Ei ole mustang-veljeksillä kovin kestävät laitteet. Viimekautena toisen auto ja nyt ekasta kaasunpolkasusta toinen auto "tällästä tää Ford-harrastaminen on" suoraan kummelista.
Ei ole mustang-veljeksillä kovin kestävät laitteet. Viimekautena toisen auto ja nyt ekasta kaasunpolkasusta toinen auto "tällästä tää Ford-harrastaminen on" suoraan kummelista.
Vaan on niitä viiskymppisiä fordeja siltikin mukava harrastaa, kokeile joskus.
Vaan on niitä viiskymppisiä fordeja siltikin mukava harrastaa, kokeile joskus.
On varmasti, itselle kelpais vaikka Fordson Major. Mutta luulen myös että monella harrastajalla ne Mustangit pysyy ihan asiallisesti nipussa. Nyt tais olla vähän huono tuuri kun kummallakin hajos heti ohjelmassa.
Mutta tämä subaru-tyyppi, tämä se on sitten jotain muuta jo...
Mitä nyt noi kaks jaksoa nähnyt, niin vaikuttaa siltä että se on se "tuuri" vähän noissa tekijöissä itsessään. Touhotetaan kauheesti ja ei mietitä aivan loppuun saakka.
Tämä olisi ihan katsottava ohjelma tuota Salon aisaparia, voi jeesus miten ärsyttävä tyyppi...
Ja melkonen amatööri, vaikka luulis rallikartturilla jonkunnäköstä tekniikan asiantuntemusta olevan. Tuumasi Audi-jakson lopussa että selvittiin loppujen lopuksi pienillä vahingoilla..eihän siitä tosiaan muuta ku moottori hajonnu
Mitä nyt noi kaks jaksoa nähnyt, niin vaikuttaa siltä että se on se "tuuri" vähän noissa tekijöissä itsessään. Touhotetaan kauheesti ja ei mietitä aivan loppuun saakka.
Sitä juuri tarkoitin itsekin muttakun ei uskalla tällä "Yleinen autoaiheinen keskustelu" palstalla keskustella ennenkun joku ottaa henkilökohtaisesti ja vetää herneet nenään siitäkin.
Olen itse sitä mieltä että ei voi terve auto hajota tuolla radalla tollatavalla ainakaan ekasta kiihdytyksestä... tulee mieleen se että eivätkö nuo ihmiset ikinä paina edes kaasua tai jarrua omilla autoillaan eli heidän autot ovat niin garage queeneja ettei ole edes ajettu... Muutenhan nuo viat olisivat ilmenneet millä tahansa autoretkellä heti ensimmäisenä jo. Vielä pahemman tuosta tekee se että tiedetään että puskee vaikkapa öljyä pakosarjalle aina kun autoa kääntää ja asian kanssa vaan elellään eikä olla tehty sille mitään. Terve!
Ymmärrän että lämpökuorma on normaalia suurempi varsinkin jos on todella kuuma kuvauspäivä ja hotläpin jälkeen vedetään suoraan parkkiin (oikeasti taitavat ajaa aina jäähdyttely kiekan) ja autot joutuvat melkoisen koville kun mika painaa yhtäaikaa jarrua ja kaasua monessa mutkassa mutta ei ne nyt silti pitäis noin hajota.
Tämän kauden bemareista on huomannut että niillä ajetaan, koska eivät ole moksiskaan tuollaisesta ratakäytöstä.
Ja kuten Weuli sanoi on se Salo vaan todella kova kuski kun pärjää parilla harjoittelu läpillä omia autojaan kisaavia vastaan.
Olikos kaudesta olemassa joku finaalilähetys jossa päätetään voittaja ja kerrataan kautta?
Niin mä vielä korostaisin sitä että kun tuotannolla on tapana soittaa sunnuntaina että tiistaina kuvattaisiin radalla, moni harrastaja sitten menee tohkeissaan sanomaan joo... Eihän siinä ajassa millään vehkeitä saada kasaan ja testattua, kun aika harvalla tuollaiset harrastepelit on koko kesän 24/7 täydessä iskuvalmiudessa.
Niin mä vielä korostaisin sitä että kun tuotannolla on tapana soittaa sunnuntaina että tiistaina kuvattaisiin radalla, moni harrastaja sitten menee tohkeissaan sanomaan joo... Eihän siinä ajassa millään vehkeitä saada kasaan ja testattua, kun aika harvalla tuollaiset harrastepelit on koko kesän 24/7 täydessä iskuvalmiudessa.
JA vielä kun eräänkin auton kuvaukset(tallitoiminta/itse rata-ajo) on suoritettu osissa kahtena peräkkäisenä kesänä, syystä että auto ei ollut ekalla kerralla valmiina. Siinä välissä tekniikkaa paranneltiin reilusti ja tehojakin otettiin enemmän irti...
Ja melkonen amatööri, vaikka luulis rallikartturilla jonkunnäköstä tekniikan asiantuntemusta olevan. Tuumasi Audi-jakson lopussa että selvittiin loppujen lopuksi pienillä vahingoilla..eihän siitä tosiaan muuta ku moottori hajonnu
TV-ohjelmaa kun kuvaa niin voi olla ettei Tuominenkaan kehtaa ihan suoraan mietteitään latoa. Audikuski jos toivoo parasta ja tultalyövästä pakoputkesta huolimatta selittää vauhtipyörästä, niin tuskin siinä kehtaa alkaa kyselemään että miten ne vauhtipyörät tuleen syttyy. Vähän sama homma kun sen mustan E30 kanssa viime vuonna. Autossa on miljoona heppaa ja kuski muistaakseni puheli jotain et yrittää vähän alustaan paneutua seuraavaks et saa voiman tiehen...
En ymmärrä miten tuo Tuominen niin koskee jengillä hermoon. Yrittää vähän showta tuoda mukaan. Aika vähän olis puhetta jos molemmat puhus yhtä paljon ku Salo sillon ku ei ajo-ominaisuuksista oo puhetta. No itellä koskee Ajoneuvos hermoon niin paljon ettei koko ohjelmaa pysty katsomaan. Varmaan sama homma monella sit tässä virittäjissä.
Joo ja ohjelmaahan kattoo varmaan moni ihan noviisikin, Tuominen toimii siltana pentti peruskyntäjän ja apeksi-kielen välillä. Itseä ei ne Tuomisen erikoiset heitot ole koskaan hämänneet. Onhan hän jopa laukonut sen hyvän läpändeeruksen valkoisesta savusta ja paavin valinnasta.
Mielestäni Tuominen on ihan sopiva kaveri tähän ohjelmaan. Vaikkei tekniikka olisikaan täysin hanskassa, niin tuo silti sopivasti läppää ja kevennystä, ja jopa vähä huumoriakin tuohon.
Comment