevää ostaa uutta autoa Suomessa.
                Uskoisin että just tuo helvetin autovero tekee tuosta hommasta noin kannattamattoman. Eli maksat jokaisesta lisävarusteesta tuplahinnan ja kuitenkin sitten autoa joskus myydessä ei niistä varusteista saa juurikaan mitään rahallista etua huonommin varusteltuihin nähden. (ei ainakaan missään suhteessa varusteisiin käytettyy rahaan).

                En näe kovin todennäköisenä että tulen koskaan Suomessa ostamaan uutta autoa niin kauan kuin autoverotus on nykyisen kaltaista....
                Possuja ja Bemareita

                Comment

                • Ileee
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1025
                  • Espoo

                  Balle, olen kanssasi aivan täysin samaa mieltä.
                  __________
                  E92 BMW 335i M-Sport -12

                  "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                  Comment

                  • Italowestern
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 507
                    • Vantaa

                    Joo tosiaan aisa menee just niin, että autoveron kohtuuton suolaosuus ja osa myyntikatteesta putoaa jälleenmyyntiarvosta samantien pois, kun auto ajetaan uutena himaan. Siksi uusi auto saattaapi kannattaa ostaa, jos ajaa paljon ja heti ekana parina vuonna käyttökulut muodostuu suhteessa isommaksi, jonka jälkeen se on ns. sopivan hintainen vaihdokki.

                    Hyvitys voi kuitenkin olla aika hyvä jos esim. kolmen vuoden välein vaihtaa, jolloin, jos autolla tehdään rahaa duunissa, niin se maksaa itse itsensä ja saa koko ajan ajaa autolla, jossa on uuden tuoksu ainakin ison osan aikaa ja takuut voimassa.

                    Rahan teolla auton avulla tarkoitan myyntitykin, eläinlääkärin yms. hommia, jotka ei suju ilman autoa.

                    Harrasteauto taas kannattaa olla just sellainen, josta unelmoi oikeasti, jotta vapaa-ajalla tehty ratinpyöritys on sitten oikeesti hauskaa.

                    Sinänsä hassua että en sokeena huomannu tätä topikkia ennen kuin nyt.. Noh, eipähän ollut biasoitunut GT86 koeajo muilta osin kuin mitä nyt huomasin siitä jotain lukea Top Gearissa ja jonkun muun kirjoittelun, joka taas osittain aiheutti, että tuli ylipäänsä ajettua tuo ruutipussukka.

                    Jos sitten verrataan samankaltaisia autoja keskenään, niin eipä niitä uutena kovin montaa ole tuossa hintaluokassa.

                    Mitä tulee tuohon e60 M5- ja M6-malliin, on ne jo nyt klassikoita, eli kannattaa ostaa omaan talliin seisomaan jos mahdollista kun on selvää, ettei niiden hinta enää ihan nopeesti putoa. Ei tuo uusi M5 sentään 100k€ verran parempi ole kuin vanha V10-malli...

                    Ainoa joka minusta olisi ollut kiva, että tuota vanhaa M5-mallia löytyisi myös normaalilla kovalla laatikolla, tosin niiden kanssa voisi olla enempi tuota kytkinremppaa tarjolla..
                    Last edited by Italowestern; 12-09-2012, 23:58.
                    sigpic
                    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                    Comment

                    • culli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 378
                      • Helsinki

                      Tavallisten käyttöautojen ja "erikoisautojen" hankinnan vertailu uutena/ käytettynä ei liene kovinkaan järkevää. Melko suuri osa vähänkään hinnakkaimmista käyttöautoista ostetaan kuitenkin leasingyhtiön nimiin ja auton haltija vain ajelee ja maksaa verotusarvon. Halvemmat käyttöautot jotka on tarkoitettu ainoastaan ihmisten ja tavaroiden siirtoon voidaan tässä kai jättää ulkopuolelle.

                      Hiemankaan erikoisemmissa autoissa, joita ei osteta leasingyhtiölle vaan itselle on yleensä melko paljon tunnetta ja intohimoa mukana. Kukaan ei laita uuteen autoon +50t€ jos auto ei herätä tippaakaan tunteita. Kun tunteet ja intohimo on mukana, etsitään yleensä rahoille parasta mahdollista vastinetta tyydyttämään niitä tarpeita. Monella elämän realiteetit tulevat vastaan ja silloin useasti kannattaa ostaa se erikoisauto käytettynä, jossa joku muu on ottanut kuivaa kapulaa kakkoseen ja ajanut ne ensimmäiset kalleimmat kilometrit. Onneksi tästä maailmasta kuitenkin löytyy myös niitä, jotka ovat hoitaneet taloudelliset asiat keskivertoa paremmin ja voivat ostaa unelma-autoja uutena, henkilökohtaisen talouden siitä heilahtamatta. Muuten niitä ei riittäisi käytettynä meille taviksille.

                      Koskaan en ole ostanut uutta autoa omilla rahoilla, enkä luultavasti tule sitä tekemäänkään. Hinta-laatu suhde ei mielestäni mitenkään puolla sitä, niin kauan kuin autohankinnan yhteydessä joutuu tarkemmin ynnäilemään käytettävissä olevia pennejä.

                      Toki uusi auto ja kuukauden kestävä uuden auton tuoksu on joillekin se ainut vaihtoehto, joten suotakoon tässä valintojen maailmassa se heille se ilo.
                      G20 320i M-sport
                      Alfa GTV 1750

                      Comment

                      • Ishvan
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 254

                        Originally posted by culli View Post
                        Tavallisten käyttöautojen ja "erikoisautojen" hankinnan vertailu uutena/ käytettynä ei liene kovinkaan järkevää. Melko suuri osa vähänkään hinnakkaimmista käyttöautoista ostetaan kuitenkin leasingyhtiön nimiin ja auton haltija vain ajelee ja maksaa verotusarvon. Halvemmat käyttöautot jotka on tarkoitettu ainoastaan ihmisten ja tavaroiden siirtoon voidaan tässä kai jättää ulkopuolelle.

                        Hiemankaan erikoisemmissa autoissa, joita ei osteta leasingyhtiölle vaan itselle on yleensä melko paljon tunnetta ja intohimoa mukana. Kukaan ei laita uuteen autoon +50t€ jos auto ei herätä tippaakaan tunteita. Kun tunteet ja intohimo on mukana, etsitään yleensä rahoille parasta mahdollista vastinetta tyydyttämään niitä tarpeita. Monella elämän realiteetit tulevat vastaan ja silloin useasti kannattaa ostaa se erikoisauto käytettynä, jossa joku muu on ottanut kuivaa kapulaa kakkoseen ja ajanut ne ensimmäiset kalleimmat kilometrit. Onneksi tästä maailmasta kuitenkin löytyy myös niitä, jotka ovat hoitaneet taloudelliset asiat keskivertoa paremmin ja voivat ostaa unelma-autoja uutena, henkilökohtaisen talouden siitä heilahtamatta. Muuten niitä ei riittäisi käytettynä meille taviksille.

                        Koskaan en ole ostanut uutta autoa omilla rahoilla, enkä luultavasti tule sitä tekemäänkään. Hinta-laatu suhde ei mielestäni mitenkään puolla sitä, niin kauan kuin autohankinnan yhteydessä joutuu tarkemmin ynnäilemään käytettävissä olevia pennejä.

                        Toki uusi auto ja kuukauden kestävä uuden auton tuoksu on joillekin se ainut vaihtoehto, joten suotakoon tässä valintojen maailmassa se heille se ilo.
                        Niin kuin aiemmin totesin, jonkun on aina pakko ostaa niitä uusiakin, että toiset voivat ostaa sitten niitä käytettyjä.
                        -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                        Comment

                        • jva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1419

                          Originally posted by Balle View Post
                          Uskoisin että just tuo helvetin autovero tekee tuosta hommasta noin kannattamattoman. Eli maksat jokaisesta lisävarusteesta tuplahinnan ja kuitenkin sitten autoa joskus myydessä ei niistä varusteista saa juurikaan mitään rahallista etua huonommin varusteltuihin nähden. (ei ainakaan missään suhteessa varusteisiin käytettyy rahaan).

                          En näe kovin todennäköisenä että tulen koskaan Suomessa ostamaan uutta autoa niin kauan kuin autoverotus on nykyisen kaltaista....
                          Kyllä se sama kaava tuntuu Saksassakin toimivan. Selailin eilen Porsche.de sivujen suchen-toiminnolla myynnissä olevia 997:ja ja totesin kyllä että kyllä se sielläkin arvonlasku on sitä luokkaa, että raha - ja mitä sillä saa vertailu tuottaa kyllä nopeasti saman lopputuloksen kuin mitä se tuottaa täällä Suomessakin - eli ihan sen saman mitä itse tuossa aiemmin totesit ja minä hiukan ennen sitä.
                          Toki autoverottomassa maassa se uusikin on hiukan helpompi vaihtoehto kuin täällä Suomessa, mutta sen totesin silti että jos asuisin Saksassa ja automielenkiintoni kohdsituisi samanlaisiin autoihin kuin nyt, niin käytettyä tiirailisin edelleen - ihan jo siksikin, että uutena ne ovat kalliita Saksassakin - ja hinta putoaa siellä vähintään samaa tahtia kuin Suomessa.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            Originally posted by Ileee View Post
                            Hajosiko tuo MR2:n kone? Oliko se sitä uusinta mallia?
                            Joo uusinta mallia oli, sitä korjattiin kahteen kertaankin, ensin vaihdettiin männänrenkaita jne. ja sitten toisella kerralla koko alakerta (kannet säilyi vanhat). Ongelmana oli että söi aluksi liikaa öljyä ja lopulta puski kerralla 3 litraa öljyä pakoputkeen ja meno loppui sit siihen kun katti oli tukossa.

                            En halua olla pessimisti todellakaan käytettyjen suhteen, onhan konerikot silti hyvin harvinaisia nykyään.

                            Originally posted by Ileee View Post
                            Balle, olen kanssasi aivan täysin samaa mieltä.
                            Ja minä myös.

                            Originally posted by culli View Post
                            Toki uusi auto ja kuukauden kestävä uuden auton tuoksu on joillekin se ainut vaihtoehto, joten suotakoon tässä valintojen maailmassa se heille se ilo.
                            Tuo tuoksukin riippuu varmaan autosta, ainakaan VW CC ei tuoksunut hyvältä 14 km ajettuna, ehkä vika oli puuttuvat nahat?
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 13-09-2012, 08:25.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              En halua olla pessimisti todellakaan käytettyjen suhteen, onhan konerikot silti hyvin harvinaisia nykyään.
                              Samaa mieltä.

                              Se on fakta, että kaikki tekniikka mikä on ihmisen tekemää, voi hajota..mutta ei liian skeptiseksikään kannata alkaa.

                              Comment

                              • Balle
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3413
                                • UKI, Suomen New York

                                Originally posted by culli View Post
                                Tavallisten käyttöautojen ja "erikoisautojen" hankinnan vertailu uutena/ käytettynä ei liene kovinkaan järkevää. Melko suuri osa vähänkään hinnakkaimmista käyttöautoista ostetaan kuitenkin leasingyhtiön nimiin ja auton haltija vain ajelee ja maksaa verotusarvon. Halvemmat käyttöautot jotka on tarkoitettu ainoastaan ihmisten ja tavaroiden siirtoon voidaan tässä kai jättää ulkopuolelle.

                                Hiemankaan erikoisemmissa autoissa, joita ei osteta leasingyhtiölle vaan itselle on yleensä melko paljon tunnetta ja intohimoa mukana. Kukaan ei laita uuteen autoon +50t€ jos auto ei herätä tippaakaan tunteita. Kun tunteet ja intohimo on mukana, etsitään yleensä rahoille parasta mahdollista vastinetta tyydyttämään niitä tarpeita. Monella elämän realiteetit tulevat vastaan ja silloin useasti kannattaa ostaa se erikoisauto käytettynä, jossa joku muu on ottanut kuivaa kapulaa kakkoseen ja ajanut ne ensimmäiset kalleimmat kilometrit. Onneksi tästä maailmasta kuitenkin löytyy myös niitä, jotka ovat hoitaneet taloudelliset asiat keskivertoa paremmin ja voivat ostaa unelma-autoja uutena, henkilökohtaisen talouden siitä heilahtamatta. Muuten niitä ei riittäisi käytettynä meille taviksille.

                                Koskaan en ole ostanut uutta autoa omilla rahoilla, enkä luultavasti tule sitä tekemäänkään. Hinta-laatu suhde ei mielestäni mitenkään puolla sitä, niin kauan kuin autohankinnan yhteydessä joutuu tarkemmin ynnäilemään käytettävissä olevia pennejä.

                                Toki uusi auto ja kuukauden kestävä uuden auton tuoksu on joillekin se ainut vaihtoehto, joten suotakoon tässä valintojen maailmassa se heille se ilo.
                                Olen samaa mieltä melkein kaikista sun kommenteista yllä mutta en kyllä pysty laittamaan samaan virkkeeseen "uuden auton ostaminen Suomessa" ja "hyvä taloudenhoito".

                                Ja toinen juttu on tämä "uusia autoja ostetaan vain liisareiksi", ei varmasti pidä paikkaansa! Tai näyttäkää mulle jokin tilasto joka näin näyttää niin myönnän olleeni väärässä.



                                Originally posted by Ishvan View Post
                                Niin kuin aiemmin totesin, jonkun on aina pakko ostaa niitä uusiakin, että toiset voivat ostaa sitten niitä käytettyjä.
                                Joo, mutta eihän niitä uusia tarvitse Suomesta ostaa kun rajat on auki. Vaikka Suomessa ei myytäisi yhtään uutta autoa niin varmasti löytyisi keskieuroopasta riittävästi käytettyjä tännekin asti...

                                Originally posted by jva View Post
                                Kyllä se sama kaava tuntuu Saksassakin toimivan. Selailin eilen Porsche.de sivujen suchen-toiminnolla myynnissä olevia 997:ja ja totesin kyllä että kyllä se sielläkin arvonlasku on sitä luokkaa, että raha - ja mitä sillä saa vertailu tuottaa kyllä nopeasti saman lopputuloksen kuin mitä se tuottaa täällä Suomessakin - eli ihan sen saman mitä itse tuossa aiemmin totesit ja minä hiukan ennen sitä.
                                Toki autoverottomassa maassa se uusikin on hiukan helpompi vaihtoehto kuin täällä Suomessa, mutta sen totesin silti että jos asuisin Saksassa ja automielenkiintoni kohdsituisi samanlaisiin autoihin kuin nyt, niin käytettyä tiirailisin edelleen - ihan jo siksikin, että uutena ne ovat kalliita Saksassakin - ja hinta putoaa siellä vähintään samaa tahtia kuin Suomessa.
                                Joo, prosentuaalisesti pudotus voi olla jopa kovempi Saksassa mutta euroissa laskettuna Suomalainen ottaa sitä Cullin mainitsemaa kuivaa kapulaa kakkoseen ihan eri tavalla kuin Saksalainen.

                                vrt. esim. 40k eur uusi auto Saksassa tippuu 50% 4 vuodessa. Eli jäännösarvo on 20k eur. Suomessa vastaava maksaa uutena 70k eur ja tippuu 4 vuodessa 40%, jolloin jäännösarvo on 28k eur.
                                Eli Sakemanni on siitä uudesta bemarista maksanut arvonalenema 20k eur/ 4v kun taas Suomipoika maksanut 52k eur / 4v.

                                Tuo Suomalaisen kuiva parru pyllyssä on kalliimpi kuin se Sakemannin uusi auto...
                                Possuja ja Bemareita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎