Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemun myymisen sietämätön vaikeus III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoopeR
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 71
    • Luvia

    Joo voi olla yli hinnoiteltu mutta kysyntä on kuitenkin aika kova ollut joten hintaan en ajatellut puuttua vielä. odotellaan kevättä

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      Originally posted by RoopeR View Post
      Joo voi olla yli hinnoiteltu mutta kysyntä on kuitenkin aika kova ollut joten hintaan en ajatellut puuttua vielä. odotellaan kevättä
      Kysyntä on kovaa mutta juuri itse kyselit vinkkejä miten saisi kaupaksi :think

      Ok, ymmärrän toki pointtisi eli kirjekavereita piisaa mutta ei oikeaa ostajaa!
      Niin se vaan menee että mikäli hakee maksimaalista hintaa, joutuu vastapainoksi varaamaan myymiseen aikaa ja päinvastoin
      Siinäkin on pointinsa mitä jakeluvesimies sanoi, samalla rahalla kun saa e38 koppaa vastaavalla tekniikalla niin siitä pienestäkin ostajakunnasta suuri osa ottaa uudemman...
      Last edited by Jube; 10-02-2014, 17:34.
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • RoopeR
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 71
        • Luvia

        Jep odotetaan jos joku vaivautuisi vaikka kattelemaan paikan päälle Työ matka lyheni 1,5km niin voisi olla joku pienempi auto vähän käytännöllisempi :think

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8243
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by RoopeR View Post
          Jep odotetaan jos joku vaivautuisi vaikka kattelemaan paikan päälle Työ matka lyheni 1,5km niin voisi olla joku pienempi auto vähän käytännöllisempi :think
          Menee ot puolelle mutta noin lyhyttä työmatkaa ajaisin melkeen mönkkärillä tai mopolla (50cc)

          Jätä auto talliin
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • RoopeR
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 71
            • Luvia

            Keskustassa näitä tallipaikkoja vähän rajallisesti ja tallit alkaen 25te.

            Sehän olis järkevin ratkasu mutta ei mukavin

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              Originally posted by Laku View Post
              Mietin juuri itse tätä LCI / pre-LCI hankintaa. Päädyin näistä syistä LCI-malliin, vaikka kävikin kukkarolle:
              - Jälleenmyyntihinta ja haluttavuus vuosien päästäkin parempi
              - Ajan paljon, joten alhaisempi kulutus tuo säästöä
              - Ruosteongelmia tulee todennäköisesti myöhemmin
              Nyt tullut useampi sata kilometriä LCI 530dA:lla ajettua. Siis tämähän on ihan eri auto, ainakin laatikoltaan. Kun laatikko lukitsee melkein koko ajan, kaupungissa tule vähän väliä vilkaistua minkä vaihde on silmässä kepin suunalta, niin manuaalin oloinen on. Näin myös käytännön suorituskyky ainakin perssynolla on huomattavasti parempi kuin pre LCI. Kulutuksesta vielä paha sanoa, mutta selvästi vähemmällä tuntuisi menevän.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17458
                • Turku

                Originally posted by jaki View Post
                Nyt tullut useampi sata kilometriä LCI 530dA:lla ajettua. Siis tämähän on ihan eri auto, ainakin laatikoltaan. Kun laatikko lukitsee melkein koko ajan, kaupungissa tule vähän väliä vilkaistua minkä vaihde on silmässä kepin suunalta, niin manuaalin oloinen on. Näin myös käytännön suorituskyky ainakin perssynolla on huomattavasti parempi kuin pre LCI. Kulutuksesta vielä paha sanoa, mutta selvästi vähemmällä tuntuisi menevän.
                Miten tarkistat kepiltä D-päällä, mikä vaihde on päällä?

                Mulla on nyt tässä matka-kehä-motaripainotteisessa ajossa mennyt keskimäärin 6,5l/100km eli noin litran vähemmän, mitä vanha nelikko E46330xd.
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Laku View Post
                  Miten tarkistat kepiltä D-päällä, mikä vaihde on päällä?
                  Siis se oli vitsi. Koska auto tuntuu kuin ajaisi manuaalilla, oudolla (uudella) autolla ajessa tulee aina välillä vilkaistua mikä vaihde on päällä ja pitäisikö vaihtaa pienemmälle.
                  Pappakruisailussa kone pyörii ihmeen pienillä kierroksilla. Sili kiihdytettäessä vaihde ei muutu, mutta auto silti kiihtyy ihan ok. vasta reippaampi kiihdyttäminen aiheuttaa vaihdon. Toimii hyvin erilailla kuin pre. Ei ihme, että löpöä menee vähemmän.

                  PS ehkä tästä pre LCi -LCI E60, voisi perustaaa oman ketjun. Ei kuulu tähän ketjuun.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by Laku View Post
                    Miten tarkistat kepiltä D-päällä, mikä vaihde on päällä?

                    Mulla on nyt tässä matka-kehä-motaripainotteisessa ajossa mennyt keskimäärin 6,5l/100km eli noin litran vähemmän, mitä vanha nelikko E46330xd.
                    ihan offtopicina: sulla oli tosi kauan se E46, paljonko kerkesit veivaamaan sillä?
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5145
                      • Joensuu

                      Originally posted by BeamR View Post
                      ihan offtopicina: sulla oli tosi kauan se E46, paljonko kerkesit veivaamaan sillä?
                      Sama homma kiinnostas, ja oliko miten vikoja. Pieni tarina omistaltasi ajalta kyllä kiinnostaisi kuulla mikäli jaksat kirjoittaa.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17458
                        • Turku

                        Originally posted by BeamR View Post
                        ihan offtopicina: sulla oli tosi kauan se E46, paljonko kerkesit veivaamaan sillä?
                        Ostin kesäkuussa 2006 ja myin tässä kuussa. Ehdin ajaa sillä noin 230tkm.

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Sama homma kiinnostas, ja oliko miten vikoja. Pieni tarina omistaltasi ajalta kyllä kiinnostaisi kuulla mikäli jaksat kirjoittaa.
                        Erittäin vähävikainen yksilö. Etuvetarit ja alatukivarret uusittu, jarrupalat ja -levyt kertaalleen joka kulmaan. Koiranluut uusittiin kahteen kertaan. Renkaita meni vain kahdet kesärenkaat ja kahdet talvirenkaat. Maantieajoa enimmäkseen, mikä selittänee nuo. Takaluukun johtosarja korjattiin aikanaan, 2-3 PDC-anturia uusin. Turbo alkuperäinen ja takapäässä kaikki alkuperäistä. Jakolaatikon tukikumi uusittiin, etu- ja takakardaanit alkuperäisiä. Hehkut alkuperäiset. Jouset ja iskarit uusin 2007 alkuvuodesta ja takaiskarit uudelleen 2010 alkuvuodesta.

                        Automaattilaatikolle ei tehty mitään, ei vaihdeltu öljyjä ja toimi moitteetta aina. Tuulilasin uusin kertaalleen .

                        Öljypohjan tiiviste siinä vähän vuosi myydessä (hankala vaihtaa, liikkeessä äkkiä 2k€:n remontti), muttei tarvinnut öljyä lisätä 20tkm öljynvaihtovälillä. Voimansiirron tärinää siinä pariin otteeseen ilmeni ja sen paikallistaminen oli erityisen vaikeaa.

                        Mitäköhän muuta...:think Paras ja luotettavin auto, mitä minulla on ikinä ollut! Voi olla, että jää sellaiseksi....

                        Auto meni kaupaksi n. 15h siitä, kun laitettiin nettiautoon, mielestäni ylihinnalla ! Huoltokirjaa ei ollut, huollot oli tehty ns. itse.

                        Edit: Ihan haasteena kaikille ja autonvaihtajille, kun pitää autostaan huolta ja ajaa nätisti, kilometrit ovat edullisia!

                        Edit 2: Siirtopumppu uusittiin keväällä 2009.
                        Last edited by Laku; 14-02-2014, 15:57.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          Originally posted by Laku View Post
                          Edit: Ihan haasteena kaikille ja autonvaihtajille, kun pitää autostaan huolta ja ajaa nätisti, kilometrit ovat edullisia!
                          Kyllä, juuri näinhan se asia on!

                          Olen kyllä kertonut ennenkin mutta itse ajelin ekalla 530d:llä (joka on nyt taas minulla) 130tkm (220-350tkm) ja toisella 100tkm (390-490tkm)
                          Ekaan vaihdoin perus huoltojen lisäksi tankissa olevan siirtopumpun, etupyörien laakerit, taakse levyt + palat, kaikki ABS anturit ja etuvakaajan koiranluut.
                          Toiseen etupään tukivarsisarjan, taakse pari yksittäistä vartta, takapyörien laakerit, jarrupalat joka kulmaan, pohjassa olevan siirtopumpun, konehuoneen PA-putken ja yhden ABS-anturin.

                          490tkm ajetussa mm. turbo myyntihetkellä alkuperäinen ja täysin toimiva lukuunottamatta ujellusta kylmänä...
                          Mielestäni molemmat menivät todella pienillä korjauskustannuksilla ottaen huomioon että olivat jo minulle tullessa paljon ajettuja, kun olivat ns. käyttöautoja niin pidin sillämielin että viat korjataan heti kun niitä ilmenee eikä tienpuoleen ainakaan oman huolimattomuuden vuoksi olla jäämässä :think

                          Mitä itse Bemun myymisen vaikeuteen tulee niin eteenkin vähän vanhempien/enemmän ajettujen autojen kohdalla olen havainnut että moni ostaja antaa sille painoarvoa jos auto on ollut myyjällä pidempään ja myyjä pystyy osoittamaan että siitä on todella pidetty huolta!
                          Last edited by Jube; 13-02-2014, 21:31.
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • 9313juha
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 1272
                            • Ratissa vuodesta 1968

                            BMW 525d E61 Touring ECE L A valmistettu 12/2004

                            Täällä taitaa olla keskustelu vireintä eri Bemareiden hintatason suhteen. Antakaahan näkemyksiänne autosta, joka minulla olisi mahdollisuus ostaa ja hiukan käyttöautonakin kiinnostaisi. Lähinnä realistinen hintataso kiinnostaa. Auto on ensimmäiseltä omistajalta ja karvan alle 200tkm ajettu. Huollot ja korjaukset tehty ajallaan. Tuotu Suomeen saman omistajan toimesta noin 2 vuoden ikäisenä.

                            Kysyn siis hintaa millä noilla kauppaa tehdään ja mistä syystä. Pyyntihinnat ovat pyyntejä ja ne näkee netistä. Mielellään saa ottaa kantaa myös varustetasoon, vikaherkkyyteen etc.

                            BMW 525d E61 Touring ECE L A valmistettu 12/2004

                            Options
                            S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP-relevant vehicles
                            S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission
                            S302A ALARMANLAGE Alarm system
                            S386A DACHRELING Roof railing
                            S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roller sun visor, rear door
                            S441A RAUCHERPAKET Smoker package
                            S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory
                            S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
                            S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
                            S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
                            S522A XENON-LICHT Xenon Light
                            S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights
                            S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
                            S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control
                            S563A LICHTPAKET Light package

                            S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
                            S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth
                            S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
                            S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
                            S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
                            S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Omission of non-combined operation
                            S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR On-board literature, Dutch
                            S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.
                            S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP
                            S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Omission of outer-skin preservation

                            S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
                            S2RAA LM RAEDER TRAPEZSTYLING 134 BMW alloy wheel, trapezoid style 134
                            S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
                            S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights
                            S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German
                            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1957
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by miccou View Post
                              Eikai tuossa muuta ole kuin kilometrit. Jos nopeasti haluat päästä autosta eroon, ota pois tuo "ei vaihtoa". Monella varmaan tilanne, että pitäisi saada oma kippo myytyä ennenkuin pystyy ostamaan toisen. Mutta siinä vaiheessa kun se oma kippo saadaan myytyä niin aletaan katselemaan sitten jotain muuta (vähemmän ajettua...). Näin se vaan menee.

                              Kaipa nyt kuitenkin parin tonnin kulkineen voi vaihdossa ottaa...

                              EDIT: niin, ja ei tuo 3 viikkoa nyt niin pitkä myyntiaika vielä ole. Menee varmaan pari kuukautta ennenkuin menee suoralla kaupalla. Moni ehkä odottaa hinnanpudotusta?

                              Noniin, kohta 2 kuukautta ollut myynnissä ja nettiauton halvin e60 eikä taatusti huonoin. Puhelintiedusteluita nolla, potentiaalinen suoran kaupan ostaja oli ahmeed ja loput vaihtotarjoukset on olleet 330d e46 samalta myyjältä kolmeen kertaan (hivenen yksinkertainen tyyppi???) ja sitten moottorikelkkoja mitkä on tietysti tälläisenä talvena melkein kultaakin arvokkaampia.
                              Jos joku paikanpäälle jostain kumman syystä eksyy niin vaihdoin sitä varten vielä uuden ratin kehän ja sitten kontissa on uus kuskinpenkin istuinosan nahka joten kuskin ovesta sisään katsottuna auto on istuinosan vaihdon jälkeen aikalailla uudenveroisessa kuosissa. Niin ja vaihdoin vielä laatuosilla kaikki väljät puslat ja tukivarret sekä eteen levyt ja palat. Nelipyöräsuuntaus tarvii vielä käydä teettämässä niin ei kaadu sitten mahdolliset(vai mahdottomat) kaupat kolisevaan tai vetelevään alustaan.

                              Edit: niin ja vielä se linkki samaan ilmoon http://www.nettiauto.com/bmw/530/6148524
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5145
                                • Joensuu

                                Originally posted by joko View Post
                                Noniin, kohta 2 kuukautta ollut myynnissä ja nettiauton halvin e60 eikä taatusti huonoin. Puhelintiedusteluita nolla, potentiaalinen suoran kaupan ostaja oli ahmeed ja loput vaihtotarjoukset on olleet 330d e46 samalta myyjältä kolmeen kertaan (hivenen yksinkertainen tyyppi???) ja sitten moottorikelkkoja mitkä on tietysti tälläisenä talvena melkein kultaakin arvokkaampia.
                                Jos joku paikanpäälle jostain kumman syystä eksyy niin vaihdoin sitä varten vielä uuden ratin kehän ja sitten kontissa on uus kuskinpenkin istuinosan nahka joten kuskin ovesta sisään katsottuna auto on istuinosan vaihdon jälkeen aikalailla uudenveroisessa kuosissa. Niin ja vaihdoin vielä laatuosilla kaikki väljät puslat ja tukivarret sekä eteen levyt ja palat. Nelipyöräsuuntaus tarvii vielä käydä teettämässä niin ei kaadu sitten mahdolliset(vai mahdottomat) kaupat kolisevaan tai vetelevään alustaan.

                                Edit: niin ja vielä se linkki samaan ilmoon http://www.nettiauto.com/bmw/530/6148524
                                Ota paremmat kuvat ja erittele hieman tarkemmin huoltohistoriaa. Nykyiset kuvathan ovat aika huonoja.
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎