Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenellä vastuu ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kannaksenhanu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 165
    • Klaukkala

    Kenellä vastuu ?

    Tuossa emännän autoon teetätin huollon tänään, ja löytyi ikävä yllätys öljynsuodattimen ja tulppien osalta. Öljynsuodattimen lamelleja irti jotenka suodatus ei ole toiminut hyvin ja toinen ikävä löytö sytytystulpat vanhat, posliinieristeosa kellastunut juuresta tai oikeastaan ruskeana jo.
    Autossa täydellinen huoltohistoria ja käytetty bmw huollossa mutta onneksi nyt muualla.

    Tuumailin täsä vain että voiko enää merkkihuoltoonkaan luottaa ? Riittävätkö nämä kun kiikutan bmw merkkihuoltoon huomenna ja vaadin hyvitystä yms ?
    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Tuppaa patruunat olemaan sellaisia jos ajaa huoltovälinäytön mukaiset metrit. Usein hajoo aivan muruksi.

    Tulppakin varmasti muuttaa väriään ajan mukaan.

    Oliko sulla tässä joku pointti?
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      #3
      Kuulostaa kyllä ihan normaalilta merkkihuollon toiminnalta.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16417
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by suppari View Post
        Tuppaa patruunat olemaan sellaisia jos ajaa huoltovälinäytön mukaiset metrit. Usein hajoo aivan muruksi.

        Tulppakin varmasti muuttaa väriään ajan mukaan.

        Oliko sulla tässä joku pointti?
        +1, mikä on postauksen sanoma, se että vanhat osat ovat kuluneita vai mikä ?

        Comment

        • Kannaksenhanu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 165
          • Klaukkala

          #5
          Pointti oli vain se että tulpat vaihdettu koneen mukaan mutta fyysisesti ei. Ja rupes epäilyttämään tuo öljyhuoltokin.
          Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
          Käyttökärry: E61 530xd M-sport
          Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #6
            Originally posted by Kannaksenhanu View Post
            Pointti oli vain se että tulpat vaihdettu koneen mukaan mutta fyysisesti ei. Ja rupes epäilyttämään tuo öljyhuoltokin.

            Mistä tiedät, että ei ole vaihdettu ? Tuo 40-180tkm vaihtoväli, joka tulpilla nykyään on, saa ne näyttämään kyllä melkoisen ajetuilta sen jälkeen
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Kannaksenhanu
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 165
              • Klaukkala

              #7
              100% varma en tietenkään ole mutta tollasenvärisiä tulppia mun kohdalla ei ole ikinä tullut vastaan bemarin kutosmoottoreissa. Samoiten tuon suodattimen hajoaminen todella harvinainen ilmestys omassa autonropaushistoriassa. Mut herätti vaan ihmetystä kun en tälläseen ikinä törmännyt, ilmeisesti huonoa tuuria ainakin tämän patruunan osalta, merkkiä ei saa selville hävinnyt kaikki tunnistetiedot suodattimesta nääs.
              Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
              Käyttökärry: E61 530xd M-sport
              Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                #8
                Eiköhän ne ole merkkihuollossa laittaneet ihan OEM suodattimen :think
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • Kannaksenhanu
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 165
                  • Klaukkala

                  #9
                  Näin toivon, huomenna vertaan bmw suodatinta tähän hajonneeseen.
                  Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                  Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                  Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    #10
                    Originally posted by Kannaksenhanu View Post
                    100% varma en tietenkään ole mutta tollasenvärisiä tulppia mun kohdalla ei ole ikinä tullut vastaan bemarin kutosmoottoreissa.
                    Kyllä siellä palotilassa tapahtuva lämpö värjää posliinia 100tkm ajalla. En kyllä ole nähnyt vielä tulppia joissa ei olisi värjäytymää ellei ne ole uudet tai juuri vaihdetut.

                    Ennemmin sitä tulpan sytytyskärkeä pitäisi katsoa minkä värinen on, siitä näkee osviittaa onko kaikki kohdallaan.

                    Tuosta ekasta postistasi ei ota selvää teitkö huollon itse vai tarkastitko huollon jäljen. Jos teetätit huollon merkkiliikkeessä niin sitten kannattais kipasta takasin hakemaan rahat pois.
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • Kal.ju
                      BTCF Member
                      • Mar 2003
                      • 2878
                      • Akaa / Toijala

                      #11
                      Ymmärsinkö siis oikein, että teetätit autolle huollon.
                      Hait auton huollosta ja tarkastit noi tulpat&suodattimen kotipihalla?
                      Vai montako km tuli ajettua huollon jälkeen, jolloin teit tuon tarkastuksen.

                      Ei pitäisi tulppien ihan heti kyllä väriä muuttaa.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Kal.ju View Post
                        Ymmärsinkö siis oikein, että teetätit autolle huollon.
                        Hait auton huollosta ja tarkastit noi tulpat&suodattimen kotipihalla?
                        Vai montako km tuli ajettua huollon jälkeen, jolloin teit tuon tarkastuksen.

                        Ei pitäisi tulppien ihan heti kyllä väriä muuttaa.
                        Minä ymmärsin niin, että joskus on käyty merkkihuollossa ja nyt xxx kilometriä myöhemmin viety jonnekkin muualle. Siellä huomattiin vanhan suodattimen olevan rikki ja tulppien likaiset. Kö?

                        Comment

                        • bimmerE34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 6209
                          • Gotham

                          #13
                          Korjaamolla on oma vastuu joo, mutta jos se suodatin on AJETTU ja tulpat AJETTU, niin eikö tuossa vaiheessa oo jo ihan sama niellä se, että ne ovat kuluvia osia?

                          Sytytystulppa voi olla korjaamolla hyllyssä vaikka vuoden tai pari, kyllä se saattaa siitäkin ottaa väriä. Jos venttilikopan tiiviste vuotaa vähänkin, on mahdollista että tulpilla on vähän öljyä ja taas lämpö sekä öljyn höyrystyminen ja tulpille pääsy värjäävät sitä.

                          Öljyt alkavat tummumaan heti kun auto täräytetään käyntiin, ja suodattimen läpi öljy virtaa aina, joten sen ulkomuoto vaihtuu heti kun se on kosketuksessa öljyn kanssa.

                          Tuskin olet kuitenkaan ajanut autoa huollosta heti kotiin purettavaksi ja juuri laitetut osat ovat tuollaisia?

                          Jos auto toimii moitteetta ja muutoin on kaikki ok, niin ei kai kannata huolestua?

                          En todellakaan usko että mikään huolto laskuttaa tekemättömästä työstä, koska kilpailu on äärimmäisen kovaa alalla eikä kenelläkään ole varaa menettää asiakkaitaan. Merkkihuollot kyllä laskuttavat 200e todetakseen että autossa on vika, mutta pätevät monimerkkikorjaamot osaavat kertoa saman tarinan kympillä tai kahdella.

                          ///Pumppu Pojat Racing Team
                          Metaline sport #40

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by bimmerE34 View Post

                            En todellakaan usko että mikään huolto laskuttaa tekemättömästä työstä,
                            Itseasiassa, TM testaa joka vuosi korjaamoja. Harvoin on tehty kaikki ne työt josta laskutetaan, todella törkeita tapauksia joukossa. Lisäksi laskutetaan pientarvike lisää eikä autosta löydy yhtään uutta mutteria tai pulttia.

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Itseasiassa, TM testaa joka vuosi korjaamoja. Harvoin on tehty kaikki ne työt josta laskutetaan, todella törkeita tapauksia joukossa. Lisäksi laskutetaan pientarvike lisää eikä autosta löydy yhtään uutta mutteria tai pulttia.

                              Pientarvike lisähän menee jo siitä, kun suihkastaan kerran rasvanpoistoa tai rost offia. Eli käytännössä aina.
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎