Hitto toi uusi vitonen on valtamerilaivan olonen.. keula on kuin tukialuksen kansi
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuossa uudessa vitosessa silmiin pistää jo pelkkä etuoven koko/pituus. Sehän on varmaan saman mittainen e46 coupen oven kanssa. Hienosti siinä on kyllä muotoilija tuon koon kätkenyt, mutta hetken kun tarkastelee autoa ulkoapäin, niin kyllä se koko alkaa löytyä. Ihan helvetin iso se on.
-
Joskus kirjoittelin "koeajoraporttia" viikon ajeluihin perustuen bensa-sedan-E39-kuskin perspektiivistä: [KLIK]Originally posted by rizzo View PostOnko tollanen E9X 320d millainen peli? Aika paljon on noita touringeja ja minun silmään edullisesti, vaikka eihän noissa mitään hulluja varusteita ole.Last edited by Petri.Kekkonen; 27-09-2013, 13:33.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
On kyllä asiallinen vehje. Kaverilla tuo 177hp 320d manuaalina ja on käyttöajossa mukavan ripeä. Matka-ajossa ei dieselin roksotus kuulosta pahalta. Tykkään 3-sarjan kompaktiudesta, omasta mielestä 5-sarja tuntuu vähän laivalta. Ja menee matka-ajossa pienellä, 5 pintaan.Originally posted by rizzo View PostOnko tollanen E9X 320d millainen peli? Aika paljon on noita touringeja ja minun silmään edullisesti, vaikka eihän noissa mitään hulluja varusteita ole. Kiinnostaisi hieman kun kumminkin ~06-07 ja eihän nuo syö edes mitään :think Tylsännäkösiä (ja luultavasti ajettaviakin) kylläkin...
Jos jakopääongelmat pelottaa, osta 163hp versioinen joka aika huoleton. Turbo kannattaa ostaessa kuulostella ettei vingu. Itse ostaisin sellaisen jossa vakkari, sporttipenkit ja idrive (navi). Toki maksaa enempi, mutta huomattavasti helpompi jälleenmyydä ja tulee vähän porvarifiilistä ajoon.
Comment
-
Kiitos! Tuosta oli kyllä apua. Itselle kun ei tilalla sinänsä ole merkitystä kun harvemmin on edes mitänä kuljetettavaa, niin noi plussat kyllä kuulostais hyvältä :think
Joo no budjetti tulisi olemaankin sellainen että tuolla 163hp koneella sitä joutusikin katselemaan... Ja saahan siihen lastuaOriginally posted by Hiace View PostOn kyllä asiallinen vehje. Kaverilla tuo 177hp 320d manuaalina ja on käyttöajossa mukavan ripeä. Matka-ajossa ei dieselin roksotus kuulosta pahalta. Tykkään 3-sarjan kompaktiudesta, omasta mielestä 5-sarja tuntuu vähän laivalta. Ja menee matka-ajossa pienellä, 5 pintaan.
Jos jakopääongelmat pelottaa, osta 163hp versioinen joka aika huoleton. Turbo kannattaa ostaessa kuulostella ettei vingu.
Comment
-
Originally posted by rizzo View PostJoo no budjetti tulisi olemaankin sellainen että tuolla 163hp koneella sitä joutusikin katselemaan... Ja saahan siihen lastua
Manuaalina liikahtaa ihan kivasti vakionakin ja reilummin ajettua tuskin kannattaa lähteä lastuttamaan yleensäkään. Turbot paukkuu jo vakiona. Kaikin puolin hyvä auto se on. Sportti penkit lähes pakko varuste, jos ei sitten on reilun kokoinen kuski. Isolle ihmiselle voi olla aika epämukavat E9x sportit.
Comment
-
Mieluummin ottasin automaattina vaikka vähän lusumpi olisikin. Onko noita sporttijakkaroita tarjolla Ebayssa yhtä hyvin mitä noihin vanhempiin jos muuten löytyy hyvä mutta nuo puuttuu?Originally posted by bemu2000 View PostManuaalina liikahtaa ihan kivasti vakionakin ja reilummin ajettua tuskin kannattaa lähteä lastuttamaan yleensäkään. Turbot paukkuu jo vakiona. Kaikin puolin hyvä auto se on. Sportti penkit lähes pakko varuste, jos ei sitten on reilun kokoinen kuski. Isolle ihmiselle voi olla aika epämukavat E9x sportit.
Kävihän mulla mielessä myös E39 530d M-sport, mutta tuntuu järjettömältä laittaa melkein 2x nykyisen E39:n hintaa lisää että sais ees jonkinlaisen.
Kiitoksia kommenteista!
Comment
-
Onko kellään täällä kokemusta mistää relluista ? Onko paska maine esso baari juttuja, vai laukeaako oikeasti käsiin ?
Tarvis taloudellinen työmatka auto nyt hankkia hintaluokassa 3ke. Tollasen megane 2 sais 1.5 dieselillä siihen rahaan, 03-04 mallin ja alle 300 ajettuna. Tuppaa löytymään tärkeimmät varusteetkin, eli vakkari ja kylmäkone. Luotettavuus vaan mietityttää, mutta samaan rahaan vaan ei saa, kuin 5v vanhemman ja 50tkm enemmän ajetun vaggilaisen, ilman mitään varusteita:thinkDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Kaveri osti aikoinaan Megane farmari dieselin, ajettu ~400tkm. ajoi sillä ~100tkm ilman mitään murheita. Oli vielä pakettiauto niin halpaa ajoa.Originally posted by Peltsii View PostOnko kellään täällä kokemusta mistää relluista ? Onko paska maine esso baari juttuja, vai laukeaako oikeasti käsiin ?
Tarvis taloudellinen työmatka auto nyt hankkia hintaluokassa 3ke. Tollasen megane 2 sais 1.5 dieselillä siihen rahaan, 03-04 mallin ja alle 300 ajettuna. Tuppaa löytymään tärkeimmät varusteetkin, eli vakkari ja kylmäkone. Luotettavuus vaan mietityttää, mutta samaan rahaan vaan ei saa, kuin 5v vanhemman ja 50tkm enemmän ajetun vaggilaisen, ilman mitään varusteita:think
Comment
-
Originally posted by Peltsii View PostOnko kellään täällä kokemusta mistää relluista ? Onko paska maine esso baari juttuja, vai laukeaako oikeasti käsiin ?
Tarvis taloudellinen työmatka auto nyt hankkia hintaluokassa 3ke. Tollasen megane 2 sais 1.5 dieselillä siihen rahaan, 03-04 mallin ja alle 300 ajettuna. Tuppaa löytymään tärkeimmät varusteetkin, eli vakkari ja kylmäkone. Luotettavuus vaan mietityttää, mutta samaan rahaan vaan ei saa, kuin 5v vanhemman ja 50tkm enemmän ajetun vaggilaisen, ilman mitään varusteita:thinkMä ostin rakennusaikana -01 farkkumeganen 1,9 dCi:llä ja kilvitin pakuksi. Halpaa ajoa. Ei ollu mikään kummoinen ajonautinto semmonen ykköskoppanen mutta ainakin toimi. Sitä monesti sanoinkin että se vasta vituttaisi jos auto olis paska ajaa ja paskana koko ajan.Originally posted by Bmw Master View PostKaveri osti aikoinaan Megane farmari dieselin, ajettu ~400tkm. ajoi sillä ~100tkm ilman mitään murheita. Oli vielä pakettiauto niin halpaa ajoa.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
MeganeII 2.0 bensa ja 2 x Megane II (1.6 + 1.4t) ollut käytössä nyt parisen vuotta, yhteensä taitaa olla 70tkm alla. Noista varusteista itse asiassa vakionopeudensäädin on kaikkein oleellisin, sitä käyttää päivittäin, AC:ta ehkä muutamana päivänä. Jos ostaa omaan tiukkaan rahaan kulkuvälinettä (BMW on auto), niin Renault tarjoaa itse asiassa hyvin paljon vastinetta.Originally posted by Peltsii View PostOnko kellään täällä kokemusta mistää relluista ? Onko paska maine esso baari juttuja, vai laukeaako oikeasti käsiin ?
Tarvis taloudellinen työmatka auto nyt hankkia hintaluokassa 3ke. Tollasen megane 2 sais 1.5 dieselillä siihen rahaan, 03-04 mallin ja alle 300 ajettuna. Tuppaa löytymään tärkeimmät varusteetkin, eli vakkari ja kylmäkone. Luotettavuus vaan mietityttää, mutta samaan rahaan vaan ei saa, kuin 5v vanhemman ja 50tkm enemmän ajetun vaggilaisen, ilman mitään varusteita:think
Megane II:een tuli 1. kertaa sähköinen ohjaustehostin, joka ei ollut kaikkein parhaiten onnistunut, se on tunnoton. Asia korjaantui hyväksi vasta Megane III:ssa. Muuten ajettavuus on OK, Megane II farmarina ei ole mikään pieni auto enää, kohtuullisen vakaa paitsi sivutuulella, kun pinta-alaa löytyy. Sähkövioista haukkuvat, omalla kohdalla -04 joskus väläytti ABS-valoa kun liitin on lähellä apukuljettajan jalkatilaa ja kosteus aiheutti temppuja.
Vehje ei ruostu, mutta etupyörien takana on kohta, mihin kivisuihku tulee armotta, tästä saattaa olla maali & pinnoite kulunut pois. Auto on muovinen sisältä ja päältä, mutta kestävä. Polttimot hiukan hankala vaihtaa 1. kertaa, sitten se alkaa sujua. Ei suositella pimeässä, pakkasessa ja ulkoparkissa.
Suosituksia:
- MeganeII:sta myytiin useammilla konevaihtoehdoilla kuin seuraajaansa, kannattaa yrittää löytää "isolohkoa", 1.9dCi:tä. Pienempikin toki menee ja isompimoottorinen on harvinaisempi, mutta hintaero on mitätön.
- 04 -> vuosimallia kannattaa haarukoida.
- Konttiperäisessä ja farmarissa on sama alusta, eli hiukan pidempi kuin Hatchback. Jos autosta haluaa eroon, niin kannattaa harkita farmaria - niille löytyy aina ostaja jos vain leima on kunnossa. Takatilat ovat varsin hyvät.
- MeganeII:n varustepaketeissa oli ennen enemmän valinnanvaraa. Jos löytyy "Confort", niin sellaista voi jo suositella, siinä on esim. jäähdytetty hanskalokero, CC, man AC, autom. pyyhkimet yms oleellista, mutta ei mitään koristemuovia. Ja esim. takaikkunoiden ovien sisään rullautuvat aurinkoverhot olisivat sellaista, mitä kaipaisin edelleen!
Tässä esim. /1.5 dCi -05.
Vauhtiperäinen vaihtoehto: -04, aj 207tkm??.
Aika edukkaita pakko sanoa. Arvonalentuma on aika julmaa uudesta, esim. omalla kohdalla se näyttäisi olevan n. 1/3 hinnasta, mutta n. 10-vuotiaana aivan kohtuullista. MeganeII ja III tarjoa hintaansa nähden ehkä eniten vastinetta eurolle.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Terve.
Nyt iski kauhia bemari kuume.. ks. peliä olen katsonut: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5579469
Voisko joku hiukan kertoa tyyppivioista yms? Onko noissa koneissa ongelmia nokkaketjun kanssa? Mitä kannattaa autosta tarkkaan syynätä? Miltä muuten ks. peli vaikuttaa?
Olen todella kiitollinen, jos joku viitsii vähän autaa
T: Tuleva bemarin omistaja(?)
Comment
-
On ongelmia nokkaketjun kanssa. Muuten ei mitään ihmeempää. Kannattaa harkita kutoskoneista.Originally posted by joneli View PostTerve.
Nyt iski kauhia bemari kuume.. ks. peliä olen katsonut: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5579469
Voisko joku hiukan kertoa tyyppivioista yms? Onko noissa koneissa ongelmia nokkaketjun kanssa? Mitä kannattaa autosta tarkkaan syynätä? Miltä muuten ks. peli vaikuttaa?
Olen todella kiitollinen, jos joku viitsii vähän autaa
T: Tuleva bemarin omistaja(?)BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Ukilla on just tuommonen (tosin bensakone). Jotain pikkuvikaa siinä on ollut ja ainakin puolissa jotain probleemaa. Hirveehän se kyllä on ajaa siitä ei pääse mihinkäänOriginally posted by Peltsii View PostOnko kellään täällä kokemusta mistää relluista ? Onko paska maine esso baari juttuja, vai laukeaako oikeasti käsiin ?
Tarvis taloudellinen työmatka auto nyt hankkia hintaluokassa 3ke. Tollasen megane 2 sais 1.5 dieselillä siihen rahaan, 03-04 mallin ja alle 300 ajettuna. Tuppaa löytymään tärkeimmät varusteetkin, eli vakkari ja kylmäkone. Luotettavuus vaan mietityttää, mutta samaan rahaan vaan ei saa, kuin 5v vanhemman ja 50tkm enemmän ajetun vaggilaisen, ilman mitään varusteita:think
Mutta halpa ostaa ja halpa pitää, jos semmosella vaan kehtaa ajaa.
Comment
Comment