Announcement

Collapse
No announcement yet.

dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jasse
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 473
    • Salo , Finland

    #46
    Originally posted by Bryne View Post
    No niin, nostetaan tämä threadi...

    118d -05 jolla ajettu 220tkm, ja nythän tämä vika on ilmestynyt.

    Marmoritiskillä käyty lukemassa koodeja, ja heidän mielestä joudun maksamaan 1050€ "repair kit":sta. (osa nr 34526774072) + työt.

    Kysyin että miten olisi jos kokeillaan "hydro unit" eli just tämä 34516797896 mistä on puhuttu tässäkin, mutta olivat sitä mieltä että ei. Eivät kyllä tienneet mistä osasta on kyse, kuitenkin osasivat sanoa ettei auta.

    Eli, mitähän nyt kannattaisi tehdä? Mitä kaikkea tulee "hydro unit"in kanssa jos tilaa Briteistä? Erikoista ettei merkkihuolto tiedä yhtään mistä osasta on kyse vaikka on BMW:n oma. Väittävät vaan että tämä repair kit on myöskin hyvin edullinen. Mielestäni 1050€ + työt ei kyllä ole kovin halpaa, vielä kun on tyyppivika kyseessä.

    Vielä sellainen asia, mitähän katsastusmies mahtaa sanoa tästä? Meneekö läpi vaikka valo palaa ja DTC/DSC on pois käytöstä? Ei paljon ajoa haittaa ja voisin hyvinkin jättää korjaamatta, sutiminen ei paljon haittaa enää kun on ajettu 15v Bemareilla...

    Kiitoksia etukäteen.
    Älä nyt hyvä mies anna marmorin tehdä julkista ja laillista ryöstöä itsellesi
    Ei ne välttämättä halua tietää edullisemmasta tavasta tuota ongelmaa hoitaa.
    hydrounitti on se pelkkä hyrdounitti tulpattuna, ohjeet vaihtoon tulee mukana.

    Mulla oli sama juttu silloin, eli auto piti leimata ja kysyin konttorilta tuota asiaa. Vastaus oli, että jos autossa on tuo ajovakaudenhallinta, niin sen pitää myös toimia. Tiedä sitten miten kävisi jos alkaisi oikein vääntämään tuota. Eikös joku jo sanonut, että suomen bemarilta saa tuota repairkittiä jopa edullisemmin kuin briteistä? Haet / tilaat osan sieltä mistä halvimmalla saa (samaa tavaraa se kuitenkin on) ja vaihdat ite tai viet nyrkkipajaan vaihtoon.

    Comment

    • Bryne
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 15
      • Vaasa

      #47
      Originally posted by jasse View Post
      Älä nyt hyvä mies anna marmorin tehdä julkista ja laillista ryöstöä itsellesi
      Ei ne välttämättä halua tietää edullisemmasta tavasta tuota ongelmaa hoitaa.
      hydrounitti on se pelkkä hyrdounitti tulpattuna, ohjeet vaihtoon tulee mukana.

      Mulla oli sama juttu silloin, eli auto piti leimata ja kysyin konttorilta tuota asiaa. Vastaus oli, että jos autossa on tuo ajovakaudenhallinta, niin sen pitää myös toimia. Tiedä sitten miten kävisi jos alkaisi oikein vääntämään tuota. Eikös joku jo sanonut, että suomen bemarilta saa tuota repairkittiä jopa edullisemmin kuin briteistä? Haet / tilaat osan sieltä mistä halvimmalla saa (samaa tavaraa se kuitenkin on) ja vaihdat ite tai viet nyrkkipajaan vaihtoon.
      Ryöstetty on jo kun vikakoodien lukeminen maksoi 111€. Aikamoinen tuntitaksa.

      Ihmettelen lähinnä nyt sitä että lähteekö vika vaihtamalla hydrounitti, joka siis maksaa alle 200€, vai tuleeko repair kitin (1050€) mukaan myös joitain piuhoja/sähkösälää?

      Osaan itse ruuvata, mutta näitä sähköboksitsydeemejä en mielellään koske...
      Tässä vaiheessa en edes tiedä missä kyseinen hydroboksi sijaitsee.
      Last edited by Bryne; 28-02-2011, 13:32.

      Comment

      • Bryne
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 15
        • Vaasa

        #48
        No niin, pieni päivitys.

        Päätin olla eri mieltä marmoritiskin kavereitten kanssa, ja kävin lukemassa koodeja paikallisessa nyrkkipajassa.
        Sanoinvat suoraan että hydrounitin anturipuoli on vaihdettava, ja hinta on reilu 200€+työt.
        Eli, "säästöä" tuli about 900€ verrattuna siihen repair kittiin.

        Helvetin "merkkihuolto". Luotettavia kavereita...

        Kumma kyllä kun tämä palikkaa ei löytynyt BMW:n merkkihuollosta, mutta paikallisesta pikkufirmasta löytyy hyllystä, ja sanoivat vielä että "tämähän on tyyppivika".

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #49
          Originally posted by Bryne View Post
          No niin, pieni päivitys.

          Päätin olla eri mieltä marmoritiskin kavereitten kanssa, ja kävin lukemassa koodeja paikallisessa nyrkkipajassa.
          Sanoinvat suoraan että hydrounitin anturipuoli on vaihdettava, ja hinta on reilu 200€+työt.
          Eli, "säästöä" tuli about 900€ verrattuna siihen repair kittiin.

          Helvetin "merkkihuolto". Luotettavia kavereita...

          Kumma kyllä kun tämä palikkaa ei löytynyt BMW:n merkkihuollosta, mutta paikallisesta pikkufirmasta löytyy hyllystä, ja sanoivat vielä että "tämähän on tyyppivika".
          Säästöä tuli varmasti vieläkin enemmän sillä merkkihuollon vaihdettavaksi ehdottama osa numero 34526774072 sisältää pelkän elektroniikkayksikön jolla vika EI olisi korjaantunut!

          Comment

          • jartza60
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 3
            • Kuopio

            #50
            Originally posted by Bryne View Post
            No niin, pieni päivitys.

            Päätin olla eri mieltä marmoritiskin kavereitten kanssa, ja kävin lukemassa koodeja paikallisessa nyrkkipajassa.
            Sanoinvat suoraan että hydrounitin anturipuoli on vaihdettava, ja hinta on reilu 200€+työt.
            Eli, "säästöä" tuli about 900€ verrattuna siihen repair kittiin.

            Helvetin "merkkihuolto". Luotettavia kavereita...

            Kumma kyllä kun tämä palikkaa ei löytynyt BMW:n merkkihuollosta, mutta paikallisesta pikkufirmasta löytyy hyllystä, ja sanoivat vielä että "tämähän on tyyppivika".
            Moi, minulla e91 2006 sama ongelma, mistä pikkufirmasta noita 200€ hydrounitteja löytyy? Ensi kokemukset asiasta ovat tosiaan 1930 +työt marmorilla. Nämä tarinat helpottavat mielialaa aika lailla.//sorry, luin tarkemmin viestiketjua ja asia selvä
            Last edited by jartza60; 14-10-2011, 17:22.

            Comment

            • anon4340
              Newbiemmer
              • Oct 2011
              • 3
              • Nokia

              #51
              Ilmeisesti samaa vikaa. 116i -04 ja ajettu vajaa 150tkm. Hydrounitin hinta on moneen kertaan mainittu olevan n. 200€, mutta kuinka monta tuntia työtä korjaus tarvitsee? Ilmeisesti joku on vaihtanut yksikön myös itse, mutta millainen homma on?

              Onko toimenpidettä kuvattu esim. Haynesin BMW 1-series:n korjausoppaassa, Youtube:ssa, toisilla foorumeilla...?

              Comment

              • vierailija
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 113

                #52
                Kaverille vaihdettiin moinen Autokeskuksella, työt maksoivat 150€. Ei vaadi kuin vanhan irrotuksen ja uuden asennuksen + järjestelmän ilmauksen, ei mitään testerileikkejä.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #53
                  Originally posted by vierailija View Post
                  Kaverille vaihdettiin moinen Autokeskuksella, työt maksoivat 150€. Ei vaadi kuin vanhan irrotuksen ja uuden asennuksen + järjestelmän ilmauksen, ei mitään testerileikkejä.
                  Vaatii testerin ilmauksee. Kun hydrauliikkablokki on pois, ei järjestelmä ilmaannu enää kunnolla jollei aja ilmausohjelmaa testerillä joka piirille erikseen. Toki onnistuu jotenkuten ilman testeriäkin mutta hommassa ei ole mitään järkeä: täytyy tehdä normi ilmaus ensin, sitten ajaa pumpun moottoria tasavirralla, tehdä tehojarrutus jotta abs raksuttaa, ilmata 1 piiri, ajaa pumpun moottoria, tehdä tehojarrutus, ilmata 2 piiri jne...

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #54
                    Originally posted by anon4340 View Post
                    Ilmeisesti samaa vikaa. 116i -04 ja ajettu vajaa 150tkm. Hydrounitin hinta on moneen kertaan mainittu olevan n. 200€, mutta kuinka monta tuntia työtä korjaus tarvitsee? Ilmeisesti joku on vaihtanut yksikön myös itse, mutta millainen homma on?

                    Onko toimenpidettä kuvattu esim. Haynesin BMW 1-series:n korjausoppaassa, Youtube:ssa, toisilla foorumeilla...?
                    Tarvitset kuitenkin vähintään bmw dis softan + adapterin ohjattua ilmausta ja paineanturin kalibrointia varten. Ilmaustoiminnon aktivointi dsclle avaa solenoidiventtiileitä ja käyttää pumppua oikeassa järjestyksessä. Lisäksi jokin ilmauslaite on hommassa melkein välttämätön. Muutoin hommassa ei ole erikoisempaa, mitä nyt ahtaahkot tilat ruuvailla.

                    Comment

                    • anon4340
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 3
                      • Nokia

                      #55
                      Kiitoksia korjauksen kuvauksesta. Nyt on vanhasta VAG-COM kaapelista modattu BMW:lle sopiva malli ja vikakoodina näytti olevan tähän ongelmaan yksistään 5E20. Periaatteessa ohjelmointikaan ei olisi ongelma, kun tuo kaapelikin nyt on. Jos huolto vaatii tuosta työlle n. 2h hintaa, niin ei taida kannattaa alkaa itse tekemään. Ilmatkin kylmenee eikä ole lämmintä tallia ja säheltämisen mahdollisuuskaan ei tälläisessä ole pois suljettu.

                      Comment

                      • cchki
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 71

                        #56
                        Originally posted by jasse View Post
                        Mukana tulleesta installation introductionista oli totisesti apuja Eli ohjeet kouraan ja aha... se perhanan sensori pitää kalibroida ekaksi ja inpastahan se kalibrointi valikko sitten löytyikin... olispa totakin voinu koittaa siihen vanhaan sensoriin. mut anyway osa oli sen verran halpa että samapatuo vaikka sen vaihtoikin.

                        Just äsken sain kalibroitua sensorin ja nollattua vikakoodit. Aajee, varoitus valot hävis ja dsc futaa!

                        Briteissä tuo hydrounitti maksoi kotiin kannettuna kaikkinestaan 270euroa ja asennus ei sitten ollutkaan kovin paha homma. Mä otin rauhaksiin ja ekaa kertaa kun tälläistä teki niin aikaa meni hiukan enemmän.

                        on muuten jännän näkönen vekotin toi hydrounitti purettuna. Pitää joku päivä purkaa enemmän ja koittaa kattoa missä se rikkinäinen sensori oikeesti on...

                        Tää threadi vähän muutti muotoaan, joten modet voi siirtää tän tonne ongelmat osioon, jos vaikka jollekin muullekin olis tästä jotain hyötyä.
                        Mulla taitaa olla sama vika omassa E91, onko tuo helppo itse vaihtaa? Mistä UK:sta tilasit unitin? Miten toi kalibrointi INPA:lla tehdään? Voisin kokeilla sitä ihan ensin.

                        Eli mulla antaa vikakoodia 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL ja autossa palaa luistonestovikavalo, mutta ABS vikavalo ei pala. Lisäksi luistonestoa ei pysty kytkemään pois päältä.

                        Löysin tälläisen sivun, mutta tuonne pitäisi lähettää oma UNIT korjattavaksi 320£ hintaan.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by cchki View Post
                          Mulla taitaa olla sama vika omassa E91, onko tuo helppo itse vaihtaa? Mistä UK:sta tilasit unitin? Miten toi kalibrointi INPA:lla tehdään? Voisin kokeilla sitä ihan ensin.

                          Eli mulla antaa vikakoodia 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL ja autossa palaa luistonestovikavalo, mutta ABS vikavalo ei pala. Lisäksi luistonestoa ei pysty kytkemään pois päältä.

                          Löysin tälläisen sivun, mutta tuonne pitäisi lähettää oma UNIT korjattavaksi 320£ hintaan.

                          http://www.auto-tune.co.uk/5E20_hydr...0internal.html
                          Et nyt tainnut lukea koko keskustelua ainakaan ajatuksella läpi. Hydrounitin saa ihan merkkitiskiltä ja hinta on n. 200€.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • raattori
                            Newbiemmer
                            • Sep 2008
                            • 18

                            #58
                            dsc ongelmaa

                            tänään alkoi herjaamaan ajonvakausvaloa sekä jarruvaloa keltaisella. Olettaisin olevan samaa vikaa ilman testereitä.
                            Missä päin pk seutua ootte saanu homman kuntoon?
                            auto e87 116 perusprutku.
                            huomenna pitäisi lähteä reissuun, ajoa tulisi n. 500km, uskaltaakohan tolla lähteä reissuun ja korjauttaa sitten?

                            Ilmeisesti autorepair osaa hoitaa homman nummelassa, näin topiccia lueskellen?..

                            tattista

                            Comment

                            • cchki
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 71

                              #59
                              Löytyykö jostain ohje, miten toi kalibrointi tehdään? Voisin kokeilla sen tehdä, ennenkuin ostan tota osaa.

                              Comment

                              • Caddis
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 13
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by jasse View Post
                                Kysymys kuuluukin e90 ja e87 käyttäjille että palaako mittaristossasi käsijarruvalo keltaisena ja dsc:n varoitusvalo keltaisena( mahdollisesti höystettynä abs valoilla)?
                                Palaahan ne valot. Tosin ABS valon sijaan täällä herjataan rengasrikkovaroittimesta startin yhteydessä. Ajossa sitten palaa "vain" DSC ja käsijarruvalo (E87, -07). Sen verran marmoritiskillä nyt selvisi, että vika ei olekaan tässä ketjussa mainitussa jarrupaineanturissa vaan ratin kääntökulmatunnistimessa. Ovat ilmeisesti samassa väylässä. Netistä lyötyy juttua ko. tunnistimen resetointiin ratin kääntelyllä vaan eipä tuntunut auttavan. Tuohon ilmeisesti löytyy jotain repair kittiä (51e/kpl), joka kuvien perusteella näyttäisi lähinnä uudelta optiselta kiekolta. Jotkut ovat noita näemmä puhdistelleet itsekin. Itse anturi "paketti" taisi olla luokkaa 600e. Saapa nähdä.
                                Last edited by Caddis; 16-06-2012, 17:21.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎