Seat ibiza
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lapsuutesi autot joita ei näe enää liikenteessä.
Collapse
X
-
Originally posted by Homer View Post
Näitä Leylandeja oli lapsuus aikana postiautoinakin ja firmoilla,nykyään ei löydy ees romikselta vaikka ettis.
Toivottavasti se on vielä elossa jossain.
Comment
-
-
VW Passat B2:ta ei kyllä näe enää juuri missään, vaikka niitä on tuotu Suomeen vuoteen -88 asti. Melko erikoinen juttu - ovatkohan sitten vaan olleet niin kovia happanemaan? 80-luvun lopulla ja 90-luvun alkupuolella muistan noita paljon nähneeni.
Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Simca 1000 - hailakan vaaleansinisenä toki:
ja tietysti Renault 8, jonka S -mallissa oli vihaisen näköiset tuplavalot ja vakiosta piristetty 1108 cm3 kone.
Kireimmät versiot Simca 1000 Rallye II ja III sekä legendaarinen sinisorsa eli R 8 Gordini:
e46 330d touring -04
Ex: 1502 -75 Pastellblau
Comment
-
-
Kadett C Coupe
Näitä oli suvussa useampia kappaleita aikanaan, enää ei näy missään.
Volvo S80 D5
Golf IV Variant 02
BMW exlist: E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315
Comment
-
-
Originally posted by ///saMi View Post
Eipä näy liikenteessä enää noita vanhempia kaksovisia sierroja. Nettiautostakaan ei kovin montaa löydy.
Muistan kun tuollainen oli kaupassa uutena ja olihan se aivan mielettömän upea laite.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEIkös tuo sininen ole nyt kuitenkin RS500? XR4 on ihan lelu sen rinnalla...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Vanhat Saabit ovat hävinneet ja vähitellen tulevat häviämään lopullisesti, nyt kun tuotanto loppunut. Muistan elävästi ne 80-luvun ajat, kun Saabeja oli ja paljon. Kotimainen tuotanto sai verohelpotuksia ja iso "suomalainen" auto kelpasi moneen perheeseen.
Taisi olla 96 joka oli ensimmäinen Saabin suur suosikki, ainakin meidän maassa. Menestyi autolehitien testeissä loistavasti, ajettavuutta kehuttiin, tiloja ei niinkään. Vanhemmillani oli Saab 96 kun synnyin. Taitaa suurin osa olla romutettu aikoja sitten, muutama yksilö on turvassa harrastelijoiden autotalleissa. En muista milloin olisin viimeeksi nähnyt tienpäällä syöksysämpylää.
Saab 99 räjäytti pakan turbo tekniikalla, mutta ahdettuja versioita ei paljoa Suomessa näkynyt. Perus tekniikalla niitä oli sitäkin enemmän. Meidän perheessä ei ikinä ysiysiä ollut, mutta naapurustossa useita. Ei noitakaan enää oikein näe.
900-korimalli (ensimmäinen sukupolvi) taitaa olla monelle se tutuin vanha Saab. Mallia valmistettiin 70-luvun lopusta 90-luvun alkuun, joka on pitkä ikä autolle. Karvalakkimallit taitavat olla jo lähes kaikki paalattu, mutta välillä noita näkee vielä käyttöautoina liikenteessä. Hyvin varustelluista erikoismalleista (erit. Turbot) pyydetään uskomattomia hintoja täällä ja ulkomailla.
Vanhemmillani oli useampikin OG900-korinen 80-luvulla. Yksi oli viininpunainen 3-ovinen hyvin sporttisen näköinen kärry. Huoraportaatkin oli. Oli muuten lujia autoja, isä ajoi niillä puolimiljoonaa ympäri Suomea ja ainoastaan vetareita meni (tyyppivika).
Vuodesta 1984 valmistuttu 9000 oli jo kallis auto, mutta ilmeisesti omassa hintaluokassaan myi ihan hyvin, kun niitäkin näkyi aikanaan liikenteessä kohtalaisesti. Isä ajoi aikanaan tylppäkeulaista prefacelift tonnaria. Käytettynä ostettu auto oli melko arvokas, vaikka ei ollut erityisemmin varusteltu.
Tonnari oli hieno laite. Nykymittapuunkin mukaan todella hiljainen auto. Ei siinäkään ikinä mitään vikaa ollut tekniikkapuolella. Ilmastointi oli harvinaista. Nyt vanhemmat tylppäkeulaiset mallit ovat jo kadonneet katukuvasta, mutta viimeisiä viistokeulaisia malleja näkyy vielä tien päällä.
BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Isäntä teki autokauppaa 10v kotipihalta nii melko paljo on lueteltavaa mitä ei nykyään enää maantiellä näy. Tässä ny yks mikä jäi mieleen.
Peugeot 405 (näitä meni meidän pihan kautta -90 luvulla satoja)
Originally posted by Nupe68 View Postja tietysti Renault 8, jonka S -mallissa oli vihaisen näköiset tuplavalot ja vakiosta piristetty 1108 cm3 kone.
Kireimmät versiot Simca 1000 Rallye II ja III sekä legendaarinen sinisorsa eli R 8 Gordini:
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Originally posted by beemers View PostPeugeot 405 (näitä meni meidän pihan kautta -90 luvulla satoja)
Originally posted by beemers View PostKotopihaltahan löytyy kaksi kappaletta R8 Gordineita vaikka omassa nuoruudessa en niitä ole liikenteessä nähnyt Enämmän meidän isän aika kauden vehkeitä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment