Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 (1-sarja) Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• huupi
    replied
    Originally posted by johanness View Post
    Kenelläkään tietoa miten sopii 9" ET 48 ja 10" ET45 takavanne E81 koriin. Onko mitään mahdollisuuksia? Kaarelle luulisi sopivan, mutta ottaakos pahasti tolppaan kiinni? Veny kumi ei ongelma vaikka joku väittää hirveäksi...
    Eteen pitää laittaa vähintään 5mm spaceri, sillä muuten ottaa kiinni tolppaan. Pari milliä jää tuon jälkeen vanteen ja tolpan väliin ilmaa. Takana menee sellaisenaan, sentti jää sisälle tilaa. Näin e87:ssa, lienee sama tilanne e81:ssäkin?

Pari kuvaa omasta samoilla vannespekseillä + edessä 5mm lätty: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=16

Originally posted by PekkaSavolainen View Post
    On teillä erikoisia autoja.

Mulla oli E81:ssa edessä 8,5x19" ET 42 225/35/19 ja takana 9,5x19" ET50 245/30/19.

Ei mitään toivoa saada mahtumaan ilman reilua kaarien venyttelyä.

Kuten tuosta kuvastakin näkee, takarengas otti kiinni töyssyissä mankeloinnista huolimatta.
    Onhan tuo nyt hippasen matalampi mitä orkkis m-sport.

Leave a comment:

• PekkaSavolainen
    replied
    On teillä erikoisia autoja.

Mulla oli E81:ssa edessä 8,5x19" ET 42 225/35/19 ja takana 9,5x19" ET50 245/30/19.

Ei mitään toivoa saada mahtumaan ilman reilua kaarien venyttelyä.

Kuten tuosta kuvastakin näkee, takarengas otti kiinni töyssyissä mankeloinnista huolimatta.
    Last edited by PekkaSavolainen; 20-03-2017, 09:54.

Leave a comment:

• 135valtteri
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Nyt lähtisi E82:een sovitukseen 19 tuumaista koossa 8,5" et35 ja 9,5" et38 215/35 ja 225/35 renkailla, autossa vakio M-sport alusta. Ajattelin selvitä hommasta ilman kaarien rullausta korkeintaan negatiivistä camberia lisäämällä, laittelen kuvia ja kokemuksia tänne sitten kun renkaat saapuu
    Hyvin mahtuu, eilen alle lyöty eteen 9x19 et 35 ja taakse 10x19 et35, renkaat 215/35 ja taakse 235/35, ei raavi.

Leave a comment:

• johanness
    replied
    Kenelläkään tietoa miten sopii 9" ET 48 ja 10" ET45 takavanne E81 koriin. Onko mitään mahdollisuuksia? Kaarelle luulisi sopivan, mutta ottaakos pahasti tolppaan kiinni? Veny kumi ei ongelma vaikka joku väittää hirveäksi...

Leave a comment:

• TuomoA
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mitä mieltä tästä?

Vai 215/40 ja 235/35 tai 245/35 taakse? En ole vielä katsonut kehämittoja, mutta vanteethan ovat 8½ ja 8".
    Ainakin coupessa originaali koko on tuo 215/40 ja takana 245/35. Tällöin kehä täsmälleen samankokoinen. Toki omassani vanteiden leveydet 7.5" ja takana 8.5"

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Entä, jos ostaisi 225/40 ympäri? Vanteet Style 193.
    Mitä mieltä tästä?

Vai 215/40 ja 235/35 tai 245/35 taakse? En ole vielä katsonut kehämittoja, mutta vanteethan ovat 8½ ja 8".

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Eroista coupeen en tiedä mitään, mutta ainakin tuossa ylempänä ja edellisellä sivulla bemu2000 kehotti minua laittamaan 245/30 kumit taakse, joten oletan niiden sinne mahtuvan. Tuo 9,5" et40:hän on about yhtä ulkona kuin minunkin tapauksessa 10" et45 5-ovisessa kopassa.

9,5" vanteille voi just ja just laittaa 225/35 kumit, mutta ei ne kovin hyvältä näytä. 235/35 menee liian korkeaksi. Itse laittaisin varmaan 245/30 renkaat ET40 vanteille. Kaarille vähän mankelia jos ottaa kiinni...

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Onko E81 pyöräkotelot paljon erilaisia kuin E82? Mietin noita 9½ ET 40 ja 8½ ET 35 19", jotka tuli myös ostettua, että mahtuuko? Onko laitettava noin kapea rengastus taakse?
    Eroista coupeen en tiedä mitään, mutta ainakin tuossa ylempänä ja edellisellä sivulla bemu2000 kehotti minua laittamaan 245/30 kumit taakse, joten oletan niiden sinne mahtuvan. Tuo 9,5" et40:hän on about yhtä ulkona kuin minunkin tapauksessa 10" et45 5-ovisessa kopassa.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Nyt lähtisi E82:een sovitukseen 19 tuumaista koossa 8,5" et35 ja 9,5" et38 215/35 ja 225/35 renkailla, autossa vakio M-sport alusta. Ajattelin selvitä hommasta ilman kaarien rullausta korkeintaan negatiivistä camberia lisäämällä, laittelen kuvia ja kokemuksia tänne sitten kun renkaat saapuu
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Ei mitään ongelmaa tuolla setillä.
    Onko E81 pyöräkotelot paljon erilaisia kuin E82? Mietin noita 9½ ET 40 ja 8½ ET 35 19", jotka tuli myös ostettua, että mahtuuko? Onko laitettava noin kapea rengastus taakse?

Leave a comment:

• bemu2000
    replied

Ei mitään ongelmaa tuolla setillä.

Leave a comment:

• 4llu-
    replied

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    Kumho taitaa olla kallein, mutta sitä kehuvat kovasti. Nankang kolmea mallia olen itse koittanut, enkä koita uudestaan.
    E82 vakio rengastus on 215/40 18 & 245/35 18. Hyvin ne ykkösen alle istuu
    Kumhosta itsellä kokemusta, hinta LÄHES sama kuin Hankookilla. Koska auto menee naisen käyttöön, täytyy valita mahdollisimman hyvä/turvallinen rengas kuitenkin budjetoitu kierrokselle 300€...:think

Entä, jos ostaisi 225/40 ympäri? Vanteet Style 193.

Leave a comment:

• Pohjoisen Poika
    replied
    Hyvä, että puhutaan tässä yhteydessä renkaistakin. Mitä merkkiä suosittelette Nankangin lisäksi ykkösen alle?

Vannevaihtoehdot Style 193 ja nuo 19". Budjetti noin 400 € kierros eli mielellään halpiskiinalainen tai keskiluokan rengas. Miettinyt mm. seuraavia:

- Linglong
    - Nankang
    - Kumho
    - Vredestein
    - Hankook
    Kumho taitaa olla kallein, mutta sitä kehuvat kovasti. Nankang kolmea mallia olen itse koittanut, enkä koita uudestaan.
    E82 vakio rengastus on 215/40 18 & 245/35 18. Hyvin ne ykkösen alle istuu

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    245/30-19 121€ kallis?? :think Tää on just tätä, ennemmin säästetään pari kymppiä ja täysin väärän koon renkaat alle...
    Yritin olla sarkastinen, ilmeisen huonolla menestyksellä, kirjoittaessani Nankangin olevan kallis. Toki näyttäähän se olevan liki tuplahintainen aiemmin mainitsemiini verrattuna, mutta se ei todellakaan näyttele roolia tässä kohtaa.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Onhan se tietysti totta, että kumit auton mukaan, mikä sai minut vielä uudestaan miettimään rengastusta. E36 vertausta en ymmärrä, sillä se automalli ei ole itselle tuttu. Piru, kun saisi jotain halpaa kiinalaista Linglongia tai Landsailia tuossa 245/30 koossa, kun on tuo Nankangi niin kallis. Ja vaikka koskaan ei Nankangia ole minulla ollut, niin silti pelottaa se vollotus kuluneena, jos vähänkään on kulmat pielessä, mitä täältä olen lukenut.

245/30-19 121€ kallis?? :think Tää on just tätä, ennemmin säästetään pari kymppiä ja täysin väärän koon renkaat alle...
    Last edited by bemu2000; 19-02-2017, 20:47.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎