Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeniitti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 574
    • 127.0.0.1

    Kysäistäänpä parista vekottimesta, että kannataako valittaa?

    1. Vuonna 2011 verotettu 2002 käyttöönotettu 318i. Vero% päästöjen mukaan 31,6% ja euroissa 2300 muistin mukaan.

    2. Vuonna 2011 verotettu 2007 käyttöönotettu Audi A4 Avant 2.0TDI. Vero% päästöjen mukaan 28,7% ja euroissa 3-7000 (ei mitään muistikuvaa) muistin mukaan.

    3. Vuonna 2013 verotettu 2002 käyttöönotettu Saab 9-5 2.2TID. Vero% päästöjen mukaan 31,2% ja euroissa 1300 muistin mukaan.

    Kannattaako näitä vähäpäästöisiä ja 2001 jälkeen käyttöönotettuja ajatellakaan valittavansa?

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2175
      • Kuopio

      Eli nyt laitan, että en hyväksy vastinettani. Vaateeni pysyvät samoina. Sitten tulli kehottaa valittamaan hallinto-oikeuteen?

      Se tuossa tietysti oli, että tullin mukaan autoverotusta ei voida perua, koska auto on jo rekisteröity (perustuen siihen ja siihen lakiin). Täytyisikö tuo muuttaa, sitten että "Autoveroa on korjattava seuraavasti..." ?
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2175
        • Kuopio

        Originally posted by zeniitti View Post
        Kysäistäänpä parista vekottimesta, että kannataako valittaa?

        1. Vuonna 2011 verotettu 2002 käyttöönotettu 318i. Vero% päästöjen mukaan 31,6% ja euroissa 2300 muistin mukaan.

        2. Vuonna 2011 verotettu 2007 käyttöönotettu Audi A4 Avant 2.0TDI. Vero% päästöjen mukaan 28,7% ja euroissa 3-7000 (ei mitään muistikuvaa) muistin mukaan.

        3. Vuonna 2013 verotettu 2002 käyttöönotettu Saab 9-5 2.2TID. Vero% päästöjen mukaan 31,2% ja euroissa 1300 muistin mukaan.

        Kannattaako näitä vähäpäästöisiä ja 2001 jälkeen käyttöönotettuja ajatellakaan valittavansa?
        Ei kai tuohon oikein voi kukaan sun puolesta vastata. Laske nyt vaikka, että saat korjattua kenties sen autoveroprosentin 27 %:iin (tai 28 %:iin) ja paljonko se 1-4 % ero tuosta verosummasta tekee. Sitten mieti miten iso raha se sinulle on ja maksaako se vaivansa.

        Tai voihan sitä olla periaatteen mies ja vääntää vaikka 1€:sta, jos on kyllästynyt tuon virkamieskoneiston kettuiluun.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          kilautin tulliin ja kysyin oikaisuvaatimusteni perään. Kertoivat, että nämä prosenttioikaisuvaatimukset odottavat KHO:n ratkaisua ja niitä aletaan työstämään "kun saadaan ohjeet".

          nyt kun vielä tietäis että millä aikataululla KHO aikoo käsitellä asian.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Landshark
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 65

            Originally posted by zeniitti View Post
            Kysäistäänpä parista vekottimesta, että kannataako valittaa?

            1. Vuonna 2011 verotettu 2002 käyttöönotettu 318i. Vero% päästöjen mukaan 31,6% ja euroissa 2300 muistin mukaan.

            2. Vuonna 2011 verotettu 2007 käyttöönotettu Audi A4 Avant 2.0TDI. Vero% päästöjen mukaan 28,7% ja euroissa 3-7000 (ei mitään muistikuvaa) muistin mukaan.

            3. Vuonna 2013 verotettu 2002 käyttöönotettu Saab 9-5 2.2TID. Vero% päästöjen mukaan 31,2% ja euroissa 1300 muistin mukaan.

            Kannattaako näitä vähäpäästöisiä ja 2001 jälkeen käyttöönotettuja ajatellakaan valittavansa?
            Baijerin Mutterin Wirityksestä saa takaisin useita kymppejä tai matalia satasia.
            Audi on varsinainen helmi - yli tonni pitäisi tulla?
            Saabista saa takaisin useita kymppejä tai korkeintaan pari sataa.

            Mutta - varastettuja euroja nuokin ovat!

            Valittaminen ei maksa mitään (paitsi tulostuksen ja postituksen + kirjekuoren) joten kannattaa valittaa ehdottomasti. Valmiit valituslomakkeet saa täältä; [email protected]

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by Landshark View Post
              Baijerin Mutterin Wirityksestä saa takaisin useita kymppejä tai matalia satasia.
              Audi on varsinainen helmi - yli tonni pitäisi tulla?
              Saabista saa takaisin useita kymppejä tai korkeintaan pari sataa.

              Mutta - varastettuja euroja nuokin ovat!

              Valittaminen ei maksa mitään (paitsi tulostuksen ja postituksen + kirjekuoren) joten kannattaa valittaa ehdottomasti. Valmiit valituslomakkeet saa täältä; [email protected]
              Mitenkä tosta audista sais noin paljon? Mulla on pari noita uudempia dieseliä tai muuten pikkupäästöistä ja niissä tämä "viimeisin" päästöperusteinen veroprosentti on pienempi mitä "yleinen" tai aikasemin käytössä ollut veroprosentti.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6707
                • PK-seutu

                Originally posted by BeamR View Post
                kilautin tulliin ja kysyin oikaisuvaatimusteni perään. Kertoivat, että nämä prosenttioikaisuvaatimukset odottavat KHO:n ratkaisua ja niitä aletaan työstämään "kun saadaan ohjeet".

                nyt kun vielä tietäis että millä aikataululla KHO aikoo käsitellä asian.
                Mielessä käy väkisinkin se, että kannattaisiko 2010 verotetusta prosenttiherkusta E46 M3:sta laittaa valitusta sisään _ennen_ kuin KHO:lta päätöksiä taas tulee. Ettei tulli voisi ainakaan vedota johonkin huuhaapohjalta keksittyyn "miksette laittaneet asioita vireille ajoissa, enää ei voi!" -tyyliseen asiaan.

                Vaiko odottaako vuoden loppuun ja katsoo mahdolliset uudet tuulet sitä ennen...
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Landshark
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 65

                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Mitenkä tosta audista sais noin paljon? Mulla on pari noita uudempia dieseliä tai muuten pikkupäästöistä ja niissä tämä "viimeisin" päästöperusteinen veroprosentti on pienempi mitä "yleinen" tai aikasemin käytössä ollut veroprosentti.
                  Autoverolaki 2003

                  6 §

                  Uutena tai vuoden 2002 jälkeen valmistetun käytettynä verotettavan

                  1) henkilöauton ja muun 10 a §:n 1 momentissa tarkoitetun auton vero on 28 prosenttia auton verotusarvosta vähennettynä 650 eurolla, jos ajoneuvo on muulla käyttövoimalla kuin dieselöljyllä käytettävä, tai 28 prosenttia vähennettynä 450 eurolla, jos ajoneuvon käyttövoimana on dieselöljy




                  Jos ei nyt tonnia niin ainakin vähintään 450 € ... Riippuu alkuperäisen veron määrästä, mitä alkuperäinen kysyjäkään ei hahmottanut?

                  Comment

                  • Landshark
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 65

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Mielessä käy väkisinkin se, että kannattaisiko 2010 verotetusta prosenttiherkusta E46 M3:sta laittaa valitusta sisään _ennen_ kuin KHO:lta päätöksiä taas tulee. Ettei tulli voisi ainakaan vedota johonkin huuhaapohjalta keksittyyn "miksette laittaneet asioita vireille ajoissa, enää ei voi!" -tyyliseen asiaan.

                    Vaiko odottaako vuoden loppuun ja katsoo mahdolliset uudet tuulet sitä ennen...
                    2010 verotettu PITÄÄ laittaa kierrokselle ennen vuodenvaihdetta. Muuten menetät kaikki oikeutesi palautuksiin

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6707
                      • PK-seutu

                      Originally posted by Landshark View Post
                      2010 verotettu PITÄÄ laittaa kierrokselle ennen vuodenvaihdetta. Muuten menetät kaikki oikeutesi palautuksiin
                      Aivan. Tarkoitinkin, että laitanko homman tulille nyt, vai joulukuun puolessa välissä..
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by BeamR View Post
                        kilautin tulliin ja kysyin oikaisuvaatimusteni perään. Kertoivat, että nämä prosenttioikaisuvaatimukset odottavat KHO:n ratkaisua ja niitä aletaan työstämään "kun saadaan ohjeet".
                        nyt kun vielä tietäis että millä aikataululla KHO aikoo käsitellä asian.
                        Niin, minulle on nyt epäselvää mikä ihmeen kiire on niitä CO2 prosenttioikaisuvaatimuksia väsätä juuri nyt?
                        1. KHO antanee piakkoin päätöksen saako Tulli valittaa KHO:hon autoverosian Jaguar casessa
                        2. jos nyt aloittaa prosessin, voi käydä jopa niin, että päädytään HAO:hon, joka siis voi hylätä prosenttikorjauksen, vaikka Kotkassa toisin päätettiinkin. Silloin joutuu tekemään KHO:hon anomuksen, että case otetaan KHO:hon, muuten jää rahat saamatta.

                        Itse ainakin odotan joulukuulle. Jos silloin ei tule tuota KHO:n päätöstä, niin tokihan laitan paperit sisään niistä, joissa case menisi muuten vanhaksi.
                        Sekin on mahdollista, että KHO EI anna valituslupaa Töllille, silloin paperit kannattaa laittaa hetimiten sisään. Tulli tuskin vapaaehoisesti palauttaa yhtään mitään.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Eli nyt laitan, että en hyväksy vastinettani. Vaateeni pysyvät samoina. Sitten tulli kehottaa valittamaan hallinto-oikeuteen?
                          Juu.

                          Originally posted by BeamR View Post
                          kilautin tulliin ja kysyin oikaisuvaatimusteni perään. Kertoivat, että nämä prosenttioikaisuvaatimukset odottavat KHO:n ratkaisua ja niitä aletaan työstämään "kun saadaan ohjeet".

                          nyt kun vielä tietäis että millä aikataululla KHO aikoo käsitellä asian.

                          KHO varmaan "käsittelee" jo tänä vuonna. Siis co2prosenttisekoilun.

                          ELV-palautussekoilu taas on luvattu 30.9. mennessä. Mutta vain käräjäoikeudessa. Tullin perkele on siitäkin luvannut valittaa. Kun päätös on suotuisa pitäisi tullin kitinät kolmen vuoden valitusajoista loppua myös muitten rikkomuksien osalta.

                          Kannattaa laittaa valitukset sisään silloin kun on niihin "virtaa". Ettei käy niingo entiselle miehelle ettei vaan jaksanut...

                          Comment

                          • zeniitti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 574
                            • 127.0.0.1

                            Originally posted by Landshark View Post
                            Autoverolaki 2003

                            6 §

                            Uutena tai vuoden 2002 jälkeen valmistetun käytettynä verotettavan

                            1) henkilöauton ja muun 10 a §:n 1 momentissa tarkoitetun auton vero on 28 prosenttia auton verotusarvosta vähennettynä 650 eurolla, jos ajoneuvo on muulla käyttövoimalla kuin dieselöljyllä käytettävä, tai 28 prosenttia vähennettynä 450 eurolla, jos ajoneuvon käyttövoimana on dieselöljy




                            Jos ei nyt tonnia niin ainakin vähintään 450 € ... Riippuu alkuperäisen veron määrästä, mitä alkuperäinen kysyjäkään ei hahmottanut?
                            Pitää kaivaa noi päätökset esiin, tuosta "tuontilistasta" puuttui muutama muukin, esim. 2001 330xd, verotettu 2013 huikealla päästöverolla. Ja yksi 2002 530d, verotettu 2012. Ja yksi 2001 525d, verotettu 2012. Onhan noita. Osa omia tuonteja, osa appiukon, osa vaimon siskon miehen. Toistakymmentä yhteensä.

                            Pitää vaan samalla rypistyksellä saada tehtyä kaikki, muuten ei pää kestä.

                            Jos joku vielä vastaa selkokielellä, mitä keissejä pitää tullille näyttää liittyen pelkästään tähän co2-sekoiluun? Mikä paperi, oliko jossain viestissä jo to-do-listaa?

                            Comment

                            • Landshark
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2006
                              • 65

                              Originally posted by zeniitti View Post
                              Pitää kaivaa noi päätökset esiin, tuosta "tuontilistasta" puuttui muutama muukin, esim. 2001 330xd, verotettu 2013 huikealla päästöverolla. Ja yksi 2002 530d, verotettu 2012. Ja yksi 2001 525d, verotettu 2012. Onhan noita. Osa omia tuonteja, osa appiukon, osa vaimon siskon miehen. Toistakymmentä yhteensä.

                              Pitää vaan samalla rypistyksellä saada tehtyä kaikki, muuten ei pää kestä.

                              Jos joku vielä vastaa selkokielellä, mitä keissejä pitää tullille näyttää liittyen pelkästään tähän co2-sekoiluun? Mikä paperi, oliko jossain viestissä jo to-do-listaa?
                              [email protected] ja saat paluupostissa valmiin lomakkeen + toimintaohjeet ...

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2175
                                • Kuopio

                                Tässä kirjallinen vastineeni:
                                Verotuksen peruuttamisesta
                                Koska verotuksen peruuttaminen ei ole mahdollista, vaadin verotusta oikaistavaksi tai korjattavaksi alkuperäisessä oikaisuvaatimuksessa mainitulla tavalla. Oikaisussa tahi korjauksessa vaadin huomioitavaksi, että siltä osin kun olen maksanut veroa liikaa, maksetaan minulle rahoistani käypää korkoa.

                                Verotusarvosta ja asian aikaisemmasta käsittelystä
                                Oikaisuvaatimuksessani pystyin aukottomasti osoittamaan, että autoni arvoa ei oltu onnistuttu määrittämään Tullin käyttämillä menetelmillä oikein, kun sitä oli pyritty tekemään kesän alussa ja koska kyseessä on avoauto.

                                Perusteluissa päätöksestä viitataan vain autoverolain 11 b §:n kohdan alkuun. Tämän jälkeen pykälässä kuitenkin selvästi sanotaan ”Jos käytetyn ajoneuvon verotusarvoa ei vähäisten markkinatietojen vuoksi voida määrittää 1 momentissa tarkoitetulla tavalla, vähittäismyyntiarvo voidaan toissijaisesti määrittää vastaavan uuden ajoneuvon yleisen vähittäismyyntiarvon perusteella määritettävästä arvosta, joka saadaan alentamalla arvoa ajoneuvon iän perusteella yhdellä prosentilla kuukautta kohden kunkin edellisen kuukauden loppuun lasketusta jäännösarvosta. Mallikohtaisesti voidaan soveltaa myös tästä poikkeavaa arvonalenemisen laskennallista määrää, jos markkinatietoja koskevan tilastollisen aineiston perusteella on perusteita poiketa oletuksena olevasta arvon alenemasta ja jos käytettävissä olevan tiedon perusteella ei kuitenkaan voida asianmukaisesti määrittää verotettavaa ajoneuvoa vastaavan ajoneuvon yleistä vähittäismyyntiarvoa. Ajoneuvon ikä määrätään tätä pykälää sovellettaessa täysin kuukausin sen ajan perusteella, jonka ajoneuvo on ollut sekä rekisterissä että käytössä.*(29.12.2006/1450)”. Näin ollen 2007 vuosimallin 335i avoauton arvoa määrittäessä voidaan hyvin soveltaa 2007 vuosimallin 335i coupen arvoa ja sen arvon alenemista, mistä löytyy riittävät markkinatiedot. Molemmille malleille löytyy uuden ajoneuvon hintatiedot ja ei ole mitään syytä olettaa niiden arvojen käyttäytyvän markkinoilla eri tavalla, sillä ne ovat täysin toisiaan vastaavia malleja.

                                Autoverolain 11 c §:ssä mainitaan lisäksi ”Yleinen vähittäismyyntiarvo Suomessa voidaan tarvittaessa määrittää Suomen ajoneuvomarkkinoista saadun tiedon lisäksi muiden maiden ajoneuvomarkkinoista saatujen tietojen perusteella.”, joka on myös sopiva menetelmä tässä, koska Saksan markkinoilta selviää helposti, että 335i cabriolet ja coupe ovat samoissa hinnoissa/arvoissa. Myös Italian markkinat ovat hyvä vertailukohta, koska siellä vuoden ajat eivät saa aikaan pyyntihintakuplia. Saksan ja Italian markkinatiedot pyynneistä löytyvät osoitteesta www.mobile.de. Jos haluatte, voin kyllä valita teille sieltä vertailumallit ja lähettää vaikka sähköpostitse suorat linkit.

                                Autoverolain 11 c §:ssä ohjeistetaan myös, että ”Yleistä vähittäismyyntiarvoa ei voida yksinomaan määrittää etuyhteydessä keskenään olevien ostajan ja myyjän välisten hintojen eikä poikkeuksellisissa markkinaolosuhteissa määräytyvien hintojen perusteella.”. Jos avoautojen pyyntihintoja katsotaan touko- tai kesäkuussa auton arvoa laskettaessa valmiilla yleiskaavalla, joka on suunniteltu ns. normaaleja markkinapyyntihintoja käsittävien autojen arvon määrittämiseen, toimitaan väistämättä tämän pykälän vastaisesti! Tässä jos missä on kyse poikkeuksellisista markkinaolosuhteista.

                                Vetoatte markkinoiden elämiseen jatkuvasti. Toivoisin, että veronmaksajien rahoilla toimiva Tulli ei aliarvioisi ja pitäisi veronmaksajia tyhminä. Jokainen tietää, että modernien autojen arvot eivät nouse. Sen tietää Tullilaiset ja sen tietävät veronmaksajat. Tämä kohta perusteluissa lähentelee kunnianloukkausta. Onko Tullilla jotain henkilökohtaisesti minua vastaan?

                                Tulli vetoaa työohjeidensa menetelmiin, jotka olen pystynyt osoittamaan tässä tapauksessa vääriksi. Myös autoverolain kohdassa 11 c § kielletään tällaisessa tilanteessa (Tullia) käyttämästä menetelmää, jota nyt on käytetty. Tullin työohjeista varmasti löytyvät myös nämä muut menetelmät mihin autoverolaissa viitataan, vaikkakin niiden soveltaminen voi ollakin työläämpää. Oletettavasti Tulli ei ole tarkoituksenmukaisesti vaan kiireessä jättänyt em. pykälät ja ohjeistukset huomioimatta. Kiire ei saa kuitenkaan koitua veronmaksajan haitaksi.

                                Tulli myös perusteluissaan vetoaa, että edelliset päätökset kunnoltaan ja kilometreiltään erilaisiin autoihin eivät ole päteviä, koska jokainen auto on yksilö. Viittaamaani verotuspäätöksessä oleva auto on minulla tarkasti tiedossa ja auto on täysin omaani vastaava, jonka jo tekin tiedätte. Autoverolain 11 d §:n määritelmän mukaan ”Ajoneuvoja voidaan pitää samanlaisina, jos ne ovat samanlaiset merkiltään, malliltaan ja varusteiltaan. Jos vertailtavana on eri maissa tyypitettyjä ajoneuvoja, asiakirjoissa olevien tietojen lisäksi ajoneuvojen tulee tosiasiallisesti olla teknisesti samanlaisia. Vähäiset eroavaisuudet eivät kuitenkaan estä pitämästä ajoneuvoja samanlaisina, jos niillä ei voida katsoa olevan merkitystä ajoneuvon arvon tai kuluttajien ajoneuvoon kohdistuvien tarpeiden kannalta.”. Kyseinen auto on iältään, kunnoltaan ja varusteiltaan kunnossa ja täysin vastaava kuin minulla. Ainoa ero on, että hänellä on kilometrejä huomattavasti vähemmän, mutta minulla suhteessa veroa enemmän. Tämä kohta vain todistaa, että minun verostusarvoa määrittäessä on tehty virheitä, joka Tullinkin olisi viisainta myöntää.

                                Vetoatte, että verovelvollisena minun pitää pystyä esittämään riittävät näytöt ajoneuvon arvosta verotushetkellä. On tietysti mahdotonta tässä vaiheessa vaatia verovelvollista esimerkiksi näyttämään toteen mikä on ollut Saksan tai Italian markkina-arvot alkuperäistä päätöstä tehtäessä. Verovelvollinen ei ole velvollinen tekemään Tullille lain määräämää työtä ilmaiseksi (vaikkakin olen nyt sitäkin tehnyt, koska olen esittänyt ratkaisumalleja), vaan voidaan pitää kohtuullisena, että verovelvollinen osoittaa Tullin toimet vääriksi. Kun väärä toiminta, tai virkavirhe, on todettu tahi todistettu, on Tullin korjattava virhe. Se ei kuulu verovelvollisen vastuuseen.

                                Muilta osin pitäydyn täysin alkuperäisessä oikaisuvaatimuksessani.

                                Sovelletut lainkohdat
                                Autoverolaki
                                (5/2009) 11 §
                                (266/2003,) 11 b, c ja d

                                Jos oikaisuvaatimukseni hylätään autoverolain vastaisesti, tulen pitämään kiinni oikeudestani tehdä kantelun virkavirheestä. Tullin tekemät virheet autoverolain toteuttamisesta tuntuvat olevan niin määrätietoista toimintaa, että jos Tulli ei itse osaa hallinnossaan katsoa peiliin ja miettiä uudestaan, avoimista ja oikeista, lähtökohdista toimintatapojaan, niin jotain on tehtävä.
                                Tämä siis vastineeksi n. 7 sivuiseen raamattuun missä käsiteltiin tuo autoveroprosentti ja reilusti auton arvoa. Pääasiallisena pointtina auton arvon määrittelemisessä oli se, että vuoden sisään 335i avoista tehdyt verotuspäätökset olivat huomattavasti halvempia suhteutettuna ajokilometreihin. Jos esimerkiksi vertasi vastaavaa ajokilometrieroa Mahtissa 335i coupeissa tai sedaneissa niin arvo oli enemmän ajetussa 20 % pienempi kun nyt minun autoni oli 5 % pienempi arvoltaan kuin lähes 100 000km vähemmän ajetut olivat olleet.

                                Että melkosta paskaa tuo Tullin toiminta.

                                Ihan voisi jonkun avoimen kirjeen joku lakimies tehdä tuosta. Ja tuon kantelun. Ihan koko autoverosta, koska tuota vedätystä on nyt jatkunut liian pitkään. Olen valmis maksamaan oman osani palkkiosta sikäli kun julkinen avoin kirje tai kantelu toimista tehdään.
                                Last edited by Veeksi; 23-09-2013, 21:04.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎