Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemun myymisen sietämätön vaikeus III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #31
    Originally posted by Tenox View Post
    Enpä pääse minäkään, mutta en oikein näe logiikkaa tuossa kohtaa sen co2 luvun tuijottamisessa. Auton hintaahan verrataan muiden autojen hintaan ja tällöin tuo co2 menettää - mielestäni - täysin merkityksensä.
    Käyttömaksuilla (ajoneuvovero) on aika iso ero onko päästöt 100 vai 200...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #32
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Käyttömaksuilla (ajoneuvovero) on aika iso ero onko päästöt 100 vai 200...
      Ei silläkään ole merkitystä ellei ostaja ole kuupo joka ostaa 25k€ tuloilla 35k€ auton ja kituuttaa sen vuoksi makaronilla
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Ishvan
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 254

        #33
        Originally posted by miccou View Post
        Nosiis, nyt menee offtopikin puolelle:

        Puhun nyt siis autoverosta joka tulee sen uuden auton verottoman hinnan päälle, siis täällä kekkoslovakiassa Eikös sekin ole nykyään co2 perusteinen?

        Selvennyksenä: Eli autovero maksetaan kun uusi auto ostetaan ja ajoneuvovero on sitten vuosiperusteinen....

        Eli ajan tässä nyt vaan sitä takaa että UUTTA autoa ostettaessa moni tuijottaa tuota CO2 lukua, koska se vaikuttaa auton kokonaishintaan. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä, koska minä en varmaan koskaan pääse tilailemaan uutta autoa

        EDIT: Ja eikös tämä johtanut sellaiseen hulluuteen että esim. lisävarusteista maksat veroa myös CO2:n mukaan. Eli vähemmän kuluttavasta autosta maksat esim. vähemmän metalliväristä kuin enemmän kuluttavasta jossa sama metalliväri on kalliimpi, koska siinä on isompi co2 luku. Näin muistelisin että jossain uutisoitiin.
        Uutta autoa ostaessa tuolla CO2 luvulla on suurikin merkitys mikä auton loppuhinnaksi muodostuu, koska myös lisävarusteiden veronosuus muuttuu tuon C02 päästön suuruuden mukaan. Eli sama varuste voi maksaa pikkudieselissä 450e, kun vastaavasti täysin sama varuste isossa bensakoneessa maksaakin 700e. Kun autoa varustelee vaikka 15ke:lla voi siihen tulla yhtäkkiä jokunen tonni lisää hintaa, pelkästään lisävarusteiden verojen muodossa. Hulluaahan tuon on, mutta sopii tänne Suomeen .
        -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          #34
          Ostaa si priuksen tai vastaavan homosukkulan jos se co2 painaa noin paljon ostopäätöstä tehdessä. Kostautuu sitte vaa ajettavuudessa ja ominaisuuksissa aika railakaasti, mutta kukin tyylillää. pitäskö avata uutta topikkia "uutta autoa ostamassa", kun menny aika OT jauhamiseks nytten:think. Mitä myymiseen tulee, niin ei siinä oikeestaan muuta vaikeeta ole kun se että sais/osais suorilta karsia noi haaveilijat ja pelkästään koeajajat pois:think.

          Comment

          • miccou
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 488
            • Iisalmi

            #35
            Originally posted by Gemmi View Post
            ---

            Mitä myymiseen tulee, niin ei siinä oikeestaan muuta vaikeeta ole kun se että sais/osais suorilta karsia noi haaveilijat ja pelkästään koeajajat pois:think.
            Kyllähän se tässä taloustilanteessa taitaa olla aika surkeaa tuo auton myyminen. Mitä nyt suvussa on autonmyyjiä (siis ihan merkkiliikkeessä) niin kuulemma ei mene oikein mitään vaihtoautoja kaupaksi.

            Ja eipä noita haaveilijoita/koeajajia kannata alkaa karsimaan, koska ei sitä koskaan tiedä jos joku vaikka innostuu auton ostamaankin vaikka on ns. haaveilija
            VW Passat 1.8t -04


            X1 20Da X-Drive -13
            E39 530Da Touring -01
            E39 525iA Touring -01
            E46 325iA Sedan -01
            E46 320D Touring -00
            Audi A3 1.9TDI -01
            VW Multivan 2.5 TDI -05

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #36
              Originally posted by tonit View Post
              Totta tavallaan tuokin mutta suurimmalle osalle ostajista tuo ulkomailta tuominen ei ole vaihtoehto jo osaamisen tai tuontiin liittyvien lisätöiden, kuten verottamisen ja varustelun vuoksi.
              Olet oikeassa, mutta silti tuota käytetään tinkimisperusteena.
              Vaatii hyvää fiilistä ostajasta, että uskaltaa heittää "no, hae sitten itse sellainen". On toiminutkin joskus, kun olen haaveilijalla sanonut.
              Varusteista pitää aina muistaa: toisen turhake, toisen onni
              Jos omasta mielestä hierovat penkit ovat parasta mitä Baijerilainen insinööri on keksinyt, jollekin ne voi olla EVVK.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by Juspa View Post
                Purkkivirityksestä sen verran, että samallalailla on purkkaviritys kuin esim. Karalan tekemä valmissofta. Sekin ilmeisesti aivan onneton.
                Purkkaviritys, vaikka Karala jonkinlaisessa jumalan maineessa täällä onkin. Ok, Ehkä M47 koneessa jotain hienosäädettävää tehtaan jäljiltä voi olla, mutta ei kovin paljoa. Edelleen: valtaosa ostajista pitää noita virityksiä vain ja ainoastaan auton arvoa laskevana.

                CO2-villityksestä: uuden- tai työsuhdeauton hankkijoiden asenteet tavallaan ymmärränkin, mutta muutenhan asia on kuten kirjoitettu: kymmenienkin grammojen erot käytetyissä on ihan yksi ja sama.
                Menin kerran itsekin halpaan (tai siis kalliiseen), kun ostin N47-koneisen. Ok, kulutus oli ihan oikeasti pieni, mutta kukaan ostaja ei arvostanut sitä pätkän vertaa myydessä. Ja, tämä ennen tietoa niistä ketjuongelmista.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #38
                  Se nyt on vanha fakta että autot on keskimäärin halutuimpia täysin orginaalissa kunnossa. Madallukset, tuunaukset ja muut viritykset vähentää haluttavuutta.

                  Comment

                  • tonit
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 281
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by jaki View Post
                    Olet oikeassa, mutta silti tuota käytetään tinkimisperusteena.
                    Vaatii hyvää fiilistä ostajasta, että uskaltaa heittää "no, hae sitten itse sellainen". On toiminutkin joskus, kun olen haaveilijalla sanonut.
                    Varusteista pitää aina muistaa: toisen turhake, toisen onni
                    Jos omasta mielestä hierovat penkit ovat parasta mitä Baijerilainen insinööri on keksinyt, jollekin ne voi olla EVVK.
                    Puhut täysin asiaa, tähän samaan tinkausmetodiin törmäsin juuri omaa autoani myydessä. Kuitenkin suurempi osa ostajista vertaa onneksi hintaa Suomen hintatasoon.

                    Et varmaankaan viitannut noissa varusteissa minun kirjoitukseeni mutta varustelulla tarkoitin talvirenkaita, moottorinlämmittimiä yms. joiden erikseen hankkimiseen ei monilla mielenkiinto riitä, vaan ostavat mieluummin valmiin paketin.

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      #40
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Käyttömaksuilla (ajoneuvovero) on aika iso ero onko päästöt 100 vai 200...
                      Kuten viestissäni 23 esitin, ei se ero ole kyllä merkittävä jos miettii jotain uuden auton hintaa.

                      100 - 85e / vuosi
                      200 - 213e / vuosi

                      Erotus siis huimat 128e / vuosi. Eli 20 000e ostohintaan nähden ei mitään merkitystä. Vasta kun päästöt on siellä 300+ alkaa maksut olemaan aika kovia.
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1223
                        • Pori

                        #41
                        Originally posted by jaki View Post
                        Purkkaviritys, vaikka Karala jonkinlaisessa jumalan maineessa täällä onkin. Ok, Ehkä M47 koneessa jotain hienosäädettävää tehtaan jäljiltä voi olla, mutta ei kovin paljoa. Edelleen: valtaosa ostajista pitää noita virityksiä vain ja ainoastaan auton arvoa laskevana.
                        Eihän se tietysti ihan sama asia ole, kuin autolle penkissä tehty yksilöivä säätö. Noissa valmisohjelmissa on varmuuskerrointa sen verran, että ne useamman referenssisäädön perusteella uskaltaa laittaa mihin vaan saman moottorityypin autoon. "Purkkavirityksenä" tuo on kuitenkin ollut aika pirun hyvä..

                        Mihin perustat tuon, että valtaosa pitää noita arvoa alentavana? Nykydieseleissä kun sitä potentiaalia on jätetty sinne melkoisesti, miksi sitä ei hyödyntäisi? Moottorin ja polttoainesyötön kuluvuuteen tuskin on vaikutusta, jos lisävoimaa hyödyntää ohitustilanteissa yms. Sama pätee voimansiirron osalta. Kuten totesin, rikki saa laitteet tietyllä ajotavalla ihan olemattomilla tehoillakin..

                        Originally posted by Antti O View Post
                        Se nyt on vanha fakta että autot on keskimäärin halutuimpia täysin orginaalissa kunnossa. Madallukset, tuunaukset ja muut viritykset vähentää haluttavuutta.
                        Onko se fakta
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #42
                          Originally posted by Juspa View Post
                          Onko se fakta
                          Kyllä se fakta on melkeinpä kaikille muille paitsi GTi-magazinen <20v karjalalippislasikuidunhaistelijaliekkitribaalikon epelticorolla-kestotilaajille .
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1223
                            • Pori

                            #43
                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Kyllä se fakta on melkeinpä kaikille muille paitsi GTi-magazinen <20v karjalalippislasikuidunhaistelijaliekkitribaalikon epelticorolla-kestotilaajille .
                            Rooger! :wavey:
                            Oon kyl ajatellu, etten haluais tuota omaani tuhottavaksi kellekään kyseisen lajin tyypille..

                            Palataan otsikon aiheeseen. Taitaa mennä jonkinsortin raja 10k€:ssa, sen alle varmaan liikkuu autot paremmin tässä taloustilanteessa.
                            Last edited by Juspa; 11-12-2013, 15:45.
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #44
                              Originally posted by Juspa View Post
                              Palataan otsikon aiheeseen. Taitaa mennä jonkinsortin raja 10k€:ssa, sen alle varmaan liikkuu autot paremmin tässä taloustilanteessa.
                              En usko. Auto menee kaupaksi, kun hinta ja ominaisuudet kohtaa toisensa, oli hinta sitten 100 tai 100000 euroa. En tiedä mikä on "oikea" hinta autollesi. Kunhan tarpeeksi kauan kauppaat sitä ja lopulta menee kaupaksi, se myyntihinta on melko lähellä oikeaa. Mikä se sitten onkin.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • Mäki
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 370
                                • Vaasa

                                #45
                                Originally posted by jaki View Post
                                En usko. Auto menee kaupaksi, kun hinta ja ominaisuudet kohtaa toisensa, oli hinta sitten 100 tai 100000 euroa. En tiedä mikä on "oikea" hinta autollesi. Kunhan tarpeeksi kauan kauppaat sitä ja lopulta menee kaupaksi, se myyntihinta on melko lähellä oikeaa. Mikä se sitten onkin.
                                Totta. Itse sitä mieltä että jos ostaa yli 10k auton, niin se pitää olla alkuperäisessä kunossa, kuten se tehtaalta on tullut. En ostaisi esm. lastutettua autoa.
                                Harley Davidson Sportster 1200
                                Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎