Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 (1-sarja) Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• huupi
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Sehän riittää että 245/30 kokona löytyy Nankang NS-2 ja on sitten ykkösessä 100 kertaa parempi kuin liian korkea 235/35

Kyllähän se nyt ehkä vähän vaikuttaa missä autossa ne renkaat on alla... Vähän sama kun verrataan E36:n alla 245/35-17 ja 235/40-17 renkaita. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
    Onhan se tietysti totta, että kumit auton mukaan, mikä sai minut vielä uudestaan miettimään rengastusta. E36 vertausta en ymmärrä, sillä se automalli ei ole itselle tuttu. Piru, kun saisi jotain halpaa kiinalaista Linglongia tai Landsailia tuossa 245/30 koossa, kun on tuo Nankangi niin kallis. Ja vaikka koskaan ei Nankangia ole minulla ollut, niin silti pelottaa se vollotus kuluneena, jos vähänkään on kulmat pielessä, mitä täältä olen lukenut.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Hyvä, että puhutaan tässä yhteydessä renkaistakin. Mitä merkkiä suosittelette Nankangin lisäksi ykkösen alle?

Vannevaihtoehdot Style 193 ja nuo 19". Budjetti noin 400 € kierros eli mielellään halpiskiinalainen tai keskiluokan rengas. Miettinyt mm. seuraavia:

- Linglong
    - Nankang
    - Kumho
    - Vredestein
    - Hankook

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Kiitos huolenpidosta, mutta mulla on kokemusta juuri vastaavan kokoisista kumeista juuri vastaavan kokoisilla vanteilla e91:ssä, enkä ehkä maalaisuuttani ymmärrä, että ovat hirveän näköiset. Toki erona on pienempi kori, ja siksi pyörittelin ajatuksissa myös 215/35 ja 225/35 vaihtoehtoa, mutta minusta tuntuu, että ovat liian kapeat noille vanneleveyksille. Eihän se toki myöhäistä ole vielä muuttaa suunnitelmia, mutta juuri tuo 245/30 koon harvinaisuus vaikeuttaa asioita.

Sehän riittää että 245/30 kokona löytyy Nankang NS-2 ja on sitten ykkösessä 100 kertaa parempi kuin liian korkea 235/35

Kyllähän se nyt ehkä vähän vaikuttaa missä autossa ne renkaat on alla... Vähän sama kun verrataan E36:n alla 245/35-17 ja 235/40-17 renkaita. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Voin taata että tulee järkyttävä lookki. Kannattaa miettiä noita renkaita uudestaan jos mahdollista. 235/35 on hirveän näköinen 10" vanteella ja aivan liian korkea 1 sarjalaiseen. Laittaisin 215/35 ja 245/30 NS-2 gummid
    Kiitos huolenpidosta, mutta mulla on kokemusta juuri vastaavan kokoisista kumeista juuri vastaavan kokoisilla vanteilla e91:ssä, enkä ehkä maalaisuuttani ymmärrä, että ovat hirveän näköiset. Toki erona on pienempi kori, ja siksi pyörittelin ajatuksissa myös 215/35 ja 225/35 vaihtoehtoa, mutta minusta tuntuu, että ovat liian kapeat noille vanneleveyksille. Eihän se toki myöhäistä ole vielä muuttaa suunnitelmia, mutta juuri tuo 245/30 koon harvinaisuus vaikeuttaa asioita.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Toivottavasti menee, sillä olen itse suurin piirtein samoilla spekseillä lähdössä kesäkauteen. Uloshan nuo tulevat molemmat, mutta sisälaidalla ei pitäisi ainakaan tulla ongelmaa, jos se yhtään lämmittää. Mulla tulee 9" vanteelle 225/35 ja 10":lle 235/35.

Voin taata että tulee järkyttävä lookki. Kannattaa miettiä noita renkaita uudestaan jos mahdollista. 235/35 on hirveän näköinen 10" vanteella ja aivan liian korkea 1 sarjalaiseen. Laittaisin 215/35 ja 245/30 NS-2 gummid

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Style 193 tuli hankittua, mutta meneekö 9½ ET 40 ja 8½ ET 35 19" koossa E81:n alle ja millä rengastuksella?
    Toivottavasti menee, sillä olen itse suurin piirtein samoilla spekseillä lähdössä kesäkauteen. Uloshan nuo tulevat molemmat, mutta sisälaidalla ei pitäisi ainakaan tulla ongelmaa, jos se yhtään lämmittää. Mulla tulee 9" vanteelle 225/35 ja 10":lle 235/35.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Style 193 tuli hankittua, mutta meneekö 9½ ET 40 ja 8½ ET 35 19" koossa E81:n alle ja millä rengastuksella?
    Last edited by Laku; 17-02-2017, 14:38. Reason: Lisätty tuumakoko

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Aika tiukkaa tekee takana siis, yo. koskee 19", mulla 18" vaihtoehtona. Niin tai näin, kaupat sovittu Style 193:sta, jotka varmasti mahtuu alle !

Leave a comment:

• 120e87
    replied
    9½ ET35 ja 8½ ET40 kokoa 18". Takana ei taida mahtua?
    löysin tälläsen

Originally posted by jonihei View Post
    Raapimisongelmat vihdoin ohi.

Noniiin, nyt sain vihdoin alle vanteet jotka ei aiheuta raapimisia. Alunperinhän pari viikkoa sitten laitettiin setti alle, jossa edessä 225/35/19 8,5" ja takana 255/30/19 9,5", ET kaikissa 35. Takana raapi kaarin isommissa heitoissa.

Taakse vaihdettiin vanteet ET:llä 45 ja ei raavi enää. Kävin töyssyttelemässä isoimmssa heitoissa ja hidastekorokkeissa mitä löysin, ilman ongelmia.

Etukumit on nyt ehkä aavistuksen enemmän ulkona kaarista kuin takana kun kriittisesti katsoo, mutta koska toimii ilman ongelmia niin niitä ei vaihdettu. Ja olen niihin ihan tyytyväinen.
    Seuraava samankokoista settiä jos joskus hankin, niin ottaisin eteen ET40 ja taakse 45.

Eli jos harkitsette E87:aan mahdollisimman isoja kumeja, niin toimiva setuppi ILMAN kaarien mankelointitarvetta on ainakin siis:
    eteen 225/35/19 8,5" ET 40
    taakse 255/30/19 9,5" ET45.
    Kumien "muotoilukin" toki vaikuttanee, mutta Conti Sport Contact 5 ainakin toimii.
    Tämä siis vakioalustalla. Päivitetään tilannetta kunhan olen saanut Eibachin ProKitin alle...

Hieman meni monimutkaiseksi tämäkin touhu, varsinkin kun ajatuksena oli että menen suoraan asiantuntevan rengasliikkeen pakeille että saan kerralla homman kuntoon. Turun Rengasmarket Rengas ja Tarvike hoiti kuitenkin koko homman niin tyylikkästi kun vain voi, joten jäi kaikesta huolimatta hyvä maku suuhun. Ja sain vielä pientä tarvikepakettiakin korvaukseksi. Suosittelen!

Leave a comment:

• Laku
    replied
    9½ ET35 ja 8½ ET40 kokoa 18". Takana ei taida mahtua?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Huonosti, edessä tulee yhtä ulos kuin 8" ET20, eli ei hyvältä vaikuta. Takana tuo 9" voisi juuri ja juuri mennä, mutta ulos sekin tulisi.
    8/9" ET35 setti tulee aivan kaarelle.
    Kiitos pojat. Eli unohdetaan tuo vaihtoehto.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    8/9" ET35 setti tulee aivan kaarelle.

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Mites tällainen pyörii sigun E81:ssä:

18x8,5J ET27
    18x9J ET29
    Huonosti, edessä tulee yhtä ulos kuin 8" ET20, eli ei hyvältä vaikuta. Takana tuo 9" voisi juuri ja juuri mennä, mutta ulos sekin tulisi.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Mites tällainen pyörii sigun E81:ssä:

18x8,5J ET27
    18x9J ET29

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Pyöriikö 8,5x18 et 37 ja 8x18 et 34 E81:n alla vakiokorkeudessa tai madallettuna?
    Ei itsellä kokemusta, mutta näin olen netistä kuvien perusteella päätellyt, että hyvin sopii tuollainen e9x-vannesetti. Oli, tai on edelleen, myös itselläni varasuunnitelmana, jos nuo 19":t eivät istukaan.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎