Originally posted by MMF
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä auto työmatkalle n. 100 km/päivä?
Collapse
X
-
Last edited by marcus_108; 02-05-2013, 21:38.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
-
-
Originally posted by sonikk View PostJoku VAGi olisi luonteva valinta työn puolesta, mutta en tiedä kuinka paljon ajamisen iloa tuommoinen neloskoppa 1.9tdi tuo. Kun pitäisi löytää semmoinen kiva balanssi käyttökulujen ja hauskuuden keskeltä.
Originally posted by MMF View PostEhkä kannattaa pitää nykyinen. Auton vaihtaminen maksaa aina, ainakin meikäläisellä. Vaikka kuinka päittäin menis niin tulee jotain.
Originally posted by MMF View PostPienellä riskillä yks vaihtoehto vois olla quattro Audi A6 2.5 v6 dieseillä. Mukava peli ja voittaa talvella e39:n. Surullisen kuuluisa nokkaongelma tekee niistä kohtuu halpoja ja en tiedä tosiaan onko se ongelma kaiken sen metelin arvoinen eli onko se riski kuinka todellinen.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post
Veli joskus tuollaista katseli ja ainakin silloin kävi varsin selväksi, ettei 2.5 TDI:llä tee mitään, ellei sitten varaudu jo valmiiksi tuohon nokkaremonttiin.
Comment
-
-
mä oon ihan tyytyväinen tähän mun tuoreimpaan hankintaan, kunhan nyt nuo loputkin vuotavat suuttimen tiivisteet saan vaihdettua
mukava ajaa, ei tuolla jalkoihin jää normiliikenteessä vaikka ei todellakaan mikään raketti ole (125hv/350nm muistaakseni), 400tkm kohta mittarissa mutta käy ja kukkuu, laatikko pelaa loistavasti, ostohetkellä oli täysin ruosteeton (tai siis ruosteet maalattu piiloon ) mutta kohta saattaa hyndelle olla "iltaprojektia"
ilman roikkaa lähti -30 pakkasilla loistavasti käyntiin, kuulostaa kyllä hetken ihan vitun karulta mutta kyllä se siitä tasaantuu kun öljy notkistuu.
autoilmastointi, cruise, sähköikkunat, automaatti, hälyt, vetokoukku. kaikki mitä meikäläinen tarvii ja kyllä tuonne on lastenrattaatkin mahtunut hyvin kyytiin vaikka on subbarikin kontissa, lastenistuin mahtuu takapenkille yms.
duunissa kaikki meikäläisen työkalut mahtuu mitä tarvitaan kattoremontin aikana (niitä on paljon!)
käytiin tuossa myös yksi mökkireissu, 5 ihmistä ja pitkän viikonlopun kamat kaikilla mukana, ja hyvin mahtui.
kulutus ollu jotai 7-8 pintaan vuotavilla suuttimilla, tällä hetkellä 100km päivässä tulee ajoa.. verot joku +500e vuodessa. eikä tää kallis ollu. puolet tuosta alkuperäisestä budjetista mikä oli.Last edited by väiski525; 02-05-2013, 21:47.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostItselläni on aina ollut sellainen nyrkkisääntö, että uutta autoa hankkiessa täytyy auton hankintahinnan lisäksi varata 1000€ rahaa remontteihin ja ainakin yksi rengassarja. Karvan verran eksoottisempiin autoihin saa sitten jo varata parin tonnin edestä remonttirahaa. Harvoin kun edes se hyväkään käyttis on virheettömässä kunnossa.
Vielä noista neloskoppasista niin Highline tai Pacific varusteilla oleva 1,9 TDi voisi olla se järkevin (= edullisin ylläpidettävä + ajettava) ratkaisu tuolla kilometritahdilla. Toki onhan noista 4motion malliakin olemassa talveen, mutta ylläpitokustannuksetkin jonkun verran nousevat ja ovat aika harvinaisia Suomessa tuolla moottorilla.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
-
Sahasin tuossa reilu vuosi sitte vm 2000 1.4l bensa variantti golffilla tommosta reilun 200km työmatkaa päivittäin ja ainut mitä autosta hajos niin oli yks kampiakselin asentotunnistin, mikä todennäkösesti oli jo aikasemmin vähän ottanu siipeen. Muuten normaalia kulumista, renkaita ja yhet jarrupalat ja levyt tais mennä. Mikään osa ei siis ollu uutta kun aloin autolla päästeleen eikä kyllä pahemmin tarvinnu mitään muuta kuin öljyjä vaihdella.
Raketista ei voi puhua kun tommonen 55kw bensakone kulkee mittariin sen 170km/h jolloin mittariston punaraja ottaa viisarin vastaan. Rekan kun ohittaa niin kolmonen on ehdoton valinta, mutta yllättävän hyvin ohi pääsee varsinkin kun yksin ajelee. Kohta taitaa mittarissa olla jotain 270tkm päälle ja eiköhän tuo härveli kohta ole valmis paaliin.
Ihmeen hyvä vaihtoehto dieselille, mutta tommonen konehan pitää samanlaista kalinaa kuin tdi mutta ilman mustaa savua ja egr ongelmia. Tankillisella pääsin johonki 850km tuntumaan ja oiskohan tossa jotain 45-50l välillä oleva tilavuus. Eli jotain 5l pintaan ja osittain sekalaista ajoa, mutta suurin osa tietty tuota työmatkaa eikä mulla ole varsinaisesti mikään säästäväinen ajotyyli.
Neloskorinen golf on kyllä helvetisti parempi kuin esim. V koppa, hiljasempi, vakaampi jne. Mutta ainakaan tommosen Firstlinen penkeillä en lähtis mihinkään ellei olis ihan välttämätön pakko. Nyt on varmaan ikuiset selkävammat, mutta sille ei enää mitään voi. Tietty tommonen volkkari maksaa aika reilusti alle 10 000e...Last edited by ThemeJ; 02-05-2013, 22:11.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Veli joskus tuollaista katseli ja ainakin silloin kävi varsin selväksi, ettei 2.5 TDI:llä tee mitään, ellei sitten varaudu jo valmiiksi tuohon nokkaremonttiin. Ilmeisesti lähes jokaisessa yksilössä se tulee ennen pitkää vastaan ja ainoa keino välttää se, olisi ostaa joku -03 tai uudempi malli. Huono-onnisimmat ovat joutuneet tuon lisäksi painimaan laatikko-ongelmien kanssa. Nämä kun ottaa huomioon, niin muutoin auto vissiin on todella mukava. Toisaalta ei hyvä 2.5 TDI A6 ole oikeastaan yhtään sen halvempi kuin vastaava 530d.[/QUOTE]
Mulla on ollut kaksi kappaletta tuota surullisen kuuluisaa VAG 2.5 tdi pataa ja kolmatta ei tule! On varmaankin huonoin kone minkä koko konserni on tehny, siihen perään vielä Tiptronic niin soppa on valmis.
Jos VAG niin 1.9tdi ja Multitronic, semmonen vähän itselläkin haussaF31 320d xDrive -13
-------------------------
ex e39 523 -96
ex e46 320d touring -03
ex e28 518 -82
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostSahasin tuossa reilu vuosi sitte vm 2000 1.4l bensa variantti golffilla tommosta reilun 200km työmatkaa päivittäin ja ainut mitä autosta hajos niin oli yks kampiakselin asentotunnistin, mikä todennäkösesti oli jo aikasemmin vähän ottanu siipeen. Muuten normaalia kulumista, renkaita ja yhet jarrupalat ja levyt tais mennä. Mikään osa ei siis ollu uutta kun aloin autolla päästeleen eikä kyllä pahemmin tarvinnu mitään muuta kuin öljyjä vaihdella.
Raketista ei voi puhua kun tommonen 55kw bensakone kulkee mittariin sen 170km/h jolloin mittariston punaraja ottaa viisarin vastaan. Rekan kun ohittaa niin kolmonen on ehdoton valinta, mutta yllättävän hyvin ohi pääsee varsinkin kun yksin ajelee. Kohta taitaa mittarissa olla jotain 270tkm päälle ja eiköhän tuo härveli kohta ole valmis paaliin.
Ihmeen hyvä vaihtoehto dieselille, mutta tommonen konehan pitää samanlaista kalinaa kuin tdi mutta ilman mustaa savua ja egr ongelmia. Tankillisella pääsin johonki 850km tuntumaan ja oiskohan tossa jotain 45-50l välillä oleva tilavuus. Eli jotain 5l pintaan ja osittain sekalaista ajoa, mutta suurin osa tietty tuota työmatkaa eikä mulla ole varsinaisesti mikään säästäväinen ajotyyli.
Neloskorinen golf on kyllä helvetisti parempi kuin esim. V koppa, hiljasempi, vakaampi jne. Mutta ainakaan tommosen Firstlinen penkeillä en lähtis mihinkään ellei olis ihan välttämätön pakko. Nyt on varmaan ikuiset selkävammat, mutta sille ei enää mitään voi. Tietty tommonen volkkari maksaa aika reilusti alle 10 000e...
Eipä tuollaiseen osat maksa juuri mitään ja budjetistakin jää reilu puolet vielä följyyn..
Aikaisemmin mainittuun avensikseen kuin myös corollaan on fiilis kyllä inan koreammalla tasolla esim ovia sulkiessa peltinen rämähdys joka tojotoissa on loistaa poissaolollaan. Myös rengas melu vaikka farkku onkin on selvästi alhaisempi kuin saman ikäluokan tojotassa/mazdassa/nissanissa.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostJoo meijä rouva ajelee samanlaisella 1.6 bensalla 60-120km/päivä. Melko samat fiilikset, mutta kalina koneesta uupuu.
Eipä tuollaiseen osat maksa juuri mitään ja budjetistakin jää reilu puolet vielä följyyn..
Aikaisemmin mainittuun avensikseen kuin myös corollaan on fiilis kyllä inan koreammalla tasolla esim ovia sulkiessa peltinen rämähdys joka tojotoissa on loistaa poissaolollaan. Myös rengas melu vaikka farkku onkin on selvästi alhaisempi kuin saman ikäluokan tojotassa/mazdassa/nissanissa.
Joo ei nelosgolffin bensakoneeseen mitkään kalinat kyllä kuulu, tai on jotain pahasti vialla
Tästä jollekin aika helmen näköinen peli, kuka ehtii eka hakea pois :think
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJoo ei nelosgolffin bensakoneeseen mitkään kalinat kyllä kuulu, tai on jotain pahasti vialla
Tästä jollekin aika helmen näköinen peli, kuka ehtii eka hakea pois :think
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5563655
Eli juurikin tommonen linkin 1.4 55kw kone AHW tai vastaava pitää helvetin moista kolinaa ellei konetta oo takuuseen korjattu tai sitten poikkeuksellisen vähillä kilometreillä. Ps nuo penkit on just niin perseestä kun vaan olla voi.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Mulla oli aikanaan 1.4i Variantti ja kyllähän se diisselimäistä raksutusta piti tyhjäkäynnillä. 1.4i ei vaan varianttiin sovi, hyytyy totaalisesti pienelläkin porukalla. Kulutus omassa käytössä oli 6-7l/100km, joka moiseen mopokoneeseen ei ole pieni. Muuten ihan napakka peli, mutta en kyllä tuollaista vähänkään pidempään matka-ajoon suosittele, varsinkaan E39:n jälkeen.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Baggio77 View PostJos VAG niin 1.9tdi ja Multitronic, semmonen vähän itselläkin haussa
Itse kyllä pidän eniten DSG:stä...
Monelta jää tajuamatta multitronicin ja DSG:n öljynvaihto 60tkm välein ja sitten nämä ihmettelevät suoli24:llä "kun se on niin paska laatikko, eikä auttanut vaikka hain molonetistä motoxin öljyä ja vaihdoin nyt kun edellisestä öljynvaihdosta oli kulunut vasta 200tkm"-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by M-Lead View Post
Vielä noista neloskoppasista niin Highline tai Pacific varusteilla oleva 1,9 TDi voisi olla se järkevin (= edullisin ylläpidettävä + ajettava) ratkaisu tuolla kilometritahdilla. Toki onhan noista 4motion malliakin olemassa talveen, mutta ylläpitokustannuksetkin jonkun verran nousevat ja ovat aika harvinaisia Suomessa tuolla moottorilla.
EDIT. Jos neliveto alkaa himottamaan niin hakureissu kannattaa suunnata eteläisempään osaan Saksaa. Suomessa siedettävillä kilsoilla ja varusteilla olevien neloskoppaisten hinnat on vieläkin ihan mitä sattuu...
Ei ole päivääkään kaduttanut, ei vaikka vannoutunut bemaristi olenkin. Kympin hintaluokassa (maksimi kun käyttöautoa ostin) ei bemarilla vain ollut mitään vastaavaa luotettavaa mallia tarjolla. Eikä ole. Eikä hevin tule.Last edited by nullzwei; 03-05-2013, 09:51.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostPääsääntöisesti vaimon käytössä on highline variant,
Ei ole päivääkään kaduttanut, ei vaikka vannoutunut bemaristi olenkin. Kympin hintaluokassa (maksimi kun käyttöautoa ostin) ei bemarilla vain ollut mitään vastaavaa luotettavaa mallia tarjolla. Eikä ole. Eikä hevin tule.
Omassa käytössäni (joka siis ei vastaa alkuunkaan naapurin autotarvetta) kymppitonnin hintaluokka on juuri se johon Bemareita ostan, saa tosi hyviä halvalla.
Varsinkin jos haussa on vain joku Golfin yms, varustetaso ja suorituskykytaso, siis ei mitään BMW maksimitehoja maksimivarustuksella ja nahkasisustoilla.
Nykyinen kolmen yhtäaikaisen käyttöbemarin huoltokulut ja on olleet tosi pienet muutamalta vuodelta, ei ole edes yhtään pyörän laakerinvaihtotarvetta sattunut yms., mistään isommasta puhumattakaan vaikka kaikkien mittarilukemat keikkuu jo 200 tkm paikkeilla.
Mutta kun mennään hintaluokkaan 30000-40000 € niin sillloin on Bemarit tippuneet pois, koska uusista autoista löytyy muilta merkeiltä enemmän niitä asioita joita mieluiten tuosta hintaluokasta valitsen: korkeampaa maavaraa, riittävän isoa tilaa matkustajille ja tavarankuskaukseen, automaattia, nelivetoa, pikkuripeyttä, ihan uusi auto, ...Last edited by JD; 04-05-2013, 16:44.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostSamalla jokainen kimppakyytiläinen laittaa verotukseen kilometrivähennykset, niin voittoa kertyy reippaasti auton pitämisestä
4€/pv ja 85€/kk ja halvin kk-junalippu 170€/kk + seutulippu 150€/kk
ja lisäksi aikasäästö linkku-juna-kävely=1t 40min/pv ja n. 35t/kk
niin kyllä maakaasu kannattaa!!!
(Ja yksi meistä pääsee oman auton mukaan kun ollaan rajoilla,
hänellä julkisilla työmatka yli 3t/p, muilla muutama minuutti alle!)
PS. Auto on aina mulle tuottannu
LAITETAAS VIELÄ NEUVO (privalla kiinnostuneille lisää):
Itse ajanut 3v maakaasulla E28 528i:llä 80km/d työmatkaa.
Kulut työmatkojen osalta polttoaineena n. 6€/d tai 130€/kk,
Auton arvo ei enää alene ja tekniikka on helppo itse huoltaa.
Ajan kimppakyydillä 90% mikä pudottaa em. kulut puoleen.
Eli työmatkoihin menee ekobimmerillä n. 85€/kk + ylläpito.
Näkyy olevan asema Tuusula Espoo reitillä Leppävaarassa.
https://www.gasum.fi/liikenne/tankka...t/default.aspx
PS2. Ja ihan kiva joka aamu motrin rampista repästä =
186hv / 8s 100kmt / 220kmt / 6-kone / tiukka alusta!Last edited by tsbmw; 04-05-2013, 20:55.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment