Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton törkeä käsittely EPDM:n asennuksessa!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1898
    • Vantaa

    #76
    Originally posted by jussi_r View Post
    Mulla on myös positiivista sanottavaa ko. kioskista monen asioinnin verran. Siinä valossa tämä säie on murheellista luettavaa.

    Toivon asianosaisten selvittävän asiansa ja pystyvän raportoimaan sovusta tänne. Se mitä nyt kollektiivisesti voisi tehdä on antaa asian olla alkuviikkoon asti ja antaa molempien osapuolien ladata akkujaan viikonlopun yli. Ei perheellisen yrittäjän voida odottaa käyvän nettivääntöä viikonlopun yli, vaikka kuinka olisikin tarjottu jo aiemmin helppoa ratkaisua asiakkaan puolelta.
    Muistetaan nyt kuitenkin että tässä ei ollut kyse yksittäisestä tapauksesta vaan ongelma on paljon syvemmällä!
    Asenne ongelma mikä asenne ongelma siitä ei päästä mihinkään.

    Originally posted by K70 View Post
    Itsellä positiiviset kokemukset kyseisestä firmasta, mutta tämän topicin usean postin perusteella on aivan varmaa, että jatkossa asiointi tapahtuu muualle.
    Suosittelen koko foorumin porukalle ettei tuolla enää asioi vaan etsii polttimonsa ja ledinsä muualta.

    Comment

    • vilma
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 712
      • Kouvola city.

      #77
      Originally posted by mikkis View Post
      Muistetaan nyt kuitenkin että tässä ei ollut kyse yksittäisestä tapauksesta vaan ongelma on paljon syvemmällä!
      Asenne ongelma mikä asenne ongelma siitä ei päästä mihinkään.



      Suosittelen koko foorumin porukalle ettei tuolla enää asioi vaan etsii polttimonsa ja ledinsä muualta.

      Vapaa valinta tietty missä asioi.Olisi tietysti mukava kuulla syy minkä takia herra toimii näin,varmasti tietää hoitaneensa nämä asiat ainakin persiilleen.

      Comment

      • zanta
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2908
        • Oulu

        #78
        Se vähä mitä olen itse asioinut on ollut postiivista ja nopeaa palvelua epdm:n suunnasta, mutta kyseessä ei tosin ollut asennustyöt joten tarkkana auton pitäjänä tämä topic kyllä särähti pahasti
        Hyvä että tälläkertaa oli maltillisempi kaveri asiakkaana.

        En olisi uskonut tämmöstä toimintaa asiakkaiden autoille herran projekteja seurattuani...
        Asiakkaan autoista täytyy aina pitää parempi huoli kuin omasta, siitä pitää lähteä.

        En yhtään ihmettelisi putiikin kasaan menemistä, jos asenne ei muutu asiakkaita kohtaan, meillä täällä Suomessa on tapana sanoa "maassa maan tavalla" ja "Sitä saa mitä tilaa", uskoakseni asiakas ei ollut tilannut saamaansa lopputulosta muutoin kuin uuden ohjelman osalta, sen sijaan yrittäjä tässä kyllä tilaa jotain mitä ei varmasti halua. Maan tapana on hoitaa myös asiat lakien puitteissa kuntoon eikä näsäviisastella asiakkaalle muka hauskoja juttuja kun ensin on onnistunut kusemaan homman itse.

        Hoidahan epdm homma kuntoon niin on jatkossakin asiakkaita.
        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

        eksälista:
        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

        Comment

        • lao
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 278
          • Tampere

          #79
          Yritystoiminnassa on tarkoitus hyvin yleensä saada yritys tuottamaan omistajalle/omistajilleen sitä riihikuivaa. Riihikuivan tuottamiseksi toiminnassa on oltava tietty kate. Yritystoiminnan riski täytyy huomioida katteessa. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja virheitä sattuu kaikille, ne täytyy vain myöntää ja kantaa kuin mies.

          Tässä tapauksessa en usko, että ammattitaidon puute olisi huonon laadun syynä, vaan enemmänkin välinpitämöttömyys ja kiire. Jos omanan autoni veisin jonnekkin korjattavaksi tai päivitettäväksi ja aikataulu näyttäisi menevän pitkäksi tai on syntynyt pahoja ongelmia, niin paljon mielummin otan vastaan puhelun, että "anteeksi, mutta tässä nyt menee syistä xyz pidempään ja kulujakin tulee enemmän," kuin että kiiressä tehdää sutta ja paskaa laatua.

          Kun sattuu ongelma tai moka, niin ensimmäisenä ilmoitus asiakkaalle ja molemminpuolinen keskustelu asiasta käyntiin eikä "antaa mennä kyllä se varmaan kelpaa vaikka paskaa tuli tehtyä"

          ps. näitä tarinoita on aina yhtä mukava lukea, vaikka toisten autoa käsitelty kovakouraisesti

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1898
            • Vantaa

            #80
            Originally posted by vilma View Post
            Vapaa valinta tietty missä asioi.Olisi tietysti mukava kuulla syy minkä takia herra toimii näin,varmasti tietää hoitaneensa nämä asiat ainakin persiilleen.
            Vapaa valinta mutta en suosittele!

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #81
              Johan nettisivuilla lukee: "Eli pyrimme verkkokauppamaailmaan ilman että unohdetaan kaikkein tärkeintä, asiakaspalvelua!"

              Eli onko asiakaspalvelu unohtunut nettikaupan ohella?

              Comment

              • peeämwee
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1822
                • I sink hell

                #82
                Originally posted by mijuko View Post
                Mutta kun mokia sattuu, niin pitää olla miestä myöntämään. Pahimmillaan virheitä peitellään ja aiheutetaan fiksauksilla lisää harmeja.
                Henk.kohtaisesti epäilyttää lähes joka kerta luovuttaa autoa kellekään
                allekirjoitan tämän.
                Yhdessä paikassa saivat tankin rikki kun piti bensasuodatin vaihtaa ex-autossa. Tuttu vei sinne uuden duunipakun öljynvaihtoon. Oli ihmetellyt hetken päästä kun öljyt pyrkii ulos. Oli sitten itse vaihtanut uudestaan oikeat öljyt koneeseen. Pysyi sisällä. Se huoltaja oli tunkenut jotain paskaa halpis öljyä sinne. Arvatkaa käydäänkö siinä huollossa enää..

                Onneksi nyt on todella hyvä paikka tiedossa, luotan kaveriin todella!

                omaan korvaan särähti "muistakaa että asioilla on aina kaksi puolta"? What The Fuck?
                2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8971
                  • Kellokoski

                  #83
                  Originally posted by peeämwee View Post
                  omaan korvaan särähti "muistakaa että asioilla on aina kaksi puolta"? What The Fuck?
                  No näin yleisesti ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen..

                  Netissä on helppo avautua "nimettömänä" ja jättää olennaisia tietoja kertomatta tapauksesta. Harvemmin nuo isommat liikkeet alkavat tekemisiään selitellä nettifoorumeilla. Ei se asiakaskaan ihan aina ole oikeassa

                  Kerrotaan että auto on hajonnut/huolto epäonnistunut ja liikkeen tulisi "takuuna" korjata vika. Unohtuu vaan mainita että huoltokäynnistä on jo toista vuotta aikaa jne
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • peeämwee
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1822
                    • I sink hell

                    #84
                    toki toki. Mutta kun on kuvaa rikkinäisestä puskurista jne. Ja kuitenkin noin paljon negatiivista palautetta. Kaksi puolta=minä rikon, te maksatte? Mutta tosiaan, turha minun täällä valittaa kun en puulaakista tiedä mitään. Ehkä kuitenkin kannattaisi hoitaa myynti ja jättää asennus muille?

                    Vastaavaa palvelua voisin odottaa-no en ainakaan suomessa. Itselle tuli kiva mieli kun piti se tankki viedä irroitettavaksi, sitten jäähdytinhuolto kinaselle korjattavaksi ja takaisin paikalleen.
                    Lisää vaivaa.

                    Eikö alkuperäinen idea ollut että saa ne tuikut paikalleen ammattimiehen toimesta nopeasti ja helposti? Kyllähän sen auton olisi voinut antaa naapurin 15-vee tenavalle ja sanoa että "iske tuikut kiinni" jos juosten kustua haluaa.. Itseä vituttaa aina se lisätyön määrä kun "ammattimies korjaa"..
                    2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                    Comment

                    • wta
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 641
                      • ------

                      #85
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Netissä on helppo avautua "nimettömänä" ja jättää olennaisia tietoja kertomatta tapauksesta. Harvemmin nuo isommat liikkeet alkavat tekemisiään selitellä nettifoorumeilla. Ei se asiakaskaan ihan aina ole oikeassa
                      No tässä ei ilmeisesti mistään isommasta liikkeestä ole kuitenkaan kysymys. Ja jos ottaa huomioon, että kaveri kuitenkin muutenkin kirjoittelee täällä foorumilla ja tähänkin threadiin on jo kommentoinut niin kyllä tällainen "kaksi puolta" -kommentointi ilman mitään perusteluita ei kyllä ole mistään kotoisin.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #86
                        Eikös (kuvan mukaan) ongelma ole tullut jo purkuvaiheessa, siis on työnnetty ruuvimeisseli puskurin ja listan väliin ja väännetty lista irti
                        Tässäkin viestiketjussa on muuten taas ilmennyt suomalaisten perusongelma, eli purraan vaan hammasta ja manataan itsekseen. Onneksi joku toi ongelmat esiin.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8971
                          • Kellokoski

                          #87
                          Originally posted by wta View Post
                          No tässä ei ilmeisesti mistään isommasta liikkeestä ole kuitenkaan kysymys. Ja jos ottaa huomioon, että kaveri kuitenkin muutenkin kirjoittelee täällä foorumilla ja tähänkin threadiin on jo kommentoinut niin kyllä tällainen "kaksi puolta" -kommentointi ilman mitään perusteluita ei kyllä ole mistään kotoisin.

                          No olisit lainannut koko viestin ja lukenut sen myös. En kommentoinut tätä tapausta vaan yleisesti.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • dumppi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 4351
                            • sotkamo

                            #88
                            puskuri maalarille ja lasku epdm:lle

                            tuohan on selvästi murjottu väkisin paikoilleen joten aivan selvä tapaus. UUTTA puskuria ei kuitenkaan liene tarvii tuon takia vaihtaa

                            kerran oli töissä tapaus että asiakas oli itse korjannut autostaan etupuskurin halkeaman ym. muita kolhuja (huonosti) ja toi sen ruiskutukselle (autosta maalattiin muutakin samalla).
                            noh en sille sitten sen kummempaa tehnyt tai tutkinut kiireessä kun värit päälle ja kuivumisen jälkeen aloin asentaa paikoilleen jolloin kuului kaamea rasahdus kämmenen alta kun painoin kevyesti puskuria ohjureihinsa ei kestänyt asiakkaan korjaus ja puskuri halki n.15cm matkalta

                            kyseessä ei ole minun oma firma mutta olisin ollut valmis korjaamaan tämän "mokan" vaikka ylitöinä, vaikka se ei oikeastaan edes ollut meidän moka ja asiakaskin sen kyllä ymmärsi mutta tilanne tuntui silti asiakasta harmittavan.

                            pidettiin asiakkaan tyytyväisyyttä tärkeämpänä kun puskurin ruiskutuksesta sovittua hintaa joten sen maalaus ei maksanut sitten asiakkaalle mitään!

                            itse ajattelisin tilanteen ainakin näin että kun ei ole tuhansista edes (ainakaan vielä) kysymys niin kannatais ehkä kuitenkin korjata tuo mukisematta ja ajatella että ko. asiakas voi tuoda jatkossa vielä paljon rahaa sinunkin pussiin
                            ei tosin varmaan enää mutta jatkoa ajatellen
                            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                            e36 325i coupé R.I.P
                            e30 316 2d
                            e36 318is coupé
                            e36 323i 4d ac schnitzer replica


                            Käyttis: e39 523i 4d
                            Originally posted by rizzo
                            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                            |Sotkamo Connection|

                            Comment

                            • Kawa_m3
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 143
                              • Porvoo / Helsinki

                              #89
                              Kyllähän asennustyötä ostettaessa ilman muuta maksetaan myös siitä, että joku muu kantaa vastuun mahdollisista virheistä.

                              Comment

                              • convert
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2007
                                • 57
                                • Susiraja

                                #90
                                En ole oikein ikinä ymmärtäny tuota, että miksi jotkut pajat eivät suostu millään korjaamaan tekemiään virheitä. Nykyään huonot kokemukset leviävät vielä niin paljon laajemmin kuin ennen, että kyllä tässäkin tapauksessa parin satasen säästö tuo taas pitkällä tähtäimellä varmasti reilummat tappiot, kun täältäkin foorumilta löytyy paljon kyseisen puljun (entisiä) asiakkaita. Yleensä kun se säästö on vielä niin käsittämättömän pieni, että sen vuoksi ei kannata jäädä tappelemaan - fraasi "asiakas on aina oikeassa" ei ole turhaan fraasi, vaikka yrittäjä ei olisi täysin samaa mieltä, onhan asiakkaalla varmasti jokin syy valittaa jos kerran valittaa ja pienikin juttu voi jäädä kaivelemaan jatkossa.
                                Itselle jokin asennuksen aiheuttama naarmu + muut asennusvirheet olisivat kauhea asia jo muutaman tonnin arvoisessa autossa, maailmanloppu 30k€ arvoisessa, joten pidän topicin aloittanutta kyllä erittäin rauhallisena kaverina vahinkoon nähden.

                                Yrittäjän tulisi ymmärtää, että vahingon voi kääntää myös voitoksi ottamalla itse tehdyt virheet vakavasti. Kun tekee virheen, korjaa sen niinkuin pitää ja kohtelee samalla asiakastakin kuin ihmistä - näin voi saada asiakkaasta ikuisen, joka vielä kertoo innolla muillekin, että "asentaja väänsi vahingossa puskurista listan rikki, mutta kävi hommaamassa välittömästi paikallisesta autoliikkeestä uuden tilalle itse sen maksaen!" Tällä tavoin voi helposti saada uusiakin asiakkaita, kun ihmiset ymmärtävät, että yrityksessä toimitaan asiallisesti ja mahdolliset virheet asennuksessa korvataan sataprosenttisesti. Kaikki kuitenkin ymmärtää, että inhimillisiä virheitä voi sattua ammattilaisillekin, asentajan suhtautuminen virheeseen on kuitenkin se mikä määrittää asiakkaan suhtautumisen - itse en kyllä uskaltaisi lähteä edes haukkumaan asiakkaan auton laatua. Vaikka se asennus/huolto/korjaus ei olisi kuin osa yrityksen tarjoamista palveluista, niin muutkin osiot kärsivät huonoista kokemuksista.

                                Kiitos topicin aloittajalle aiheesta, olen itsekin harkinnut yritystä lastutuksen suhteen, mutta kun toiminnan taso on mitä on, niin parempi kun en vie autoani lähellekään.
                                Last edited by convert; 18-11-2012, 11:20.
                                e91 330d m-sport saphirschwarz-metallic -07, e46 320da schwarz II -03
                                ex: e36 ///m3 3.0 avusblau -93, e30 318i -86 maston,
                                e39 530i m-sport imolarot II -01, e36 325i sedan diamantschwarz -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎