Virittäjät@Mika Salo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balle
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3414
    • UKI, Suomen New York

    #256
    Kova oli uho Grönthalilla mutta kuinkas kävikään...?
    Mun mielestä aika heikkoo ottaa 1.5sek turpiin tolla vehkeellä, etenkin kun kaveri on tahkonnut silä autolla ties kuinka helvetin monta kisaa ja testiä.
    Ei muuten mut kun se helvetin turha uhoaminen...
    Possuja ja Bemareita

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11738
      • Kouvola

      #257
      Siel ois taas tuorein jakso just latautunu palvelimelle

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15305
        • Ajamisen Iloa

        #258
        kyllähän tuo 50kg painoa enemmän varmasti merkkas tuossa ainakin sen sekunnin verran ajassa.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • Balle
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3414
          • UKI, Suomen New York

          #259
          Originally posted by Remotion View Post
          kyllähän tuo 50kg painoa enemmän varmasti merkkas tuossa ainakin sen sekunnin verran ajassa.
          100kg Alastaron normi layoutilla maksaa tollasessa 200hp penarissa n. 1.5sek. Eli toi 50kg varmaankin n. 0.7-0.8sek.

          Eli ei toi 1.5sek nyt niin kauhean paha ero ole kun ottaa huomioon tuon painon.
          Palttala ajoi pari vuotta sitten Silverin E30:llä Botniaringillä yhden stintin ESAa ja muistaakseni päihitti tiimin parhaan 0.5sek marginaalilla.
          Possuja ja Bemareita

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2067
            • Riihimäki

            #260
            Ja se että tutusta radasta kaksi paikkaa onkin muutettu erilaiseksi tekee helposti toista sekuntia vrt. Salo on ajanut muutetulla radalla jo kymmeniä rundeja. Silti vähän pettynyt kun odotin että Karilla olisi joku sauma Saloa vastaan.

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2847
              • Kyrsälä

              #261
              Radalla ajettiin ainakin pidempi lenkki kun tultiin pääsuoralle, mutta mikä oli se toinen kohta?
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • Mica
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 691
                • Häme

                #262
                Rata oikaisee las palmasiin johtavan nopean oikean jälkeen takaisin paluusuoralle.
                Salohan on rataa tuommoisena ajanut jo aika paljon muutaman kauden aikana.
                e36 M3 -97 "katukilpuri"
                e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                Comment

                • IKa
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 878
                  • Klaukkala

                  #263
                  Originally posted by Doni View Post
                  Radalla ajettiin ainakin pidempi lenkki kun tultiin pääsuoralle, mutta mikä oli se toinen kohta?
                  Las Palmas jätetään kokonaan kiertämättä, eli melko pian nopean oikean jälkeen oikaisu.
                  <edit, Mica oli jälleen nopeampi>
                  G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4989
                    • 013

                    #264
                    Onko muuten missään selitetty miksi näin, eikä ns. Normaalikierros?

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #265
                      Originally posted by smo83 View Post
                      käyhänne tallillaki kuvaan sen alku insertin ja sitten myöhemmin radalle. eli valmistautumis aikaa on
                      Mulle soitettiin perjantai päivällä että pääsee tämän kauden kuvauksiin mies ja auto mukaan, totesin että hieno homma. Kuvauspäivä olisi ollut sitten seuraava tiistai... eli valmistautumisaikaa on tosiaan, puolitoista arkipäivää

                      edit: Nii en sit menny...
                      Last edited by Zoui; 30-05-2014, 14:05.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Doni
                        Moderator
                        • Sep 2004
                        • 2847
                        • Kyrsälä

                        #266
                        Originally posted by Mica View Post
                        Rata oikaisee las palmasiin johtavan nopean oikean jälkeen takaisin paluusuoralle.
                        Salohan on rataa tuommoisena ajanut jo aika paljon muutaman kauden aikana.
                        Jossain kohti kuvauksia ajetaan myös LasPalmasin kautta, mutta aikakierros sit vissiin oikasemalla. Olisihan se paljon kivempi meidän kannalta jos ajettaisi sitä "normaalia" rataa. Voisi verrata aikoja paremmin.
                        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                        Comment

                        • Terou
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 791
                          • Tampere

                          #267
                          Katsomon vertailuvideossa näkyy, että suurin osa erosta tuli juurikin siinä Grönthalin pieleen menneessä las palmasin oikasussa.
                          E46 M3 perän lukkoyksikkö
                          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Riihimäki

                            #268
                            Originally posted by Janza182 View Post
                            Onko muuten missään selitetty miksi näin, eikä ns. Normaalikierros?
                            Mun mielestä jossain perusteltiin turvallisuudella. Palmasin jarrutus kovasta vauhdista muka jotenkin vaarallinen tjsp. En kyllä ymmärrä. Pääsuoralle tulosta en tiedä, ehkä rataa haluttu pidentää kun toisaalla on lyhennetty?

                            Comment

                            • lao
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2010
                              • 278
                              • Tampere

                              #269
                              Originally posted by Janza182 View Post
                              Onko muuten missään selitetty miksi näin, eikä ns. Normaalikierros?
                              Koska silloin olisi liian helppo huomata, kuinka hitaita nämä ns. kilpurit ovatkin todellisuudessa, etenkin mitä tahansa katumoottoripyörää vastaan. Maikkarin on tarkoitus tehdä rahaa tällä ohjelmalla (myydä maksu-tv-paketteja), niin kyllä se jäis vituksen maku jollekkin maksu-tv-tilaajalle, joka virittää sitä Civiciä KN:n vapaavirtaussuodattimella, kun siinä virittäjät ohjelmassa olleet viritetyt kilpurit olivatkin hitaita.
                              Last edited by lao; 30-05-2014, 22:19.

                              Comment

                              • jussi_r
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1655
                                • Nurmijärvi

                                #270
                                Originally posted by Remotion View Post

                                En ymmärrä mikä siinä rata-ajossa on niin vaativaa autolle että kirjaimellisesti puurot ja vellit tulee konehuoneesta pihalle? Kyseessähän on vain täyskaasutuksia lyhyen aikaa, ja vaihteiden käyntiä läpi, sitten hyvin lyhyt kestoisia raakoja jarrutuksia ja kurvissa tietysti g-voimia jonkun verran mutta en kyllä näe miten noita ei saisi karsittua pois, esim käymällä jossain ratapäivillä rääkkäämässä. Ennen kuin kortti lähti niin tuli usein ajettua kirjaimellisesti lappu lattiassa esim tampereelta, turusta tai lahdesta stadiin yötä vasten. Jos auto kestää sata kilometriä maksimi nopeutta ilman oikkuja niin se kestää kyllä pari ratakierrostakin, toki renkaat kuluu ja jarrut ja alustakin kuluu mutta jos ne on kunnossa niin ei ne heti feidaa ja se on ihan eri asia kuin että kolmen mutkan jälkeen rata on öljyn peitossa ja pikkuhiewatha antaa valkoisia savumerkkejä konepellin alta.
                                Tuota ohjelmaa juurikaan näkemättä siinä rata-ajossa on silti raakuutta verrattuna siihen autobaana-ajoon.

                                Moottorissa on kovat tehot otettuna ja lämpökuorma päällä, ilman kovan nopeuden tuomaa helppoa jäähdytystä. Alastarolla keskinopeus luokkaa 100km/h ja aika kohtuullisen ajan kierroksesta täystehot tilauksessa. Lämpökuormaa vaikka tehopeleissä 1 - 2 MW. Lämpökuormasta ei välttämättä selviä, jos asialle ei ole ajatuksia uhrannut. Eivätkä kaikki ole välttämättä edes testanneet vetämällä vartin urku auki baanalla. Aivan samasta syystä rullilla on hyvä olla kunnon puhallin etteivät laitteet leviä.

                                Sama asia jarrujen kanssa. Tieliikenteessä ja katsastuksessa ihan hyvät ankkurit voi saada häipymään puolessa kierroksessa. Huonot nesteet, huono jäähdytys, ajattelematon käyttö - onhan noita syitä.
                                M3 Cabrio Individual
                                530d GT xDrive
                                GL420 CDI
                                ZX-12R

                                Comment

                                Working...
                                X