Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto Ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fallu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1780
    • oulu

    Originally posted by Pande View Post
    Joo kiitos avusta nyt on bemari kotisuomessa
    Vielä pientä säätöä ens viikolla liittyen tähän kauppatapahtumaan mutta siitä infoa lisää kun saan asiaa vietyä eteenpäin.
    ei muuta kun showroomiin sitten kuvia
    |Sotkamo Connection|

    Originally posted by Eetu
    Dry vodka auttaa tähänkin.

    Comment

    • Pande
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1324
      • Helsinki

      Originally posted by walle View Post
      ei muuta kun showroomiin sitten kuvia
      Kaikki ajallaan mutta eiköhän jossain vaiheessa saa otettua kuvia ja kirjotettua pientä infoa
      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
      sigpic

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        Originally posted by Pande View Post
        Joo kiitos avusta nyt on bemari kotisuomessa
        Vielä pientä säätöä ens viikolla liittyen tähän kauppatapahtumaan mutta siitä infoa lisää kun saan asiaa vietyä eteenpäin.

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          Originally posted by Soiled View Post
          Lainataanpa topikkia.

          Laittakaa linkkiä hyville ruotsalaisille purkaamoille mistä löytäisi moottoreita, koreja ja niiden eri osia.
          bildelsbasen.se tällä sivustolla on kaikki ruotsin purkaamot ja osat listattuna.

          Comment

          • Dark angel
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 358
            • Tornio

            Eilinen 1500km autonhaku reissu

            Tuli haettua eilen Ruotsista Föllingestä 110000km ajettu 325 tekniikan luovuttajaksi. Matka oli muuten ok mutta ruotsalaiset ovat kyllä todella jäljessä huoltamoiden suhteen. Ovat kuin 80-luvulta, todella pieniä ja epäsiistejä. Eli turhaa on odottaa että siellä olisi ABC tasoisia isoja huoltamoita. Myöskin kannattee muistaa että asemat menee yleisin kiinni kello 24.

            Omaltakohdalta kokemuksia niistä vielä että automaateissa suurin osa on kortilla toimivia ja minulla ainakaan ei electron niissä toimninut vaikka automaatin kylessä oli tarra että sen pitäs toimia. Käteisellä pysty automaatteihin todella harvassa maksamaan. Myöskin tuli karvaasti todettua yöllä kello puol 4 aikaa että kun kortti ei käy ja taskussa oli ainoastaa 500kr seteleitä joita se automaatti ei huoli, että mistä hitosta saa polttoainetta. Paras oli kun alkoi teinivalo palamaan autosta ja kurvattiin asemalle tankille yöllä niin automaatista sai kyllä bensaa mutta ei dieselii
            e30 m50b25 -86

            Toyota Carina E -95

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              Seuraava auto tulee meillekin Ruotsista. Kertaan vielä, että olen oikeassa ja homma menee oikein?

              1. ostan auton ja haluan mukaani del 1, kopio del 2:sta ja Ruotsin kilvet
              2. ajan Turun satamassa tulliin ja aloitan auton tullauksen Suomeen
              3. soitan Transportstyrelsenin ja ilmoitan niille behörighetskod (del1), registernummer i sifferform (del1) ja numeron veromerkin alta (kilpi), jotta auto voidaan poistaa Ruotsin rekisteristä
              4. menen Suomessa katsastuskonttorille ja aloitan Suomeen rekisteröinnin

              Kuinka kauan menee ennen kuin AKE saa tiedon, että auto on pois Ruotsin rekisteristä?
              E61 525d LCI

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Originally posted by Dark angel View Post
                Omaltakohdalta kokemuksia niistä vielä että automaateissa suurin osa on kortilla toimivia ja minulla ainakaan ei electron niissä toimninut vaikka automaatin kylessä oli tarra että sen pitäs toimia.
                Tämä on totta, kaikkien suomalaisten pankkien Visa Electron kortit ei toimi ruotsalaisissa bensa-automaateissa. Osuuspankin Visa Electron ei ainakaan toimi, tavallinen Visa kyllä toimii mainiosti. Omituista on, että huoltoaseman sisällä maksettaessa myös Electron toimii ongelmitta. Sampo Pankin Visa Electron kortit on perinteisesti toiminut myös noissa ulkomaalaisissa automaateissa ja verkkomaksu jutuissa hieman paremmin. En muista enää, toimiiko myös Ruotsissa.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • mange
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 253
                  • Winterthur, Switzerland

                  Mulla ei ainakaan ollut niin tarkkaa tuon Del 2:en kanssa, kun toin oman auton niin mulla ei ainakaan ollut Del 2:ta mukana täällä Suomen päässä, edes kopiota. Mulla oli kauppakirja ja Del 1 ja hyvin se meni niinkin. Menee Suomessa vakuutusyhtiöön auton korinumeron kanssa niin saa vakuutuksen siitä päivästä kun kauppa on tehty, jos ei oo tehny kauppoja --> ei vakuutusta! Sit ajelee rauhassa ruotsalaisilla kilvillä tulliin ja tekee sen maahantuonti-ilmoituksen vai mikä se nyt on... Sen jälkeen saa ajaa niillä ruotsalaisilla kilvillä vielä muutaman päivän kunnes käy tullissa ja saa suomalaiset siirtokilvet. Näin toimittiin kaverin kanssa viimeistään viime viikonloppuna kun haettiin 530d sieltä, paitsi että hänen kohdalla myyjä suostui antamaan ton Del 2 mukaan.

                  Niin ja jos blocketista kattoo niin sieltä löytyy kauppakirja kanssa: http://www.blocket.se/security/bil_ver1.pdf

                  Ja ruotsalaisista myyjistä.... Jotkut ovat todella ihmeellisiä, eka bemari mikä oli tähtäimessä niin olin jo päättänyt hakea mutta myyjän takia jäi sitten ostamatta. Osia olen yrittänyt ostaa myös muutamaan otteeseen, ja vaikka broidi asuu Ruotsissa niin kerran yks jätkä ei viittiny enää vastata vaikka sanoin että broidi tulee hakemaan ja maksaa käteisellä! Ja kaikki nämä myyjät on ollu ruotsalaisia, ei ulkomaalaisia. Huhhu mitä pelleilyä
                  BMW M5 -95, Fjordgrau
                  BMW M535i -86, Polarissilber
                  BMW 325i -87 M Tech 1, Diamantschwarz
                  BMW 740i -94, Aspen-silber
                  BMW X1 xDrive20d -16, Alpinweiss 3

                  Comment

                  • h3ba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 334
                    • Oulu

                    Myyjistä on sen verran jääny mielee et parhaimmat kaupat oon saanut kun oon ostanut ns "gangsterilta" auton en tiä mikä siinä sit on, varmaan vaan sattunut kohdalle semmoset myyjät.. Nykysen auton ko ostin ni jätkä on aika reikäpää, helvetin lungi mut..niiin... No ei mulla sen enempää suomalaisistakaan kehuja ole
                    MB S210 320CDI Avantgarde -00
                    xXx:
                    MB S124 300TDT -92

                    MB C124 300CE 24V Sportline -91
                    MB W124 300D -93
                    BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                    MB W201 190D -84
                    BMW E32 735iA -89

                    Comment

                    • Pande
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1324
                      • Helsinki

                      Itsekkin kävin tosiaan hakemassa ton bemun ruotsista.
                      Itse sain kaikki paperit mukaan, mutta suomessa ei tartte kuin del1 ja kauppakirjan. Ruotsin satamassa myyjä otti kilvet itselleen.

                      Katsastuskonttori hoitaa sitten ruotsista rekisteristä poiston yms. asiat

                      Pankissa ei kannata käydä maksamassa -> raha ei siirry. Eli joko käteisellä tai verkkopankissa onnistuu (kestää pari päivää että näkyy myyjän tilillä).

                      Hyvähän siitä del2 on saada kopio kun eikös se ole ruotsissa ilmoitusosa eli se tärkein rekisteröintipaperi?
                      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                      sigpic

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        Poristiin taas eilen ruotsalaisen myyjän kanssa puhelimessa ja hän oli ottanut selvää Transportstyrtelsenistä, miten se homma etenee.

                        Ruotsalainen myyjä voi antaa suomalaiselle ostajalle ihan huoletta mukaan del 1, del 2 (alkuperäisenä) ja rekisterikilvet. Kun suomalainen ostaja pääsee Suomen puolelle takaisin ja aloittaa tullauksen, hän raaputtaa ruotsalaisesta kilvestä veromerkin alta sen numerosarjan esille (skrapkod) ja ilmoittaa sen ruotsalaiselle myyjälle. Lisäksi ruotsalainen myyjä tarvitsee itselleen behörighetskodin del 1:stä ja tietenkin auton ruotsalaisen rekisterinumeron. Sen jälkeen hän voi tehdä rekisteristäpoistoilmoituksen netissä Transportstyrelsenin sivuilla. Kenenkään, ei myyjän eikä ostajan, ei tartte soitella mihinkään eikä lähetellä mitään mihinkään. Transportstyrelseniltä oli sanottu, että he saavat heti automaattisesti tiedon Suomeen rekisteröinnistä, kunhan rekisteröinti aloitetaan. Eli siitäkään ei tarvitse huolehtia.

                        Smidigt, va?
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • JonasG
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 2160
                          • Porvoo/Helsinki

                          Originally posted by Ha2 View Post
                          Poristiin taas eilen ruotsalaisen myyjän kanssa puhelimessa ja hän oli ottanut selvää Transportstyrtelsenistä, miten se homma etenee.

                          Ruotsalainen myyjä voi antaa suomalaiselle ostajalle ihan huoletta mukaan del 1, del 2 (alkuperäisenä) ja rekisterikilvet. Kun suomalainen ostaja pääsee Suomen puolelle takaisin ja aloittaa tullauksen, hän raaputtaa ruotsalaisesta kilvestä veromerkin alta sen numerosarjan esille (skrapkod) ja ilmoittaa sen ruotsalaiselle myyjälle. Lisäksi ruotsalainen myyjä tarvitsee itselleen behörighetskodin del 1:stä ja tietenkin auton ruotsalaisen rekisterinumeron. Sen jälkeen hän voi tehdä rekisteristäpoistoilmoituksen netissä Transportstyrelsenin sivuilla. Kenenkään, ei myyjän eikä ostajan, ei tartte soitella mihinkään eikä lähetellä mitään mihinkään. Transportstyrelseniltä oli sanottu, että he saavat heti automaattisesti tiedon Suomeen rekisteröinnistä, kunhan rekisteröinti aloitetaan. Eli siitäkään ei tarvitse huolehtia.

                          Smidigt, va?
                          Näin sen voi toki myös tehdä. ihan sama soittaako vai tekeekö sen netisää kunhan toimittaa vägverketille tai transportstyrelsenille nuo speksit. Lätt eller va?

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1178
                            • Tuusula

                            Korjatkaa viisammat virheet:

                            Jos ajaa auton Suomeen Ruotsin kilvissä niin sitten vain tulliin tekemään veroilmoitus? Saako tullissa otettua autoon myös liikennevakuutuksen vai hoidetaanko se asia ennelta vakuutusyhtiön kanssa? Tai sitten jos ottaa tullista siirtokilvet, niin sisältyykö liikennevakuutus niihin?

                            Sitten ei ilmeisesti tarvinnut muuta kuin mennä näyttämään autoa katsastuskonttorilla ja sitten odotellaan autoveropäätöstä, jonka maksettua voi auton varsinaisesti rekisteröidä.

                            Nim. Ensimmäinen tuonti lähestyy.
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Korjatkaa viisammat virheet:

                              Jos ajaa auton Suomeen Ruotsin kilvissä niin sitten vain tulliin tekemään veroilmoitus? Saako tullissa otettua autoon myös liikennevakuutuksen vai hoidetaanko se asia ennelta vakuutusyhtiön kanssa? Tai sitten jos ottaa tullista siirtokilvet, niin sisältyykö liikennevakuutus niihin?

                              Sitten ei ilmeisesti tarvinnut muuta kuin mennä näyttämään autoa katsastuskonttorilla ja sitten odotellaan autoveropäätöstä, jonka maksettua voi auton varsinaisesti rekisteröidä.
                              Ajoin auton Suomeen Ruotsin kilvissä. Tulin laivalla Turun satamaan ja ajoin suoraan sataman vieressä olevaan tulliin. Otin vuoronumeron ja täytin lappusia ja asioin kahdella eri tiskillä. Sain tarrakilvet ja liimasin ne autoon. Ajoin kotiin. Veropäätös tuli muutamassa päivässä kotiin. Maksoin veron.

                              Ennen piti käydä 10 päivän konttorilla aloittamassa rekisteröinti vaikka lopulliset kilvet saakin vasta kun verot on maksettu. Mulle sanoi nainen Turun tullissa, että tässä ei nyt näytä olevan sitä 10 päivän velvoitetta voimassa, joten olen ajellut jo kuukauden tarroilla ku ei oo konttorillejoutanu. Verot on maksettu jo 3 vkoa sitten.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Ha2 View Post
                                Ajoin auton Suomeen Ruotsin kilvissä. Tulin laivalla Turun satamaan ja ajoin suoraan sataman vieressä olevaan tulliin. Otin vuoronumeron ja täytin lappusia ja asioin kahdella eri tiskillä. Sain tarrakilvet ja liimasin ne autoon. Ajoin kotiin. Veropäätös tuli muutamassa päivässä kotiin. Maksoin veron.

                                Ennen piti käydä 10 päivän konttorilla aloittamassa rekisteröinti vaikka lopulliset kilvet saakin vasta kun verot on maksettu. Mulle sanoi nainen Turun tullissa, että tässä ei nyt näytä olevan sitä 10 päivän velvoitetta voimassa, joten olen ajellut jo kuukauden tarroilla ku ei oo konttorillejoutanu. Verot on maksettu jo 3 vkoa sitten.
                                3kk ajolupa päätty kylläkin autoveron eräpäivänä, ei taida olla voimassa enää nuo sinun tarrakilvet?
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎