Vaikka tähänkin topicciin tuli pari kertaa avauduttua, niin saihan sen bemarinkin lopulta ostettua. Perjantaina koneella Tukholmaan, myyjä auton kanssa kentällä vastassa, auton tutkiminen ja koeajoa samalla kun ajeltiin myyjän kämpille, rahojen ja papereiden vaihtelu, firman toimistolle vielä muutamaksi tunniksi töihin, klo 17 lautalle takaisin Suomeen ja lauantaiaamuna Helsingissä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus II
Collapse
X
-
Originally posted by TNT View PostEi se mene päästöistä läpi. Nyt Spetkellä askartelun alla uusi katti jos sillä tulis kuntoon.
7k ei oma budjetti tälle tulevalle autolle ole. 3-4k pitäisi irrota. Jos ei bemaria löydy ostan taas mersun.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Kyllä tää taas vaikealta tuntuu. Syykin on tietty sama kuin aina. Persaukisuus. E38 Seiskaa teki mieli, nyt kun on kolme yksilöä (728, 730 ja 740) koeajanut ja koeajanut yhden S80 Volvon (2,9 vapari), niin jotenkin se vaan vetää tuon Vollen suuntaan. Jotenkin selkeämpi ja nätimpi kuljettajan ympäristö ja yhtä mukavat kyydit kuitenkin antaa. Takavetoa tekisi mieli, mutta kaikkea ei voi saada.
En tiedä miten paljon pitäisi pistää rahaa kiinni, että saisi ruosteettoman ja kaikinpuolin siistin seiskan. Koeajetuista 728 oli nettiauton 2. kallein koeajohetkellä ja 740 kallein. Molemmissa kukkaa.
Eikä taida 540ia E39:ssä tilanne olla sen parempi - tai sitten hinnat karkaa taivaisiin.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Kävin viimeksi nyt illalla keskustelun AnttiO:n kanssa miksi jatkan vieläkin ajoa tuolla wanhalla sotaratsullani. Kyse ei ole rahasta tai lähinnä sen puutteesta, vaan priorisoinnista.
10k€ välirahalla saan samanlaisen, kuin nykyinen. Pari vuotta uudempi, mutta tuskin edes vähemmän ajettu tai edes yhtä hyvin varustettu.
20k€ välirahalla päästäisiin jo melkein uusiin tai ihan uusiin pirsseihin käsiksi. Tosin ei vielä sellaisiin millä ajaisin seuraavat 5-10 vuotta kuten nykyisellä.
30k€ välirahalla saisin auton, joka todellakin kelpaisi piiiiitkäksi aikaa. Tällä rahalla vaan saa tehtyä niin hemmetisti paljon hyödyllisempääkin, kuin ajella hienolla autolla, joka pudottaa arvoaan 5000€ vuodessa vaikkei sillä ajaisi metriäkään.
Kyse on ihan puhtaasti arvovalinnoista. Minunkin on pakko päivittää pirssini jossain vaiheessa, koska nykyinen alkaa ikääntyä. Olen oikeasti dilemman edessä ostanko auton mistä haaveilen vai olenko järkevä ja ostan auton joka on minulle järkevä.
Luulisi, että valinta olisi helppoa jos budjettia riittää. Sitä se ei kuitenkaan ole, koska sen saman rahan voi laittaa tuottamaan ja se taas helpottaa elämää kummasti pidemmässä juoksussa.
EDIT: Täsmennettäköön, että puolentoistavuoden sairasloma onnettomuuden seurauksena ja kolmista YT-neuvotteluista selviäminen tekee vähän varovaiseksi. Enää en pidä mitään itsestäänselvyytenä ja sellaista asiaa, kuin " vakituinen työpaikka " ei ole olemassakaan.Last edited by Quatzal; 29-09-2013, 07:37.
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostKyllä tää taas vaikealta tuntuu. Syykin on tietty sama kuin aina. Persaukisuus. E38 Seiskaa teki mieli, nyt kun on kolme yksilöä (728, 730 ja 740) koeajanut ja koeajanut yhden S80 Volvon (2,9 vapari), niin jotenkin se vaan vetää tuon Vollen suuntaan. Jotenkin selkeämpi ja nätimpi kuljettajan ympäristö ja yhtä mukavat kyydit kuitenkin antaa. Takavetoa tekisi mieli, mutta kaikkea ei voi saada.
En tiedä miten paljon pitäisi pistää rahaa kiinni, että saisi ruosteettoman ja kaikinpuolin siistin seiskan. Koeajetuista 728 oli nettiauton 2. kallein koeajohetkellä ja 740 kallein. Molemmissa kukkaa.
Eikä taida 540ia E39:ssä tilanne olla sen parempi - tai sitten hinnat karkaa taivaisiin.
Itse en kyllä pidä lähellekkään seiskan veroisena molemmilla ajaneena.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOletko ihan tosissasi tuon volvon kanssa?Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Kyllä minun makuun E38 vie voiton S80 volvosta. Ei se volvo huonokaan ollut mutta silti ennemmin E38. Voi olla ehkä syy siinäkin mihin merkkiin on tottunut vuosien varrella sotkeutumaan.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Vaikea sanoa. Ei mulla koskaan ole Volvoa ollut. Kolme Bemaria ja 2 saman merkin moottoripyörää. Viime talven ajoin kyllä Volvolla (C70), muttei se ollut oma. Ehkä mä olen kyllästynyt tuohon E34, 38, 39 interiööriin yms. tai jotain ja Vollessa on sitten jotain tuoretta. Makuasioita. Ja henkimaailman.
Taidan ostaa Chevyn Capricen kun en muutakaan keksi...Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostJos vaihtoehtona on hyvä E38 niin en kyllä ymmärrä miksi volle? Paitsi jos $$$ on ratkaiseva tekijä.
Mä en kauheasti näe eroa ajotuntumassa, hiljaisuudessa yms. noiden E38/S80 välillä ja kuten sanoin koen tuon Volvon ohjaamon miellyttävämpänä. En mä silti vielä ole ihan hylännyt toivoa löytää sopiva E38.
Nyt juuri tuntuu siltä ettei löydy yhtään mitään.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostEipä noissa hinnoissa suuria eroja ole, mutta tuntuu olevan kohtuuttoman vaikeaa löytää ruosteeton E38 ja taas päinvastoin yhtä vaikeaa löytää ruostunut S80 Volle. Kääntösäteessä Volvoissa on isohko ero riippuen rengastuksesta, millä tehtaalta lähtenyt (eri stopparit tukivarsissa). Meillä on yksi mkII V70 jossa on ihan kunnon kääntösäde, vastaavasti ex C70 oli ihan kauhea, siinä oli pikemmin kaartosäde.
Mä en kauheasti näe eroa ajotuntumassa, hiljaisuudessa yms. noiden E38/S80 välillä ja kuten sanoin koen tuon Volvon ohjaamon miellyttävämpänä. En mä silti vielä ole ihan hylännyt toivoa löytää sopiva E38.
Nyt juuri tuntuu siltä ettei löydy yhtään mitään.
En ymmärrä, ruosteisia 38ja kyllä näkee mutta ne on yleensä kyllä muutenkin ryöttäsessä kunnossa. Omanikin kun ostin niin heti ensimmäinen oli ruosteeton, jonka sitten ostinkin. Nyttemmin toiseen takaoveen ilmaantunut pieni kukka. Kaveri osti pari vuotta sitten e38:n ja se on edelleenkin ruosteeton. Mistä hintaluokasta peliä oikeen haetaan? :think
esim. tuo -> http://www.nettiauto.com/bmw/740/5940454
en kyllä kuvista erota mitään ruosteeseen viittaavaa :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Eipä noista kuvista (nettiauton) mitään osaa sanoa. Kolmesta seiskasta on lyhyeltä ajalta koeajokokemus ja niistä jokaisessa oli enemmän tai vähemmän ruostetta.
1. 730, hintaluokka n. +3te ja muutenkin rokattu, eli ymmärrän ruosteenkin.
2. 728, hintaluokka n. 6te, ovien alareunat ruosteessa, yleisilmeeltään siisti kauempaa ja sisältä, mutta aika paljon erilaisia naarmuja ja kolhuja muutenkin korissa.
3.) 740, pyynti n. 10te, takakaarissa ja takaluukussa ruostekohtia - ehkä saisi vielä pelastettua - mutta mitä mahtaa olla helmojen alla / takana.. Lisäksi iso lommo toisen munuaisen alla ja munuainen liimattu kasaan.
Tuo viimeisin oli tämä: http://www.nettiauto.com/bmw/740/5656824 Eipä tuostakaan kuvista mitään huomaa.
Tässä juuri mietin teenkö tuosta jotain tarjousta silti vai en. Huoltohistoriaa ei ole, sisustassa pieniä virheitä, irrallisia osia jne. Juttelee vain saksaa (saa kyllä vissiin muutettua jostain asetuksista), joku punainen valo vilkuttelee ajon aikana navin yllä jne.
Ei oikein tiedä mitä tuosta uskaltaisi tarjota...
Kyllä mä hyvästä yksilöstä olisin valmis maksamaan sen 7, ehkä 8te.Last edited by Tenox; 01-10-2013, 17:01.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostEipä noista kuvista (nettiauton) mitään osaa sanoa. Kolmesta seiskasta on lyhyeltä ajalta koeajokokemus ja niistä jokaisessa oli enemmän tai vähemmän ruostetta.
1. 730, hintaluokka n. +3te ja muutenkin rokattu, eli ymmärrän ruosteenkin.
2. 728, hintaluokka n. 6te, ovien alareunat ruosteessa, yleisilmeeltään siisti kauempaa ja sisältä, mutta aika paljon erilaisia naarmuja ja kolhuja muutenkin korissa.
3.) 740, pyynti n. 10te, takakaarissa ja takaluukussa ruostekohtia - ehkä saisi vielä pelastettua - mutta mitä mahtaa olla helmojen alla / takana.. Lisäksi iso lommo toisen munuaisen alla ja munuainen liimattu kasaan.
Tuo viimeisin oli tämä: http://www.nettiauto.com/bmw/740/5656824 Eipä tuostakaan kuvista mitään huomaa.
Tässä juuri mietin teenkö tuosta jotain tarjousta silti vai en. Huoltohistoriaa ei ole, sisustassa pieniä virheitä, irrallisia osia jne. Juttelee vain saksaa (saa kyllä vissiin muutettua jostain asetuksista), joku punainen valo vilkuttelee ajon aikana navin yllä jne.
Ei oikein tiedä mitä tuosta uskaltaisi tarjota...
Kyllä mä hyvästä yksilöstä olisin valmis maksamaan sen 7, ehkä 8te.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment