Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton törkeä käsittely EPDM:n asennuksessa!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

hieno asia että nyt vastaa sentään jotain tännekkin, ja yrittää korjata tilannetta, mutta kyllä tuo asenne myös vaatii ison muutoksen jotta se asiakaspalvelu myös tulisi kuntoon.

"päivän naurut, kiitos näistä T.niko"

eikö olisi voinut vastata vaikka että "Hei, reklamaatiosi on luettu, ja palaan asiaan maanantaina paremmalla ajalla"

tai jotain vastaavaa eikä suoraan vittuilla ja nauraa päin naamaa? Asiakaspalvelu on kumminkin Helvetin tärkeä asia firmalle, mä maksan mielummin hyvästä palvelusta hieman enemmän kuin paskasta palvelusta saman tai vähemmän.
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

- MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

Comment

• Juhan
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2009
      • 1345
      • Ks

Originally posted by Micce///M View Post
      Valitettavaa mutta totta on se, että ei yritys voi "kiehua". Asiakas voi. Yrityksellä ei voi olla huonoa päivää, ilman että se vaikuttaa yritykseen jollain tavalla huonontavasti. Jos jostain liikkeestä saa huonoa palvelua yhdeltä työntekijältä, on yritys tämän takana kokonaiskuvaa ajatellen.
      Täytyy sanoa että nyt veit kyllä totaalisesti sanat suustani.. Paskalla asiakaspalvelulla firma kuoliintuu kyllä hyvin nopeasti.
      Last edited by Juhan; 19-11-2012, 21:56.

Comment

• heiskate
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 424
        • Tammela

Ei hitto mikä selvitys... Jos nyt muutamista kohdista yrittää ottaa kiinni, niin näinhän olen jo selittänyt, että hommaa ei ehditty silloin perjantaina hoitaa ja se siirrettiin maanantaille. Ei mitään uutta, olisit sitten voinut tosiaan ilmoittaa, jollei se sinulle käy ja et hommaa ehdi hoitamaan. Näin et kuitenkaan tehnyt, joten sitten tietysti paikalle tulin, etkä silloinkaan ilmoittanut, että hommaa ei ehdi tekemään.

Puhelinnumerokin oli sinulle sitä varten annettu, että jos tulee häikkää, niin voit ilmoittaa siitä. Mitään ei kuitenkaan koko päivän aikana kuulunut, joten toki oletin homman olevan hoidossa.

Tuo olikin minulle täysin uutta, että autossa olisi ohjema jo ollut. Ja silti huomasin selkeän eron entiseen. Siihen olenkin ollut tyytyväinen ja tokihan se ei taas liity noihin jälkiin, joita et näköjään edes jostain syystä suostu puskurista erottamaan. Kumma, että kaikki muut näkevät. Aiemmin jo myönsit, runttaamisesi puskurin kanssa, jota sen kasaamisessa ei kuitenkaan tarvitsisi tehdä. Nyt sitten alatkin jo kieltämään, että ne olisi sinun asennuksessasi tulleet. No minulla on kyllä kuten jo aiemmin mainitsin, kuvia autosta ihan siinä sinun pihallasi ennen tekemisiäsi otettuna, että eron näkee ennen ja jälkeen.

Kas kun et mitään ole tätä ennen maininnut mistään sumuvalon kiinnityksen rikkinäisyydestä, vaan nyt löytyi uusi selitys kiireelle. Tämäkin asia on kyllä nähtävissä sähköposteista. Ja ensimmäinen kerta yleensäkään kun esität mitään ehdotuksia tilanteen korjaamiseksi. Sekin on nähtävissä sähköposteista.

Joo todellakaan et ole purkuaikana kiireissäsi kiinnittänyt huomiota listojen kiinnityksiin ja kuinka ne menevät paikoilleen. Niin kauhealla voimalla niitä paikoilleen runttailit, että pahaa teki katsoa. Tokihan olin siinä mukana katsomassa, kun hommasi ihan kesken vielä oli, tämänkin olen jo maininnut. Siis listathan oli olevinaan jo jotenkin paikoillaan, mutta kun mainitsin, ettei ne ihan tuolla lailla kuulu olla, niin kuin kuvissa, niin sitten runttailit lisää. Sanoit minulle kyllä, että voit itse yrittää jos saat paremmin. Niinpä, minunhan se kuuluisi tehdä asennustyö ja vielä maksaa siitä sinulle. Niin kuin olen maininnut, niin kyllähän ne kotona sitten ihan rauhassa katsellessa helposti paikoilleen sain, mutta sinun runttausjäljet vaan oli jo tehtynä.

Kiire se siis todellakin syynä oli, että sohelsit noiden listojen ja piuhojen kanssa, mutta se vaan ei riitä syyksi runnoa autoa tuolla lailla. Miksi olisin nostanut asiasta mitään meteliä, jos olisit alun perinkin suostunut johonkin muihin toimenpiteisiin, kuin odottelemaan parin viikon kuluttua mahdollisesti tulossa olevia mahdollisesti toimivia ledejä. Nyt olet vaan näköjään alkanut koittaa luistaa koko jutusta niin, ettei nuo jäljet, joita et siis edes näe, olisikaan syntynyt sinun käsittelyssäsi. Luojan lykky, että tuli noita kuvia otettua ja niissä näkyy kyllä vielä päivämäärätkin, milloin otettu, niin ei ole paljon arvailun varaa.

Mitä noihin korvauksiin tulee, niin tokihan minä puskurin lisäksi haluan rahat takaisin toimimattomista ledeistä ja niiden työhön menneet rahat, koska en ole saanut niiden vastineeksi muuta kuin paskaa auton käsittelyä ja paskaa palvelua. Tuo 85 euroa tuli laskemiin siitä, että olevinaan olen joskus penkityksen hintoja jossain katsellut ja muistelin, että voisi olla tuollainen summa.

Siis sinullakaan ei niin kiire voi olla, ettetkö olisi noita nyt tässä esittämiäsi ratkaisuehdotuksia voinut jo aikaa sitten ehdottaa. Kyllä viikossa ehtii sen verran tehdä vaikka kuinka iso perhe olisi. Taisi vaan tämän jutun keksiminen viedä niin kauan aikaa ja pelko kasvaa perseessä tätä topickia lueskellessa, että nyt sitten muka johonkin suostuisit.

Nythän tosin jo kiellät asennusvirheesi, vaikka sen tuolla jo aiemmin myönsit ja se pitäisi siis minun kärsiä nahoissani? No sähköpostit, kuvat, päivämäärät jne. tukee kyllä minun tarinaani sen verran hyvin, että nou hätä.

Positiivista on se, että vihdoinkin keskusteluyhteys löytyi. Paljastui myös se, mitä täällä ja itsekin olen epäillyt, että kiireissäsi menit vaan homman sössimään. Vaatii vaan paljon uskallusta ja luottoa antaa autoa vielä sinun käsittelyysi.

Comment

• Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

Originally posted by Petri View Post
          Tähän nyt sen verran huomautusta, että kauppalaki on yritysten väliseen kauppaan soveltuva, kun taas kuluttajansuojalaki toimii yrityksen ja yksityisen välillä...
          Kyllä olet osittain oikeassa, mutta kauppalakia toteutetaan myös elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välisessä kaupassa siltä osin kuin KSL:ssä ei muuta johdu.

Kauppalain (355/1987) säännöksiä sovelletaan tässä luvussa tarkoitettuun kauppaan siltä osin kuin tämän lain säännöksistä ei johdu muuta.

Eli käytännössä tässäkin keississä oikea etenemisjärjestys on reklamaation tekeminen ja kohtuullisen ajan antaminen siihen vastaamiseksi ja mahdollisen vian korjaamiseksi. Kaupan purku tai kauppahinnasta pidättäytyminen tulee kyseeseen vasta viimeisenä vaihtoehtona.

Comment

• r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2509
            • Länsirannikko

Ihan hyvä vastine EPDM:ltä. Pahempi asenneongelma tuntuu olevan monella muulla... vaikka julkinen lynkkaus hyvää ajanvietettä onkin.

Ramzez on viimeisimmissä täysin oikeassa, jokainen voi hiljaa itsekseen miettiä oikean ja väärän marssijärjestyksen eroa, asianosaiset varmaan saavat asian ihan keskenäänkin selvitettyä, joko kahdestaan tai viranomaisen avustuksella.
            Last edited by r.w.; 19-11-2012, 21:52.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

Panen pääni pölkylle ja lupaudun rauhanneuvottelijaksi. En ole EPDM:n sydänystävä, joten minua ei voi sen perusteella jäävätä.
              (haukkunut minua jobbariksi ja yrittänyt kusta mun muroihin autokauppojen suhteen)
              Uskallan silti väittää pystyväni TÄYSIN puolueettomasti yrittämään sopua autonharrastajien kesken. Enkä tarvi kuin kupin kahvia, asun niin lähellä, ettei tule kuluja.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• heiskate
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 424
                • Tammela

Täytyy nyt katsoa päästäänkö tässä puusta pitkään, mutta on tosiaan vittumaista, että autoa liikkeeseen viedessä siitä pitäis ottaa tosiaan miljoonia kuvia ja pystyä todistelemaan millainen se oli ennen asennukseen menoa. Aika heikoilla yhtäkkiä olisikin, jollei niitä olisi ottanut. Onneksi juolahti pihalla vielä mieleen, että mukava vertailla sitten ledien värieroa, että otanpa muutaman kuvan.

Todellakin luojan lykky, että niitä löytyy. Samoin on kyllä hienoa, että sähköpostit ovat kirjallisessa muodossa nähtävillä vaikka kuinka pitkään. Niistä kyllä selkeästi näkyy, että asenteesi on ollut koko ajan samalaista kuin tähän mennessä tänne postauksissasi ja ensimmäiset " rakentavat" ehdotukset sinulta tuli vasta nyt. No parempi vissiin myöhään, kuin ei milloinkaan.

Niin kuin olen topicin alusta lähtien sanonut, en olisi tällaiseen halunnut edes lähteä, enkä kai hitossa olisi lähtenytkään, jos olisit heti alkuun jotain järkevää ehdottanut. Se on todellakin myös niissä sähköposteissa nähtävissä, että viikon koitin asiallisesti hoitaa juttua, ennen kuin ilmoitin tekeväni tästä topicin tännekin. Ei tätä täällä olisi, jos olisit järkevä ollut, mutta piti olla itsepäinen kuin muuli. Miksi hitossa näkisin tällaisen vaivan, jollei syytä olisi ollut, en minä nyt sentään mikään mielipuoli ole?

Comment

• heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

Minun puolesta käy, vaikka en sinua tunnekaan ja voin luovuttaa kuvat ja sähköpostiviestittelyt käyttöön, jotta saat kokonaiskuvan tilanteesta. Jotenkin olisikin rauhallisempi mieli, jos antaa epdm:n vielä tilannetta hoitaa, että siinä on vähintään kolmaskin osapuoli valvomassa. Olis pitänyt vielä ottaa saakeli videokuvaakin noista listojen runttauksista, niin ei tarvitsisi noita epäilyjä epdm:n puolelta kuunnella.

Originally posted by TFV View Post
                  Panen pääni pölkylle ja lupaudun rauhanneuvottelijaksi. En ole EPDM:n sydänystävä, joten minua ei voi sen perusteella jäävätä.
                  (haukkunut minua jobbariksi ja yrittänyt kusta mun muroihin autokauppojen suhteen)
                  Uskallan silti väittää pystyväni TÄYSIN puolueettomasti yrittämään sopua autonharrastajien kesken. Enkä tarvi kuin kupin kahvia, asun niin lähellä, ettei tule kuluja.

Comment

• Esca
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1662
                    • Pirkkala

Olen alusta lähtien lukenut tätä topiccia vähän kummastuneena. Monta kertaa kyseisen yrityksen kautta tilaillut viime vuosina osia (viimeisin tilaus viime viikolla) ja en kertaakaan ole saanut negatiivista kokemusta.

Totuushan on se, että niin pienissä kuin myös isoissakin yrityksissä tätä samaa ilmenee. Päivittäin tapahtuu erimielisyyksiä automaailmassa. Ne erimielisyydet tulee kuitenkin selvittää rauhassa ja riittävän kattavasti ennen kun aletaan oikeasti viemään astetta radikaalimpaan sfääriin.

Tässä tapauksessa "shit really hit the fan". Toivon että löydätte ratkaisun ongelmaan.

Itse en ole koskaan arvostellut kirjaa pelkkien kansien perusteella. En aio henkilökohtaisesti boikotoida yritystä.

Comment

• Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

Tässä nyt selvästi on asiakkaalla ja yrittäjällä sukset ristissä ja tuskinpa me tänne foorumille objektiivista kuvausta tapahtuneesta koskaan saamme.

Suosittelen kuitenkin kummallekin osapuolelle asian rauhanomaista käsittelyä ja kärsivällisyyttä.

Asiaa olisi syytä kuitenkin lähteä purkamaan inhimillisillä ehdoilla. Viikko tuskin luokiteltaisiin "kohtuulliseksi ajaksi" virheen korjaamiseksi, joten nimimerkki heiskaten on syytä hieman toppuutella itseään vaatimustensa osalta. Et varsinaisesti ole vielä tässä vaiheessa oikeutettu purkamaan kauppaa ja saamaan rahojasi takaisin, koska virallisen reklamaationkin käsittääkseni teit vasta aivan hiljattain. EPDM:lle pitää antaa kohtuullinen aika virheen korjaamiseksi ja mahdollisten vahingonkorvausten selvittämiseksi.

Mitä tulee korivaurioihin, lähtökohtaisesti kuluttajansuojalaissa säädetään, että todistustaakka tällaisissa asioissa on palvelun tarjoajalla, eli tässä kohtaa yrittäjällä, ei asiakkaalla. Teoriassa siis asiakkaan ei pitäisi joutua valokuvaamaan autoaan yksityiskohtaisesti aina ennen korjaamolle vientiään. Spekuloida voi sitten aina sillä, mikä oikeastaan on yrittäjän ja mikä asiakkaan aiheuttamia vaurioita ja mitä vaurioita autossa on jo mahdollisesti ollut ennestään. Jos asiaa alettaisiin oikeudessa puimaan, joutuisivat molemmat todennäköisesti osittain maksamaan vahingot. Osittain siitä syystä, että asiakas todennäköisesti saa "paremman tuotteen" kuin alunperin hänellä oli.

Comment

• heiskate
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 424
                        • Tammela

Niin, mitenkähän voi olettaa saavansa ehjät osat tilalle, kun toinen ensin myöntää asennusvirheensä, mutta ei toisaalta ole valmis sitä hyvittämään? Nythän hän vasta ensimmäisen kerran olisi ollut asian eteen valmis jotain tekemään. Tosin nythän minun pitäisi todistaa, että auto oli kunnossa sinne viedessä. Onneksi se kyllä onnistuu.

Ja sen voi kyllä sanoa, että haluaisinpa nähdä sen kaverin, joka tuon listojen runttauksen nähdessään/jälkeen olisi vielä halukas samalle kaverille autonsa antamaan.

No tämän kaverin aiemmat postaukset nähtyään ja jos on hänen kanssaan asioinut, niin tietää kyllä, mistä tässä puhutaan. Siis voiko joku väittää, että nuo listat on oikeasti asianmukaisesti asennettu. Hänen mukaansa niissä ei edes ole mitään virhettä, vaikka kyllä tosiaan sokeankin pitäisi nähdä että on todellakin. Ja sitten jos hänelle todistetaan??? Että virhettä niissä on, niin seuraavaksi pitäisi todistaa, että ne on hänen asennuksessaan tulleet.

Menee naurettavaksi, mutta kuten sanottu onneksi ne todisteet kuvina löytyy.

Originally posted by _nixu_ View Post
                        No näinhän se on.

On ostettu työtä ja jos siinä on reklamoitavaa niin korjaamolle on annettava mahdollisuus korjata jälkensä.. Samoin osilla on takuu ja sehän meinaa että saa ehjät osat tilalle - ei rahoja takaisin automaattisesti :think

Comment

• TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

Originally posted by heiskate View Post
                          Minun puolesta käy, vaikka en sinua tunnekaan ja voin luovuttaa kuvat ja sähköpostiviestittelyt käyttöön, jotta saat kokonaiskuvan tilanteesta. Jotenkin olisikin rauhallisempi mieli, jos antaa epdm:n vielä tilannetta hoitaa, että siinä on vähintään kolmaskin osapuoli valvomassa. Olis pitänyt vielä ottaa saakeli videokuvaakin noista listojen runttauksista, niin ei tarvitsisi noita epäilyjä epdm:n puolelta kuunnella.
                          En tarvitse kuvia, en sähköposteja. Hoidamme vaan yhteistuumin auton siihen kuntoon kun se oli EPDM:lle tullessa. Toimivine ledeineen.
                          Edellyttäen tietysti, että myös EPDM hyväksyy minut "välimieheksi".

(mihinkähän tulin pääni pistäneeksi)
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• heiskate
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 424
                            • Tammela

Luulisi muuten, että 10 v. Yrittäjänä toimineena, katsoisi aloittaessaan mahdolliset virheet jo etukäteen sellaisista kohdista, joita laitteelee, ettei tarvitse sitten jälkikäteen tällaisia syytöksiä katsella.... Onneksi tuo meneekin kyllä tosiaan noin, että se todistustaakka on tosiaan yrittäjän puolella tällaisessa tilanteessa. Tosin minullehan sillä ei ole väliä, koska pystyn asian itsekin todistamaan.

Kuten monta kertaa sanottu, enpä minä ollutkaan heti kaikkia rahoja takaisin vaatimassa. Senkin voi hyvin alusta lähtien lukea, mutta tähän asti oli jo annettu yrittäjän puolelta se käsitys, että saan joka suhteessa nuolla näppejäni.

No se pisti kyllä maksavan asiakkaan sen verran vitutuksen valtaan, että tänään siis viikon päästä kun mitään ei ollut kuulunut, niin aloin jo vaatimuksia esittää.

No ihan hyvä, että minut on nyt ajettu puolustuskannalle? koska toisin kuin epdm, minä pystyn ja olen jo esittänytkin todisteita omalta puoleltani.

Epdm on laittanut topicin alkuun pari vittuiluviestiä ja nyt viikon jälkeen vasta ilmoittanut jonkinlaisista sovintohaluista, kunhan on ensin naureskellut reklamaatiolle jne. Myöntänyt virheitäkin nyt vaikka kuinka paljon, vaan ei tähän mennessä. Ja tämäkin myöntely mielestäni vähän vittuilutyyliin.

No kukin uskoo mihin haluaa, tosiaan positiivista, että enää ei tarvitse asioida ns. tyhjän ilman kanssa, vaan epdm on päässyt perheen parista ihmisten ilmoille.

Originally posted by Ramzez View Post
                            Tässä nyt selvästi on asiakkaalla ja yrittäjällä sukset ristissä ja tuskinpa me tänne foorumille objektiivista kuvausta tapahtuneesta koskaan saamme.

Suosittelen kuitenkin kummallekin osapuolelle asian rauhanomaista käsittelyä ja kärsivällisyyttä.

Asiaa olisi syytä kuitenkin lähteä purkamaan inhimillisillä ehdoilla. Viikko tuskin luokiteltaisiin "kohtuulliseksi ajaksi" virheen korjaamiseksi, joten nimimerkki heiskaten on syytä hieman toppuutella itseään vaatimustensa osalta. Et varsinaisesti ole vielä tässä vaiheessa oikeutettu purkamaan kauppaa ja saamaan rahojasi takaisin, koska virallisen reklamaationkin käsittääkseni teit vasta aivan hiljattain. EPDM:lle pitää antaa kohtuullinen aika virheen korjaamiseksi ja mahdollisten vahingonkorvausten selvittämiseksi.

Mitä tulee korivaurioihin, lähtökohtaisesti kuluttajansuojalaissa säädetään, että todistustaakka tällaisissa asioissa on palvelun tarjoajalla, eli tässä kohtaa yrittäjällä, ei asiakkaalla. Teoriassa siis asiakkaan ei pitäisi joutua valokuvaamaan autoaan yksityiskohtaisesti aina ennen korjaamolle vientiään. Spekuloida voi sitten aina sillä, mikä oikeastaan on yrittäjän ja mikä asiakkaan aiheuttamia vaurioita ja mitä vaurioita autossa on jo mahdollisesti ollut ennestään. Jos asiaa alettaisiin oikeudessa puimaan, joutuisivat molemmat todennäköisesti osittain maksamaan vahingot. Osittain siitä syystä, että asiakas todennäköisesti saa "paremman tuotteen" kuin alunperin hänellä oli.

Comment

• smo83
                              Banned
                              • Dec 2009
                              • 1988
                              • oulucity

Originally posted by EPDM View Post
                              Olen muutamia e65 7 sarja autoista vaihtanut mm vastaavat ledit ja muistelinkin että se onnistuisi hieman irrottamalla ja työntämällä umpio eteenpäin päästäkseen sen luukun kautta sisään vaihtamaan polttimo lediksi. Näin näissä facelift mallissa ei harmikseenkaan onnistu kun luukku onkin umpion alapuolella.
                              ei tullu mieleen soittaa asiakkaalle ja kertoa että tässä menee hieman kauemmin ja muutkin varatut työt pitäisi tehdä? olisit voinut ehdottaa myöhempää asennus ajan kohtaa ja eikä olisi tarvinut kiireelllä pilata.:think

edit jälki viisaus on helppoa mutta seuraavalla kerralla.
                              Last edited by duuk; 20-11-2012, 13:39. Reason: Ei liity tähän asiaan

Comment

• heiskate
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 424
                                • Tammela

Tuokin asia selvitettiin jo kyllä silloin perjantaina, jolloin hän tuota ledien vaihtoa jo yritti ja umpioita löysäili. Olisi parin kiinnitysruuvin häviämisen jalkeen jo pitänyt näköjään huomata mitä on edessä.

Senpä takia tuota aikaa maanantaille sitten sovittiin, jolloin saisin tuotua ne kesärenkaatkin mukana ja penkityskin sitten onnistuisi. Eli tuo selvisi jo perjantaina, että noin helpolla tuo asia ei onnistuisi, vaan puskurinkin joutuisi irroittamaan. Silti piti olla nopea ja helppo homma...

Originally posted by smo83 View Post
                                ei tullu mieleen soittaa asiakkaalle ja kertoa että tässä menee hieman kauemmin ja muutkin varatut työt pitäisi tehdä? olisit voinut ehdottaa myöhempää asennus ajan kohtaa ja eikä olisi tarvinut kiireelllä pilata.:think

ot taresta tulee vähintään reservin vänrikki

edit jälki viisaus on helppoa mutta seuraavalla kerralla.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎