E87 (1-sarja) Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Järppä
    replied
    Originally posted by jonihei View Post
    Noniin,

Nyt uskallettiin laitta tuo em. uusi setti alle. Tiet on mukavasti jo sulanut/kuivunut.

Itse olin loppuun asti tuon ET35:n mahtumisesta skeptinen. Hyvin mahtui. Maahantuoja oli siis oikeassa.
    Pienempi ET tuo mukavasti vähän lisää concavea vanteeseen.

Concavea on mielestäni ihan hyvin 1 sarjalaisen vanteiksi, eikä puolatakaan tule huulen ulkopuolelle kuten bemu2000 manaili. Kovin kummosta concavea ei 1:een varmasti saakkaan, mutta varsinkin tuo 9½" takavanne näyttää mun silmään hyvälle. Kuvia alla.

Nuo kumitkin tuntuisi aikas hyviltä lyhyen ajon jälkeen.

Miten muuten saatte noi kuvat isona suoraan viestiin? Koitin foorumin ohjeilla tehdä, mutta ei onnistunut millään. Tullut sen verran vähän foorumille kirjoitettua että oon aika kädetön näissä...
    Kuvat näkyy hyvin.

Ihan jees , huutaa madallusta mun mielestäni jolla korjaantuis kaaren ja vanteen irvistely.
    Etuvanteiden ET sais olla suurempi, takavanteiden ET mun mielestä hiinäjahiinä onko ok vai ei.

Pakko taputtaa itseään selkään etten hommannut mustina kyseisiä vanteita viime keväänä juuri tuon ET:n takia joten sanoisin että paras combo on 18" ja 19" tuumaisissa on eteen: 8,5" leveä ET40 taakse: 9,5" leveä ET45

Anteeksi että kritisoin.
    Last edited by Järppä; 11-04-2013, 13:57.

Leave a comment:

• jonihei
    replied
    Originally posted by jonihei View Post
    Hyvä kuulla vahvistusta tuolle ET 35 sopivuudelle. Juteltiin eilen taas asiasta myyjän kanssa joka oli keskustellut uudemman kerran maahantuojan kanssa joka oli sanonut että 35 mahtuu kyllä ja on parempi ulkonäöllisesti. Juurikin tuo mainitsemasi concaven puute ja puolien ulostulo isommalla ET:llä vie pois sitä lookia mikä vanteille on haluttu. Vaikka eihän se 10 mm paljoa ole, mutta merkityksellinen kuitenkin. Liikkeessä jossa asioin oli esillä samainen vanne 35 ET:llä ja ainakin se näytti hyvältä.

Olen tykästynyt ehkä eniten juuri tuohon Stanceen ja koska myyjä ja maahantuojakin takaa! että mahtuu 35:llä niin ehdottomasti sitten sillä otan. Eli taitaa mennä tänään tilaukseen myyjän ja maahantuojan suosittelemalla setupilla: E 19"/8,5" ET35 225/35, T 19"/9,5", ET35 255/30. kumeiksi Contin SportContact 5P.
    Noniin,

Nyt uskallettiin laitta tuo em. uusi setti alle. Tiet on mukavasti jo sulanut/kuivunut.

Itse olin loppuun asti tuon ET35:n mahtumisesta skeptinen. Hyvin mahtui. Maahantuoja oli siis oikeassa.
    Pienempi ET tuo mukavasti vähän lisää concavea vanteeseen.

Concavea on mielestäni ihan hyvin 1 sarjalaisen vanteiksi, eikä puolatakaan tule huulen ulkopuolelle kuten bemu2000 manaili. Kovin kummosta concavea ei 1:een varmasti saakkaan, mutta varsinkin tuo 9½" takavanne näyttää mun silmään hyvälle. Kuvia alla.

Nuo kumitkin tuntuisi aikas hyviltä lyhyen ajon jälkeen.

Miten muuten saatte noi kuvat isona suoraan viestiin? Koitin foorumin ohjeilla tehdä, mutta ei onnistunut millään. Tullut sen verran vähän foorumille kirjoitettua että oon aika kädetön näissä...
    Attached Files
    Last edited by jonihei; 11-04-2013, 12:48.

Leave a comment:

• ale\\
    replied
    Mahtuuko et20 17x8 225/50 renkailla?

Leave a comment:

• Järppä
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    liikaa tullu vanteita katottua meneekö 8,5x18 et 40 ykkösee? aiemmasta postauksesta päätellen menee, mutta mahtuuko 8,5" olla 225 leveä rengas päällä?
    Menee ja mahtuu.

Leave a comment:

• joni88
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Menee hyvin. Taakse varmaan vielä 10mm spacerikin.
    liikaa tullu vanteita katottua meneekö 8,5x18 et 40 ykkösee? aiemmasta postauksesta päätellen menee, mutta mahtuuko 8,5" olla 225 leveä rengas päällä?

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1528842

meneekö ko. vanteet -09 vuoden 118d? normi alustalla.

Menee hyvin. Taakse varmaan vielä 10mm spacerikin.

Leave a comment:

• joni88
    replied

meneekö ko. vanteet -09 vuoden 118d? normi alustalla.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by weedee View Post
    Moro. Mulla nyt alla Style 140 ET44 ja noissa Style 32:ssa ET42. Eli ei ole ihan sama. Onko noin pienellä erolla merkitystä??

Tuossa pari postausta aikaisemmin olis just kuvia miltä näyttää ET35 vanteet ykkösen alla, eli hyvin menee ET42.

Leave a comment:

• weedee
    replied
    Style 32 vanteita löytyy monilla eri specseillä. Jos vaan ET on kohdallaan, niin kyllä sopii.
    Moro. Mulla nyt alla Style 140 ET44 ja noissa Style 32:ssa ET42. Eli ei ole ihan sama. Onko noin pienellä erolla merkitystä??

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by weedee View Post
    Moro,

tuollaiset olisi kiikarissa. Sopivatko 120d:hen? http://felgenkatalog.auto-treff.com/ mukaan ykkössarjasta kävisivät vain 116i:hin.

Style 32 vanteita löytyy monilla eri specseillä. Jos vaan ET on kohdallaan, niin kyllä sopii.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    okei, mites paljon voi et:tä pienentää jos taakse lyö 225 leveet? voiko et oll tällön esim 35?

Katsoppa nyt vaikka alkuun muutama postaus ylöspäin...

Leave a comment:

• weedee
    replied
    16" Style 32 vanteet 120d E87:aan?

Moro,

tuollaiset olisi kiikarissa. Sopivatko 120d:hen? http://felgenkatalog.auto-treff.com/ mukaan ykkössarjasta kävisivät vain 116i:hin.

Leave a comment:

• joni88
    replied
    Eikai tollasia mitä lie mersun vanteita ole edes tehty BMW:n pulttijaolla... ja tosiaan ei mahdu 245 renkaat. Alkuperäiset koot on 215/40 ja taakse 245/35. 245 takarenkaalla pitää vanteen olla vähintään ET45.
    okei, mites paljon voi et:tä pienentää jos taakse lyö 225 leveet? voiko et oll tällön esim 35?

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    nyt on ihan pakko kysyä,

Mistä löydän ACE AVIATOR-vanteet 1-sarjaan sopivana? suomesta mieluusti, käytetyt/uudet?

tuntuu että koko netti käyty läpi mutta mistää en löydä, tai sitte oon iha täys idiootti enkä osaa etsiä...

Eikai tollasia mitä lie mersun vanteita ole edes tehty BMW:n pulttijaolla... ja tosiaan ei mahdu 245 renkaat. Alkuperäiset koot on 215/40 ja taakse 245/35. 245 takarenkaalla pitää vanteen olla vähintään ET45.

Leave a comment:

• Mikhou
    replied
    Originally posted by Puuhis View Post
    Mahtuu mahtuu, pakko mahtua kun on vihitty... Riippuu ET:stä, varsinkin noi 9.5 täytyy oll ajust oikealla.
    Hinta tietty riippuu koosta, mut oletan että 19" kyseessä?
    18" siis kyseessä. Täytynee ET selvittää vielä varmaksi.
    Mitäs tälle hintaa ? Ilman kumeja / tosi huonoilla, pakko vaihtaa.

Leave a comment:

Working...
X