Originally posted by peto2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä auto työmatkalle n. 100 km/päivä?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNo kuten voit sigusta lukea, en minäkään välitä ajaa millään aivan karvalakkiautoilla, jos ei ole pakko, vaikka opiskelija olenkin, mutta elämän realiteetit on hyvä pitää mielessä. Aina ei taloudellinen tilanne tai vapaa-aika riitä siihen, että ajelee seiskalla tai jollakin muulla vastaavalla autolla. Silloin voi olla järkevintä ostaa jokin hieman lompakkoystävällisempi auto ainakin hetkeksi aikaa. Itsellänikään ei ole toistaiseksi mahdollisuutta ajaa seiskalla ympäri vuoden. Mutta heti kun nuo opinnot on saatu päätökseen ja on pysyvä työpaikka alla, on seiska ajossa todennäköisesti ympäri vuoden.
nyt kuitenkin on semmonen onnellinen tilanne että työmatka lyhenee n. 120km/d joten taitaa seiska päätyä arkikulkineeksiF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Itse ajanut 3v maakaasulla E28 528i:llä 80km/d työmatkaa.
Kulut työmatkojen osalta polttoaineena n. 6€/d tai 130€/kk,
Auton arvo ei enää alene ja tekniikka on helppo itse huoltaa.
Ajan kimppakyydillä 90% mikä pudottaa em. kulut puoleen.
Eli työmatkoihin menee ekobimmerillä n. 80€/kk + ylläpito.
Näkyy olevan asema Tuusula Espoo reitillä Leppävaarassa.
Last edited by tsbmw; 01-05-2013, 02:45.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postnoihin em. kippoihin en kyllä ihan helposti lähtisi
Itse kattelisin aloittajan tiedoilla aivan loppupään e39 525d tai 530d.
Tällä hetkellä maksan 12tkm/v ajoilla arkikulkemisesta autolla n. 190e/kk + huollot päälle eli n. 220e/kk. Tosin ostin nyt lisäksi uudet talvi- ja kesärenkaat, sekä varaosia konttiin taatakseni vuoden tai kahden kulkemiset. Ainoa ongelma, että kulkupeli on n. 12v vanha eli ylimääräistä remonttia tiedossa koko ajan ja merkkinä Opel. Halvempaan kulkemiseen autolla jos haluaisi, niin pitäisi pudottaa auton kokoluokkaa Polon tasolle ja säästö olisi n. 10-15e/kk ja tietty satsata välirahaa, mut mikään ei oletettavasti parane.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostItse ajanut 3v maakaasulla E28 528i:llä 80km/d työmatkaa.
Kulut työmatkojen osalta polttoaineena n. 6€/d tai 130€/kk,
Auton arvo ei enää alene ja tekniikka on helppo itse huoltaa.
Ajan kimppakyydillä 90% mikä pudottaa em. kulut puoleen.
Eli työmatkoihin menee ekobimmerillä n. 80€/kk + ylläpito.
Näkyy olevan asema Tuusula Espoo reitillä Leppävaarassa.
https://www.gasum.fi/liikenne/tankka...t/default.aspx
Samalla jokainen kimppakyytiläinen laittaa verotukseen kilometrivähennykset, niin voittoa kertyy reippaasti auton pitämisestä
Comment
-
-
Tarviiko sen auton maksaa 10k vai käykö halvempi. Jos halpaa kilometritehdasta ettii niin toi arvonalentuminen on kohtuu oleellinen tekijä myös.
Aikanaan ajelin 55km suuntaansa duunimatkaa bentsiini kutosmoottorilla, en mä nyt siitä mierontielle joutunut.
EDIT: Jaha, ketjun otsikko muuttui..Last edited by petrolhead; 02-05-2013, 20:38.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTarviiko sen auton maksaa 10k vai käykö halvempi. Jos halpaa kilometritehdasta ettii niin toi arvonalentuminen on kohtuu oleellinen tekijä myös.
Aikanaan ajelin 55km suuntaansa duunimatkaa bentsiini kutosmoottorilla, en mä nyt siitä mierontielle joutunut.
Comment
-
-
Totta se on että jos pitkää työmatkaa joka päivä taittaa niin tuleehan siellä autossa istuttua aika paljon ja silloin ei ihan millään tonnin romulla välttämättä jaksa ajella. Toisekseen, ainakin mulla sen auton vaan pitää toimia joka aamu kun töihin starttaa.
Itse ajan työmatkat perheen ykkösautolla, "jeesuksen aikaisella" e39 530d toukalla. Ihan jees ja mukava ajaa mutta kyllä sitä miettii että kannattaako tota tonnikeijua joka päivä yksikseen kuskata töihin ja takas.
Comment
-
-
Itsellä tällä hetkellä työmatkaa noin 130km/päivä
Puoli vuotta ajoin rapiat 10L keskikulutuksella olevalla 90 luvun alun japsi "urheilu" autolla.. vikoja ei suuremmin ollut mut aika lailla kaikkia nesteitä sai lisäillä alle 500km välein..
Sen jälkeen tuli aika ehtiä edullinen työmatka auto
Monia kävi mielessä, mutta jostain syystä kallistuin volvon v40 00 versioon
1,9td koneella. Eihän se mikään raketti ole, mutta hyvin sillä töihin kerkeeä kun lähtee 10min aikasemmin kun ennen
Huoltoja ei ole tarvinnut öljyn vaihtoja lukuun ottamatta muita tehä.
Sillon tällön moottorin vikavalo välähtää.. Se tosin häviää jarrua painamalla
Keskikulutus nätillä ajolla noin 5,2 litraa ja auto on muutettu pakuksi niin verot todella pienet
Eikä mahda enää auton arvokaan tippua parin vuoden aikana, kun mahtaa olla jo aika pohjalla
Melu taso sisällä on melko suuri ja auto muutenkin aika tunnoton.. Pakkasella meinaa paleltua sisälle kun lämmitys teho tosi heikko.
Tunnostaa siltä että e30 on vakaampi..
Eihän sillä mitään fiiliksiä saa, mutta ainakin halpoja on kilometrit
Jos olisi rahaa käytössä enemmän ajelisin kyllä jollakin vähän enemmän syövällä autolla, jolla nauttisi ajamisestaNow: E21 315 3.0l turbo
Ex: E21 315 m50b25 turbo
Ex: E30 316 turbo. Paloi..
Comment
-
-
Hyvää keskustelua on mukava seurata! Joku tuossa väitti että uudemmatkin bemarin dieselit on sysipaskoja. Tuommoista väitettä kyllä ihmettelen mihin mahtaa perustua? Pakko myös lisätä että autovalmistajathan voi luvata mitä vain kulutuksista mutta melkein yhtä tärkeänä pitäisin kuskin ajotaitoa -ja tyyliä (nothing new here).
Comment
-
-
Työmatkaa 30tkm/vuosi?
Jos pää kestää niin W124, vähintään 250D.
Jos tarvii hieman ripeyttä niin 4kopan TDI vag.
Merssun hytissä kun istuu niin jo sen tyhjäkäyntiääni saa hyvälle tuulelle. Huoltokulut melkein nolla, tehdas teki liian hyvän. Vag käy myös halvaksi ylläpitää, mutta kuulosuojat on tarvis hankkia.
Comment
-
-
Muokkasin ekaa postausta hieman osuvammaksi.
Nyt on viikko sahattu E39:llä eikä vielä olla vararikossa. Joku VAGi olisi luonteva valinta työn puolesta, mutta en tiedä kuinka paljon ajamisen iloa tuommoinen neloskoppa 1.9tdi tuo. Kun pitäisi löytää semmoinen kiva balanssi käyttökulujen ja hauskuuden keskeltä.
Comment
-
-
Ehkä kannattaa pitää nykyinen. Auton vaihtaminen maksaa aina, ainakin meikäläisellä. Vaikka kuinka päittäin menis niin tulee jotain.
Ja jos se kerran on perheen ainoa auto niin pikkukinnerit on ulkona vertailusta. Ei tohon hintaluokkaan paljoa ominaisuuksiltaan parempaa saa, eikä 530d kaikkine kuluineen ole paljoa halvempi käytännössä.
Pienellä riskillä yks vaihtoehto vois olla quattro Audi A6 2.5 v6 dieseillä. Mukava peli ja voittaa talvella e39:n. Surullisen kuuluisa nokkaongelma tekee niistä kohtuu halpoja ja en tiedä tosiaan onko se ongelma kaiken sen metelin arvoinen eli onko se riski kuinka todellinen.
Comment
-
Comment