Se on hyvä herätä tässä vaiheessa vuotta ja tajuta, ettei omista kesärenkaita ollenkaan..
Eli potilaana e87 m-sport alustalla ja tällä hetkellä vannevaihtoehtoja on 2 ja sen verran mitä selailin vanhoja viestejä, niin molemmat setit ilmeisesti menis suht kivuttomasti alle, mutta varmistetaan nyt vielä.
Vaihtoehtoina on siis
8x18" ET35
8x19" ET42.
Renkaiksi aattelin 215/40 ja 245/35 molemmissa seteissä. Tai sitten joka kulmaan 225/40.
Takana vastaa 245/40 ET40 settiä, eli aika ulos tulee ja 205/50 on turhan korkea. Ehkä laittaisin ennemmin vaikka 205/45 ja 215/45
Vanteita ei ole vielä ostettu ja nyt löysin signaturesi kautta japanreisinnin vanteita ja taidan vaihtaa ostopaikka, et 35 menee taakse kuitenki vielä paremmin kuin 30.
Mahtuuko 17" 8,5 levee ET 30 E88 taakse? Oli suunnitellut eteen 7,5 ET 35 ja taakse 8,5 ET 30 koska kyseistä vannetta ei löytynyt mistään isommalla ET.llä. osaisko joku auttaa?
Mahtuuko 17" 8,5 levee ET 30 E88 taakse? Oli suunnitellut eteen 7,5 ET 35 ja taakse 8,5 ET 30 koska kyseistä vannetta ei löytynyt mistään isommalla ET.llä. osaisko joku auttaa?
Ehkäpä tuo 235/40-18 menisi taakse 8.5" vanteelle ilman että näyttää venyltä, ainakin mitä kuvista yritin katsella. Näin ollen eroa eturenkaaseen tulee huomattavasti vähemmän. Ei tästä mitään traktoria ole tarkoitus tosiaan tehdä...
Ja syy miksi haluan leveämmän renkaan taakse on se, että 225 näyttää omasta mielestäni ihan kauhealta 8,5" vanteella...
Makuasia, kun musti pallejaan ja niin edelleen, mutta onko tuo nyt niin pahan näköinen 225/40 9" vanteella. :think
Epäilenpä, että joudut itse kokeilemaan mitä isot takarenkaat tekevät tai ovat tekemättä, sillä ei niistä taida monellakaan olla omakohtaista kokemusta.
Last edited by huupi; 20-10-2017, 18:38.
Reason: 255 -> 225
Mitäs faktaa se tarvitsee? Kai sen nyt jo järkikin sanoo että se ei toimi niin kuin on suunniteltu kun akselit pyörii edessä ja takana aivan eri vauhtia. Ei tosin niin paha ongelma kun takana on isompi, kun että edessä olisi isompi rengas.
Enpä nyt lähtisi tuota mahdollista toimimattomuutta "järjellä" tässä perustelemaan kun kyseessä on saksalaisen insinöörin tuote. Ehkä voi olla mahdollista, että järjestelmä on dynaaminen ja ottaa huomioon pyörimiserot kun puhutaan kuitenkin 2000-luvun tuotteista? Taitaapa tässä olla ABS-antureiden avulla toimiva "rengaspainevaroitin" joka pitää nollata renkaanvaihdon yhteydessä eli tuon avullahan järjestelmät tietävät vierintäkehät...
Eli edelleen kaipaan faktaa, en mutua. Ja faktaksi riittää se, että jollain on merkittävästi eri halkaisijalla olevat renkaat edessä ja takana jolloin järjestelmä joko toimii tai ei toimi.
Jos nyt unohdetaan lumiongelmat yms., niin onko faktaa tuosta DSC:n toimimattomuudesta?
Ja syy miksi haluan leveämmän renkaan taakse on se, että 225 näyttää omasta mielestäni ihan kauhealta 8,5" vanteella...
Mitäs faktaa se tarvitsee? Kai sen nyt jo järkikin sanoo että se ei toimi niin kuin on suunniteltu kun akselit pyörii edessä ja takana aivan eri vauhtia. Ei tosin niin paha ongelma kun takana on isompi, kun että edessä olisi isompi rengas.
245/40 oli tarkoitus laittaa vain taakse, sinne pitäisi käsittääkseni kyllä mahtua ihan hyvin.
Ei ole omakohtaista kokemusta ongelmista, mutta olettaisin tulevan juurikin dsc:n kanssa tuollaisilla halkaisijoiden eroilla. Onko sinne ihan pakko laittaa noin iso rengas taakse, eikö vaikka 235/40 olisi parempi, jos 225/40 ei käy joka nurkalle? Itse en tosiaan halunnut ottaa riskiä, että ongelmia tulee, joten otin samat kumit kaikkialle. Kerro toki tänne ilmenikö murheita, jos noihin aikomiisi päädyt.
Kuten bemu2000 jo totesikin, 225/40 eteen toiminee hyvin vakiovanteella, kun vaikuttaisi toimivan puoli tuumaa ulommas tulevan vanteenkin kanssa (8" et43).
Leave a comment: