Oli aikaisemmin pohdintaa veropäätöksestä täällä ja näin kävi. M3 2008 64tkm vero oli n:21300€. Muuttoauto niin maksuun jäi n: 7800€. Ihan tyytyväinen olen päätökseen.
Varmasti, tuo 21300e olisikin ollut vatullinen määrä maksaa veroja....
Oli aikaisemmin pohdintaa veropäätöksestä täällä ja näin kävi. M3 2008 64tkm vero oli n:21300€. Muuttoauto niin maksuun jäi n: 7800€. Ihan tyytyväinen olen päätökseen.
Siinä on veroprosentti väärin joten aihetta valitukseen löytyy vaikka olisi tullut halvemmalla kun oletit.
Nyt kun tuossa teen noita valituksia koskien näitä 2003 tuotuja kamppeita, tuli mieleeni tätä lukiessa, että onkos tuo elv, joka ilmeisesti oli naamioitu autoveron sisälle, mahdollista saada nyt takaisin valittamalla? Kyseessä siis e61 530d, joka tuotiin ja verotettiin vuonna 2010?
Korkeimman oikeuden presidentin Pauliine Koskelon henkilökohtainen kanta Tullin menettelyyn tuontiautojen verohyvityksessä on otettava vakavasti (AL 23.7.).
Kyse on tasa-arvoisesta lain tulkinnasta, ja korkeimman oikeuden ratkaisuja on myös valtion noudatettava.
Korkein oikeus antoi heinäkuussa ennakkopäätöksen, jonka mukaan Suomen Tulli toimi vastoin EU-oikeutta. Verotuksen syrjivyyden kieltoa ei noudatettu.
Tästä huolimatta Tulli on kieltäytynyt maksamasta kymmenille tuhansille autoilijoille korvausta vuosina 2002-2005 lainvastaisesti peritystä arvonlisäverosta. Tulli väittää korvausajan vanhentuneen.
Kansalaisten oikeuskäsitys ei Tullin toiminnasta vahvistu, pikemminkin päinvastoin.
Tulli eli itse asiassa Suomen valtio yrittää välttää kymmenien miljoonien eurojen palautukset, vaikka päätös maksamisesta on saatu nyt korkeimmalta mahdolliselta oikeusasteelta.
Tuontiautojen verotuksen ristiriita EU-oikeuden kanssa on ollut voimassa jo yli kymmenen vuotta.
Moni voi ajatella aivan oikeutetusti, että jos valtionorganisaatio nimeltä Tulli jättää noudattamatta selvästi sille määrättyä oikeuden tuomiota, ei kansalaisten käsitys lain oikeudenmukaisuudesta ainakaan vahvistu.
Erityisen kummallista on, ettei KKO:n käsittelyssä tajuttu autoverojutun vaikutusten laajuutta. Asia koskee todella tuhansia ihmisiä.
Ajatus siitä, että kukin autoverotuksessa vääryyttä kokenut joutuisi itse aloittamaan oikeuskäsittelyn palautusten saamiseksi oikeudessa on järjetön.
Suomen pitäisi olla oikeusvaltio.
Ei yksittäistä ihmistä voi vaatia ottamaan mittavaa henkilökohtaista rahallista riskiä, jotta hän saisi oikeudessa selvässä tapauksessa arvonlisäveron palautuksen.
Suomen valtio on vitkutellut tuontiautojen verotuksessa EU-säädöksiä vastaan aivan liian kauan. EU-oikeuden kanssa ristiriidassa olevaa arvonlisäverojärjestelmää on pidetty tarkoituksella yllä, jotta valtio on saanut kerättyä rahaa kassaansa.
EY-tuomioistuin totesi vuonna 2002, ettei Suomeen tuoduista autoista peritty maksu täytä EU:n arvonlisäverolle asettamia vaatimuksia. Suomi kuitenkin jatkoi maksun perimistä nimellä ei-arvonlisävero.
Tullin menettely on osaltaan vaikuttanut siihen, että Suomen autokauppa ja -kanta on vääristynyt. Asialle pitäisi vihdoin jo tehdä jotain.
Meillä on verotuksen takia Euroopan kalliimmat autot, eivätkä autot uusiudu tarvittavan nopeasti.
Käytössä olevien henkilöautojen keski-ikä on Suomessa eurooppalaisittain korkea eli yli 12 vuotta, joka vaarantaa jo liikenneturvallisuutta.
Yli 2kk on kulunut, eikä Tulli ole saanut vieläkään toimitettua veropäätöstä niinkin harvinaisesta autosta, kuin E30 318i vm.1988:sta. Ei sillä, että mulla jokin hätä olis. Ajelen tarrakilvillä vaikka vuoden, jos niikseen tulee. Ihmettelen vaan, kuinka tuollaiseen autoon kestää veropäätöksen teko näin kauan. Menisivät raukat nettiautoon, hakisivat sieltä sen 500-700€:n ritsan ja siinä se. Terveisiä Tulliin: Olette te harvinaisen saamatonta porukkaa siellä
Olen kirjoittanut tuon edellisen 27.6. Tänään on tuostakin jo lähes kuukausi kulunut, eikä veropäätöksestä ole hajuakaan
Ajolupa meni umpeen maanantaina, mutta ihan samalla tavalla se auto lähti tuosta aamulla käyntiin, vaikkei tarralapuissa olekaan "virtaa". Hymyssä suin päästelen menemään, eipähän tule ihan heti käyttövero maksuun
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Olen kirjoittanut tuon edellisen 27.6. Tänään on tuostakin jo lähes kuukausi kulunut, eikä veropäätöksestä ole hajuakaan
Ajolupa meni umpeen maanantaina, mutta ihan samalla tavalla se auto lähti tuosta aamulla käyntiin, vaikkei tarralapuissa olekaan "virtaa". Hymyssä suin päästelen menemään, eipähän tule ihan heti käyttövero maksuun
Saat uuden 3 kk luvan jos haet tullista,
tulee tosin kustannuksia se 16,60 kun pitää uudet tarrat hakea...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
YLE
Selvitämme autoveroasiaa. Korkeimman oikeuden mielestä tulli on perinyt laittomasti veroa autoja maahantuoneilta ihmisiltä. Tulli on kieltäytynyt maksamasta rahoja takaisin, koska sen mukaan vahingonkorvausaika on mennyt umpeen.
70 milj€€naa sanoi tullimiäs.
Menee tulli konkurssiin, sanon mä. Viimeksi kun pilasivat viinikaupan viinit väitti niäminen että joutuvat lomauttamaan henkilökuntaa kun rahat menee omista. Vatun pösilö.
" Aiotteko luopua vanhenemispykälään vetoamisesta ja maksaa verot vapaaehtoisesti takaisin, tullin pääjohtajan sijainen Jyrki Linna?
– Emme. Miksi?
– Kyseessä on rahallisesti tärkeä asia ja siksi tämä täytyy katsoa kunnolla lävitse.
– On syytä varmistua siitä, ettei kolmen vuoden kanneaika (takaisinmaksuissa) ole mennyt umpeen. KKO:n Koskelon lausunnossa pyydetään tullilta kohtuutta. Jätättekö lausunnon huomiotta?
– Tällä hetkellä kyllä.
– Selvää on, että asiasta jatketaan keskustelua. Kun ministeriössä ja tullissa ovat kaikki taas töissä, niin varmasti asiaan palataan, Linna sanoo."
Nuo ihmiset saa aika monen suomalaisen vihat niskoilleen kun ne jatkaa tuota törkeää petostaan, alkaakohan edes siinä vaiheessa kellot soimaan kun pitää ruveta soittelemaan supolle vartiointi-vuoroista.
Comment