Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 (1-sarja) Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laku
    replied
    Edessä tekee tiukkaa, voi joutua muutaman mm:n sorvaamaan.

Leave a comment:

• abergtobias
    replied
    Style 403, e87

Moi, itellä on 08 e87, eibachin madallusjousilla 45-50/35mm. Mahtuuko 8 ja 8,5 leveys, ET 36 ja 47. 19 tuumaset vanteet alle? Ja mitkä kumit olisi hyvät, mietin ite 215/35/19 ja 225/35/19. 5mm spacerit löytyy myös jos tarvii. Kiitos!

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Nyt on hurjaa tuuninkia...
    Miten istuu ~ET30 7x16 vakion e87 alla. Onko jollain kuvia?
    Luulis että reilun 10mm muutos ulospäin ei tunnu vielä missään?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Joo, kaarelle se tulee ilmeisesti, eikö E81 ja 87 ole pitkälti samoilla mitoilla renkaiden/vanteiden sopivuuden osalta ?
    Käsittääkseni samat mitat ko. autoilla.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Minulla 8x18" 225/40 ET34 tuli reilusti ulos E81:ssä, joten epäilenpä, että tuo tulee myös liikaa ulos. Tosin minulla matalampi eli H&R alla.
    Joo, kaarelle se tulee ilmeisesti, eikö E81 ja 87 ole pitkälti samoilla mitoilla renkaiden/vanteiden sopivuuden osalta ?

150€ tulisi lisäkustannusta, jos menen 225/35 koolla 235/35 sijaan, kun pitäisi hommata uudet kumit.... Varmaan pitänee sitten mennä 225/35 koolla, jos ei halua kaariin hakkaamista ?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Mahtuuko 235/35 8x19” ET 35 rengastus eteen E87 M-Sport alustalla ?
    Minulla 8x18" 225/40 ET34 tuli reilusti ulos E81:ssä, joten epäilenpä, että tuo tulee myös liikaa ulos. Tosin minulla matalampi eli H&R alla.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Mahtuuko 235/35 8x19” ET 35 rengastus eteen E87 M-Sport alustalla ?

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Miten pidennettyjen pulttien kanssa, kun taakse tulisi luultavasti 7mm spacer tai ainakin 5mm ei keskityksellä oleva, eteen ei tule mitään. Tarvitseeko taakse pidennetyt 45mm pultit ja eteen normaalit 28mm vai molempiin päihin normaalit 28mm ?

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Mikä rengastus ET 35 8x19” vanteille ? Eteen ajattelin 215/35 ja taakse ehkä 235/30 tai 245/30, tuo 245 on hieman tuntematon koko... Spacereita kokeilen eri kokoisina taakse, 5mm ja 7mm löytyy.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Jälleen suunnitelma vaihtunut, kummalla spacerilla menisitte, kun olisi 8” vanteet ET 35, 19” kokoa. Eteen varmaankin aika täydellinen, mutta taakse jää sisään vakiona ? 5mm ja 7mm spacerit olisi vaihtoehtona, kun saisi kauppaan mukaan.

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Oli nähtävästi tähtäimessä ollut vannesarja mennyt jo kaupan... Nyt olisi uusi kiikarissa seuraavanlaisella setillä:

- Etuvanteet 8,5x19" 5x120 et35
    - Takavanteet 9,5x19" 5x120 et37

Etuvanteiden pienestä kaaren ulostulosta olen tietoinen, mutta 20€ saa muutaman vanteen sorvauksen, joten sen ei pitäisi olla ongelma, mutta mites takavanteet ? :think
    Sehän on yhtä hilkulla kuin tuolla toisellakin setillä 10mm spacerin kanssa: käytännössä sama ET ja tuuma lisää leveyttä, mikä jakaantuu tasan molemmille puolille vanteen keskilinjasta katsoen.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Oli nähtävästi tähtäimessä ollut vannesarja mennyt jo kaupan... Nyt olisi uusi kiikarissa seuraavanlaisella setillä:

- Etuvanteet 8,5x19" 5x120 et35
    - Takavanteet 9,5x19" 5x120 et37

Etuvanteiden pienestä kaaren ulostulosta olen tietoinen, mutta 20€ saa muutaman vanteen sorvauksen, joten sen ei pitäisi olla ongelma, mutta mites takavanteet ? :think

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Sorvaus yleensä on aika edullista, esim. 40-100€ per kierros.

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Minusta noita mahtumisia on turha jännittää liikaa. Mahtuu jos mahtuu, ja jos ei, niin tekee sitten liikkeitä. Oman ajatusmallin mukaan se ”riski” on otettava, jos haluaa viimeisen päälle tiukalla sovituksella rengas-vanneyhdistelmän. Minun mielestä noilla annetuilla lähtötiedoilla 8,5 et35 mahtuu ja pyörii ongelmitta, kun kumeiksi eteen laittaa 215/35, vaikka moni muuta väittää. On lähes millilleen sama ulkonema kuin omissani (9” et43). Taakse kestäisi laittaa samalla sovituksella 10mm lätty. Kuvia tuosta takasesta (10” et45 245/30) löytyy pari sivua aiemmin, jos malttaa katsoa.

Leave a comment:

• fransesco
    replied
    Harmi homma, jos jää muutamista milleistä kiinni, mutta ei auta kuin jatkaa etsintää, sorvaukset ovat varmaankin sen verran kalliita, että ei kannata niitä alkaa tekemään ?
    Mietin ihan samoja aikaisemmin ennen kuin hommasin nuo ET38 8" vanteet. Sorvauksen kalleus on suhteellinen käsitys siitä mitä haluaa ja mitä on valmis maksamaan. Muistaakseni se ei ollut ihan hirveitä hintoja (suhteess vanteen hintaan). Enemmän jäin itse miettimään vaikuttaako sorvaus vanteen rakenteeseen ja kestävyyteen ja jätin siksi tekemättä. En osaa sanoa onko tuollainen ajattelu liioittelua, mutta koska minulla tämä on ihan arkiajossa näillä Suomen kuoppaisilla teillä niin en viitsinyt ottaa riskejä...

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎